اولین واکنش مسعود کیمیایی کارگردان سینما به گفتگوی اخیر گوگوش
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
معلومه مهرجویی هنوز میخواد نون فیلم گاو رو که خودشم نفهمید چطور بزرگش کردند بخوره و هنوز بابت ساختش از همه مردم طلبکاره. خداییش من هیچوقت با فیلم هاش رابطه برقرار نکردم. کارگرانی حرفه ای حساب میشه حداقل چند فیلم مطرح داشته باشه نه اینکه فقط یک فیلم داشته باشی بزاری سرت حلوا حلوا کنی
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
درست است که ساختار فیلمهای "مسعود کیمیایی" در طی یک دهه و نیم اخیر، دچار آشفتگی و افت کیفی و محتوایی شده، اما همان چند فیلم خوبی که قبل و بعد از ۵۷ ساخت، همچنان نام او را در زمرهی کارگردانان تکرارنشدنی ایران محفوظ نگاه خواهند داشت. بجز این مساله، مسعود کیمیایی یک -شخصیت و فرهنگ بانزاکت و باکلاس- است که هرگاه جلوی دوربین عکاسی و یا دوربین فیلمبرداری برای مصاحبه قرار میگیرد، با میزانسن و حالات حرفهای که در چهره و گفتار دارد، در اصل برای مخاطب و بیننده، احترام قایل است، و از آن مهمتر، همیشه از همکاران، دوستان و آشنایان خود، منجمله همسر سابقاش فائقه آتشین، در پشت سر آنها به نیکی و با احترام یاد میکند، که این مهم نیز نشان از شخصیت و فرهنگ بالای او دارد. امثال مسعود کیمیایی دیگر تکرار نخواهند شد، همانگونه که بزرگترین کارگردان ایران که "علی حاتمی" بود، وقتی رفت، دیگر جایگزینی برای او وجود ندارد. با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همهی آنهایی که -بودنشان- در هر زمینهای که مشغول هستند، سبب ایجاد ویژگیهای مثبت برای انسان و جهان است ...
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
[::Esperanto - لندن، انگلستان::]گرامی با درود. من هم با محصول تصویری که با عنوان فیلم گاو اینهمه بزرگاش کردند ارتباط برقرار نکردم، و آنرا تحمیق ذهن بیننده میدادنم. دلیل بزرگشدن گاو، در قبل از ۵۷ جریان چپی بود، و در بعد از ۵۷ دیدگاه مثبت روحاله خمینی که گفته بود قبل از ۵۷ فیلم خوب هم داشتیم برای نمونه گاو. / البته از دید من، داستان فیلم گاو که به قلم زندهیاد دکتر حسینغلام ساعدی نوشته و فیلم گاو بعد بر اساس آن ساخته شد، خود داستان گاو تا جاییکه که هنوز مکتوب در کتاب ساعدی بود، در جایگاه یک اثر ادبی، مفهوم بود، اما این دلیل نمیشود که هر اثر ادبی اگر به فیلم تبدیل شود، بازهم جذابیت داشته باشد، همانطور که فیلم بوف کور، یک محصول تصویری بیارزش است، اما خود داستان بوف کور هدایت در جایگاه کتاب و متن، شاهکار بود. / نکته دیگر اینکه، مهرجویی با فیلمهای خوبی چون -آقای هالو، اجارهنشینها، هامون، سارا، میکس، مهمان مامان- در ذهن مخاطب باقیمانده، هرچند که گمانام بر این هست که این آثار خوب او، به برکت -گروه فیلمسازی قوی- ایجاد شدند، چون سایر فیلمهایاش ضعیف و حتا بد هستند.
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
[::Esperanto - لندن، انگلستان::]گرامی با درود. من هم با محصول تصویری که با عنوان فیلم گاو اینهمه بزرگاش کردند ارتباط برقرار نکردم، و آنرا تحمیق ذهن بیننده میدادنم. دلیل بزرگشدن گاو، در قبل از ۵۷ جریان چپی بود، و در بعد از ۵۷ دیدگاه مثبت روحاله خمینی که گفته بود قبل از ۵۷ فیلم خوب هم داشتیم برای نمونه گاو. / البته از دید من، داستان فیلم گاو که به قلم زندهیاد دکتر حسینغلام ساعدی نوشته و فیلم گاو بعد بر اساس آن ساخته شد، خود داستان گاو تا جاییکه که هنوز مکتوب در کتاب ساعدی بود، در جایگاه یک اثر ادبی، مفهوم بود، اما این دلیل نمیشود که هر اثر ادبی اگر به فیلم تبدیل شود، بازهم جذابیت داشته باشد، همانطور که فیلم بوف کور، یک محصول تصویری بیارزش است، اما خود داستان بوف کور هدایت در جایگاه کتاب و متن، شاهکار بود. / نکته دیگر اینکه، مهرجویی با فیلمهای خوبی چون -آقای هالو، اجارهنشینها، هامون، سارا، میکس، مهمان مامان- در ذهن مخاطب باقیمانده، هرچند که گمانام بر این هست که این آثار خوب او، به برکت -گروه فیلمسازی قوی- ایجاد شدند، چون سایر فیلمهایاش ضعیف و حتا بد هستند.
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
درست است که ساختار فیلمهای "مسعود کیمیایی" در طی یک دهه و نیم اخیر، دچار آشفتگی و افت کیفی و محتوایی شده، اما همان چند فیلم خوبی که قبل و بعد از ۵۷ ساخت، همچنان نام او را در زمرهی کارگردانان تکرارنشدنی ایران محفوظ نگاه خواهند داشت. بجز این مساله، مسعود کیمیایی یک -شخصیت و فرهنگ بانزاکت و باکلاس- است که هرگاه جلوی دوربین عکاسی و یا دوربین فیلمبرداری برای مصاحبه قرار میگیرد، با میزانسن و حالات حرفهای که در چهره و گفتار دارد، در اصل برای مخاطب و بیننده، احترام قایل است، و از آن مهمتر، همیشه از همکاران، دوستان و آشنایان خود، منجمله همسر سابقاش فائقه آتشین، در پشت سر آنها به نیکی و با احترام یاد میکند، که این مهم نیز نشان از شخصیت و فرهنگ بالای او دارد. امثال مسعود کیمیایی دیگر تکرار نخواهند شد، همانگونه که بزرگترین کارگردان ایران که "علی حاتمی" بود، وقتی رفت، دیگر جایگزینی برای او وجود ندارد. با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همهی آنهایی که -بودنشان- در هر زمینهای که مشغول هستند، سبب ایجاد ویژگیهای مثبت برای انسان و جهان است ...
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
معلومه مهرجویی هنوز میخواد نون فیلم گاو رو که خودشم نفهمید چطور بزرگش کردند بخوره و هنوز بابت ساختش از همه مردم طلبکاره. خداییش من هیچوقت با فیلم هاش رابطه برقرار نکردم. کارگرانی حرفه ای حساب میشه حداقل چند فیلم مطرح داشته باشه نه اینکه فقط یک فیلم داشته باشی بزاری سرت حلوا حلوا کنی
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
معلومه مهرجویی هنوز میخواد نون فیلم گاو رو که خودشم نفهمید چطور بزرگش کردند بخوره و هنوز بابت ساختش از همه مردم طلبکاره. خداییش من هیچوقت با فیلم هاش رابطه برقرار نکردم. کارگرانی حرفه ای حساب میشه حداقل چند فیلم مطرح داشته باشه نه اینکه فقط یک فیلم داشته باشی بزاری سرت حلوا حلوا کنی
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
درست است که ساختار فیلمهای "مسعود کیمیایی" در طی یک دهه و نیم اخیر، دچار آشفتگی و افت کیفی و محتوایی شده، اما همان چند فیلم خوبی که قبل و بعد از ۵۷ ساخت، همچنان نام او را در زمرهی کارگردانان تکرارنشدنی ایران محفوظ نگاه خواهند داشت. بجز این مساله، مسعود کیمیایی یک -شخصیت و فرهنگ بانزاکت و باکلاس- است که هرگاه جلوی دوربین عکاسی و یا دوربین فیلمبرداری برای مصاحبه قرار میگیرد، با میزانسن و حالات حرفهای که در چهره و گفتار دارد، در اصل برای مخاطب و بیننده، احترام قایل است، و از آن مهمتر، همیشه از همکاران، دوستان و آشنایان خود، منجمله همسر سابقاش فائقه آتشین، در پشت سر آنها به نیکی و با احترام یاد میکند، که این مهم نیز نشان از شخصیت و فرهنگ بالای او دارد. امثال مسعود کیمیایی دیگر تکرار نخواهند شد، همانگونه که بزرگترین کارگردان ایران که "علی حاتمی" بود، وقتی رفت، دیگر جایگزینی برای او وجود ندارد. با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همهی آنهایی که -بودنشان- در هر زمینهای که مشغول هستند، سبب ایجاد ویژگیهای مثبت برای انسان و جهان است ...
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
[::Esperanto - لندن، انگلستان::]گرامی با درود. من هم با محصول تصویری که با عنوان فیلم گاو اینهمه بزرگاش کردند ارتباط برقرار نکردم، و آنرا تحمیق ذهن بیننده میدادنم. دلیل بزرگشدن گاو، در قبل از ۵۷ جریان چپی بود، و در بعد از ۵۷ دیدگاه مثبت روحاله خمینی که گفته بود قبل از ۵۷ فیلم خوب هم داشتیم برای نمونه گاو. / البته از دید من، داستان فیلم گاو که به قلم زندهیاد دکتر حسینغلام ساعدی نوشته و فیلم گاو بعد بر اساس آن ساخته شد، خود داستان گاو تا جاییکه که هنوز مکتوب در کتاب ساعدی بود، در جایگاه یک اثر ادبی، مفهوم بود، اما این دلیل نمیشود که هر اثر ادبی اگر به فیلم تبدیل شود، بازهم جذابیت داشته باشد، همانطور که فیلم بوف کور، یک محصول تصویری بیارزش است، اما خود داستان بوف کور هدایت در جایگاه کتاب و متن، شاهکار بود. / نکته دیگر اینکه، مهرجویی با فیلمهای خوبی چون -آقای هالو، اجارهنشینها، هامون، سارا، میکس، مهمان مامان- در ذهن مخاطب باقیمانده، هرچند که گمانام بر این هست که این آثار خوب او، به برکت -گروه فیلمسازی قوی- ایجاد شدند، چون سایر فیلمهایاش ضعیف و حتا بد هستند.
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
معلومه مهرجویی هنوز میخواد نون فیلم گاو رو که خودشم نفهمید چطور بزرگش کردند بخوره و هنوز بابت ساختش از همه مردم طلبکاره. خداییش من هیچوقت با فیلم هاش رابطه برقرار نکردم. کارگرانی حرفه ای حساب میشه حداقل چند فیلم مطرح داشته باشه نه اینکه فقط یک فیلم داشته باشی بزاری سرت حلوا حلوا کنی
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
درست است که ساختار فیلمهای "مسعود کیمیایی" در طی یک دهه و نیم اخیر، دچار آشفتگی و افت کیفی و محتوایی شده، اما همان چند فیلم خوبی که قبل و بعد از ۵۷ ساخت، همچنان نام او را در زمرهی کارگردانان تکرارنشدنی ایران محفوظ نگاه خواهند داشت. بجز این مساله، مسعود کیمیایی یک -شخصیت و فرهنگ بانزاکت و باکلاس- است که هرگاه جلوی دوربین عکاسی و یا دوربین فیلمبرداری برای مصاحبه قرار میگیرد، با میزانسن و حالات حرفهای که در چهره و گفتار دارد، در اصل برای مخاطب و بیننده، احترام قایل است، و از آن مهمتر، همیشه از همکاران، دوستان و آشنایان خود، منجمله همسر سابقاش فائقه آتشین، در پشت سر آنها به نیکی و با احترام یاد میکند، که این مهم نیز نشان از شخصیت و فرهنگ بالای او دارد. امثال مسعود کیمیایی دیگر تکرار نخواهند شد، همانگونه که بزرگترین کارگردان ایران که "علی حاتمی" بود، وقتی رفت، دیگر جایگزینی برای او وجود ندارد. با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همهی آنهایی که -بودنشان- در هر زمینهای که مشغول هستند، سبب ایجاد ویژگیهای مثبت برای انسان و جهان است ...
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
[::Esperanto - لندن، انگلستان::]گرامی با درود. من هم با محصول تصویری که با عنوان فیلم گاو اینهمه بزرگاش کردند ارتباط برقرار نکردم، و آنرا تحمیق ذهن بیننده میدادنم. دلیل بزرگشدن گاو، در قبل از ۵۷ جریان چپی بود، و در بعد از ۵۷ دیدگاه مثبت روحاله خمینی که گفته بود قبل از ۵۷ فیلم خوب هم داشتیم برای نمونه گاو. / البته از دید من، داستان فیلم گاو که به قلم زندهیاد دکتر حسینغلام ساعدی نوشته و فیلم گاو بعد بر اساس آن ساخته شد، خود داستان گاو تا جاییکه که هنوز مکتوب در کتاب ساعدی بود، در جایگاه یک اثر ادبی، مفهوم بود، اما این دلیل نمیشود که هر اثر ادبی اگر به فیلم تبدیل شود، بازهم جذابیت داشته باشد، همانطور که فیلم بوف کور، یک محصول تصویری بیارزش است، اما خود داستان بوف کور هدایت در جایگاه کتاب و متن، شاهکار بود. / نکته دیگر اینکه، مهرجویی با فیلمهای خوبی چون -آقای هالو، اجارهنشینها، هامون، سارا، میکس، مهمان مامان- در ذهن مخاطب باقیمانده، هرچند که گمانام بر این هست که این آثار خوب او، به برکت -گروه فیلمسازی قوی- ایجاد شدند، چون سایر فیلمهایاش ضعیف و حتا بد هستند.
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
[::Esperanto - لندن، انگلستان::]گرامی با درود. من هم با محصول تصویری که با عنوان فیلم گاو اینهمه بزرگاش کردند ارتباط برقرار نکردم، و آنرا تحمیق ذهن بیننده میدادنم. دلیل بزرگشدن گاو، در قبل از ۵۷ جریان چپی بود، و در بعد از ۵۷ دیدگاه مثبت روحاله خمینی که گفته بود قبل از ۵۷ فیلم خوب هم داشتیم برای نمونه گاو. / البته از دید من، داستان فیلم گاو که به قلم زندهیاد دکتر حسینغلام ساعدی نوشته و فیلم گاو بعد بر اساس آن ساخته شد، خود داستان گاو تا جاییکه که هنوز مکتوب در کتاب ساعدی بود، در جایگاه یک اثر ادبی، مفهوم بود، اما این دلیل نمیشود که هر اثر ادبی اگر به فیلم تبدیل شود، بازهم جذابیت داشته باشد، همانطور که فیلم بوف کور، یک محصول تصویری بیارزش است، اما خود داستان بوف کور هدایت در جایگاه کتاب و متن، شاهکار بود. / نکته دیگر اینکه، مهرجویی با فیلمهای خوبی چون -آقای هالو، اجارهنشینها، هامون، سارا، میکس، مهمان مامان- در ذهن مخاطب باقیمانده، هرچند که گمانام بر این هست که این آثار خوب او، به برکت -گروه فیلمسازی قوی- ایجاد شدند، چون سایر فیلمهایاش ضعیف و حتا بد هستند.
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
۴۴
Adamat7775 - خارکف، اوکراین
درست است که ساختار فیلمهای "مسعود کیمیایی" در طی یک دهه و نیم اخیر، دچار آشفتگی و افت کیفی و محتوایی شده، اما همان چند فیلم خوبی که قبل و بعد از ۵۷ ساخت، همچنان نام او را در زمرهی کارگردانان تکرارنشدنی ایران محفوظ نگاه خواهند داشت. بجز این مساله، مسعود کیمیایی یک -شخصیت و فرهنگ بانزاکت و باکلاس- است که هرگاه جلوی دوربین عکاسی و یا دوربین فیلمبرداری برای مصاحبه قرار میگیرد، با میزانسن و حالات حرفهای که در چهره و گفتار دارد، در اصل برای مخاطب و بیننده، احترام قایل است، و از آن مهمتر، همیشه از همکاران، دوستان و آشنایان خود، منجمله همسر سابقاش فائقه آتشین، در پشت سر آنها به نیکی و با احترام یاد میکند، که این مهم نیز نشان از شخصیت و فرهنگ بالای او دارد. امثال مسعود کیمیایی دیگر تکرار نخواهند شد، همانگونه که بزرگترین کارگردان ایران که "علی حاتمی" بود، وقتی رفت، دیگر جایگزینی برای او وجود ندارد. با آرزوی سلامتی و طول عمر برای همهی آنهایی که -بودنشان- در هر زمینهای که مشغول هستند، سبب ایجاد ویژگیهای مثبت برای انسان و جهان است ...
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
معلومه مهرجویی هنوز میخواد نون فیلم گاو رو که خودشم نفهمید چطور بزرگش کردند بخوره و هنوز بابت ساختش از همه مردم طلبکاره. خداییش من هیچوقت با فیلم هاش رابطه برقرار نکردم. کارگرانی حرفه ای حساب میشه حداقل چند فیلم مطرح داشته باشه نه اینکه فقط یک فیلم داشته باشی بزاری سرت حلوا حلوا کنی
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰