آیاویروس کرونا می‌تواند در استخرهامنتقل شود؟

دویچه وله :طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، هیچ مدرکی مبنی بر خطر انتشار ویروس کرونا از طریق استخرهای روباز، پارک‌های آبی یا سواحل وجود ندارد.

به گزارش هافینگتون پست و بنا به تاکید کارشناسان این مرکز، علی‌رغم این خبر خوب باید در هنگام شنا برخی مسائل ایمنی را رعایت کرد چون اگرچه شنا به‌خودی خود مشکل‌آفرین نیست، اما در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی (حداقل ۶ قدم)، خطر ابتلا به ویروس افزایش می‌یابد.


در سواحل، قطرات ریز ناشی از عطسه و سرفه می‌توانند تا مسافت بیشتری منتشر شوند، زیرا سرعت باد در این مناطق بالاتر است. سرعت حرکت این قطرات تنفسی در هوا خیلی زود کاهش می‌یابد اما باد می‌تواند آنها را تا مسافت زیادی جابجا کند؛ چیزی که در مورد ویروس‌های دریایی اتفاق می‌افتد. همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرده که ویروس کرونا در دمای ۷۵ درجه نیز ممکن است از بین نرود بنابراین تصور نکنید که آفتاب گرفتن در استخرها یا سواحل، ویروس را قطعا از شما دور می‌کند.

استخرهای عمومی باید دارای صابون و مواد ضد‌عفونی کننده کافی باشند. تمام سطوح لمسی مانند نرده‌ها و صندلی‌ها، حمام‌ها، اتاق‌های تعویض لباس و ... باید بطور مرتب ضد‌عفونی شوند.

در بیرون از استخر، ماسک را فراموش نکنید و از تماس با دیگران و اشتراک تجهیزات شنا مانند عینک، مایو، لباس غواصی، کلاه و ... حتی با خانواده خود به شدت خودداری کنید. برای استفاده شخصی از این وسایل نیز، آن‌ها را به طور مرتب ضد‌عفونی کنید.

ضد‌عفونی مناسب آب نیز مهم است. البته هنوز مشخص نشده که کلر ویروس کرونا را غیرفعال می‌کند یا نه اما ثابت شده این ماده به طور موثری در غیر‌فعال کردن ویروس‌های مشابه نقش دارد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.