مادر و پدر مهسا امینی: به نام یزدان دادگر، مراسم سنتی و مذهبی سالگرد را برگزار می‌کنیم

رادیو فردا: مژگان افتخاری و امجد امینی، مادر و پدر مهسا (ژینا) امینی با انتشار متنی اعلام کردند که در «سالیاد شهادت» فرزندشان، بر آرامگاه او در آرامستان آیچی سقز «مراسم سنتی و مذهبی سالگرد ژینا» را برگزار می‌کنند.

در ابتدای این متن که شامگاه جمعه ۱۷ شهریور ماه در صفحه اینستاگرام امجد امینی، پدر مهسا امینی، منتشر شد از عنوان «به نام یزدان دادگر» استفاده شده است.


در پای این پیام نیز عبارت «مادر و پدر زنده یاد ژینا امینی» ذکر شده و به ترتیب اسامی «مژگان افتخاری» و «امجد امینی»، مادر و پدر مهسا(ژینا) امینی آمده است.

مژگان افتخاری و امجد امینی در متن این پیام مشترک خود خطاب به «هم‌میهنان» و «خواهران و برادران»، نوشتند: «ما خانواده ژینا، مانند هر خانواده داغدیده‌ای، در سالیاد شهادت فرزند دلبندمان ژینا (مهسا) امینی بر مزار آن عزیز سفر کرده گرد هم آمده و مراسم سنتی و مذهبی سالگرد را برگزار می‌کنیم.»
آنها در ادامه تاکید کردند که «ضمن گرامیداشت هم‌دردی‌ها و دغدغه‌های ارزشمند همشهریان عزیز، همگان را به پرهیز از هرگونه کنش خشونت‌ آمیز و واکنش در برابر آن دعوت می‌کنیم.»

مژگان افتخاری و امجد امینی، پدر و مادر مهسا(ژینا) امینی، در انتهای پیام مشترک خود به تاکید نوشتند: «ما جز این نوشته هیچ متن و نوشته‌ای منتشر نمی‌کنیم.»

پیام مادر و پدر مهسا امینی چند روز پس از آن منتشر شد که در آستانه «سالگرد کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط نیروهای گشت ارشاد»، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت «صفا عائلی» دایی مهسا امینی در شهر سقز کردند.

مژگان افتخاری روز جمعه و با گذشت چهار روز از بازداشت برادرش، صفا عائلی، ضمن انتشار عکس‌هایی او و همچنین تصویری دخترش مهسا امینی در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: « ژینا جان عشق دایی جانش بود و همچنین دایی جان افتخار ژینا جان بود.»

او در یک استوری دیگر نیز خواستار آزادی برادرش شده است.

دستگاه‌های قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی تاکنون درباره دلیل بازداشت‌، نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری صفا عائلی توضیحی ارائه نکرده‌اند.

مهسا(ژینا) امینی، ۲۲ شهریور پارسال در حالی که همراه خانواده خود به تهران سفر کرده بود، توسط نیروهای گشت ارشاد بازداشت و روز ۲۵ همان ماه خبر جان‌باختن او در بیمارستان منتشر شد.

خاکسپاری پیکر مهسا امینی در روز ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ که با حضور گسترده مردم در آرامستان آیچی سقز برگزار شد، با سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی و همچنین سردادن شعار «زن، زندگی، آزادی»، به سرعت به گسترده‌ترین اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی تبدیل شد.

صالح نیکبخت، وکیل خانواده مهسا امینی، روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت سال جاری، اعلام کرد که قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ‌گونه دلایل قانع‌کننده‌ای به خانواده، وکلا و حتی جامعه علمی کشور مبنی بر طبیعی بودن مرگ مهسا ارائه نکرده‌ است.

صالح نیکبخت در گفت‌وگو با سایت «دیده‌بان ایران» گفت که «دستگاه قضایی تاکنون به اعتراضات وکیل و خوانده، پاسخ واضح و درستی نداده‌اند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی در چند ماه نخست اظهاراتی درباره رسیدگی به پرونده جان باختن مهسا امینی ابراز کردند و حتی محمدجعفر منتظری دادستان وقت کل کشور از تعطیلی «گشت ارشاد» خبر دادند اما با گذشت نزدیک به یک سال تاکنون گزارشی درباره برگزاری دادگاه در این مورد ارائه نکرده‌اند و از تیرماه سال جاری نیز بار دیگر برخورد گشت‌های انتظامی با زنان به اتهام سرباز زدن از حجاب اجباری را از سر گرفتند.

در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بنابر گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هزاران تن از معترضان بازداشت نزدیک به ۵۷۰ تن از معترضان از جمله ده‌ها کودک و زن به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند.

رادیو فردا نیز توانسته تاکنون هویت ۳۷۳ تن از کشته‌شدگان را تایید کند که دست‌کم ۵۸ نفر آنها کودک زیر ۱۸ سال و ۴۳ نفر هم زن هستند. این احراز هویت از طریق منابع مستقل رادیو فردا و نیز تماس با خانواده‌ها، نزدیکان کشته‌شدگان و شاهدان عینی انجام شده است.

در جریان اعتراضات زن،زندگی، آزادی شماری از معترضان که تعداد آن‌ها صدها تن گزارش شده است با شلیک سلاح‌های جنگی یا ساچمه‌زن نیروهای حکومتی چشم‌های خود را از دست داده‌اند یا دچار جراحت و مصدومیت شدید شدند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی همچنین شماری از معترضان بازداشت شده به «محاربه» و «افساد فی‌الارض» متهم و برای انها حکم اعدام صادر کرد که از میان «محسن شکاری در تهران، مجیدرضا رهنورد در مشهد، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در کرج» و «صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی» را در اصفهان اعدام کرد.

جواد روحی، معترض بازداشت شده در نوشهر نیز توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به «سه بار اعدام» محکوم شده بود و با وجود آنکه دیوان عالی کشور رای به «نقض حکم سه بار اعدام» او داده بود، در زندان نوشهر به مرگی مشکوک جان خود را از دست داد.

با وجود حجم گسترده سرکوب حکومتی علیه معترضان طی یک سال گذشته، بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی در رده‌های مختلف از مقام‌های سیاسی تا امنیتی و انتظامی، در هفته‌های اخیر به صراحت از احتمال اوج‌گیری اعتراضات در «سالگرد مهسا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی» ابراز نگرانی کرده‌اند.

شماری از این مقام‌های حکومتی از جمله احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان، به صراحت معترضان را به «سرکوب» و «له کردن» در صورت اوج‌گیری دوباره اعتراضات خیابانی تهدید کرده‌اند.

دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی اقدامات گسترده‌ای را در چند ماه اخیر در چارچوب آنچه فرمانده سپاه پاسداران «پیشگیری» از اوج‌گیری دوباره اعتراضات خواند، به اجرا گذاشته‌اند.

گزارش‌های متعددی از بازداشت معترضانی که سابقه دستگیری در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» دارند، در چند هفته اخیر منتشر شده است.

همچنین بازداشت شماری از کنشگران حقوق زنان در استان‌های مختلف از جمله بازداشت ۱۲ تن از این کنشگران در استان گیلان و همچنین احضار گسترده و عمدتا تلفنی فعالان مدنی و دانشجویان و فشار بر آنها برای بر اخذ «تعهدِ عدم حضور در اعتراضات احتمالی» بخش دیگری از اقدامات دستگاه‌های امنیتی برای «پیشگیری» از اوج‌گیری دوباره اعتراضات است.

بخش عمده‌ای از اقدامات دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در آستانه «سالگرد مهسا امینی و آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی» نیز بر اعمال فشار و بازداشت اعضای خانواده‌های دادخواه معترضان کشته شده در شهرهای مختلف ایران متمرکز شده است تا آنجا که فقط طی یک ماه اخیر دست‌کم ۲۱ تن از اعضای خانواده‌های دادخواه در شهرهای مختلف چندین استان بازداشت شده‌اند.

پیشتر نیز سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داده بود که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی از ابتدای سال ١۴٠٢ اوایل شهریور ماه «دست‌کم ۷۰ تن از اعضای خانواده‌های دادخواه» را در شهرهای مختلف بازداشت کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
دانای نادان - آمستردام، هلند

من هلند هستم و حتما تو تظاهرات شرکت می‌کنم. اگر ایران هم بودم حتما به خیابون میرفتم. از خودمون شروع کنیم. اگه ایمان به ضحاک بودن خامنه یی داریم، هر کاری از دستمون بر میاد برای به زیر خاک کشیدن ضحاک مار دوش انجام بدیم.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه

زنده باد مادران و پدران داغدار کشورمان ایران ، ایران سیاهپوش از داغ جوانان برومندش ،بیاد مهساها و برای نجات وطن از اهریمن ملا و خائنین و‌جنایتکاران چاره تنها آمدن به کف خیابان و‌تصویه حساب با رژیم ننگین جمهوری اسلامی است .با اعتصاب و‌نافرمانی مدنی و تظاهرات ضد حکومتی کشورمان را دست در دست هم نجات ببخشیم.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
۴۴
Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

گور بابای خودت و دخترت فلان فلان شده‌ای تجزیه طلب کومله 🤬🤬🤬
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

تف بر شرف نداشته تروریستهای جنایتکار نفوذی رژیم اشغالگر ایران.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران

باز سرت را آوردی از زندان بیرون۰ جاسوس . باز مشروب صنعتی خوردی ۰ سایبری تجزیه طلب۰
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین

در ایران، از همون اوایل دهه‌ی شصت -زمان کودکی من-، گشتی بود با نام گشت ثاراله، که ماشین‌های پاترول داشتند -آن‌زمان پاترول هنوز به تولید انبوه نرسیده- و فقط گشت ثاراله آن‌را داشت که همه‌جا بودند و همه‌جوره تذکر می‌دادند، و سپس از انتهای دهه‌ی هفتاد که ماشین‌های گشت -شاستی‌بلند بنز- که شیشه‌های دودی داشتند در خیابا‌ن‌های تهران تردد و گشت می‌زدند، که می‌گفتند حق دادگاهی‌کردن هم دارند، و بعد در دهه‌ی ۸۰ خورشیدی که این گشت ارشاد ایجاد شده، در طی‌ ۴۰ سال گذشته تا پارسال، حتا یک مورد هم از اینکه شخص سرزنش‌شده یا برده‌شده به خیابان وزرا، فوت شده باشه، گزارش نشده، از این‌رو، مساله‌ی فوت مرحومه مهسا، هنوز جای پرسش دارد. جدای از این، تابستان ۱۳۷۹ که دوران آموزشی خدمت سربازی را می‌گذراندم، گروهبانمان تعریف می‌کرد که در تمام دوران جنگ ایران و عراق، کومولوهای تجزیه‌طلب، اگر سرباز ایرانی به‌دست‌شان می‌افتاد، اپتدا به او تجاوز می‌کردن، و بعد او را می‌کشتن. / حال سوال، چرا اخیرا این مساله مطرح می‌شود که مرحومه مهسا یا خانواده‌ی او، با کومولو‌-ی تجزیه‌طلب و آدم‌کش- همکاری داشته؟.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه

فقط امیدوارم به آرزوت که بعنوان فامیل انتخاب کردی برسی آنهم برای ابد.خواستم اینجا توهینی را هم برای جیره خواران کثیف رژیم ملایان ضمیمه کنم اما دیدم که کثیف تر از هر توهینی موجودیت خود شما میان انسانهاست
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه

من شک دارم داخل طویله جیره خواران پست رژیم ملاها آینه ای وجود داشته باشد ،تو صیه من به شما جیره خواران به اصطلاع عرعرزشی این است که سریعاً اگر وقت کردید به چهره منحوس و غرق جنایت و خیانتکار خود که خون جوانان بیگناه وطن روی آن پاشیده نگاهی بیندازید شاید که دق کنید و شرتان کم شود یا حداقل وجدان نداشته شما ..ها تکانی بخورد.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

من مطمعنم شما شرکت میکنی . فقط توصیه میکنم یک ورقه آهنی به باسنت ببند. ممکن است یکی دو تا شاه الهی یهو سرو کله شان پیدا بشه و مثل هالو باهات رفتار کنند . اگر احیانا خودت شاه الهی هستی به ورقه آهنی احتیاجی نیست .
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین

من هم از شما خواهش می‌کنم که به کامنتی که در جواب به سوال من نوشتید، یک‌بار دیگر نگاه بندازید، و ببینید که بنده مثل آدم یک سوال مطرح کردم، اما شما، هم تهمت جیره‌خوار بودن می‌زنید، و هم بحث را به‌بیراهه می‌کشید. این سیستم شما، نشان از ضعف در همراهی دیالوگ هست. یا اینکه من بد فارسی‌ می‌نویسم و یا اینکه شما بد متوجه می‌شوید. در هر حال، هر کس مسول گفتار و کردار خودش است، اما آنجا که تهمت به دیگران زده می‌شه، خیلی‌ بد هست. من -با حسن نیت- سوال مطرح کردم، و اما شما با اهانت و تهمت، بحث رو به بیراهه کشیدید. یک عمری رو با توهم گذراندید، و همچنان هم دارید ادامه می‌دید. یکی‌ از قوانین روشن این دنیای مادی این هست، که کسی‌ که راه رو بی‌راهه ببینه، اونوقت حتما بی‌راهه رو با راه راست اشتباه می‌گیره.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

چقدر باید وقیح و بی وجدان باشه کسی که چنین دروغهای شاخداری میگه. پشت پرده ادبی صحبت کردن و ادعای فضل کردن،یک طرفدار بیوجدان و وقیح رژیم نشسته.ننگ بر تو.
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
۶۵
بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان

تو مواظب خودت باش یهویی فشنگ های اوکرانی درت نشه
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
۴۴
ضد خرافات٦٦٦ - منچستر ، انگلستان
٢٥ شهریور همه با هم بخاطر کشورمان و کسانی که دوستشان داریم در هر کجای دنیا که هستیم، بیرون میاییم تا یکبار برای همیشه ریشه این حکومت کثیف جنایتکار و طرفداران وطنفروش و سایبری های زالوصفتش را بخشکانیم. مطمئن باشید وقتی همه با هم به خیابان ها بیاییم هیچ حکومت خونخواری حریف جمعیت زیاد نخواهد شد. زنده باد شاهزاده. جاوید ایران . ما ملت کبیریم ایرانو پس میگیریم
شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه
اگر صحبت من شامل شما نمی شود که نباید ناراحت باشید در هر صورت نگاهی به متنی که نوشتید اگر بیندازید متوجه می شوید که خیلی سعی در گوگولی مگولی بودن گشت بیشرفهای ارشاد یا از آغاز کمیته های اوباش انقلاب اسلامی که عامل قتل و شکنجه و شلاق هزاران تن از ایرانیان از پیر و جوان به طرق مختلف بوده را داشته اید ،بنابراین دو سوال در ذهن خواننده مطالب شما ایجاد میشود که یا بی اطلاع هستید یا جیره خوار و در هر دو صورت برای شما وجدان بیدار را آرزومندم.
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
ادعای فضل داشتن ندارم، این نیز محصول توهم شماست. فقط سوال مطرح کردم که چرا اخیرا در لینک‌های مرتبط با این موضوع، دیدگاه‌هایی‌ نوشته می‌شه مبنی بر همکاری آن مرحومه یا خانواده‌اش با کومولوها؟. من فقط پرسش مطرح کردم و نه دروغی گفتم و نه هیچ چیز دیگه، اما شما‌ها بحث رو به‌راهه کشوندین و دایم هم تهمت می‌زنید. به‌ هر حال هرکه را بهر کاری ساختند. من نه طرفدار دستگاه هستم و نه مخالف ۱۰۰ درصد آن. حجاب رو باید آزاد بگذارن، اما بعد از یک سال که آزاد بشه، همونطور که قبل گفته بودم، خود مردم، رگ غیرت خرکی دینی‌تئوکراتی‌شون می‌زنه بیرون، مسجد‌ها شلوغ می‌شن، و خود مردم -به حجاب آزاد- اعتراض می‌کنن. یادمون باشه که خیلی‌ از مناسبات تاریخی که ریشه در فرهنگ و باورهای یک ملت دارن، همیشه می‌تونن تکرار بشن. قبل از ۵۷ گفتن که سینما فیلم لختی نشون میده، و در جشن شیراز، گرو تاتر فرانسوی، لخت بازی کردن، مردم ریختن توی خیابون، شد ۵۷. حالا هم اگه حجاب آزاد بشه، باز همون آش و کاسه تکرار میشه. همه‌ی حرف من همین هست و بس. در ضمن، به‌جای تهمت و اهانت، کاش جواب اون سوالم رو می‌دادید!.
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
یعنی شما واقعا ۶۴ سال دارید با این ادبیاتی که به‌کار می‌برید؟. در هر حال از دلسوزی شما متشکریم ؛))) / نه نترس، نمی‌شه، نه درم می‌شه نه پنجره‌ام ؛))). / یکی‌ از اون بلاهایی که سرم در زندگی اومده، اگه سر یکی‌ دیگه می‌یامد، تابحال طرف منهدم شده بود. بگذریم. / اما شماها هم خوب خوشیدها!. شاد باشید همیشه ~
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
بنده ناراحت نشدم. اگر هم قبلا از این تهمت‌ها ناراحت می‌شدم، الان مدتی‌ هست که دیگه برام عادی‌شده و ناراحت نمی‌شم. شما‌ها اولین نفراتی نیستید که به من تهمت می‌زنید. در زندگی واقعی‌، انواع و اقسام تهمت‌ها بهم زده شده، که البته مورد هجوم چنین دریایی از تهمت قرار گرفتن سخت است، اما آن‌را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟. / من هیچ گوگولی‌مگوری‌بودنی رو برای این گشت‌های ناصح قایل نشدم و هیچ تطهیری نخواستم براشون انجام بدم. فقط پرسش مطرح کردم که هیچ‌کدومتون هم جواب سوال من رو ندادید!، حداقل می‌تونستید بگید که این مورد مطرح‌شدن اینکه مرحومه یا خانوادش با کومولوها همکاری داشتن، یک شایعه هست! اما همین رو هم نگفتین، و فقط زدید کانال ارسال اهانت و تهمت به سمت من. / سپاس برای آرزوی پدیدارشدن وجدان بیدار برای من ~ اما کاش به اون پرسشم پاسخ می‌دادید!
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
۷۴
Sasan 55 - پاریس، فرانسه
خانواده مهسا و دیگر مهساها و نیکاها و جوانان برومندی که توسط جنایتکاران بیشرف رژیم کثیف ملایان به قتل رسیدند در زندان هستند همه و همه برای اعتلا و بازگشت آبرو و آزادی کشور عزیز ایران با دست خالی به خیابان آمدند و باز هم می آیند و همانطور که خانوده مهسا و دیگر عزیزان مبارز اعلام کردند به هیچ گروه تجزیه طلبی وابسته نیستند .تنها تجزیه طلبان و خائنین به کشور ایران ملاهای بیشرف و جیره خواران و حامیان پفیوزشان هستند .فکر کنم جوابتان را داده باشم ،توصیه میکنم کمی با دقت بیشتر به آینه نگاه کنید و همزمان به جوانانی که بیگناه توسط رژیم پست حاکم بر ایران کشته شدند اندکی فکر کنید و دست از این حرفهای بیفایده بردارید ،تنفر ملت از این حکومت با حرفهای مشابه حرفهای شما تخفیف پیدا نمی کند تنها به ماهیت پست حکومت بیشتر پی می برند .اندکی شرم و پشیمانی برای و از سوی جیره خواران پست حکومت آرزو میکنم
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
آهان، حالا این شد جواب که سرانجام شفاف‌سازی کردید که آن مساله همکاری با تجزیه‌طلب‌ها، ربطی‌ به مرحومه و یا خانواده‌ی ایشان ندارد. از اول خب همین‌رو می‌گفتید. / مساله‌ی دیگه اینکه، مگه من چه حرفی‌ زدم که شما اون‌رو تهدید برای شستشوی مغزئ مردم به‌شمار می‌یارید؟. من طرفدار هیچ آیین و مسلک و گروه و سیستمی‌ نبوده و نیستم. گمان نمی‌کنید که همین تفکرات متوهم شماست که از آدمی‌ که اصلا هیچ منظوری ندارد، یا پرسوناژ منفی‌ یا قهرمان مثبت می‌سازد؟. / چشم، بنده کلا قیافم مثل خر‌خاکی می‌مونه، از این‌رو هر‌وقت روزی یک‌بار در آیینه نگاه می‌کنم، چیزی جز بد‌شکل و بد‌گل بودن نمی‌بینم، حالا چه افکار بی‌طرفانه و عادی‌م، به نظر شما عادی بیاد، و چه اون‌ها رو یک‌جور دیگه برای خودتون تعبیر کنید. خر‌خاکی خر‌خاکی هست. / پی‌نوشت؛ شما نیز جالب هستید. در فرانسه مقیم هستید که صد‌البته به‌خودتان ربط دارد و همه‌ی کره‌زمین سرای شماست، اما از دور نشستین هی‌ برای ایران اشک می‌ریزید. خب تشریف ببرید وسط میدان!. / سلامت باشید همگی‌ ~ وقت خوش ~
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله