محرومیت مادام العمر وزنه‌بردار ایرانی بخاطر دست دادن با ورزشکار اسرائیلی مادام‌العمر

 مصطفی رجایی لنگرودی در حال دست دادن با ورزشکار اسرائیلیرادیو فردا: فدراسیون وزنه‌برداری ایران با نامشروع خواندن موجودیت اسرائیل، کمیته پیش‌کسوتان خود را به دلیل «اقدام مغایر با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی» منحل کرد.

در مسابقات جهانی پیش‌کسوتان به میزبانی لهستان، مصطفی رجایی لنگرودی نقره گرفت و نماینده اسرائیل سوم شد. حضور نماینده ایران روی سکو و عکس مشترک مدال‌آوران، با خشم مقامات فدراسیون مواجه شده است.


رجایی لنگرودی و رقیب اسرائیلی‌اش در یکی از عکس‌ها، با چهره‌ای خندان و دست در دست یکدیگر در حال گفت‌وگو هستند.
در بیانیه فدراسیون آمده: «مواضع ما همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ضمن محرومیت مادام‌العمر از حضور در کلیه اماکن ورزشی برای ورزشکار خاطی، حمید صالحی‌نیا (سرپرست) نیز برکنار شده. با کلیه خاطیان، برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.»

در قبال عدم رقابت ورزشکاران ایران با حریفان اسرائیلی، مجامع جهانی ورزشی غالباً موضع مشخصی درباره نقض قوانین خود اتخاذ نمی‌کنند و ادعای تیم‌های ایرانی را در اعلام مصدومیت یا مسمومیت ورزشکار می‌پذیرند. اما فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی، موضعش را با قطعیت اعلام کرده است.

صدور بیانیه از سوی فدراسیون‌ها در موارد مشابه رایج است. اما سجاد انوشیروانی شدیداللحن‌ترین بیانیه سالیان اخیر را صادر کرده است که در صورت واکنش ارگان جهانی این رشته، می‌تواند اعزام وزنه‌برداران ایرانی به المپیک پاریس را دچار مشکل کند.

در این بیانیه با تاکید بر خدشه‌ناپذیر بودن مبارزه فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی با موجودیت اسرائیل تاکید شده است: «مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی از ارکان جمهوری اسلامی است و فدراسیون با پیروی از... رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رژیم نامشروع اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.»

سجاد انوشیروانی، رئیس این فدراسیون و نایب قهرمان دسته فوق سنگین المپیک لندن، درباره عکس مشترک مدال‌آوران ایرانی و اسرائیلی گفته است: «قطعاََ از نظر فدراسیون غیرقابل بخشش است. ضمن عذرخواهی از رهبر انقلاب، خانواده شهدا و همه مردم ایران قطعاََ در وزنه‌برداری دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نخواهیم بود.»

اتفاق مشابهی در سال ۲۰۱۹ و مسابقات کشتی فرنگی پیش‌کسوتان رخ داد. آزادعلی محمدپور طلا گرفت و موشه گریمبرگ از اسرائیل به مقام سوم رسید.

ایستادن نماینده ایران روی سکوی قهرمانی، باعث شد وزارت ورزش با خودسرانه نامیدن سفر این تیم، تاکید کند: «تیم کشتی پیش‌کسوتان بدون مجوز شورای برون‌مرزی در مسابقات شرکت کرد و بایستی پاسخگوی تخلفات خود باشند.»

پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: «فدراسیون کشتی به دنبال عدم موافقت شورای برون‌مرزی، با سفر این تیم مخالفت کرده و قطعاً با کشتی‌گیران متخلف برخورد انضباطی لازم و قانونی خواهد شد.»

حالا با تکرار ماجرا در وزنه‌برداری خبرگزاری فارس با «شنیع» نامیدن عکس مشترک مدال‌آوران، آن را خلاف منافع ملی دانسته و نوشته: «یک وزنه‌بردار به عکس گرفتن روی سکو و همچنین به آغوش کشیدن نماینده ''رژیم صهیونیستی'' پرداخت. وزارت ورزش باید قاطعانه با عواملی که زمینه‌ساز این اقدام شنیع و هنجارشکن شده، برخورد کند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۵
سهراب هیچستانی - لاهه، هلند

درود بر این ورزشکار که آرمانهای کثیف جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشت. دشمن مردم ایران اسرائیل نیست. مردم اسرائیل دوست مردم ایران هستند. دشمن مردم ایران آخوندهای بی شرف هستند که ملت بی گناه را که با دست خالی به خیابان آمده اند به گلوله می بندند. کودک می کشند و مستقیم به چشم ها شلیک می کنند و در زندانها با نام الله به زنان ایرانی تجاوز. مردم اسرائیل ماهها علیه دولت حاکم در خیابانها تظاهرات کردند ولی مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار نگرفتند و حتی برای یک بار بسویشان شلیک نشد. ولی این حکومت اسلامی یعنی پسمانده تازیان خونخوار تنها در 3 روز 1500 نفر از مردم بی گناه را کشتند. 25 شهریور پوزه این حکومت را باید به خاک مالید.
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
۵۴
visman34 - دبی، امارات متحده عربی

آخه امام شما که خودش از ماتحت ملکه انگلیس بیرون اومد.خودتونم که همه با بچه هاتون پاسپورت کشورهای غربیه به قول خودتون نوکر اسراییل رو دارید.به قول فرخزاد ما داریم هضم شده ملکه رو تو ایران می‌خوریم که امام باشه.واقعا که خوب این ملت ایران رو سر کار گذاشتید. شما مردم گریه کنید بر حسین تا ما آخوندا خنده کنیم به ریش شما ملت نادان
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

واقعیت اینه دشمن و حسود تاریخی ایران و ایرانی در این منطقه همیشه اعراب بودند و نه یهودیان،اعراب همچنین همیشه دشمن تاریخی یهودیها بوده اند.حالا حکومتی ضد ایرانی،عرب پرست و استبدادی ایران را اشغال کرده و طبیعی هست اینقدر به ایجاد رابطه خوب و دوستی ایرانیان با اسرائیلیان حساس باشند.طالبان متحجر اسلامی را با وجود دشمنی و شاخ و شانه کشیدن علنی برای خاک ایران،خودی و دوست مینامند،و در عوض اینجور با اسرائیل ،دشمنه دشمن ایرانیان کینه ورزی میکنند.برای فلسطینیهایی که عاشق صدام حسین بودند و برای تروریستهایی مثل نصرالله لبنان تمام و‌کمال از سرمایه مردم ایران خرج میکنند.
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
۵۴
visman34 - دبی، امارات متحده عربی

من نمیدون این کشورهای عربی به چه زبون بگن در امور ما دخالت نکنید. آخه فلسطین به ایرانی چه ربطی داره.این همه کشور عربی . خودشون می‌دونن و اسراییل.به ایرانی چه. والا من قدیم با یک فلسطینی کار میکردم.متنفر بود از ایرانیان.میگفت شما از جون ما چه میخواید.مخصوصا هی میگفت فارس. این فارسها این جوری اون جوری.فقط فلسطینی که پول خوب از آخوند می‌گیره موافق دخالت ایرانه
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

جالب اینجاست که این مسخره های ابله ورزشکار بازنشسته یا بقولی پیشکسوت رو مادام العمر محرومش کردند !! ولی دمش گرم که این سُنت من درآوردی و مضحک خورد به ...اش !!
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
۵۰
samamos - میدلزبرو، انگلستان

زنده باد ملت ایران و اسرائیل، نابود باد جمهوری اسلامی ضد ایرانی
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
۴۷
golden remix - استکهلم، سوئد

رژیم ایران و اسراییل برای ادامه حیات به هم نیاز داران. قرار نیست هر چیز ی که جمهوری اسلامی ادعا میکنه باور کنیم. این دو رژیم اشغالگر شیطان عامل بدبختی مردم ایران هستن.
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
۳۴
arian1 - ابادان، ایران

دست دادن با یک اسرائیلی هزاران بار با افتخارتر و بهتر از دست دادن با یک آخوند لواط کار خواهد بود، که بغیر از ادم کشی و دزدی کار دیگری در این دنیا نکرده اند
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
۶۷
خوش باور - تهران، ایران
دوست عزیز مهر اقامت شما در تمامی سفارتخانه های اروپا معتبر است .
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
باز هم مزخرفات سایبریها و شستشو مغزی شده ها،حرفهای صد من یک غاز بی ارزش،و سرتا پا چرند.عامل بدبختی مردم ایران فقط یک چیز هست : اسلام.و کسی که از عرب تروریست فلسطین به هر عنوان حمایت کنه،لیاقتش همین رژیمه.
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
۴۷
golden remix - استکهلم، سوئد
و تا آدم های دیکتاتوری مثل شما که ادعا میکنن مخالف جمهوری اسلامی هستن و در عمل هیچ فرقی با انها ندارن, هستن وضع ایران همینه! چرا من باید عین تو فکر کنم و اگر نه میشم سا یبری؟. اتفاقات تروریسم از شرق همان کشوری که در ان هستی متولد شد. , در ضمن ننه همین اسلام, یهودیت هست ! مثال کوچیک و پیش پا افتاده زنهای آنها به جای لچک کلاه گیس میزارند سرشون. چیه این هم خودتون را خوآر و ذلیل میکنید و اسراییل را پرستش میکنید یک روز تو تظاهرات پرچم اسرا ئیل یک روز پرچم اکراین , شرت میبندم هیچ اسراییلی حاضر نمیشه با توی ایرانی در آلمان همسایه بشند.! هی مثل تو سری خورها به جای پرستش کردن این اجنبی و ان اجنبی بیدار شید و گول نخورید.
‌چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
۶۳
بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
خانمها و آقایان؛ ورزش نباید با سیاست میکس بشود؛ البته برای اسراییل بد نیست. چون در بسیاری از امورات مدیون جمهوری اسلامی است؛ که به جایگاه بالایی رسیده است. ولی این دلیل نمی شود که سیاست و روش دولت یهود اسراییل,کارنامه قابل قبولی دارد! بقول صائب؛ از کوتهی ماست که دیوار بلند است. جانتان جور
‌پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +516شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +375پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +320یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +177«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد