فرح پهلوی: باید صدای جویندگان آزادی در ایران را به جهانیان برسانیم

ایندیپندنت فارسی: شهبانو فرح پهلوی در پیام صوتی که برای سمینار «زنان ایرانی: زمان تغییر است» ارسال کرد، گفت آنچه که امروز از زبان زنان ایرانی به گوش جهان می‌رسد، «طنین فریاد همه مردم ایران است که با مرگ مهسا امینی به‌دست سرکوبگران آزادی و برابری به اوج رسیده و همه آنچه را که در گریز از اختناق و برگذشتن از تنگناهای اجتماعی و فروپاشی حصارهای سیاسی بر ایران و مردم ایران و فرهنگ ایران می‌گذرد، به گوش جهانیان می‌رسانند و نام همیشه‌زنده جان‌باختگان راه آزادی و پدران و مادرانی را که به سوگ این نوجوانان نشسته‌اند، به برگ‌های تاریخ می‌سپارند.»
شهبانو فرح پهلوی در این پیام افزود: «امروز زنان و مردان ایرانی استوار و مصمم و آگاه برای دستیابی به آزادی، چه‌بسا به بهای زندگی‌شان به‌پا‌خاسته‌اند. بر ماست که در رسایی هر چه بیشتر صدای این جویندگان آزادی بکوشیم و دوش‌به‌دوش همه ایرانیان تا تحقق کامل این اهداف گام برداریم و از پا ننشینیم.»


شهبانو فرح پهلوی در ادامه با ذکر شعار «زن، زندگی، آزادی» مانند همیشه سخنانش را با ابراز امیدواری به «پیروزی نور بر تاریکی» به پایان برد.

سمینار «زنان ایرانی: زمان تغییر است» روز شنبه ۲۹ آوریل در شهر گوتنبرگ سوئد و به میزبانی حزب مشروطه و انجمن حقوق بشری سپیدار در گوتنبرگ، برگزار شد.

 شرکت‌کنندگان در این سمینار زنان ایرانی، شامل فعالان سیاسی و روزنامه‌نگارانی‌اند که برسر اصول حفظ تمامیت ارضی ایران، جدایی دین از سیاست، بیانیه حقوق بشر و تعیین نوع حکومت آینده ایران ازطریق انتخابات آزاد و قانون اساسی جدید در مجلس مؤسسان، هم‌نظرند.  

احزاب و تشکل‌های حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)، ستاد همبستگی ایرانیان، شورای مدیریت گذار، شورای ملی تصمیم، جمعیت دمکراسی برای ایران، جبهه هفت آبان، و ستاد همبستگی ایرانیان در این نشست شرکت کردند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۰
آریتما - استکهلم، سوئد

🤣😂🤣🤣🤣🤣 خدایا مارو از دست این خانواده‌ی عقب مانده‌ی ذهنی پالانی نجات بده، خاندان فاسد، دزد و بی بندوبار! مرگ بر دیکتاتور چه آخوند چه پالانی!
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
۶۳
چلیپا - مسجدجزایرسلیمان، جزایر سلیمان

من تو کف اینم این چجوری روش میشه اینحرفا رو بزنه پس چرا زمان شوهرش زمان تغیر برای زنها نبود?شاه درعمل ودرکاره روزانه به زنها فوحش میدادخاطراته اسدوللاه علم قشنگ اینونوشته.زن تیمساروکاپتان وخلبانم بشع باید بره خونه بشینه بچهداری کنه.بچهداری کنه.خونه بشینه.
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

علیا حضرت شهبانو، دولت های غربی همگی کور و کر هستند. و چون نمیخواهند منافع خودشان را حتی قسمت کمی از دست بدهند بیماری آنها قابل معالجه نیست. خوشبختانه هنوز ملتهای غربی هستند که حس بشر دوستی و انسانیت در آنان هست. این ملت ها باید هدف ما باشند که توسط آنها دولت ها را وادار به توقف از پشتبانی از رژیم آخوندی کنند.
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
۶۵
بینوایان1 - دوسلدورف، آلمان

صداشون را همه دنیا شنیدن و وی شنوند شما دست تو جیب کنی بیشتر و بیشتر می شنونند
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان

خطرناک ‌ترین دوران تاریخ ایران. جامعه دو قطبی شده. در یک طرف آخوند ها. بسیج.سپاه.مجاهدین. چپی‌ها ملی‌ مذهبی ها. پان ترکیست‌ها . کرد‌ها تجزیه طلب و در یک طرف بقیه.یا به دور پسر ایشون جمع می‌‌شویم هنوز نجاتی برای امیدی برای ایران است. یا ایران قربانی یک اقلیت خبیث می‌‌شود که در زیر اسم دمکراسی و آزادی مانند کرکس منتظر منقار خود را در گوشت این مملکت فرو کنند. عجیب نیست. کلمات امروز مجاهدین . تودهی‌ها چیریک‌ها را که گوش می‌‌دهیم انگار از پوزه شیخ علی‌ بیرون آمده. همیشه می‌‌گفتم یک بار روسپی آخوند همیشه روسپی آخوند. جناب حامد منشور را ترک می‌‌کند. ولی یک هفته بعد در کنار سلیطه آخوند گلهر دختر آخوند گلهر مشاور سید خندان خاتمی عکس یادگاری می‌‌گیرد. بعد هم هم ایراد می‌‌گیرند که چرا یکی‌ گفته.مرگ بر سه مفسد.چپی .آخوند و مجاهد. عقل و افق کسانی مثل یک دایره است که شعاع آن صفر است بعد هم مدعی که ما نقطه نظر داریم.
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

شما میلیونها کودک را از لذت خواندن و نوشتن و تحصیل به زبان مادری محروم کردید، و بزرگترین قتل عام زبان ها در دنیا را انجام دادید. جویندگان آزادی فریاد می زنند فرح پهلوی باید محاکمه شود. فرح پهلوی بعنوان نایب السطنه در قتل عام زبان میلیون ها کودکان در ایران مشارکت داشته است. اینست آنچه جویندگان آزادی فریاد می زنند. وقاحت این زن پیر اعجوزه که یک تورک مانقورت است و حتی فرزندانش را از یادگیری زبان مادرانی خودشان نیز محروم کرد، پایانی ندارد. رضا پهلوی اگر به اندازه یک سر سوزن عقل داشت، اولین سوالی که از مادرش بایستی می پرسید این بود: مادر! چرا من زبان مادری خودم را یاد نگرفتم؟ چرا رژیم پهلوی زبان مادری ملت های کورد، عرب، بلوچ ، ترکمن، در ایران را قتل عام کرد؟
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان

خفه شو . مثل اینکه زمان خاندان وابسته و کودتایی اینها ایران گل و بلبل بود. دیکتاتوری و خفقان در زمان آنها بدتر و بیشتر از زمان رژیم جمهوری اسلامی بود
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
۱۰۱
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

به نظر من بجای وقت تلف کردن و پای اینترنت نشستن اون پول رو برو خرج سلامتیت کن فکر می‌کنم روان شناس تو مریخ مجانی باشه
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

گرامی , متاسفانه بیشتر شاه الهی های محترم اطلاعی از جنایات دوره پهلوی در آذربایجان ندارند . البته از طرفی حق هم دارند . چون نه اجازه دادند در رسانه ها منتشر شود ونه در کتابهای تاریخ . خودشان بریدند و خودشان هم باب میل خودشان دوختند . و انتظار دارند دیگران هم روایت من درآوردی ایشان را قبول کنند .مثلا از فاجعه کتاب سوزان کتاب های تاریخی , ادبی و درسی ترکی که در 24 آذر سال 1325 بدستور محمدرضا شاه , در تمام میادین شهرهای آذربایجان انجام شد ،فقط اجازه دادند روزنامه اطلاعات اشاره کوچکی بکند و دو سطری بنویسد ( که در آرشیو اطلاعات موجود است).حالا هم اگر در تهران سه نفر شعار رضا شاه بدهند تمام رسانه های فارسی به دفعات گزارش میدهند ولی 3 هفته پیش در بازی سپاهان با تراکتور که 80 هزار نفر شعار میدادند( نه شاه چییم، نه شیخ چی, ملت چییم ملت چی) نه طرفدار شاه هستیم نه طرفدار شیخ,طرفدار ملتیم و یا شعار ( آزادلیق عدالت مللی حکومت ) که شعار دوران حکومت ملی آذربایجان است را میدادند تمام رسانه ها مثل همیشه بایکوت خبری کردند.نتیجه این اعمال این است که دیگر آذربایجان به ساز هیچ شاه الهی نمیرقصد.چوخ یاشا
شنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

در کنگره جهانی صلح پاریس ۱۹۵۲ در اعتراض به سوزاندن کتابهای زبان مادری کودکان تورک در ایران، توسط رژیم شاه جلاد، صمد وورغون این شعر زیر خواند: جلاد! سنین قالاق قالاق یاندیردیغین کیتابلار - مین کمالین شهرتی دیر، مین اۆره​​‌گین آرزوسو. حالا کسانی هستند که نه تنها به قتل عام زبان مادری ملت های ساکن ایران اعتراضی نمی کنند، بلکه «تحمیل» زبان فارسی را «تحصیل» می نامند.
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵
۵۴
جناب خان - لیدز، انگلستان

Kefli Iskender - مریخ، وانواتو. ضدبشر - گراتس، اتریشبا(بخش نخست) درود خدمت شما نامحترمان پانا ترکستانی ، شما چرا این مطالبات را ازکشور تروکیه ( turkey ) عزیز کردتون ندارید که با داشتن بیش از سی الی چهل میلیون کرد ( kurdish ) یک مدرسه به زبان مادری دایر و افتتاح نکردن ، واضح و مبرهن است که شما ها و دولت کثیف و نا پاک ترکیه نه قتل ارامنه و نه وجود بیش از سی میلیون کرد ساکن ترکیه ( کشور جعلی ) و ساخته شده جعلی که تاقبل ازجنگ جهانی ( عثمانی ) اطلاق میشد وپس از شکست در جنگ اتا ترک نام کشور را و خط نگارشی دولتی که با الفابت و نگارش پارسی بود را تغییر داده و ترکیه ی نوین را پایه گذاری نمود با خط لاتین، لطفا در مورد اذربادگان ( اذربایجان ) انقدر دروغ پردازی و در مود پارسی قوم گرایی و قلم فرسایی ننموده تا یک عده بی خرد و نادان چون شما ، فکر کنند پارسی یک قوم است که دارد تمام اقوام را چپاول میکند ، قند شیرین پارسی زبانی است جهت پیوند و همبستگی اقوام محترم و شریف و نجیب ( کرد ، لر ، بختاری ،اذری، مازنی، رشتی ، سیستانی،بلوچ ،و عرب ) و در یک کلام ایرانی ( پارسی persian )
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
۵۴
جناب خان - لیدز، انگلستان

Kefli Iskender - مریخ، وانواتو. ضدبشر - گراتس، اتریش( بخش دوم) امید است که دیگر در رابطه با ایرانیان پاک رو و محترم در این سایت نگارشی به دروغ و گزافه ننمایید ، با پوزش از ایرانیان نیک گفتارو نیک پندار و نیک کردار ، خرد یارتان . محبت نموده لطفا چند سطری در مورد رهبر تان ( چلاق علی خا ...ماله ایی) قلم فرسایی و پاچه خواری بنمایید با سپاس ( پانا ترکستانی هایی دروغ گوی در تبعید ) .
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان

این گاگول ها فکر میکنند سال ۵۷ که هر چرندی بخواهند بنویسند و یا بگویند و یک مشت احمق هم عر عر کنان دنبالشان راه بیافتند!! پنج تا کشور ترک زبان وجود داره یکی از یکی فاشیست تر و نژادپرست تر زبان فارسی در ازبکستان ممنوع شده وقتی میپرسی چرا اجازه رشد این زبان را نمیدهید میگویند برای اینکه فرهنگ فارسی به راحتی ترکی را میبلعد و مردم بعد از چند سال فارس زبان میشوند اینها از حماقت خودشون توجه به زمان قاجار نمیکنند که حکومت دست ترک ها ولی زبان ترکی جایی نداشت حالا تقصیر را میاندازند گردن پهلوی!!
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

محترم , از کامنت شما اولین چیزی که مشخص میشود آن است که اطلاعات عمومی شما خیلی کم است .از بکار بردن کلمه پانا ترکستانی (که احتمالامنظوریان پان ترکیست هست) که برای تهمت زدن به من استفاده کردید , مشخص هست که شما هنوز درک درستی از پان ترک ندارید.ویا از بکار بردن ترکیه جعلی معلوم است که شما هنوز نمیدانید سازمان مللی وجود دارد و اسم و پرچم ترکیه آنجا ثبت شده است . الفبای ترکی هم قبلا الفبای عربی بود که آتا ترک تغییر داد . کامنت من و دیگر همکامنتی گرامی در مورد یک اتفاق و واقعیت تاریخی هست که سال 1325 اتفاق افتاده که شما حداقل با یک سرچ ساده در اینترنت به صحیح بودن آن پی ببرید وهمچنین از ممنوعیت تحصیل به زبانهای مادری .راجع به موضوعات دیگری در رابطه با ارامنه , ترکیه , کردهای ترکیه , قوم پارس که خیالبافی فرمودید و به خودتان جواب دادید اصلا موضوع کامنتهای مانبود . لطفا قبل از اظهار نظر , کامنتها را بدقت مطالعه فرمایید بعد در مورد مطالب مطرح شده ابراز نظر فرمایید . لطف عالی متعالی
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
۵۹
ضدبشر - گراتس، اتریش

بزرگوار , به جای زدن تهمت و توهین و بکار بردن الفاظی که شایسته خودتان است , کافیست سرچ فرمایید : "کتابسوزی تبریز " تا عکسها و مدارک را مشاهده فرمایید .
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
۳۴
ساربان - نورمبرگ، آلمان

چنان در مورد کتابسوزی تبریز قلمفرسایی میکنی انگار مردم آذربایجان همه کتابخوان و باسواد بوده اند !! آقا من چندبار به جنابعالی گفتم مردم ایران 95 درصد بیسواد بودند و فقط طبقه پولدار و درباری و ملاها سواد خواندن و نوشتن داشته اند و آن زمان که ایران یک کشور روستایی بود چیزی به نام کتابخانه به معنای امروزی آن وجود نداشت که مردم عضو شوند و کتاب بخوانند!! این همه اغراق و دروغ فقط برای این است که یک تاریخ جعلی بسازند از آن روزگار برای شمایی که هنوز اسپرماتوزوئید هم نبودی
دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

«خان» کلمه ای است تورکی. و «خانه» قید مکان بمعنی سکونت «خان» می باشد، بهمین سیاق کلمه «خانم» بر وزن »جانم - جان من» بمعنی سرور من(سرور و نور دیده خان) مبین اهمیت و جایگاه زن در فرهنگ مردمان تورک است. پایدار باشید
‌پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو

عجبم در اینست شما که تا این حد به کردار نیک، پندار نیک پایبند هستید، چرا کامنت شما پر از گفتار زشت، دهن دریدگی و فحاشی است. آیا این دهن دریدگی تمام آن چیزی است که در طول عمرتان در محیط «خانه» و «مدرسه» و «جامعه» در باره آداب سخن گفتن و معاشرت اجتماعی آموختید؟ اگر منزلت برای مخاطب خود قائل نیستید، لااقل با ادب باشید و مراعات خوانندگانی را داشته باشید که در اینجا با مرور فحاشی های شما قبل از هر چیز به قضاوت در باره شخصیت اجتماعی خود شما خواهند نشست. محیط مجازی به معنا این نیست همه چیز مجازی(غیر واقعی) است، و شما هر چه ناسزا از مخیله اتان می گذرد نثار کنید. با ادب باشید
‌پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
۵۴
جناب خان - لیدز، انگلستان

Kefli Iskender - مریخ، وانواتو( بخش نخست) با درود ، هرگاه شمای با ادب ، مدرسه رفته ،‌با خانواده ، از دروغ هایتان در رابطه با ایران و ایرانی، زبان شیرین پارسی ،تاریخ و فرهنگ ایران زمین ( با این همه سنگ نبشته و بنای تاریخی ) و خاندان پر افتخار ایران ساز پهلوی( شایان به گفتن است بنده شاه اللهی نیستم ) البته با نادیده گرفتن و تکذیب شما با این همه شواهد عذر خواهی فرمودید در این سایت، ان وقت از بنده انتظار رعایت ادب ( البته از نظر شما ) به یک پان ترک (پانا ترکستانی = اندک شماری شماها ) را داشته باشید بنده در نهایت ادب پاسخ شما دروغگویان و گستاخان و بیخردان رو بعد از مدتها دروغ گویی دادم تمام ناراحتی شما ها از خاندان پر افتخار پهلوی این است که (پیشوری) را در نطفه خفه کرد واجازه نداد که اذربایجان عزیز از مام میهن جدا شود و کشور تجزیه شود و این برایتان درد اور است و همیشه شما ها با مرثیه سرایی ونگفتن تمام واقعیت ایشان را به ادم کشی متهم مینمایید ،ایا در گذشته خاندان ( بی کفایت ) قاجار کم ایرانیان را کشتند ؟‌‌از اغا محمد خان قاجار که بیش از پنج هزار تن فقط درشهر کرمان کور کرد ه
‌پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
۵۴
جناب خان - لیدز، انگلستان

Kefli Iskender - مریخ، وانواتو( بخش دوم)با دراوردن چشماهای هم میهان تا احمد شاه قاجارتان که با هم دستی با انگلستان نا نجیب و احتکار ارد و گندم مردم ( جهت دراوردن پول بیشتر) باعث قحطی وگرسنگی و قتل میلیون ها ایرانی (هولوکاست ایرانیان) را فراهم کردن هم چیزی نوشته و مینگارید ، هرگزشما ها جز خود و اندیشه ی ناپاکتان به چیزی و کسی فکر نمیکنید شما ها به جز تجزیه ایران که هدف نا میمون شماست به هیچکس و هیچ قومی احترام نمی گذارید ، با بیان زبان مادری تنها هدفتان نابودی ایران پاک میباشد و هر دم سخن از قوم پارسی کرده تنها به این نیت که به هدف شوم خود دست یابید ( دریغ است که ایران ویران شود کنام پلنگان وشیران شود )چرا سخنی از هم میهنان بلوچ،کرد ،لر، عرب،گیلکی،مازنی وغیره نمیکنید ؟ چرا از حکومت اسلامی به رهبری خامنه ای قاتل با این همه ظلم و ستم به هم میهنانم قلمی نمی فرسایید ؟ چرا کمی از بزرگان و میهن دوستان اذربایجان ستارخان ،باقرخان ،استاد شهریا ،استاد ایرج میرزا و احمد کسروی بزرگ نمی اموزید؟ ، چرا اینقدر حس نفرت از ایران و ایرانی و قند شیرین پارسی دارید ؟
‌پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
۵۴
جناب خان - لیدز، انگلستان

Kefli Iskender - مریخ، وانواتو( بخش سوم)در اخر شما مودب بوده و از هم میهنان ایران زمین عذر خواهی نموده تا بنده هم تمامی گفته های خودم رو پس بگیرم ،با مهر.
‌پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +561شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +443پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +341یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +254سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +241نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +235وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +235ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +212کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +193حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +166نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند