مادری برای تامین هزینه‌های خلبان شدن پسرش، منزل مسکونی خود را فروخت

العربیه :یک نوجوان بریتانیایی زیمباوه‌ای الاصل توانست در سن 18 سالگی گواهینامه خلبانی خود را دریافت کند تا لقب جوان‌ترین خلبان بریتانیا را به دست آورد. مادر این جوان برای تامین هزینه‌های تحصیل پسرش، منزل مسکونی خود را فروخت.
 

به گزارش دیلی‌میل «سیت وان بیک» توانست در ماه اکتبر سال گذشته آموزش‌های ویژه و 18 ماهه خلبانی را طی کرده و با طی کردن یک دوره خلبانی در یونان و 150 ساعت پرواز، گواهینامه خلبانی خود را دریافت کند.

 
این نوجوان که ساکن شمال غرب لندن است، از 8 سالگی آرزو داشت خلبان شود و به لطف فداکاری مادرش، آرزویش محقق شد.
 
سیت گفت: «مادرم عاشق مسافرت بود و زمانی که من کودک بودم مادرم همیشه ما را به سفر می‌برد تا دنیا را ببینیم. در این سفرها من عاشق پرواز شدم، زیرا که درون هواپیما همه چیز امن‌تر از درون خودرو یا اتوبوس بود.»
 سیت و مادرشاو در سن 16 سالگی دبیرستان را به پایان رساند و پس از کسب دیپلم، امتحانات دشوار ورود به دانشکده خلبانی «آژناتیا» در یونان را گذراند و در آوریل 2018 دوره 18 ماهه خلبانی خود را آغاز کرد. او در این دوره 14 امتحان تئوری و عملی را در فرودگاه بین‌المللی کاوالای یونان با موفقیت پشت سر گذرانده و با نمره ممتاز از آنجا فارغ‌التحصیل شد تا گواهینامه آژانس امنیت هوانوردی اروپا را دریافت کند.
 
برای تامین ملبغ 85 هزار پوند مورد نیاز برای تحصیل سیث در یونان، مادرش خانه سه ‌اتاقه خود در منطقه میلتون کینیز بریتانیا را فروخت و ساکن آپارتمان کوچکی شد ولی از این طریق هزینه‌های تحصیل فرزندش را تامین کرد.
 
سیت به رسانه‌های محلی بریتانیا گفت: «همیشه کوشیدم که نفر اول کلاس باشم تا به مادرم نشان دهم لایق آنچه برایم انجام داد، بودم.»
 
مادر سیت که زاده زیمباوره است، گفت: «من در زندگی‌ام فرصت تحصیل و مدرسه رفتن نداشتم و به همین همه آنچه داشتم را برای پسرم خرج کردم تا به او در به دست آوردن آنچه دوست دارد، کمک کنم.»
سیت به همراه مادر و خواهرش هاناسیت وان بیک این روزها، در حال جستجوی کار به عنوان خلبان است و امیدوار است روزی هدایت یکی از هواپیماهای بریتیش ایرویز را بر عهده گیرد. اگر او بتواند استخدام بریتیش ایرویز شود، خیلی زود خواهد توانست لطف مادرش را جبران کند، زیرا که خلبان‌های این شرکت سالیانه حدود 200 هزار پوند حقوق می‌گیرند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Afshin51 - کلن، آلمان
ظاهراً کفشش را هم فروخته بنده خدا
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.