جریمه قاضی دیوان عالی سوئد به جرم دزدیدن ژامبون و کوفته

 غذای سنتی کریسمس در سوئدیورونیوز:دادگاهی در سوئد یک قاضی دیوان عالی این کشور را به جرم «دزدی ژامبون و کوفته»‌ محاکمه و به پرداخت جریمه محکوم کرد.

زن قاضی ۶۷ ساله به اتهام ناخنک زدن به محل فروش محصولات تازه در یک مغازه مواد غذایی، به پرداخت جریمه ۵۰ هزار کرون، معادل ۴۸۰۰ یورو محکوم شد. این اتفاق در آستانه جشن های کریسمس سال ۲۰۲۱ افتاده است.


علاوه بر ژامبون و کوفته - یک غذای سنتی سوئدی در شب سال نو - طبق گزارش ها، او سعی کرده بود سوسیس و پنیر را که در یک کیسه خرید بافته شده پنهان شده بود، بدزدد.

به گفته رسانه‌های محلی این قاضی سعی کرده است تا به جز ناخنک زدن به ژامبون و کوفته که یک غذای سنتی کریسمس در سوئد محسوب می شود، سوسیس و پنیری را هم که در کیسه ای پنهان کرده بوده است بدون پرداخت پول با خود ببرد.

پس از افشای این دزدی، قاضی ۶۷ ساله در فوریه گذشته از سمت خود استعفا داد. این قاضی زن بیش از دو دهه در دیوان عالی سوئد خدمت کرده بود. تنها ۱۶ قاضی در این دو دهه در این دیوان مشغول به کار بوده اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

صحت و سقم این خبر مشخص نیست ولی جهت ان مشخص و لطمه زدن به دادگاهی است که به کوشش آقای مصداقی در سوئد جریان دارد. دوستان مقیم سوئد صحت خبر را تحقیق کنند.
شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶
۳۶
Janhamin - تهران، ایران

خیلی سعی کردم جلوی خودم رو بگیرم که مطلب ننویسم ولی نشد،. بله.. درسته ، هر چی بگندد نمکش میزنند ، وای به روزی که بگندد نمک . وانگهی اگر در ایران بود که چه بوق و کرنایی راه میافتاد ، این اروپایی ها از فقر دزدی نمی کنند بلکه خساست بیش از حد اونا بهشون فشار میاره که چرا بایست مثلا اون ده یورویی رو خرج کرد در حالیکه میشه اون جنس رو دزدید و پولش رو گذاشت به حساب بانکی و سودش رو گرفت. اگر اونا یه سری به مهمانی ها و جشن های عروسی ایرانی ها و افغان ها و . بزنند و میزان بریز بپاش را در یک شب ببینند در جا سکته مغزی میزنند. خداییش حس خرج و بذل و بخشش ادم رو جوانتر و شادتر نگه میداره ولی خساست ادم رو داغون و عصبی و دزد میکنه.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۲
۵۹
ahora_nima - استکهلم، سوئد

لطفا منبع خبر را هم ذکر کنید. چنین چیزی در سوئد محاله از دید رسانه ها پنهان بمونه، من اخبار روز را دنبال میکنم و الان هم در سایت روزنامه های بزرگ مانند Aftonbladet -DN-SVD جستجو کردم ولی چنین خبری ندیدم.
شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
۵۹
ahora_nima - استکهلم، سوئد

[::Janhamin - تهران، ایران::] حالت خوبه...
شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
۳۷
hitman01 - استوکهلم، سوئد
خبر واقعیت داره. اسم این زن هم Ann-Christine Lindeblad هست و جزو ۱۶ قاضی دیوان عالی هست. بعد از این‌ماجرا به نقل از روزنامه expressen استعفا کرد و با کنار‌امدن با دادستان حاظر شد جریمه پرداخت کنه.
شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
۴۴
علی چلاق - دوسلدورف، آلمان

[::Janhamin - تهران، ایران::]. پرفسور من در چند نوشته ازت دیدم که متخصص نظر در مورد اروپا و ایرانیها در اروپا هستی و مدام از رفتار اخلاق اورپاییها ایراد می گیری، در صورتی که مطمًنم تو زندگیت تا شابدالعظیم هم نرفتی و درست مثل این بسیجیهای ......می یای اینجا و ژست روشن فکری بخودتت می گیری.
شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.