قرآن‌سوزی این بار در کپنهاگ؛ تلاش صدها عراقی برای حمله به سفارت دانمارک

حمله شبانه معترضان به منطقه سبز بغدادایندیپندنت فارسی: شامگاه جمعه سی‌ام تیرماه، صدها شهروند عراقی در اعتراض به سوزانده شدن مجدد نسخه‌ای دیگر از کتاب مقدس مسلمانان، مقابل «منطقه سبز» بغداد تجمع کردند و تلاش کردند تا به ساختمان سفارتخانه‌های خارجی، از جمله سفارت دانمارک یورش ببرند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دانمارکی، روز جمعه اعضای یک گروه ملی‌گرای تندرو در دانمارک، یک نسخه از قرآن و همچنین پرچم عراق را مقابل ساختمان سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند و تصاویر این اقدام را به‌صورت زنده از فیسبوک پخش کردند.


تراین فیسکر، سخنگوی پلیس کپنهاگ، به آسوشیتدپرس گفت که «یک تظاهرات بسیار کوچک» با حضور کمتر از ده نفر، بعدازظهر روز جمعه مقابل ساختمان سفارت عراق برگزار شد و «یک کتاب سوزانده شد.»

او گفت: «ما نمی‌دانیم که این کتاب، چه کتابی بود، ظاهرا آن‌ها قصد داشتند پرچم عراق را به آتش بکشند و پس از آن یک نفر روی این کتاب پا گذاشت.»

فیسکر همچنین مدعی شد که «از نظر سیاسی پلیس نمی‌تواند درباره این اتفاق اظهارنظری خاص کند، اما از نگاه ما این اقدام رویدادی صلح‌آمیز بود.»

در واکنش به این اتفاق و به گزارش آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی عراقی، شامگاه جمعه صدها مسلمان معترض را که پل منتهی به منطقه سبز را مسدود کرده بودند با ضرب‌وشتم به عقب راندند و مانع رسیدن آن‌ها به ساختمان سفارت دانمارک شدند. معترضان همچنین خواستار اخراج سفیر دانمارک از عراق شده‌اند.

«منطقه سبز» بغداد محل استقرار ساختمان‌های دولتی و نمایندگی‌های کشورهای خارجی، از جمله سفارت آمریکا است و معمولا تحت نظارت‌های شدید امنیتی قرار دارد.

مقتدی‌ صدر، روحانی بانفوذ و رهبر سیاسی شیعان عراق، اهانت مجدد به قرآن در دانمارک و همچنین سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: «سخن گفتن دیگر فایده‌ای ندارد. دین غریب شده است و کسی که از آن دفاع می‌کند مشکوک است.»

او در ادامه نوشت: «خداوندا این قربانی را از ما بپذیر. این دفاع از ادیان و انقلاب به خاطر قرآن را از ما بپذیر. خداوندا ما را به خاطر کاری که این‌ها کردند یا کسانی که در برابر آن ساکت ایستادند یا کسانی که کوتاهی کردند هلاک نکن. پس منتظر بمانید. من نیز با شما از منتظران خواهم بود.»

شامگاه جمعه، صدها معترض عراقی با سردادن شعارهایی علیه سوئد و دانمارک و در حمایت از مقتدی صدر، همراه با تصاویر این روحانی شیعه و همچنین پرچم عراق، سعی کردند تا وارد منطقه سبز شوند، اما پس از ورود نیروهای امنیتی و نظامی عراق، به درگیری به آنان پرداختند.

وزارت امور خارجه عراق، امروز شنبه در بیانیه‌ای «اهانت به قرآن کریم و پرچم جمهوری عراق» در مقابل سفارت این کشور در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه از جامعه بین‌المللی خواسته است تا «فورا و مسئولانه در برابر این جنایت که صلح اجتماعی و همزیستی مردم در سراسر جهان را نقض می‌کند بایستند.»

قرار است امروز ۳۱ تیرماه اعتراض دیگری نیز به دلیل تکرار قرآن‌سوزی‌های اروپا، در ساعت ۱۸ به وقت محلی در بغداد برگزار شود.

این اعتراض دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که عراقی‌های خشمگین از آتش زدن قرآن در سوئد، به ساختمان سفارت سوئد در بغداد یورش برده بودند. معترضان برای چند ساعت ساختمان دیپلماتیک سوئدی‌ها را اشغال کردند و پرچم ها و تابلوهایی را که تصویر مقتدی‌ صدر، روحانی بانفوذ و رهبر سیاسی شیعان عراق روی آن بود، به اهتزاز درآوردند و آتش به‌پا کردند. کارمندان سفارت سوئد نیز یک روز قبل از این حملات، از منطقه سبز خارج شده بودند.

ساعاتی بعد، نخست وزیر عراق در اعتراض به هتک حرمت به قرآن، روابط دیپلماتیک کشورش را با سوئد به‌طور کامل قطع کرد.

سلوان مومیکا، عضو ارشد سابق یکی از زیرشاخه‌های حشدالشعبی در عراق که در سوئد پناهنده است و ماه گذشته در استکهلم یک نسخه از قرآن را سوزاند، روز پنجشنبه تهدید کرده بود که دوباره همین کار را خواهد کرد. او اگرچه در نهایت از آتش زدن قرآن خودداری کرد، اما به کتاب مقدس اسلامی لگد زد و در ادامه پرچم کشور عراق و همچنین تصاویر مقتدی صدر و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را زیر پاهای خود له کرد.

در ۶ ماه گذشته دست‌کم ۶ بار در کشورهای اروپایی به کتاب مقدس مسلمانان اهانت شده است و هربار این اتفاق با برگزاری تجمع‌های پرشور و اعتراضی مسلمانان در سراسر جهان مواجه شده است.

در ایران نیز روز جمعه شعار «مرگ بر سوئد» به فهرست شعارها علیه دیگر کشورهای جهان اضافه شد؛ شعاری که پس از نماز جمعه در شهرهای مختلف شنیده شد.

حامیان جمهوری اسلامی در اهواز با سردادن شعار «مرگ بر سوئد آمریکایی»، به این اقدام مسئول گردان‌های عیسی‌بن مریم، وابسته به گردان‌های امام علی در عراق، واکنش نشان دادند.

جمعی از بسیجی‌ها نیز عصر روز جمعه در تهران، مقابل سفارت سوئد حضور پیدا کردند و علیه مقامات این کشور شعار سر‌دادند. آن‌ها قرآن‌سوزی را «زیر پا گذاشتن تمام اصول انسانی با ادعای آزادی بیان» عنوان کردند و خواستار اخراج سفیر سوئد از ایران شدند.

هم‌زمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار آن شد که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی با همکاری سایر کشورهای اسلامی در روابط دیپلماتیک خود با کشور سوئد تجدیدنظر کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، نیز همان شب در توییتر نوشت: «‏تکرار اهانت به ساحت مقدس ‫قرآن کریم و رفتار غیرمسئولانه دولت سوئد در همراهی با این اقدام نفرت‌‌انگیز به‌شدت محکوم است.»

اما این اقدامات برای حامیان نظام کافی نبود و به همین علت، ساعاتی بعد امیرعبداللهیان به توصیه‌ نهادهای حکومتی و نیروهایش، مواضعی تندتر اتخاذ کرد. او اعلام کرد که سفیر جدید سوئد را نخواهد پذیرفت و سفیری نیز به سوئد معرفی نمی‌کند.

همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه روز شنبه ۳۱ تیرماه مجلس، سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کرد و گفت: «جریحه‌دار کردن احساسات و توهین به عقاید مسلمانان بی‌هزینه نیست و دولت سوئد باید پاسخگوی این اهانت‌ها باشد.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند

جنگ اوکراین را باخته اند و حالا دارند دق دل شون را سر مسلمانان در می‌آورند نژادپرستهای کثیف
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

فاطی تو اونجا چه ....میکنی که این کفار خیلی راحت میرن و قرآن رو آتش میزنند !؟ هارت و پورتت فقط تو این سایته !؟ از مفعول پیسه مفت میگیری ، برو تو هم انجیلشان را سوختان کن !
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۵
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

حالا برید خودتون را جر بدید
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۳
۴۲
paksan - ایران، ایران

خخخخ اینا افتادن از دیوار بالا برن دزدی کنند؟ احمقهای دین و قرآن مفهومش مهمه نه کاغذ و نوشتارش.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۹
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

به امید سوزاندن این کتاب متعفن اسلام در سراسر گیتی
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

اگر فاطی جون انجیل بسوزونه من 50 هزار لیر بهش میدم ولی میدونم اینکار را نمیکنه اخیرا رفته بود ایتالیا تو کلیسا شمع روشن میکرد خودش گفت
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
۴۴
majiddk - کپنهاک، دانمارک

حتما سهم مقتدی صدر از دلارهای ازاد شده ایران در عراق پرداخت شده که دوباره شروع کرده به یارکشی و درگیری. شک نکنید تمام زیر سر اخوندهاست.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

کثیفتر و عقب مانده تر و وحشی تر از ..... در دنیا نداریم،مخصوصا کثافتهای رژیم آخوندی.به فرهنگ و تمدن اونها نکاه کن و به وحشیگری و فلاکت عراق و افغان و غیره.این تفاوتها بی دلیل نیست.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
۶۸
sabbas - لندن، انگلستان

همه از جمله روحانیون می دانند که دین اسلام چقدر گمراه کننده و ضد حقوق بشر است. من فکر می کنم باید از کاغذها برای تمیز کردن خود بعد از ....استفاده کنیم. اینجوری به محیط زیست هم کمک میکنیم!!!!
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
۳۴
BrainWorm - لیون، فرانسه

خراب کردی که حرف ارباب پوتین تو ساندیس خور دزد. جنگ نبود عملیات ویژه سه روزه بود دفعه دیگه یادت باشه تو اون کله پر .....حیف نون وطن فروش.
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
این فاطی ....جن ، جزو حزب باده ، الان اگر بدونه شما میخوای پنجاه هزار لیر بهش بدی ، با کله میاد ترکیه واسه شما و پولی که میخوای بهش بِدی چنان ورجه وورجه و ....چهارکشی میندازه که مفعول و رهبر طالبان اگر ببینند ، .... میشه !!
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
..مگه فرانسه زندگی نمیکنی!؟مگه وضع اقتصادی را نمی‌بیند!؟ مگر مردم بیکار را نمیبینی!؟... گور پدر پوتین و زلنسکی و جنگشون چون همش کاسبیه و ساندیس خور تو ....
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
چرا داریم!همین نژادپرستهایی که هر روز تو آلمان بهت در ظاهر لبخند می‌زنند و در باطن ازت نفرت دارند!همونهایی که براشون کار میکنی اما بهت میگن کله سیاه و بهت حقوق برابر نمیده!بسیاری از کشورها را استعمار و نابود کردن اما به مردم جنگزده اجازه ورود و زدنگی نمیدن اما برای اوکراینی اتوبوس میفرستن و تو تلویزیون میگن آنها متمدن هستند و شما و افغانستانی و عراقی وحشی برای من قمپز در نکن چون واقعا ....و اگر یک خارجی کاری کرد همه مدیا در موردش میگه اما کارهای بد خودشان را پنهان میکنن! و اینکه تو حق نداری به مردمان خوب و بزرگوار عراقی و افغانستانی توهین کنی و عقده های خودت رو اینطور تخلیه کنی چون اونها هم ...و بیسواد مثل تو زیاد دارند و همین حرفهای تو را تکرار میکنن و فقط جای عراقی یا افغانستانی می‌گویند ایرانی اینطوری هستند که شما به آنها میگی!!!
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
هیچ کتابی نباید سوزانده شود و مردم جهان حق مطالعه دارند و اینگونه کارها نشانه ضعف است و حق بودن قرآن و الا که نباید ازش میترسیدید و آتشش میزدید
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
۲۴
varied - ریزه، ترکیه
از دو حالت خارج نیست تو یا اصلا تازینامه پیامبر شارلاتان را نخوانده ای یا اینکه مزدور طویله اسلامی هستی البته میتونی از مزاحمین خلق هم باشی که بنظر من فرقی با طویله اسلامی ندارد
یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
۳۴
BrainWorm - لیون، فرانسه
خودتو به خریت نزن ساندیس خور دزد! قرار بود عملیات ویژه اربابت سه روز طول بکشه الان خودت اعتراف کردی عملیت نیست بلکه جنگه . لنگای اربابت پوتین هواست خیالت تخت لنگای تو رو هم هوا میکنیم سایبری آدمکش
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
اول که نظرم رو درباره هر کس بیفرهنگ ،عقب مونده،جاهل باشه و اسلام اسلام کنه میگم،میخواد عراقی باشه،میخواد ایرانی،یا هر جای دیگه .بیسواد هم تو‌هستی،نه فقط بیسواد بلکه بیوجدان که جیره این رژیم ضد بشر رو میخوری اینجا پست بزنی. دوم‌اینکه فعلا که هرچی وحشیگری و ترور بخاطر عقیده و مذهب هست و هرچه از بین بردن حقوق دیگران میبینیم از عراقی و عربستانی و افغان و بزدلهای بسیجی ایران و دیگر مسلمانان میبینیم نه از ژاپنی و آلمانی و سوئدی و غیره.هر وقت یک غربی اومد گفت هر کس به باور من اعتقاد نداره باید بمیره و‌کافره بعد بیا اینجا زر بزن.
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
ابله ساندیسی ،آلمانیهایی که من میشناسم اتفاقا بمن و به ایران احترام میگذارند،هر جا افراد ضدخارجی داره ولی من باهر آلمانی درباره ایران مخصوصا بعد از خیزش انقلابی مردم صحبت کردم و بهش توضیح دادم ایرانیها مثل مسلمانهای واقعی نیستند و اکثرا از حجاب و اسلام نفرت دارند و فرهنگ خودشان رو دارند و اسیر رژیم ملاها شدند بسیار علاقه مند شدند و انقلاب مردم برضد شما اسلامگراها رو تحسین کردند.چون دلشون از مسلمانهای مهاجر پر هست ،عین واقعیت رو گفتم .دوم که اینقدر نادانی که فکر میکنی کسی پیش آلمانی کار سیاه میکنه،درصورتیکه فقط ترکها و آلبانیاییها و بوسنی و اعراب هستند که کارگر سیاه استخدام میکنند و از مالیات فراری هستند نه آلمانی ها.جاهل ساندیسی،تو اصلا فکر میکنی من با این عقاید و افکار بخاطر فقر و بدهی اومدم اینجا که نیاز به کار سیاه داشته باشم؟
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
ساندیسی جان تنها بازنده بزرگ جنگ روس و اوکراین،فعلا شما بودید که منافع ملی سیاسی کشور رو به باد دادید و بر خلاف بیطرفی به روس متجاوز پهباد دادید و کلی قرارداد بکطرفه از منابع ایران به نفع چین، فکر میکردید تو تیم روسیه و چین وارد شدید،اما جفتشون تو ماجرای جزایر ایران طرف امارات رو گرفتند! کاری که حتی غربیها هرگز نکردند!روسیه هواپیماهای سوخو‌که خریدید رو بهتون‌نمیده! و حتی سیستم دفاع هوایی s400 به شما نمیفروشه! ولی به ترکیه و عربستان میده! والا هر کشوری اینقدر مالش داده بود و نوکری کرده بود تا بحال بمب اتمی هم گرفته بود! به این میگن حقارت و شکست! حالا باز پوتین و شین جین پنگ رو مالش بدید و نگاه به شرق کنید!
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
خب پروفسور بالتازار فعلا که دولت نژادپرست اوکراین جنگ رو باخته و بیشتر از یک‌چهارم خاکش رو از دست داده چون روس نشین و روز زبان هستند و تو چرا میخواهی بجای روزهای اوکراین تصمیم بگیری ؟من میدونم چرا،چون عقلت نمیرسه و به اخبار جعلی تکیه داری!من یک قلپ از ساندیس کشورم رو با تمام پول سوسیالی که شما گداها دولت آلمان بهتون خیرات میکنه عوض نمیکنم و تو هنوز نفهمیدی همون پولی که سوسیال بهت میده در طول جنگ قدرت خریدش نصف شده!!ساندیس نخور دیروز پدر و مادر زلنسکی که تا پارسال نون نداشتن بخورن یک خانه هشت میلیون دلاری خریدن و تو که تو آلمان بهت میگن کله سیاه داری برای اوکراینی هایی که بازار سیاه فروش سکس را اشباع کردن خودت رو جر میدی و البته بده چون برای فرقه رجوی هم همین کارهای خائنانه را انجام دادید!!هرکس نفهمه و شماها را نشناسه فکر میکنه آلمان دنیا اومدید!آلمانی‌ها مخالف و ضد این جنگ دروغی هستن آنوقت تو خودت را جر میدی!؟دم چین و روسیه گرم و دم ایران هم گرم که ابرقدرته به کوری چشم شماها.
‌پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
سرت رو مثل کبک زیر برف کردی و الکی شعار میدی و البته دروغ میگی یا چیزی زدی که عقلت را از دست دادیم شعار الکی میدی!مثلا تو با اینهمه ادعا چه گلی به سر آلمان زدی پهلوان؟واقعا خنده داره اینهمه ادعا و حرف بیخود!!آخه تو اصلا زبان بلدی که بیای از این گنده ... بکنی!؟یک آلمانی موقعی که تو از شاه پلاستیکی فراری حرف میزنی بهت میخنده چون نمی‌فهمه تو چی میگی!مگه تو تاریخ آلمان و افتخاراتش رو میدونی و خواندی تا تاریخ و افتخارات توی سوسیال خور پناهنده زبان دراز را بفهمه!؟مگه تک به افغانستانی و عراقی و کرد تو کشور ایران احترام گذاشتی تا آلمانی تو را آدم حساب کنه؟وقتیکه با اون زبان‌شکسته و غیرقابل فهم سعی میکنی براشون بگی کی معاون کوروش و داریوش هخامنشی بودی و اومدی کشورشان پناهنده شدی بهت می‌خندن و میگن کارگرمون حالش خوب نیست و بزار خوش باشه!!آخه فکر کردی کی هستی یا چه وزنی داری؟یا نمیفهمی یا دروغ میگی و در آخرش آره مسلمانم و به دینم و اسمم و کشورم افتخار میکنم و برایم مهم نیست و شرح نمیدم که مثلا کی بودم چون مهم اینه الان کی هستم و پشت کل ظالمان جهان را به لرزه در آورده ایم!ایرانی فیک پلاستیکی
‌پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
آخه ... کشوری که اروپا را بخاک سیاه نشانده و برایشان اتوبوس و هواپیما میفرستن و بهشون پاسپورت میدن بدون هیچگونه مصاحبه و پول مالیات کارگرهای بدبخت و زحمتکش را خرجشان میکنن و آنموقع امثال من و تو و افغانستانی و عراقی و کشورهایی که اینها ویران کرده اند بعد از پیمودن اینهمه راه و بدبختی باز باید سالها مثل حیوان منتظر جواب تو کمپهای وحشتناک بمانند و باز آدم حساب نشوند،آیا تو عدالتی دیدی!؟اینهمه اسلحه های مرگبا. خودشان میفرستن و بعد تو بوق و کرنا میکنن چهارتا پهپاد فکسنی ایران را !!و توی بی عقل اومدی وکیل بایدن که بمب خوشه ای می‌فرسته شدی و عقلت نمیرسه گور پدر همشون و برای من هیچ فرقی بین بایدن و پوتین نیستش و گور پدر دوتاشون و اما ایران راه درست را انتخاب کرده چون همین‌ها که ادعای دمکراسی دارند به صدام بمب شیمیایی دادن تا بر سر مردم مظلوم کرد و ایرانیان بی‌پناه بریزند...بیسواد
‌پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
توی بیسواد همینقدر عقلت میرسه که اولش به دیت و مذهب و فرهنگ بقیه حمله میکنی و بعدش ژست روشنفکری میگیری!مثلا ببینیم تو ظرفیت یک سوئدی را داری؟. من میگم گور بابای کوروش و داریوش و ببینیم تو مثل یک سوئدی که بگیم گور بابای کارل کبیر تحملش را داری!؟
‌پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
این نظر از ... کجفهمی شماست و بچسپ به آتاتورک پان ترک
‌پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند
کشور ما احتیاج به سلاحهای تاریخ گذشته هیچ کشوری نداره و تو عشق گدایی داری سوسیال خور که هی میگی به اینا دادن به ما نمیدن و هنوز نفهمیدی ما خودمان میسازیم
جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود