خامنه‌ای: حتی اگر کسی از بنده خوشش نیاید باید رأی بدهد

 علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی رادیو فردا :با نزدیک شدن به زمان انتخابات یازدهمین دور مجلس، تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی نیز برای ترغیب مردم به شرکت در این انتخابات ادامه دارد. روز چهارشنبه نیز از رهبر تا مقام‌های دولت خواستار «مشارکت حداکثری» مردم در انتخابات شدند.
 

روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، طی یک سخنرانی بیش از همه بر انتخابات تاکید کرد و گفت: «هر کسی به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است، باید در انتخابات شرکت کند.»

 
او اضافه کرد: «ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید، اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید.»
 
علی خامنه‌ای در ادامه از کسانی که «به‌ وسیله انتخابات به جایی رسیده‌اند اما انتخابات را زیر سؤال می‌برند ابراز تعجب کرده و گفت: چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است، اما وقتی به نفع شما نیست انتخابات خراب است».
 
اشاره رهبر جمهوری اسلامی از جمله می‌تواند به حسن روحانی، رئیس جمهور، باشد که اخیرا پس از انتقاد از عدم صلاحیت برخی از نمایندگان آماج حمله شورای نگهبان قرار گرفت.
 
حسن روحانی روز ۲۵ دی‌ماه گفته بود که «عملکرد جناحی» این شورا در جریان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس «یک جناح و جمعیت بزرگ را مخالف» می‌کند. آقای روحانی خود روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن، در جلسه هیئت دولت، بار دیگر بر اهمیت «جمهوریت» تأکید کرده و گفت: «فکر نکنیم یک جمع کوچکی هستیم و افکار مردم را هدایت می‌کنیم و اگر ما نباشیم مردم گمراه می‌شوند، نه مردم خوب می‌فهمند و خوب انتخاب می‌کنند.»
 
در همین روز محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری، هم به خبرنگاران گفت که «مشارکت حداکثری در انتخابات بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و زمانی مشارکت حداکثری خواهیم داشت که انتخابات رقابتی باشد.»
 
تأکید این مقامات بر «مشارکت حداکثری» مردم در حالی است که حسن روحانی خود هفته گذشته ضمن انتقاد دوباره از روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفته بود در این زمینه نامه‌هایی نوشته‌، اما مصلحت ندیده که آنها را منتشر کند.
 
او همچنین با اشاره به وضع حاضر انتخاباتی در ایران گفته بود که «نگران هستم روزی کلمه جمهوریت به جرم تبدیل شود».
 
آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه گفته‌ای دیگر داشت که می‌تواند باز هم اشاره به حسن روحانی و انتقاد از او باشد: «فلان نویسنده، مرتبطین با فضای مجازی، نماینده مجلس و فلان مسئول مهم دولتی باید مراقب باشند و این جور نشود که بگوییم مردم شرکت کنید، اما... به غلط جوری حرف بزنیم که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند.»
 
انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان قرار است دوم اسفندماه برگزار شود.
 
با این حال علی خامنه‌ای روز چهارشنبه در حالی انتخابات اسفندماه را «فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور» توصیف کرده که انتخابات مجلس یازدهم شاهد رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و حامی دولت بوده است.
 
در همین زمینه شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای از رد صلاحیت ۹۰ درصد نامزدهای خود در انتخابات مجلس یازدهم خبر داده و اعلام کرده است که در صورت ادامه این روند برای ۲۳۰ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس نامزد ندارند.
 
این شورا اعلام کرده است که در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران فهرست ارائه نمی‌دهد.
 
در همین حال، حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی»، از احزاب اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی خواستار برگزاری همه‌پرسی در خصوص نظارت استصوابی شده است.
 
از سوی دیگر پس از اعتراضات آبان‌ماه و همچنین شلیک پدافند سپاه به یک هواپیمای مسافربری که ۱۷۶ قربانی بر جای گذاشت گروه کثیری از معترضان اعلام کرده‌اند که انتخابات مجلس را تحریم خواهند کرد.
 
در این زمینه، مورگن اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز گفته است: «شورای نگهبان که اعضای آن منصوب خامنه‌ای هستند، اغلب نامزدهای انتخابات مجلس ایران را رد صلاحیت کرده است. بی‌جهت نیست که همه نامزدهای باقی‌مانده هم‌شکل هستند.»
 
روز چهارشنبه، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نیز به ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات پرداخت و این‌گونه اظهار نظر کرد که مردم در چهل سال گذشته «به سلامت انتخابات ایمان داشته‌اند و نباید با اظهارات ناصحیح، اعتماد مردم به انتخابات را خدشه‌دار کرد.»
 
او مدعی شد که نامزدهای تأیید صلاحیت شده در انتخابات اسفندماه «از طیف‌های گوناگون سیاسی و افراد مستقل» هستند و این انتخابات قرار است «رقابتی و سالم» برگزار شود.
 
در همین حال، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از بازداشت برخی از «دلالان میلیاردی» تائید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس خبر داده است.
 
به گفته آقای صادقی، این پدیده «عمق و گستردگی» دارد و افرادی که در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم نقش دلال را ایفا می‌کنند، گاهی تا چهار میلیارد تومان رشوه دریافت می‌کنند.
 
اصول‌گرایان نامزدهای خود را برای انتخابات مجلس معرفی کرده‌اند و از محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران، به عنوان سرلیست این جریان در تهران و رئیس آینده مجلس نام برده می‌شود، فردی که خود پرونده‌های فساد زیادی دارد اما با این حال از سد شورای نگهبان رد شده است.
 
گروه جبهه پایداری که طیف تندروی اصولگرایان است، فهرستی ۶۰ نفره از نامزدهای اولیه خود برای تهران منتشر کرده که نام آقای قالیباف در آن نیست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

عین همین زر مفت رو هم زمان رأی دادن به روحانی زد. اخوند دوزاری، دقیقًا رأی ندادن نشونه اینه که از تو خوششون نمیاد.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

شیره ای چلاق شما آخوندها ایران را اشغال کردید و کسی از اشغالگر خوشش نمیآید و شما ایرانی نیستید یک مشت دزد و کلاه بردار و جنایتکار هستید و اتفاقا مردم ایران چون ایران را دوست دارند به شما اجنبی ها رای نمیدهند و شرکت نمیکنند
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
۴۹
Ariyo Barzan - تهران، ایران

بچه پرو که میگن اینه
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
۵۴
shirzan - برلین، آلمان

در این حکومت ظلم رای دادن یعنی پایمال کردن خون انسانهای بیگناهی که به دست این جنایتکاران کشته شدند. رای بی رای
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
۶۴
zavareh - رودسر، ایران

از کدام ایران سخن می گویی مردک بی شرف؟ همانی که شما غارتگران محمدی ۴۱ سال تمام مورد تاخت و تاز بی رحمانه خود قرار داده و آنرا به ویرانه تبدیل کرده اید؟. آری مردک، مردم از تو تازی زاده بی شرف متنفرند و درست به همان دلیلی که ایران را دوست دارند رأی نخواهند داد.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد

سید علی! اگه واقعا بخوای میتونی تقریبا تمام ایرانو به مراکز رای گیری بکشی٫ حضور ۹۰٪ به بالا رو تضمین میکنم!. حالا انگشت به اونجات موندی چه جوری؟ خوب گوش کن!. کنار این همه امکانات صندوقهای رای و سالنهای انتخابات مجلس٫ بذار مردم تو صندوق رای بغل دست صندوق مجلس بتونن رای بدن [حکومت ملایی و ولایت فقیهی آری یا نه]!. وای چی شد سید علی؟ چیه میچکه از زیر عبات؟
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

قبلا هم از این افاضات میکرد و چون ملت از این ادم بیزارند به کس دیگری (برگزیده ی خودش که رل مخالف بازی میکرد) رای میدادند. اما حالا دستت رو شده و ملت فهمیده اند که همه سر و ته یک کرباس هستید و اگر اصلاح طلبی هم باشد تو نمیگذاری که کار کند
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

اول تو گورت را گم کن، بعد ما میاییم و رای میدهیم.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
۴۲
freedom of the press - تهران، ایران

دیکتاتور کثیف تو‌اول زندانی های سیاسی که منتقد تو‌ هستند و‌حتی کسانی که قصد نصیحت و اندرز تو را داشتند و به خشم تو گرفتار شدند و به زندانهای بلند مدت گرفتار شدند را آزاد کن و دوم ، تو الان شدی ایرانی پرست و سعی داری از احساس وطن پرستی مردم سوء استفاده کنی. تو‌جیب مردم ایران را نزن نمی خواهد ایران ایران بگی. تمام کسانی هم که کاندیدای مجلس هستند و نمایندگان قبلی همه ایرانی ستیز و چاپلوس تو و در اصل دکور هستند پس اگه هر ایرانی پای صندوقهای رای بروند و رای بدهند ایرانی ستیز و مزدور هستند. سال ۸۸ یادته خونخوار از حضور میلیونی مردم در انتخابات چه مانور سیاسی دادید ‌و فردای روز انتخابات همون مردم را با گلوله زدید و با ماشین از روشون رد شدید و در زندان‌ها بهشون تجاوز کردید و پیکرشون را سوزاندند . پس اینقدر ایران ایران و مردمم ، مردمم نکن دیکتاتور کثیف. نه مردم ایران مردم تو‌ هستند و نه ایران سرزمین تو خونخوار بد سرشت منفور
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

نه فقط از تو خوشمان نمیاید، بلکه نمیخواهیم حتی سر به تنت باشد.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
۲۲
یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک

ای رهبر عزیزم، آقا جون باور بفرمایید همگی از شما خوششان می‌آید. ولی خوب بعضی‌ها ناز و افاده دارند و خودشون رو لوس می‌کنند. ولی زمانی که پاش بیافته همگی: از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن. همگی رأی خواهیم داد، حالا شاید چند تا منگولم اینجا باشه و نخوان رأی بدن، ولی من جاشون میدم.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

(از بسکه ملوس و خوب و نازی - پیغمبر ما به خوابت آید) ( زآنجا که نکشته ای کسی را - او کیست ز تو خوشش نیاید ) ( ما عاشق دیدن تو هستیم - آنجا که طناب دار دارد ) ( آویخته مانی دو سه روزی - تا جان زتنت برون درآید)
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
۵۳
آزاذه - تهران، ایران

اسلام یعنی دیکتاتوری نگاه فاشیستی و جنسی و جنسیتی. باید هاتون دیگر اثری نداره. یعنی میخوان جمعیت مخالف نظام را به پای صندوقها بکشند و سو استفاده سیاسی کنند و بعد رایها را به نفع خودشون تغییر بدند. کورخوندی کسی پای صندوقها نمیره
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
۵۴
Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

مردیکه آدمکش خفه, باید بی باید!!! رآی بی رآِی!!!!!!!!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
۵۶
حاج حمید الله - وین، اتریش

اخه این چه حرفیه؟من نمی فهمم شماها چقدر احمق و خرفت و نادان هستید.وقتی ما از شما خوشمون نمیاد و قبولتون نداریم برای چی باید رای بدیم؟ اسکل خودتونید نه ما
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
۴۴
sure esrafil - مونیخ ، آلمان

با اینهمه حالا ببینید چند میلییون پای صندوق رای میروند،۴۰ ساله ملت هر ۴ سال یکبار نشون دادند چطور گله وار پای سطل اشخال انتسابات میروند.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ

باید ؟ ههههههههه داره دورانه باید های شما به سر میاد . الان نوبته ماست که بگیم ما از شما خوشمان نمیاد و شما بایدددددددددد برین به جهنم
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. با سر میدویی بپا سرت به یه جات پنالتی نزنه
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. ما مردم ایران که آرزوی سقط شدن آقاتون را داریم شما ساندیس خوران از جانب مردم ایران حرف نزن .این شیطان ملعون جانی و متجاوز و دزد و کثافت را کسی دوست ندارد او دشمن ایران و ایرانیان است امیدوارم بزودی خبر مرگش ترا به عزا بنشاند و ما مردم ایران را به جشن و پایکوبی
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. شما جای همه بدید، بیشتر بهتون میاد!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
۵۶
حاج حمید الله - وین، اتریش

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. لطف کن جای ما نده. همون که گفتی. جای خودت بده.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
۴۷
haghighatdana - فارسی ، فرانسه

به قول فرانسوی ها؛ کاروانی میگذرد و سگی پارس میکند. خفه بمیر!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

اینکه نمیشود راه حل یک بار خامنه ای بگوید بخاطر اسلام و یا باردیگر بگوید بخاطر مردم و یا بخاطر من که حتی خوش تان نیاید, بیاید و در انتخابات شرکت کنید و رای بدهید. اگر مردم کمی در فکر منفعت و اسایش و رفاه خودشان باشند در رای دادن به کاندیدهای منتخب نظام شرکت نخواهند کرد.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
۷۰
senator x - تهران، ایران

اولا ابدا و دقیقا بایدی ندارد بهیچوجه؛دویوما مسئله کسی از تو خوشش نیاید (باید) رای دهد آن (کسی) موضوع 70 میلیون هست. (باید)اون مخ کچ گرفته ات این مصیبت را درک کرده باشد.خلاصه تو هر مملکتی 10 میلیون دیوانه و عقب افتاده ذهنی و در عهد حجر درجا زدن؛پیدا میشه
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
۴۲
freedom of the press - تهران، ایران

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. عزیزم یه رحمی به خودت کن و اینقدر جای این و آن نده!!! برای همینه که خدا نعمت رو زمین نشستن را ازت گرفته و باید همیشه قمبل فنگ باشی. رحمی به خودت کن ،، آقات پشمه .
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
۵۶
حاج حمید الله - وین، اتریش

[::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. با با اینا دیگه کی هستند. ماشاالله خب دسته بده دارن. جای همه میخوان بدن
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
۴۲
paksan - ایران، ایران

هر کی از من خوشش نمیاد بره نماینده های منو انتخاب کنه! آخه حماقت یعنی چی؟ 90 درصد حوزه ها رقابت بین خودشونه و اصلا تفاوتی بین کاندیداها نیست و همشون از یه آبشخور و یه چیز حرف میزنند بعد این میگه منو قبول ندارید برید انتخاب کنید؟ چیو انتخاب کنند؟ انتخابی نیست قبلا انتخاب شده و خودتم میدونی داری چیکار میکنی و هدف هم برات مشخصه.
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
۴۲
Piotr - ورشو، لهستان

[::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. aالان شدی جزو مردم ایران ؟یا جزو مردم نروژژژ هستی؟
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
۵۴
پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد

زر مفت زیاد در میکنه
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
۱۰۷
Kefli Iskender - مریخ، وانواتو
روحانی: «جمهوریت بدون اسلام در زمانی کوتاه به دیکتاتوری تبدیل می شود و اسلامیت بدون جمهوریت باقی نمی ماند». بعبارتی « چنان دان که جمهور و این رهبری- دو غارتگر اندر پروستات یک مشتری! - نه بی دین بود غارت نفت بجای- نه بی غارت نفت بود دین به پای!»
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

دلیل پررو بودن آغا همانا حمام منصوری است!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
[::حاج حمید الله - وین، اتریش::]. ۴۰ ساله که دادند و عادتشون شده!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان
اگر میدانستی این باید تو چه بلایی سر طرفدارنت میاره ! وشاید میدانی و لذت روحی میبری!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان
اینها از الان انتخاب کردند اینها سیاه بازی میکنند کی میخواهد رای ها رو بشماره و کنترل کنه!
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
۴۶
Salabat - تهران، ایران

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. برای اولین بار رای مثبت گرفتی از من، فقط به خاطر اینکه گفتی "ولی من جاشون میدم". آورین، آورین، D:
‌چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
[::Piotr - ورشو، لهستان::]. باز سر و کله ات پیدا شد علی گلابی؟
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
۵۷
ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
پوفیوز باید بگی میدونم هیچکس از من خوشش نمیاد نه اینکه اگر کسی خوشش نمیاد. نکنه شک داری. رای میخوای برو از فلسطیزی لبنانی سوری عراقی و یمنی بگیر.
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
۵۶
حاج حمید الله - وین، اتریش
[::Salabat - تهران، ایران::]. ببین داداش کوتاه بیا اول من پیداش کردم. برای همین اول من صراط مستقیم بعد تو سراط مستقیم. چه همه زرنگ شدن برای ما
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۲
۶۰
ماساچوست - لیسبون، پرتقال
خفه بمیر پوفیوز علی گدا !. رائ گور بابات بدیم ق....
‌پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.