ویدیوی آبروریزی خبرنگار جمهوری اسلامی در نشست خبری الهام علی‌اف

ویدئوی خبرسازی در شبکه های اجتماعی از حضور خبرنگار ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی در نشست خبری اخیر الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان منتشر شده که مربوط به اجلاسی به نام «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» در کشور آذربایجان است. این ویدئو نشان می دهد خبرنگار ایرنا در تلاش است تا سؤالی را به زبان انگلیسی از روی متنی که در اختیار دارد بخواند اما به دلیل نامفهوم بودن کلام او رئیس جمهور آذربایجان از مجری نشست می خواهد تا پیش خبرنگار ایرانی برود و سؤال او را از روی متن بخواند.

این اتفاق در حالی رخ داده که خبرگزاری ایرنا در روزهای گذشته از آغاز به کار وبسایت آذری زبان خود و گشایش مجدد دفتر این خبرگزاری در کشور آذربایجان خبر داده بود.


انتشار این ویدئو واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است و کاربران از استفاده ی خبرگزاری دولت از خبرنگاری که تسلطی بر زبان انگلیسی یا آذری ندارد، انتقاد کرده اند.

علی نادری، مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که در روزهای گذشته برای شرکت در اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، در جریان این سفر وبسایت آذری خبرگزاری ایرنا به آدرس az.irna.ir را نیز افتتاح و اعلام کرد دفتر ایرنا در باکو به زودی بازگشایی خواهد شد.

وبسایت آذری ایرنا قرار است در فاز اول فعالیت خود، اخبار ایران در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری، سنن و آداب و رسوم و همچنین نظامی را در اختیار مخاطب آذربایجانی خود قرار دهد و علاوه بر این، آخرین اخبار مهم دنیا در حوزه های جغرافیایی مرتبط با ایران و آذربایجان را منتشر کند.
علی نادری در جریان افتتاح ایرنای آذری، هدف از راه اندازی وبسایت آذری این خبرگزاری را «دسترسی مخاطب آذری زبان به اخبار ایران به صورت دست اول، ایجاد همدلی و نزدیکی بین دو کشور دوست، برادر و هم مذهب، آشنایی هرچه بیشتر مردم آذربایجان با فرهنگ ایرانی، مقابله با دخالتهای دشمنان مشترک دو کشور ایران و آذربایجان برای ایجاد تفرقه افکنی و نفرت پراکنی و مبارزه با فیک نیوزها علیه ایران در فضای آذربایجان» عنوان کرد.

همچنین الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشست خبری خود در اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص افتتاح وبسایت ایرنای آذری و همچنین بازگشایی دفتر ایرنا در باکو اظهار داشت: امیدوارم ایرنای آذربایجان به تقویت روابط ایران و آذربایجان کمک کند. چرا که رسانه‌های مسئولیت پذیر به تقویت روابط بین کشورهای همسایه کمک می‌کنند.

علی‌ اف ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران و خبرنگاران ایرنا در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم شما در خصوص تقویت روابط ایران و آذربایجان نقش مهمی را ایفا خواهید کرد.
خبرگزاری ایرنا در معرفی خود نوشته: «سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی به عنوان نخستین کانون گردآوری خبر تشکیل شد. خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی رسانه ای شناخته شده به شمار می رود و به عنوان بنگاه خبری مادر و ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی، مورد توجه دیگر بنگاه‌های خبری جهان قرار دارد و علاوه بر زبان فارسی به ۱۰ زبان رسمی دنیا اخبار خود را منتشر می‌کند.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

آفرین، از این آبرو ریزی ها بیشتر بکنید، تا دنیا بیشتر متوجه بشه که شما ها چقدر بی عرضه هستید.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

هر کس دیگه ای جای این بشکه گ. بود آب میشد میرفت تو زمین !! البته جمهوری ترمالی به کررات نشون داده که مسئولینش از ریز و درشت ، یکی از یکی بیسوادتر و اوشگول تر و یَرَه ترند !! این بشکه بی‌خاصیت که خیر سرش مثلاً خبرنگاره دولت رئیسی ، شش کلاس سواد زورکیه !!
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
۴۵
Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

چقدر دردناک! ما به این وضعیت عادت کردیم و به ظاهر میخندیم و در باطن گریه می‌کنیم! با اینکه از این علی وف خوشم نمیاد ولی بازم مردونگی کرد جمعش کرد و فاصله رو دلیل و بهانه کرد!
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۵۱
ساتراپ11 - تهران، ایران

آخره آخره آبروریزی
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
۶۰
طلوع ازادی - لوس آنجلس ، ایالات متحده امریکا

درود به هم میهنان گرامی ما که با اکثریت قریب به هشتاد درصد دارای شخصیتی همچون بروس لی یا بقول رندی «بروز علی» و راکی هستند، که حتی با وجود قطع عضو و خونریزی شدید واکنش زیادی از خود نشان نمی‌دهند. خیلی جالب و بحث برانگیز است که، پدر این فضولات حیوانی پوتین در زمان فروپاشی شوروی از ترسش به رفسنجانی پیشنهاد الحاق به ایران داده بود اما چون آمران آخوندها عنگلیس هدفش تجزیه کامل ایران بود این مهم را نپذیرفت، حالا پسر الدنگ وی با طرز نشستن خود ادای شاهان و پاشا ها را درمی‌آورد و از موضع قدرت این ناخبرنگار حکومتی را ماخذه می‌کند. پس نگران نباشیم و آسوده بخوابیم چون فعلا نفسی میکشیم چون جان مولانا شهر خیلی در امن و امان است 🤕😡🧐😠 التماس یک جو عقل همگانی 🤬🤬🤬🤬 خدایا عظمتتو شکر
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

در این حکومت کثیف اثلامی هر چه بیسوادتر خرتر احمقتر باشی پست و مقام بالاتر میگیری نمونه اش علی چلاق و رییسی. این الاغ هم برگرده ایران میشه مسول یه اداره و با یه اختلاس بزرگ سر از کانادا در میاره
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
۵۰
samamos - میدلزبرو، انگلستان
یعنی خاک تو سرتون، من که باید کیفم میداد خجالت کشیدم.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
۶۷
خوش باور - تهران، ایران
بروید بیشتر زبان عربها را بخوانید ، ای تولید شدکان از اسپرم عرب .
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
به همین خاطر می گوییم یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی ایران زبان فارسی است که غنی است نه علم تولید می شود و نه اندیشه در این زبان و با یتعد کم فعل در این زبان امکان ایجاد فلسفه و داستان و علم نیست. زانی که بیش از 85 درصد کلماتش از زبانهای دیگر گرفته شده است شما چه انتظاری بیش از این دارید
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
ایران در هفته های گذشته بعد از ماهها تهدید های تو خالی داره برای آذربایجان پیامهای دوستی می فرستد و در روزنامه هایش از اشتراکات مشترک صحبت می کند. اگر نمی توانی کاری بکنی بشین سرجات .... دم آذربایجان گم بد جوری حال ایران را گرفت و عملا ایران را بیشتر در بن بست سیاسی فرو برد.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
۶۷
خوش باور - تهران، ایران
و تو هم از همین نوابغی هستی که خودت نمی دانی چه میخوری ، شکر یا شکرپنیر ،
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
۳۴
BrainWorm - لیون، فرانسه
انگلیسی حرف زدن این یابو رو که با هزار پارتی بازی و ساندیس خوری و ی آمده این شغل رو گرفته تآمیم بدید در تما ساختار رژیم بچه کش سید علی چلاق! وقتی وزیر خارجه این رژیم نکبت متعفن نمیتونه یک خط انگلیسی حرف بزنه از این مفت خور بسیجی ضد ایرانی چه انتظاری دارید؟ بعد اون احمق رئیسی قاتل دستور داده از این به بعد عوض انگلیسی بیاید عربی و چینی درس بدید. نتیجه نفوذ سرطان آخوند به یک کشور همینه که میبینید. یک مشت استمناء ای و گی شهوتران بیسواد با شکمهای فربه از دزدی از بیت المال.
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
۴۲
Chokam - ری، ایران
چقدر پاهایش رو باز کرده، این که نحوه نشستن رئیس‌جمهور نیست .ثانیه ۲۰ دیگه افتضاح اقا دایی رو رو به حضار کرده
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
۴۲
paksan - ایران، ایران
این خبرنگار عوضی داره از قصد همچین کاری میکنه. آخه مردک بیشعور چرا فارسی سوال نمیکنی؟ اصلا کی گفته انگلیسی سوال کنی؟ به نظر من اینجاست که باید پرونده قضایی باز بشه به جرم درست کردن یک بهانه برای رسانه ها برای مسخره کردن مردم ایران.
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
۴۲
paksan - ایران، ایران
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) رفته اونجا همچین گندی زده؟ باید برکنار بشه و یک شخص صلاحیت دار جایگزین این بی سواد بشه. چرا سوالش رو فارسی نپرسید؟؟؟؟ مرتیکه آشغال نفهم تو که بلد نیستی حرف بزنی چرا اصلا میری اونجا؟
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
۳۷
azadi2011 - تورنتو، کانادا
خود یارو خبرنگار »آذری زبان« است، نه فارسی می پرسد، نه آذری، می خواهد طبق برنامه از پیش تعیین شده آبروریزی کند، همانجور که قاجارها وقتی با پول قرض می رفتند اروپا با خودشان سقا می بردند و از »مشک« آب می خوردند، عمدا برای آبروریزی. سند اوغلو تو هم فارسی یاد بگیر!
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود