تلویزیون چین دستیابی یک تیم پزشکی به داروئی موثر علیه کرونا را اعلام کرد

العربیه :تلویزیون مرکزی چین به نقل از یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه «ژجیانگ» چین، تاکید دارد این تیم به «دارویی موثر و کارساز برای مقابله با ویروس کرونا» دست پیدا کرده که آزمایش‌های اولیه آن به روی انسان در شرق کشور، کاملا موفقیت آمیز بوده است.
 

تلویزیون چین اعلام کرد، اعضای تیم تحقیقاتی به سرپرستی «لی لان گوان» صبح چهارشنبه 5 فوریه، برای گسترش دایره بکارگیری این داروی جدید در مبارزه با ویروس کرونا، وارد شهر ووهان شدند.

 
قابل توجه است که تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین امروز چهارشنبه 5 فوریه،ازمرز 490 نفر گذشت و دو شرکت هواپیمایی آمریکایی، پس از مرگ اولین مورد مبتلا به این ویروس، پروازهای خود را به هنگ کنگ متوقف کردند. ژاپن نیزپس از کشف ده مورد ابتلاء به ویروس در میان مسافران یک کشتی گردشگری، آن را توقیف کرد.
 
کمیته بهداشت ملی چین روز سه‌شنبه 4 فوریه، اعلام کرد، 65 مورد مرگ دیگر در اثر ابتلا به ویروس، ثبت شده است که بدین ترتیب، شمار تلفات در سرزمین اصلی چین به 490 نفر می رسد که غالبا در شهر ووهان و اطراف آن، در مرکز چین،کانون شیوع ویروس بوده است.
 
دو نفر نیز در خارج از سرزمین اصلی چین به کام مرگ رفتند که یکی از آن‌ها مردی 39 ساله در هنگ کنگ بود که از بیماری مزمن رنج می‌برد و بعد از سفر به ووهان در روز سه شنبه 4 فوریه درگذشت. دیگری هم که اولین مورد مرگ در اثر ویروس کرونا در خارج از چین بود، یک‌شنبه گذشته در فیلیپین و پس از سفرش به ووهان، درگذشت.
 
ابتلای 3887 نفر دیگر به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین، تأیید شده که با احتساب این عده، مجموع مبتلایان به 24324 نفر می‌رسد.
 
وزیر بهداشت ژاپن گفت: معاینه ده نفر از مسافران کشتی گردشگری متوقف شده در بندر یوکوهاما ، ثابت کرد که آن‌ها مبتلا به ویروس هستند. این شمار از مبتلایان می‌تواند افزایش یابد و معاینه پزشکی هنوز برای مسافران و خدمه کشتی، در حال انجام است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.