مردی عراقی تبار مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد قرآن را پاره کرد و به آتش کشید

 یک مرد عراقی‌تبار به نام سلوان مومیکا روز چهارشنبه اقدام به سوزاندن صفحاتی از قرآن در مقابل مسجد اصلی استکهلم کردرادیو فردا: گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که روز چهارشنبه هفتم تیرماه مردی در سوئد در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم، پایتخت، صفحاتی از یک جلد قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، را پاره کرد و به آتش کشید.
پلیس سوئد پیشتر برگزاری یک تظاهرات کوچک برای سوزاندن قرآن در مقابل این مسجد را تایید کرده بود.


با این حال، پلیس پس از برگزاری این مراسم اعلام کرد که این مرد به‌دلیل ایجاد «تحریک علیه یک گروه اقلیت» بازجویی شده است.

مراسم قرآن‌سوزی روز چهارشنبه موجب خشم ترکیه شد که روند پیوستن سوئد به پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، را متوقف کرده است.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، این اقدام را به عنوان یک اقدام «نفرت‌انگیز» محکوم کرد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: «این غیرقابل قبول است که اجازه چنین اقدامات ضداسلامی در لوای آزادی بیان داده می‌شود. چشم‌بستن بر روی چنین اعمال زننده‌ای به معنای همدستی با آن است».

یکی از دلایلی که دولت ترکیه در توجیه مخالفت خود با عضویت سوئد در ناتو به آن اشاره کرده است برگزاری اجتماعات علیه اسلام و آزادی فعالیت گروه‌­های کرد در این کشور است.

چند ماه پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، دولت­‌های فنلاند و سوئد به‌طور مشترک برای عضویت در ناتو درخواست دادند.

عضویت فنلاند چند ماه پیش قطعی شد ولی ترکیه و مجارستان هنوز با عضویت سوئد موافقت نکرده‌­اند.

آنکارا دولت سوئد را به پناه دادن به اعضای گروه‌هایی متهم کرده است که از نظر ترکیه «تروریست» محسوب می‌شوند و خواستار استرداد آن‌ها شده است.
حکم دادگاه برای سوزاندن قرآن
پلیس سوئد در ماه­‌های اخیر چندین درخواست برای اجتماعات سوزاندن قرآن را رد کرده بود ولی مراجع قضایی این کشور تصمیم پلیس را «نقض آزادی» بیان دانسته و آن را لغو کردند.

اولف کریستوسون، نخست‌وزیر سوئد، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که در مورد تاثیر منفی این تظاهرات بر روند عضویت این کشور در ناتو گمانه‌­زنی نخواهد کرد.

او افزود: «این تظاهرات، قانونی ولی نامناسب است. تصمیم­‌گیری در مورد این اجتماعات برعهده پلیس است. من معتقدم که ما در شرایطی به سر می‌بریم که حفظ آرامش و خونسردی و توجه به منافع دراز­مدت سوئد بسیار مهم است.»

پلیس سوئد در مجوزی که برای برگزاری تظاهرات روز چهارشنبه صادر کرد، گفته بود که هر چند این اجتماع ممکن است برای سیاست خارجی کشور تبعاتی داشته باشد ولی پیامدهای امنیتی مرتبط با سوزاندن قرآن در حدی نیست که این درخواست رد شود.

پلیس سوئد افزوده بود که در این اجتماع فقط دو نفر شرکت می‌کنند. یکی از آن‌ها سلوان مومیکا است که اخیرا در مصاحبه با یک روزنامه سوئدی خود را یک پناهجوی عراقی معرفی کرد که خواهان ممنوع کردن قرآن در سوئد است.

اواخر ماه ژانویه امسال و در پی سوزاندن قرآن توسط راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» در نزدیکی سفارت ترکیه در استکلهم، آنکارا مذاکرات با سوئد در مورد عضویت این کشور در ناتو را به حالت تعلیق در آورد.

چند دولت عربی از جمله عربستان سعودی، اردن و کویت نیز سوزاندن قرآن در ماه ژانویه را محکوم کردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

جناب ونکوور نشین! خدا اون دنیا برات یه اب انبار مشتی درست میکنه توی بهشت با اونهمه کامنت و دفاع از قرانش در پست قبلی. بچه مسلمون جون! اگر این لاطائلات قران رو خونده باشی توش گفته:. انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون. یعنی دست خر کوتاه!!! خودمون مواظبش هستیم. پس اگر اعتقاد داری، چرا اینقدر خودت رو به در و دیوار میزنی؟ اتیش زد که زد!! خود خدا قراره خاموشش کنه.
‌چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
۳۴
Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

ای مرد بزرگ، در برابرت تعظیم خالصانه میکنم.
‌چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
۳۶
dannni - سوئد، سوئد

اینکار فقط برای کیس اقامه اش کرد چون تابحال دو بار جواب رد آمده براش این کار کرد تا بیرونش نکنن که بهترین بهانه اینه تو عراق منو می‌کشند
‌چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

این یارو که عرب بوده و عربی هم میدونسته ، فهمیده که محتویات این کتاب دوقرون سبزی گندیده ارزش نداره و رفته جِرو واجر کرده و سوزندتش ، عجبا ما ایرانیها که فرهنگ و زبانمون ربطی به فرهنگ و زبان شاش شترخورها نداره ( هر چند متاسفانه بخاطر موقعیت جغرافیایی و فریب و نفوذ و استبداد دینی ، و بالاجبار واژه ها و اسماء عربی و اسلام ، فرهنگ و زبان فارسی تحت تأثیر و آلوده کرده ) اینگونه زیر فریب و القائات مسموم این بیزینس ( مذهب ) مجبور به قرائت و حفظ این کتاب باشیم ، ولو اینکه معنی اونرو نفهمیم !!! حماقت انسانها تا به کجاست !؟
‌چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا

آقای لس آنجلس. شما به نکته خوبی اشاره کردید که جای تشکر داره. این یعنی خواستید بگید که قرآن رو خواندید و با معارف دین آشنا هستید. حرفی که همه دین ستیزان می زنند. اینکه من بحث می کنم هدفم رفتن به بهشت نیست. شما من رو نمی شناسی و فقط یک ایرانی شیعه مسلمان ساکن ونکوور می بینی. بهشت و جهنم هردو مال خودتان. هدف من از بحث این است که اولا منطق شما رها رو بشناسم و دیگر اینکه نگران وضع کشورم هستم. می دانم که بارفتن آخوندها (اگر اربابانشان اجازه دهند) وضع کشور درست نمی شود فقط یک تغییرات ظاهری ایجاد می شود. چون منطق دین ستیزان با حزب الهی های رژیم فرقی ندارد. البته من می دانم این حرکات دین ستیزانه مربوط به چند سال اخیر نیست. بلکه از روز تولد اسلام در جریان بوده است. بله اعمال دین ستیزان فقط آب در هاون کوبیدن است. خداوند بهترین حافظ و نگهدار است
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا

دوست عزیز . طرفداران هیتلر هم همین حرف رو به او در دهه ۱۹۳۰ می زدند
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران

جقالل توجه مسلمانان واقعی ، چرا آتش زننده قرآن کریم ، سنگ و چوب نشد ؟!؟
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۰
۳۶
antislam2500 - قم، ایران

این تنها فرصت رو از ایرانیان میگیره اگر ادامه پیدا کنه. چون اکثر مردم ایران با عبور از خرافات اسلام و شیعه، پس از سرنگونی رژیم خاین فقیه انرژی خود را صرف بازسازی تمدن ایران میکنند و عقب ماندگی را شاید بتوانند جبران کنند در حالیکه مردم کشور های رقیب مثل عربستان و عراق و ترکیه در حماقت اسلامی خود بمانند با این حرکات ممکن است زود تر از ما از حماقت در بیایند و این خطر است
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
۴۵
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

معلومه که پشت این جنگولک بازی ها روسیه هست یکی رو علم کرده احتمالا پول خوبی هم بهش داده که پیرهن عثمون درست کنند تا اردوغان خر مذهبی مانع پیوستن سوئد به ناتو بشه همش فیلم. و تئاتر ه
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۸
۵۴
زنده باد رضاشاه دوم‌ پهلوی - پاریس، فرانسه

ملت دیگه خود عرب که با تمام وجودش این زبان را و کنایه هایش را درک می کند فهمیده است که چیزی جز فرمان قتل، فساد (سوره نساء) و قطع عضو و بیچاره کردن انسان در این کتاب نیست. یک جمله در مورد بخشیدن و عفو و گذشت در این کتاب وجود ندارد و دقیقا مشخص کننده افکار یک بیمار شیزوفرنیک روانی است که رفت در غار و جیغ کشید و به پیغمبری رسید! 😂
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۱
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

اینهمه نفس کیبوردت رو شهید کردی برای سفسطه؟ شما اگر نگران وضع کشور هستی، بدون که سرچشمه این نگرانی ١٤٠٠ ساله که توسط همین دین درست شده. لطفا از مغالطه "دین خوبه ولی اخوندا بدن" هم استفاده نکن. اخوند زندگیش رو توی دین گذرونده. وقتی دین نتونسته یه ادم درست تربیت کنه، پس اشکال از مردم نیست از خود دینه. شما دین مدارها هم طوری حرف میزنین که انگار انسان در خدمت دین هست. بابا جون اصلش اینه که دین اومده در خدمت بشر باشه. ١٤٠٠ ساله که هر کاری خواستین کردین. هر حرفی خواستین و هر شر و وری خواستین بافتین. یه مشت دروغ که بتونین پول و قدرت و سکس رو بدست بیارین. همونطور که خدای یونانی رعد و برق به محض کشف فارادی به رحمت ایزدی رفت، الله شما هم همین چند ساله ریق رحمت رو سر میشکه.
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳
۳۹
کیانپور - ونکوور، کانادا

بسیار خوب دوست عزیز . دیگه بحثی نداریم. کل کشور مال شماها. مساحد رو تخریب کنید قرآنها رو آتش بزنید. بعد منابع کل کشور مال شماها ببینم چی کار می کنید. مشکلات کشور رو که در تمام زمینه ها مشکلات ریشه ای داره چطور می کنید. این گوی و این میدان
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲
۴۳
ولش کن - تهران، ایران

آورین، آورین، احسن بزن آتش بر این کتاب شیطانی
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
۴۹
Persian2600 - استکهلم، سوئد

دمت گرم. اگر قبل از آتش زدن ...... که خیلی عالیتر میشد، ولی آفرین به این انسان فهمیده!!
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
۴۷
maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
این جور رفتار ها فقط باعث میشه اسلام مظلوم تر جلوه کنه و به تبع آن طرفدارهاش بیشتر بشن. درست مثل یهودیان آواره و سرگردان که هیچ کاری به جز خاخام شدن(آخوند یهودی) و نزول خواری بلد نبودند خودشونو به مظلومیت زدن که ای داد بیداد هیتلر داره ما رو آتیش می زنه و الان تو دنیا سروری می کنن
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
۳۷
Jerusalem - بیت المقدس،اورشلیم، اسرائیل
به هیچ وجه با همچین چیزی موافق نیستم. با تمام اختلافات بین قوم ما با اعراب ،اما هرگز توهین به شعور و اعتقاد و کتب آنها نکرده ایم. و به چشم من یک عمل بسیار زشت و پست و زننده هست.
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
۵۱
ساتراپ11 - تهران، ایران
دین ستیزی یعنی تورات و انجیل و قرآن را آتش زدن ، اینکه فقط قرآن را آتش می‌زنند ، پشت پرده سیاسی داره!. همه مان سره کار یم !!
‌پنجشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
دقیقا من عراقی سراغ دارم که حتی زنش و به عقد یک اقامت دار در اورده که اونو بتونه بیاره اینجا!
جمعه ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
خدا خوب این عراقیها را میشناخت به این خاطر صدام بعد امریکا و بعد داعش و بعد داعش نوین وحش الشعبی را سوارشون کرد.این مردک بخاطر پناهندگی گرفتن این غلط را کرده.این یابو برای اققامت گرفتن حتی حاضره مادر خودش را هم بفروشه، من به هیچ صراطی مستقیم نیستم و جز به مسلک مردار پرستان به هیچ حتی سگ پرستان هندی هم توهین نمیکنم. حرکت این یابوتوهین به یک میلیارد انسان اسمش ازادی اندیشه نیست بلکه توهین به بشریت است. اگر این اشغال ادعا داره از تخم پدر خودش است نه از از نیروهای ناتو یا داعش یا حشدالشعبی نیست بگه هلوکاست دروغ بود تا بابای نداشتش را تو پاچش کنند
جمعه ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
قران سوزاندن و یا قران پاره کردن جلوی چشم مردم تنها برای بیدار کردن مسلمانان است که بیدار شوند و طرفداری از قرانشان بکنن . به نظر من تا مسلمانان افتی داشته باشن و بی سر و صدا زندگیش را بکنن از طریق کشتن رهبری از مسلمانان یا جنگی بین اسرائیل و فلسطین و سوزاندن قران و غیره مسلمانان را به میدان می اورند تا تظاهراتی بکنن و ترورهای را انجام دهند و جنگی بجا اورند و در مساجد جمع شوند و با هم متحد شوند.
جمعه ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
۴۲
Chokam - ری، ایران
پناهجوی بدبخت،چقدر مگه اداره مهاجرت سخت گیره،.از قرآن سخت گیرتره. پناهجویی هم دین جدیده، ولی این جوون نمی بینه جلوتر از نوک دماغش رو ، توی همه دنیاست، خیلی سوئدیها هم در آرزوی آمریکا رفتنن.ایرانی و عراقی در آرزوی سوئده، سوئدی در آرزوی آمریکا
جمعه ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
۶۸
sabbas - لندن، انگلستان
من فکر می کنم که تا 500 سال دیگه، ما در جهان هیچ دینی که از جانب خدا آمده باشد، نخواهیم داشت.
شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • رئیس بسیج جامعه پزشکی ایران: زوج‌هایی را که قصد سقط جنین دارند شناسایی می‌کنیم
  • رأی‌گیری کابینه اسرائیل در مورد «حمله تلافی‌جویانه احتمالی علیه ایران»
  • عکس روز: گاف ملی‌پوشان با انتشار نقشه ایران بدون دریاها و خوزستان و بخشی از فارس
  • شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز»: ایران یک‌سوم موشک‌های پیشرفته خود را در حمله به اسرائیل مصرف کرده
  • داریوش اقبالی در کنسرت وین: در کوله مهمات سربازان خارجی، آزادی برای سرزمینی دیگر وجود ندارد
  • هشدار درباره تلاش ایران برای ترور و خرابکاری در بریتانیا،تهران اتهام MI۵ را رد کرد
  • ترس و نگرانی جمهوری اسلامی از همکاری نظامی کشورهای عربی با اسرائیل و «افزایش تولید نفت»
  • مقایسه تکان‌دهنده قیمت‌ها در سال ۱۳۸۲ و ۱۴۰۳: با پول سکه طلا در سال ۸۲ الان میشه ۴ کیلو پیاز خرید
  • جنجال پرواز هواپیمای مسافربری فرانسه همزمان با حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • (تصاویر) کیف‌های لاکچری سحر دولتشاهی با قیمت‌های باور نکردنی
  • +545شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +413پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +332یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +250سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +235‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +232نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +223وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +211کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +211ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +188حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله