ویدیویی دیدنی از کسب و کار اولین دختر قصاب ایران در پیشوای ورامین

روند پر رنگ شدن حضور زنان در اجتماع و فعالیت در مشاغل مختلف، طی سالیان بسیار و به آهستگی و البته فداکاری اولین زنانی گسترش یافت که برای برابری شغلی هزینه داده اند. زمانی این مبارزه و اثبات توانمندی در زمینه هوش و توانایی های ذهنی بود و جوامع مختلف به تدریج حضور زنان را در جایگاه ها و مشاغل مختلف به رسمیت شناختند. جالب است که با وجود حضور زنان در مشاغل مختلف، در برخی جوامع، هنوز در مشاغلی که نیازمند قدرت بدنی و توانمندی فیزیکی است، فعالیت زنان پذیرفته نشده است. اما زنان وزنه بردار، زنان راننده کامیون، زنان آتش‌نشان، زنان مکانیک، زنان قصاب و…، بلاخره با وجود تمام موانع، راه خود را پیدا می کنند. اخیرا توانمندی های یک زن قصاب در فضای مجازی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
زهرا سادات عظیمی که در پیشوای ورامین شغل خانوادگی خود یعنی قصابی را ادامه می دهد، مدت هاست در اینستاگرام ویدیوهایی از مهارت های خود در این حرفه را به نمایش می گذارد. اخیرا مصاحبه ای از او با عنوان «اولین خانم قصاب ایرانی» از شبکه تی وی پلاس، منتشر شده است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند و یا تعداد کمی از زنان امکان فعالیت در این حوزه را پیدا می کنند، او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.


واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به این مصاحبه و البته ویدیوهایی که خود خانم عظیمی در صفحه اینستاگرامش به اشتراک می گذارد، متفاوت است. بسیاری مهارت های او و توانمندی اش را در حرفه قصابی، تشویق می کنند. حتی قصاب های شهر های مختلف ایران، از فعالیت این زن به عنوان قصاب حمایت می کنند. اما مثل همیشه نظرات مخالف هم کم نیست.
برخی کاربران با وجود دیدن توانمندی های این زن قصاب، همچنان این کار را مناسب یک زن نمی دانند. برخی حتی پس از انتشار این مصاحبه به ادبیات و لحن این زن قصاب خرده گرفتند.
اما آنچه مشخص است، خانم عظیمی مسیری که در آن قدم گذاشته را می شناسد و هیچ چیز به اندازه فعالیت در حرفه ای که دوستش دارد، او را خوشحال نمی کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
Herzl - امستردام، هلند
آفرین وجودتو ثابت کن مى توان یک زن قصاب شد هیچ کارى و حرفه اى یا هنر سیاست ……..منحصر به جنسى نیست.
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
۹۳
جنابِ سروان - مونرآل، کانادا

یقینا ازبچگی یکم بقول خارجیها tomboy بوده که اینکارو انتخاب کرده هاهاها
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
۱- مصاحبه‌ی بسیار جالبی‌ بود. ۲ - آن‌دسته از افرادی که از ادبیات و لحن گفتاری این خانم ایراد گرفتند، لطفا بی‌درنگ به آسایش‌گاه روانی‌ مراجعه و خود را بستری نمایند. ۳ - این بانو، در کمال اینکه یک خانم با‌شخصیت و به‌تمام معنا زنانه هستند، به‌همان نسبت هم در این کار خویش موفق می‌باشند. درود بر ایشان و خانواده‌ی محترم‌شان، که پیداست نان شرافت‌مندانه خوردند و نان شرافت‌مندانه نیز در‌می‌آورند. / ۴ - پی‌نوشت؛ خطاب به ایرانیان گرامی‌ -به‌ویژه ایرانیان ساکن ایران--->، دنیا سال‌هاست که به‌سمت صیفی‌جات‌خواری و گیاه‌خواری پیش می‌رود، که سبک خوردو‌خوراک هم ارزان و هم بسیار سالمی هست. اینقدر از صبح تا شب، به‌فکر گوشت و برنج و روغن نباشید!. با کلم و قارچ و سیب‌زمینی‌ و هویج و فلفل بلغاری و امثال آن -با همراهی پنیر-، می‌توان انواع و اقسام راگوهای خوشمزه، ارزان و سیرکننده‌ به‌حالت بخار‌پز و یا در فر -بدون روغن- درست کرد ~ نوش جان ~
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
آفرین امیدوارم که در زندگی همیشه موفق باشی ، چو افتاده‌ای دست افتاده گیر
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۵۷
مدافع حق - مادرید، اسپانیا
به نظرم کار شرافتمندانه زن و مرد نمیشناسه ،ولی کلا شغل قصابی به خاطر خشن بودنش سلاخی و شقه کردن و خون ریزی زیاد مناسب روحیات بانوان نیست به هر صورت خدا توفیقت بده امیدوارم متحجرین مسلمون نما مزاحمت نشن
‌چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند