وقتی بهمن مفید در فیلم قیصر کل ماجرای انقلاب ۵۷ را تعریف می کند


وقتی بهمن مفید در فیلم قیصر کل ماجرای انقلاب 57 را تعریف می کند.
 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

برای تخم حروم پنجاه و هفتی و چپی و مصدقی لقمه به حروم مارکسیست اسلامی و ملا و بچه مذهبی ها گفتن شغل اقوام درجه یک اشون فقط مال یه دیقه اشونه . هنوز هم راست راست راه میرن و.... خوری میکنن
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۶
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

اینکه گفته بشه انقلاب ۵۷ ایران کار انگلیس و آمریکا و یک مشت مردم خام و ناسپاس بود دروغ بزرگیه. بخش مهمی از مردم در انقلاب ۵۷، دانشگاهی ها و روشنفکران بودند که از ظلم و استبداد پالانیها به تنگ اومده بودند. انگلیسیها خودشون پالانیها رو روی کار آوردند و بیش از نیم قرن جریان دموکراسی خواهی مردم ایران رو به کمک این خانواده وابسته سرکوب کردند و خون مردم ایران رو با قراردادهای نفتی و فروش اسلحه های بنجل مکیدن. همین الان هم بزرگترین حامی پالانیها شبکه های لندنی به ویژه منوتو هستن. اما وقتی نزدیک انقلاب شد و دیدن کار از کار گذشته دست از حمایت شاه برداشتن. این کلیپ هم کاملا معلومه که خیلی فوری و سرهم بندی شده برای هدف معینی ساخته شده و اصلا شبیه کلیپهای مردم عادی نیست!
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۴
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

برای آگاهی از نظر صادق هدایت نسبت به دوران رضا خان نوشته او با عنوان "اشک تمساح" رو در وب جستجو کنید و بخونید. با این توضیح که برخی از پالان طلبان برای کاهش تاثیر این نوشته، تلاش کردن اون رو به رابطه هدایت و حزب توده ربط بدن. درحالی که اگر هدایت قصد حمایت از حزب توده رو داشت با توجه به آزادی نسبی دوران پس از سقوط رضاخان خیلی آشکارتر میتونست از حزب توده دفاع کنه.
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
۴۴
خشایار1980 - شیراز، ایران

اگر انقلاب ۵۷ اشتباه بوده،انقلاب الان هم می تونه اشتباه بزرگی باشه.علم از غیب که نداریم،می تونه بدتر از این هم بشه،بعدش نسل های آینده اسم ما را می زاره شورشی. پس قشر خاکستری که الان نمی آد بیرون و دخالت نمی کنه حق داره.
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند

هرکی این صداهای مسخره و بی ادبانه را نسبت به نسلی که انقلاب کرد سخت در اشتباهه!!زمان شاه فقط به تهران و چند شهر بزرگ و بعضی سواحل شمال که پهلویها استفاده میکردن می‌رسیدند و این دولت سگش از اونها بهتره و نباید ناسپاس بود مثلا حتی با وجود جنگ به اکثر روستاها برق و جاده کشیدند و تلفن خانه و بهداری براشون ساختند و کلا نابرابری خیلی کاهش پیدا کرده.مثلا مگه‌هر کسی میتونسته ماشین داشته باشه و یا شما سطح‌تحصیلات مردم را نگاه کنید و حتی کارخانجات صنعتی‌امروز داریم اما زمان‌شاه فقط مونتاژ داشتیم و بعدش همین کشورهای استعمارگر هستند که با تحریم و فشار میخواهند کشور عزیز ما را از پا در بیاورند!! البته امیدوارم مثل سابق به مناطق محروم برسند چون ایران خیلی پهناوری و هنوز لازمه و جا داره و البته حق مردمان مناطق محروم هستش که آب سالم و امکانات بهداشتی و شغل داشته باشند،منظورم بلوچستان و کردستان و مناطق عرب نشینه ایرانه و امیدوارم از این هموطنان عزیزمان دلجویی بشه و یک جور این اختلاف تخصیص بودجه مملکت عادلانه تر بشه ،چون بسیاری از این مناطق جنگزده و دچار مشکلات کمبود آب و مسائل دیگری هستند
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

طرف چقدر گیج است .می‌ گوید این فیلم را سر هم بندی کرده. خره طنز است. یا فکر می‌‌کنی‌ ۴۳ سال پیش این دون نفر اینگونه مکالمه کردند؟ ولی‌ حق داره هدایت توده آای نبود ولی گرایش توده داشت. بهترین دوست و یار و غار او اسان طبری بود. مترجم کتاب دون آرام .یکی‌ از کتاب ها که دو نسل را فریب داد.عضو کمیته حزب مرکزی توده. از مدافعین سر سخت ارث و میراث استالین در ایران.هدایت خودش عضو انجمن فرهنگی شوروی و ایران بود. هدف توهین به هدایت نیست. به هرحال کافکا گونه از شوروی و حزب توده برید. ولی تا چه اندازه گمراه بود .در این میان همه می‌‌داند. آیا می‌‌توان به مطلب کسی‌ رجوع کرد که چنین چیزی را در مورد فرقه پیشه وری و جداهی ازباهیجان گفته ؟ اگر من بودم تردید که آیا اصلا اسم هدایت را بیاورم. زمانی که شوروی ازرباهیجان را اشغال کرد و حسن علاء نخست وزیر از تمامی کانال‌ها دیپلماتی بر خروج روس‌ها از تبریز تلاش می‌‌کرد. موضع هدایت "«آقای علاء نوکر شاه، برای وطنش به چُسناله افتاده» نتیجه اخلاقی‌. مصدقی ما یا پان ترکیست است و مدافع میراث رجب در ایران یا نشسته توی حوزه. یک روز مصدقی است روز دیگر چلیپا
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
۴۴
Finland 1 - هلسینکى، فنلاند

خیلی جالبه اینها که ادعای دمکراسی دارند هرکسی باهاشون همراه نشه و دلش نخواد وطن و خانه و کاشانه خودش را ویران کنه به انواع تهمت و اراجیف بی معنی که لایق خودشان هستش محکوم میکنن!!خودشان اروپا و آمریکا نشستن و بچه های ساده دل مردم را تحریک میکنن و بکشت میدن و جالبتر اینه یکی مثل معصومه قمی کلاه تقاضای ۵۰۰ میلیون بخاطر خوش خدمتی میخواد آنهم از پول بلوکه شده ملت مظلوم ایران که اینهایی که قربانش میرن جزو همین ملت هستند!!!تازه میگه ۳ میلیون و نیم کمه نمیخوام و شما وقاحت این آدم را ببینید!یعنی همچین آدمی به فکر ایرانه!؟یعنی‌هموطنانم نمی‌بینند!؟چرا حاظریم خارج از ایران مالیات بدیم اما تو ایران هرچی پولدارتر باشیم کمتر حاظریم مالیات پرداخت کنیم!؟هر کشوری سیستم مالیاتی قوی دارد وضعیتش خوبه و دیگه چیه همه به‌نفت چسبیدن؟چون اگر مالیات پرداخت شود دولت هم مجبور به جوابگویی خواهد بود اما زمانیکه فقیر و ثروتمند به یک اندازه یارنه می‌گیرند چی میخواهید درست بشه وقتیکه ثروتمند حاظر نیست از یک یارانه ای که حقش نیست و بهش احتیاج نداره بگذره چی میتونه درست شود؟
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
۲۴
varied - ریزه، ترکیه

جناب تحلیل آب دوغ خیاری نده همون مصدق که تو از اسمش استفاده مبکنی خود آلت دست امریکابود اسنادش تو اسناد ویکی لیکس هست دوم حزب بعث و صدام را همین انگلیسها در مقابل ترکیه ساختند بعد همین امریکا و انگلیس صدام را برداشت یعنی امریکا و انگلیس هر کجا بنفعش باشد عمل میکنه سال 55-56 اروپا فهمید که ایران داره قدرتمند میشه و تهدید بحساب میاد با کمک ها ی 150 میلون دلاری کارتربه خمینی از طریق طباطبایی باعث شد حکومت آریامهری ساقط شود
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

تو دیگه چقدر پخمه ای! آخه نادان خب معلومه که این کلیپ مونولوگ معروف فیلم قیصر، صداگذاری شده است. منظور من این بود که سازنده این کلیپ خیلی فوری و بدون ذوق صرفا سعی کرده حواس مردم رو از نقش انگلیس در روی کار آوردن پالانیها منحرف کنه. تو هم بجای نظر دادن در مورد من دو واحد ادب و تربیت تو مهد کودکتون پاس کن.
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران

عجب! این تحلیل تو رو باید کشکی پشمی دونست! یه عده میگن مصدق توده ای و کمونیست بوده. یه عده میگن انگلیسی بوده. تو هم که میگی آمریکایی بوده! اونم به گفته حضرت ویکی لیکس! چطور تا حالا کسی به این نکته درخشان پی نبرده بود؟! اون وقت خود ویکی لیکس کجائیه؟ اگه واقعا آمریکا و انگلیس همه چیز رو کنترل میکنن پس چرا از همون اول جلوی قدرتمند شدن ممرضا پالانی رو نگرفتن؟ چرا ممرضا پالانی اونقدر ابله بود که با فروش نفت ارزان و خرید اسلحه گران چند دهه دشمنان خودش (آمریکا و انگلیس) رو تقویت کرد تا اونها بتونن به راحتی سرنگونش کنن؟
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۶۳
چلیپا - جزایرسلیمان، جزایر سلیمان

ماجراانققلاب.اززبان من.نون خوردن نبود.شراب وروژلب ازفرانسه.کریستال.لوسترده هزاردلاری.هفت تا کاخ.دراختیارپحلوی.بشقاب وقاشق چنگال کاخها همه نقره وطلا.خدمتکار یکی مثل ممدگالیور.پاچه لیس شاه تا دم هواپیما.شاه خودش همیشه فوحش زشت به زنها.زن آدم نیست.فرح هم انتقام.دولت تو دولت.شاه میگف.فرح وحسین نصر برعکس انجام.شورش زیادشد.بیانیه.دادن بیرون.صداانقلاب شنیدم.انقلاب شد.تمام.
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
راستی آدرس دقیق مطلب ویکی لیکس درباره آمریکایی بودن مرحوم مصدق رو بده لطفا.
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
بحارالانوار جلد سه طبقه ٢ واحد سمت چپ. اقا تیزه! برو توی سایت سرچ کن. منتها سکته نکنی
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
۳۹
مصدق روحت شاد - تهران، ایران
قال القاروت علیه السلام!
شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +531شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +395پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +327یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +299رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +249سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +233‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +228نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +210کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +186حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +183وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود