قاضی ایتالیایی مرد جوان را از اتهام تجاوز تبرئه کرد:«زن مست» او را با رفتار خود تحریک کرده

یورونیوز: یک مرد جوان ایتالیایی پس از اینکه قاضی حکم داد که  «زن مست» او را با رفتار خود تحریک کرده است، از اتهام تجاوز جنسی تبرئه شد.

این حکم که با اعتراض مدافعان حقوق زنان مواجه شد، تصمیم دادگاه سال ۲۰۱۹ را که این مرد را به بیش از دو سال زندان محکوم کرده بود، لغو می‌کند.


این دو دوست در ماه مه ۲۰۱۹ در توالت یک کافی‌شاپ در مرکز تورین با هم بودند. زن همیشه گفته است که رضایت نداده است.

 قاضی اما گفته است که مصرف بیش از حد مشروبات الکلی زن، باعث نزدیک شدن مرد جوان شده است و نیت و عمل زن جوان در باز گذاشتن در توالت و ماندن در آنجا، نوعی «دعوت» بوده است.

دادگاه اظهار داشت: «به دلیل استفاده بی رویه الکل، او [زن جوان] باعث نزدیک شدن مرد جوانی شد که پشت در منتظر بود.»

هر چند مرد جوان به درآوردن لباس دختر اعتراف کرده بود، اما دادگاه در حکم خود قید کرده است که زیپ شکسته شلوار این زن «کهنه و فرسوده» بوده است.

این حکم در سطحی گسترده توسط سیاستمداران ایتالیایی و گروه های مدافع حقوق زنان محکوم شده است.

لورا راوتو از اعضای حزب لگا گفت که این حکم «ناامید کننده» و «ناهنجار» است، و سناتور حزب دموکرات، والریا والنته، گفت که این پرونده به طور «ویژه‌ای جدی است».

ماریا ادرا اسپادونی، نماینده جنبش پنج ستاره، نیز گفت که این حکم «مبارزه با خشونت جنسیتی را سال‌های نوری به عقب می‌اندازد».

دادستان‌ها می گویند که این تصمیم قاضی «غیرمنطقی» است و به دادگاه تجدیدنظر ایتالیا شکایت کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۱
یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
من از طرف خودم و تمامی بچه‌های پر مغز ایتالیا از این قاضی تشکر و تمجید که حکمی خردمندانه صادر کرده است. بی‌حجابی، رنگین کردن ناخن‌ها و صحب کردن با صوت شهوت‌انداز هم همانند رفتارهای این دخترک ایتالیایی تحریک کننده‌ می‌باشند.
یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۶
۴۹
سوسمار ولایت - دهلی، اتریش
دنیای‌عجیبی شده، مرد بودن جرم حساب میشه و مردانگی نشانه ضعف، دائما تبیلغات همجنسگرایانه باب شده انگار که مرد و مردانگی را میخواهند خاک کنن. من با حقوق زنان کاملا موافقم. اما شک ندارم کسی که توی توالت عمومی رابطه جنسی‌داشته، کرم از خود درخت هستش. کسی که نه بگه و نخواد رابطه بر قرار کنه، یه لگدی، مشتی، چنگی، دادی فریادی میزنه یا میگه نکن برادر! نه اینکه بگه اییی نکن ، یه جوری شدم، نکن داره خوشم میاد !. این روزها مردا رو بدجور دارن کله پا میکنن. میگن حقوق‌مالی برابر ولی رستوران میریم پول غذارو مرد باید بدهد. حقوق مساوی و تقسیم صندلی شغلی و صندلی و تعداد تحصیلی مساوی ولی مرد هست که باید خرج فرزندان و پول اب و برق و اجاره بده! مگه نمیگین تساوی، خوب خرج همه چیز مسای تقسیم شه! طرف شایستگی درسی نداره اما چون زن هست باید زوری جا و صندلی تحصیلی بدهند تا پر کنن. نمیشه اینجوری دیگه
یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
۴۲
Kalam - لوند، سوئد
[::سوسمار ولایت - دهلی، اتریش::]. دقیقا با شما موافقم مشکل اینجاس که یک‌سری مردا البته اگه بشه اسم اونارو مرد گذاشت میان سنگ این پاچه پاره هارو به سینه میزنن و فقط چون میخوان ادای آدمای مدرن رو در بیارن دیگه از هر فاحشهء پتیاره ای حمایت می‌کنند کی بشه که به غلط کردن بیفتند اینا.
دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.