سخنرانی محمدرضا شاه در کنگره انقلاب سفید

کنگره انقلاب سفید در سال ۱۳۵۱ در سالن محمدرضاشاه پهلوی که هم‌اکنون به نام هفتم تیر شناخته می‌شود، انجام شد. در این کنگره شاه درباره اشغال ایران صحبت کرده است.

 انقلاب سفید که در دوره پهلوی به نام «انقلاب شاه و مردم» معرفی می‌شد، به سلسله تغییرات اقتصادی و اجتماعی اطلاق میشد که اصول شش‌گانه داشت که شامل این اصول می‌شد: اصل اول) اصلاحات ارضی و الغای رژیم ارباب و رعیتی، اصل دوم) ملی کردن جنگل‌ها و مراتع، اصل سوم) فروش سهام کارخانجات دولتی به عنوان پشتوانه اصلاحات ارضی، اصل چهارم) سهیم کردن کارگران در سود کارخانه‌ها، اصل پنجم) اصلاح قانون انتخابات ایران به منظور دادن حق رأی به زنان و حقوق برابر سیاسی با مردان و اصل ششم) ایجاد سپاه دانش.

انقلاب سفید در دوره علی امینی آغاز شد اما در آن دوره اختلافاتی میان شاه و امینی به وجود آمد که اجرای این طرح به طور کامل محقق نشد. شاه برای حل اختلاف امینی را برکنار کرد و اسدالله علم نزدیک‌ترین نیرو به خود را به عنوان نخست وزیر برگزید. انقلاب سفید در دوره‌های نخست وزیری اسدالله علم، حسنعلی منصور و امیرعباس هویدا ادامه یافت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

روانت شاد ایرانپدر. همینطور هم شد، شما را هلاک کردند و مملکت را اشغال. البته اینبار به کمک چپول های احمقی که فقط فارسی صحبت میکردند اما دلشان در بند مسکو بود.
‌پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا

این شاه ما که روحش شاد در فرنگ درس خوانده بود وعاطفه لطیفی داشت، برعکس پدرش البته شرایط رضا شاه با حال وهوای سیاسی دوره محمد رضا متفاوت بود واز چند سو باید با عقاید از جمله کمونیست میجنگیدکه مخالف سرمایه داری وشاه را مترسک غرب میدانستند او بنابه اعتقادات شخصی واز دید او که مذهب مقابل کمونیست است متمایل به روحانیان بود اما همانطور که دیدیم روحانیت در پناه او ماری بودند در استینش وبی توجه به آنها واعتماد بر آنها که فکر میکرد که اهرمی قوی برای کنترول مردم هستند اشتباه فاحشی کرد که منجر به کودتا علیه او شد اگر رضا شاه در آن موقع پادشاه بود این متحجرین روحانی مانند خمینی دجال را سنگی بر پایش میبست ودر دریا غرقش میکرد تا ما این روزگار سیاه ایران را شاهد نبودیم .
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

ناز نفست که هنوز طوری لباس پوشیدی که انگار الان از مجله GQ اومدی بیرون. تازه مردم دارن به معدل حکومتت میرسن. هنوز خیلی ها نمیدونن چرا لقب خودت رو شاه شاهان گذاشتی. برای اینکه یکسری ملت خر رو که دنبال یک ملای گدای جانی و یکسری چپول بیخاصیت که فقط سیبیلش رو یاد گرفته بودن رو شاه حساب میکردی. یادت و مکتب پهلویسم که اول ایران و مردمش رو مد نظر قرار میده همیشه زنده
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
۹۳
جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

الان این چه سخنرانی مشعشعانه ای بود مثلا؟ازجنگ واشغال مملکت یاداوری کردی ولی نگفتی وقتی کرمیت روزولت و یوسف استالین ووینستون چرچیل بعد ازاشغال مملکت اومدن تو تهران کنفرانس گذاشتن وتورو بعنوان پادشاه حساب نکردن که دعوتت کنن تازه مجبورت کردن اسم شون رو روی سه تا خیابون پایتخت مملکت بذاری ازاین خفت بالاتر؟
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

با درود به خاندان پهلوی و لعن و نفرین مصدق و با درود به خاندان پهلوی و لعن و نفرین مسعودییون و درود به خاندان پهلوی و لعن و نفرین آخوند مرتجع و با درود به خاندان پهلوی ! حالا این تیپش مال ۵۰ سال پیش هست و همه کف کردن ! دمت گرم 🤗
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۴
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

یک چنین پادشاهی در مقابل این انگل‌های درپیتی خود فروخته وطن فروش ، ننگ بر شما خائنین مملکت
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

شاه موذیانه انقلاب سفید رو با امینی که کمی وجهه ملی داشت شروع کرد تا مخالفتها کاهش پیدا کنه و وقتی خیالش از موفقیت نسبی طرحش راحت شد، امینی رو به سادگی کنار گذاشت و علم "غلام خانه زاد" رو جایگزین کرد تا کار رو تمام کنه. اگه اشتباه نکنم علم کسیه که پدرش به دلیل کمکهای فراوان به انگلستان از این کشور نشان شوالیه گرفته!
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۲
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

ان قلاب ۵۷: طغیان نادانی یک‌ملت.
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
۴۶
Omide por jalal - تبریز، ایالات متحده امریکا

شاهنشاه روحت شاد ،. مصدق ، ننگت باد ! .
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاک ، دانمارک

به‌به جناب سروان، جور باشی. این کامنتت مثل رابین‌هود هست که هی پشت سر هم با تیر میزد رو تیر. احسنتم.
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

باز اسم پهلوی آمد .لشگر ملخی سایبری‌ها شریک‌ها ۵۷ اتی شورت‌ها خود را در حوزه علمیه مقدسه بالا کشیدند تا مبارزه سایبری انجام دهند. بزرگترین مشگل ما بعد از پایان این جمهوری ننگ این است که چه کار شریفی برای این‌ها پیدا کرد. بجز مفتخری و کلاشی.یکی‌ دوستان پیشنهاد کرد. مثلا باید اسم قم را مثل واتیکان عوض کرد.بگزاریم واتیکون. سروان به اسمش می‌‌خورد.بشود دربان دم در، روحت شاد بلیط ورودی بفروشد. ضد بشر و شرکا ملافه، بالشت این چیز‌ها عوض کنند.حمام را تمیز کنند. ولی با بقیه چکار کنیم ؟ یکی‌ دو تا که نیستند. اقتصادی هم نیست که یک میلیون هتل در قم بسازیم. اسم همه را هم گذاشت. هتل باجناق. تا این‌ها در هتل کار پیدا کنند. نمی‌‌دانم. مشد هم است، واتیکون ۲.ولی با وجود این کافی‌ برا کار شریفتر از آخوندی نیست.
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
حکایت الزرتشت فی بلاد فرانکفورتیه : شنیدمی در بلاد فرانکفورت جاهلی بودی تهی مغز ؛ به خل و چلی معروف . نام زرتشت بر خود نهادی ؛ وی را از دین و ایمان خبری نَه . با پندار گفتار کردار نیک بیگانه بودی ؛عربده همی زدی ز جهالت . به سوی قاهره نماز بگزاردی ؛ صلوات برآل پهلوی بفرستادی ؛ خدای عَز و جَل را بنده نبودی . دستمال یزدی فراوان بستاندی در نهان ؛ آماده مالش همی بودی . از بی عقلی مادر زادی رنج همی ببردی ؛ رمالان و دعانویسان اثر ندادی ؛ حکیمان در علاج وی عاجز بماندی . زر و سیم بسی خرج بکردی ؛ ابله همی بودی . عمر عزیز سر کردی به بطالت ؛ با فاضلان و عاقلان ( پیرزن , مصدق روحت شاد , ضد بشر,,,, ) در افتادی ز جهالت . از قضا به مُلک ایرانیان یوکی اندر آمدی ؛ لاطائلات بنوشتی به زیادت .(عالمان از این همه چرت و پرت در حیرت بماندی ؛ همی بخندیدندی .) اراذل و اوباش ؛ فاسدان و فاسقان ؛ خناسان و نسناسان شاه الهی دور خود گرد آوردی ؛ پاچه بگرفتندی به کرار . تهمت سایبری مجاهد چپول امت ریش به عاقلان بزدندی ؛ حال بسی کردندی به اجماع . ادامه
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
ادامه .....بودندی که در پوست بقره گنجیدندی . شعر : ( ای شه الهی دگر بار نیاید شاهی/ خوش نکن دل که به نفع تو شود این بازی ) (ما بدیدیم و شنیدیم و بسی تجربه کردیم / کار هر ..... نیست سیاست بازی ) . از قضا به ضد بشری بر خوردی که آزادیخواه همی بودی ؛ از ظلم و استبداد بیزار . داد مظلومان از ظالم بستاندی ؛ شیری بودی که کفتاران بدریدی . سخن با منطق بگفتی ؛ دلایل آوردی به غایت نیکو . عدوی جهل بودی و از جهالت خلق الله به رنج . غم جُهالان همی خوردی . با اجنه و شیاطین سلطنت طلب فرقه پهلوی ملاطفتی نبودی . در بحث و جدل خر شاه الهی ها را در گل بگذاشتی به کَرار ؛ حالشان بگرفتی به دفعات .( فحاشان جوابی در خورجین نداشتندی ؛ فوحش همی دادندی ؛ تهمت همی زدندی . خجالت نکشیدندی .)شعر: ( غم مخور ضد بشر , از جهل ابنای بشر / هین پاشو آتش بزن بر خرمن جهل بشر ) ( گر بدست آرم زغال و جنس خوب همچون گُهر / گویمت الباقی این قصه را بار دگر )
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

یکی از اهداف پنهانی انقلاب سفید ادغام ایران به عنوان یکی از کشورهای اقماری بلوک غرب در نظام سرمایه داری بین الملل بود. با انقلاب سفید طبقه ای در ایران به وجود اومد که به مصرف کالاهای نه چندان ضروری غربی افتخار میکرد. بخش مهمی از تولید ناخالص داخلی ایران در پانزده سال آخر حکومت ممرضا پالانی توسط او و فرهنگ مصرفی همین طبقه هدر رفت. همین الان هم تو همین سایت بازمانده های همین طبقه رو در قالب عزیزان پالان طلب میتونیم ببینیم!
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

اسم شاه که میاد یک عده چپول و منافق و سایبری عین مگس های توالت به وزوز کردن می‌ افتند حرف لواط حاکمان فعلی که میشه خفه خون میگیرند
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

داشت برا آدمها حرف می‌زد معلومه که انتظار نمیره غیره حرفش رو بفهمند
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
۹۳
جنابِ سروان - مونرآل، کانادا
خوبه نگفتی مثل شزم یا مردشش میلیون دلاری هاها
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
عمه به قربانت رود شاعر هم که شدی. توی حوزه این چیزها را به شما یاد دادند ؟ من که اهل شعر و معر نیستم.ولی حالا یک ب هم بده باجناق. ولی یک چیز هم در باره شما می‌‌دانم. عمه جان به شما گفت عزیز بزرگ شدی. زمان آوردن یک عروس برای شما است. فرمودی، اره باجناق برادر خیلی‌ زیبا است. به این می‌‌گویند عروس اوردن به سبک حوزه
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
حاجی تو فکری !!!!
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
نه که الان بدون تصرف ایران اسم خیابونهامون عربی نیست؟؟ اخه وقتی سودت تو نفهمیدنه تو همین کثافت باش 😀 فقط دستت به سیفون نخوره، میری پایین
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اگه واقعا تو گراتس هستی، شماره ١٢٢ رو بگیر!! 😀😀 بیان خاموشت کنن.
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
😀😀😀 شاعر میگه به برگ گل نوشتم من که او را دوست میدارم، ولی افسوس او خر أست و نمیفهمد!!!
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
( باجناق تو اگر خواب است بیدارش بکن / گو پریشان گشته ام , بیچاره ام , یاری بکن ) ( گو که حالم را گرفته شعر این " ضد بشر " / لااقل لختی بیا با .....من بازی بکن )
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش
( ای حمید چارصد و یازده که از لس انجلس هستی / تو که از ابلهان ابله تری , از بیخ خُل هستی ) ( توئی آتش گرفته ک. بشین بر روی یخ / تو از اوباش و اشراری , چه پررو بچه ای هستی )
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
کجاش رو دیدی؟ میخوای برات شماره اشتراک ١٢٢ بگیرم؟ عین آژانس. هر وقت سوختی زنگ بزن بگو مشترک ٥٦٩ اتون هستم! خودشون با مقدار مناسب یخ آژیر کشون میان. 😀. ضمنا شروع کردی به شعر گفتن! چون یه شاعر دیگه میگه: اگه تو شاعری من ....
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
۳۲
Lincoln - کورنوال، انگلستان
جالبه همه اینا رو هم میدونسته و مملکت دو دستی تقدیم خمینی کرد، سرداران ،رتبه داران،و یک ملت تباه تصمیمات نابخردمندانه شاه مقتدر شدند.کاشکی یه مقدار از حرفهای قشنگی که در این سخرانی کرد بهش عمل میکرد!مثل اینکه فرار کردن شاهان ایرانی از میدان نبرد یه رسم قدیمی بوده ،اون از داریوش سوم،یزدگرد سوم و اینم رضا پهلوی.تو اوج اغتشاشات دمش گرم تصمیم گرفت یه مدت بره استراحت!!!
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +209کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند