روسیه نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم مجددا هشدار داد

العربیه: دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه، هشدار داد که هرگونه حمله به شبه‌جزیره کریمه، به ویژه از سوی یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، به منزله اعلان جنگ علیه کشورش تلقی خواهد شد.

مدودف، سه‌شنبه 7 تیر، در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «آرگومنتی ای فاکتی» گفت: «هر گونه اقدام به حمله به کریمه، اعلان جنگ است و اگر یکی از کشورهای عضو ناتو این کار را انجام دهد، به منزله آغاز منازعه با تمامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بوده و احتمالا به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد که فاجعه‌ای بزرگ را در پی خواهد داشت.»


او در خصوص موضوع پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که ناتو حتی بدون پیوستن این دو کشور نیز به مرزهای روسیه نزدیک است.
تغییر وضعیت غیرهسته‌ای بالتیک
با این حال، وی با تاکید بر این که روسیه، در صورت پیوستن عملی هلسینکی و استکهلم به ناتو، تدابیر لازم را انجام خواهد داد، افزود: «گسترش ناتو در چنین وضعیتی باعث بیش از دو برابر شدن مرز زمینی این پیمان با روسیه خواهد شد که لزوم تقویت قوای مرزی ما را ایجاب خواهد کرد.»

مدودف افزود: «در این صورت، شرایط غیرهسته‌ای دریای بالتیک به امری مربوط به گذشته تبدیل خواهد شد و تمرکز نیروهای زمینی و دریایی در راستای شمال، به شکلی خطرناک افزایش خواهد یافت.»

فنلاند و سوئد در مه گذشته برای پیوستن به ناتو درخواست دادند که این اقدام، خشم مسکو را برانگیخت.

توسعه حوزه ناتو که از نگاه مسکو، نوک پیکان غرب علیه روسیه در گیرودار تهاجم این کشور به اوکراین است، موجب نارضایتی شدید مسکو است.

پیوستن فنلاند به ناتو، منجر به افزایش مرز مشترک میان این پیمان با خاک روسیه از 708 کیلومتر به بیش از 1931 کیلومتر خواهد شد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۱
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

تو فعلا قاچ زین رو بچسب، اسب سواری پیش کش! مردک ابله، با چهار تا راکت انداز سردوشی، استینگر و جاولین، نصف ارتش ات نابود شد باز مثل عظما کُری میخونی!؟ خب مردش باش بزن، تا نتیجه اش را ببینی! همچین مثل رعد بزنن ات که ندونی از کجا خوردی،
‌چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
تمام رویا و توهمات روس ها به باد رفت و تحرمیهای زیادی در راه است . فنلاند و سوید عضو ناتو شدند و و اوکراین در وضعیت بسیار خوبی در دنیا قرار گرفته و روسیه دنیا را بر علیه خودش کرد. تهدید دنیا به جنگ جهانی سوم ناشی از ترس روسها است. اگر جنگی سومی صورت گیرد بیشتر از همه روسها داغون خواهند شد. هر کسی سرمایه دارد بر می دارد واز روسیه فرار می کند. روسیه عملا تجارت خارجی اش به صفر رسیده به جز فروش مفت نفت به چین و هند. و آنها هم از این احمق بازی پوتین حداکثر استفاده را می کنند. روسیه دیگر نخواهند توانست منابع مالی برای تولید تجهیزات نظامی استفاده شده در اوکراین را پیدا کند. خیلی خواهند فهمید که اصلا اشغال قسمتهایی از اوکراین ارش نداشت در برابر جدا شدن از تجارت دنیا و منزوی شدن و تحریمها . در آینده روسیه روزها و سالهای خوشی نخواهد داشت و شاید برکت این جنگ برای اوکراین خیلی بیشتر از ضررش خواهد بود.
‌چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
۴۵
sahandogli - لندن، انگلستان
ترس روسیه از ناتو نبود ترس روسیه از از دست دادن اوکراین و عضو شدن ان در اتحادیه ار.پا بود که می توانست از اوکراین یک کشور دمکرات بغل گوش روسیه ایجاد کندو خیلی از روسها و اوکراینی ها رابط خانوادگی داد و ترس روسیه از سرایت دمکراسی به روسیه بود. چرا استونی لاتویا لیتوانی براش اهمیت ندارند و حتی دمکراسی در این کشورها باعث مشکلات سیاسی در روسیه می شود چون روس ها جامعه خود را با اینها مقایسه می کنند که زمانی بر این کشورها حکومت می کردند و از رژیم دمکراسی و ازادی طلب می کنند. خیلی از انسانها در رویه و حتی جانشین های پوتین و ایند گان خواهند گفت که این جنگ ارزش اینقدر تحریم و بدبخت را نداشت و این یک بد نامی برای پوتین در تاریخ باقی خواهد گذاشت در حالی که می خواست نامی بزرگ از خود دذ تاریخ به یادگار بگذارد ولی همه چیز برعکس شد. این جنگ چند ماهی حتی تا سال بعد ادامه پیدا می کند واوکراین زود بازسازی خواهد شد امام روسها شاید تا دهه با تحرمیها دست پا خواهد زد چون غرب روسیه را بزرگترین تهدید قلمداد کرد این یعنی ...روسیه اگر هم هزار تا اتحادیه درست کند نمی تواند چون اقتصاد و پول در دست غربی ها است
‌چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
[::گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه::]. شما نوکران الله همه تان بیمار و عقده ای هستین. نه به آن محبت هایتان که اسلحه بدست نمیگیرین و کسی تو گوش ات بزنه دستش را میبوسی و شعر های بند تنبانی محمد علی قلمبه و فارسی نوشتن هاتون😳 و نه به این عشق جنگ و . و جنگ جهانی سوم را طلب کردن. همه آدمهای مذهبی و متعصب را باید به تیمارستان ببرند. خدا یک عقلی بهت بدهد.
‌چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
[::sahandogli - لندن، انگلستان::]. نیک پیداست که مغز یک آدم تو جمجمعه ات نیست. چنگیز خان. هشت هزار تا بمب اتم دارد. مگر فکر میکنی مثل دهات تان است که با بیل میجنگند😂😂 صد تا بمب اتم منفجر شود. کره زمین نابود میشود. دو تا نادان هم مثل تو سیاستمدار شدن😂😂 .
‌چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.