ترامپ: در صورت حمله ایران به آمریکایی‌ها ۵۲ جای ایران را می‌زنیم

 دونالد ترامپ گفته در صورت حمله به آمریکایی‌ها «ما ۵۲ سایت ایران را هدف قرار می‌دهیم، برخی از آن‌هادر سطح بسیار بالا، و مهم برای ایران، و فرهنگ ایران». رادیو فردا :رئیس‌جمهوری ایالات متحده با اشاره به تهدیدها و هشدارهای مقام‌های ایران به انتقام‌گیری به‌خاطر کشته‌شدن قاسم سلیمانی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته در صورت تهدید شهروندان یا منافع کشورش ۵۲ نقطه ایران، از جمله نقاط مهم از نظر فرهنگی، هدف قرار خواهد گرفت.
 

دونالد ترامپ نوشته تهدیدهای مقام‌های ایرانی در قبال کشته‌شدن کسی‌ست که به‌تازگی یک آمریکایی را کشته و شماری دیگر را زخمی کرده‌بود؛ «اگر نخواهیم به تمام آدم‌هایی که در طول زندگی‌اش کشته بود اشاره کنیم، از جمله به تازگی صدها تظاهرکننده ایرانی».

 
به نظر می‌رسد اشاره رئیس‌جمهوری ایالات متحده به اعتراضات آبان ماه است که بنا بر گزارش‌های مختلف در آن صدها تن و یا حتی ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند. مقام‌های جمهوری اسلامی ضمن رد گزارش‌های خارجی، خود از ارائه آمار جان‌باختگان سرباز زده‌اند.
 
ترامپ افزوده قاسم سلیمانی «در حال حمله به سفارت ما بود و در حال آماده‌کردن مقدمات برای ضربه زدن در نقاط دیگر. برای سال‌ها ایران چیزی جز مشکل نبوده است.»
 
رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داده «بگذارید این به‌عنوان یک هشدار عمل کند، اگر ایران به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا حمله‌ای بکند، ما ۵۲ سایت ایران را (نمادی از ۵۲ آمریکایی که ایران سال‌ها پیش گروگان گرفته بود)، هدف قرار می‌دهیم، برخی از آن‌ها در سطح بسیار بالا، و مهم برای ایران، و فرهنگ ایران، و به آن اهداف، و خود ایران، ضربه‌ای خیلی سریع و خیلی سخت خواهد خورد. ایالات متحده، خواهان تهدید بیشتری نیست!».
 
رئیس‌جمهوری آمریکا جزئیاتی از این ۵۲ نقطه مهم برای ایران و فرهنگ ایران ارائه نکرده‌است.
 
خبرگزاری رویترز می‌گوید پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، پاسخ به پرسش‌های مربوط به این موضوع را به کاخ سفید ارجاع داده‌است و کاخ سفید هنوز اظهار نظری در این مورد نکرده‌است.
 
ترامپ پیشتر در شامگاه جمعه ۱۳ دی در یک سخنرانی کوتاه اعلام کرده بود که دلیل دستورش برای کشتن قاسم سلیمانی «جلوگیری از جنگ» بوده است. اشاره او به گروگانگیری، رخدادهای سفارت آمریکا در تهران پس از انقلاب ۵۷ است که در جریان آن ده‌ها نفر گروگان گرفته شدند، و پس از آزادی زنان و آفریقایی‌تبارها، ۵۲ نفر تا مدت ۴۴۴ روز گروگان باقی ماندند.
 
مقام‌های سیاسی و نظامی ایران طی روزهای گذشته بارها تاکید کرده‌اند که انتقام کشته‌شدن قاسم سلیمانی را خواهند گرفت.
واکنش پومپئو به هشدار کتائب به فاصله‌گرفتن از مراکز آمریکایی
مایک پومپئو در واکنش به گزارش‌های منتشرشده در این مورد که گروه کتائب حزب‌الله عراق از نیروهای امنیتی و ارتش خواسته از پایگاه‌ها و مراکز آمریکایی دور شوند، پستی را منتشر کرده‌است.
 
وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته «اوباش متعلق به ایران، کتائب حزب‌الله، از نیروهای امنیتی عراق خواسته‌اند تا وظایف خود را در حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد و نقاط دیگری که آمریکایی‌ها در آن‌ها در کنار مردم خوب عراق کار می‌کنند، رها کنند».
 
پومپئو افزوده «‌این‌که حکومت ایران به دولت عراق می‌گوید چه باید بکند، زندگی میهن‌پرستان عراقی را با تهدید روبه‌رو می‌کند».
 
به گفته وزیر خارجه آمریکا «مردم عراق می‌خواهند از زیر یوغ ایران خارج شوند، همین اواخر آن‌ها کنسولگری ایران را آتش زده و با خاک یکسان کردند».
 
بنا بر گزارش‌ها گروه گردان‌های حزب‌الله عراق از نیروهای امنیتی، پلیس و نظامیان عراقی خواسته بود تا عصر روز یک‌شنبه از پایگاه‌ها و دیگر مراکز و سازه‌های متعلق به آمریکا «حداقل یک کیلومتر فاصله بگیرند».
 
در جریان حملات به مراکز دیپلماتیک ایران در برخی شهرهای عراق، این مراکز چند بار به آتش کشیده شده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۱۰۷
vikingoslo - اسلو ، نروژ

کارتر هم تا خمینی و ج اسلامی را به بمباران اتمی ۵ شهر ایران منجمله قم مطمئن نکرد , گروگان ها آزاد نشدند .
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
۲۲
یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک

ای وطن فروشان اجنبی پرست، ببینید که این زردنبو دستمال طهارتی چگونه دست به تهدید زده. یعنی هیچ کدام از شماها رو چه موافق، چه مخالف به پشم خودش هم حساب نمیکنه.
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
۵۲
Vejdanebidar - آمستردام، هلند
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. دقیقا تو رو به ......
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
۵۴
shirzan - برلین، آلمان

[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. وطن فروش اون کسانی هستند که پول ملت ایران رو میبرند برای ماجراجوئی های خودشون این کشور و اون کشور خرج میکنند . وطن فروش اونهائی هستند که تا دندان مسلح برای این عرب زده ها ی ملا و توله هاشون به هموطن دست خالی خودشون شلیک میکنند و از همه آنها وطن فروش تر کسانی هستند که برای استخونی که رژیم جلوشون پرت میکند همه این ها رو میبیند و برای رژیم خوش رقصی میکنند. هیچکدام از این معترضین ایرانی موافق ترامپ نیستند ولی دشمن دشمن من شاید باعث بشه که وضعیت عوض بشه . شماها چقدر بهره هوشیتون پائینه که آدم باید همه مسائل رو در حد کودک کودکستانی براتون شرح بده
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
۲۹
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
متاسفانه همه شواهد حاکی از حرکت بسمت جنگ ویرانگر هست . این وسط کسانی که چهل سال کند زدند خوشحال میشند چون میتونن سر مسندهاشون بمونند و برای نسل بعد هم بهانه بیارند که دلیل بدبختی شما حملات امریکا بوده. مردم بدبخت هم کشته میشند
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
۵۵
گفتنیها کم نیست - بخارست، رومانی
ای وطنفروش مفتخور شیعه ریاکار و تقیعه کن ( بعبارتی فاطی شله )اون زردنبو میخواد دیگی که توش سگ میجوشونن برای خرس‌الله و حشرالوحشیها و قاتیهای لنگی یمنی رو روسر تو و اون چ..اولاقت خراب کند و مرکز فرهنگی هم که گفته منظورش مرکز فرهنگیه صیغه علم قدقد که میخواد کاروکاسبیه ۱۲۰۰ ساله‌تونو رو سرتون خراب کنه .
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
۵۷
RAHSHENAS - برلین، آلمان
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. بلاخره اینا هم باید نون بخورن دیگه. تروریست بازی وقتی از طرف ایرانه اسمش مبارزه است وقتی آمریکا همون کار رو میکنه اسمش میشه تروریست.
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
۵۹
ایرانی‌ دبش - تهران، ایران
ترامپ تو تونستی سردار بزرگ قاسم سلیمانی رو به شهادت برسونی اون هم نه مردانه بلکه به نامردی اما بدون که ما تا آخرین نفس از ایران عزیز دفاع خواهیم کرد با اینکه همه میدونیم که آمریکا واقعا از نظر سلاح و مهمات نظامی در جهان شماره یک است اما جان در راه وطن چیزی نیست !!‌ای وطن فرشن همه این رو بدونین که شما در فردای ایران جای ندارید نوکران اجنبی ننگ بر شما که با تهدید ایران و ایرانی‌ خوشحالی‌ می‌کنید و جشن میگیرید
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. فاطمه،منظورش از مناطق فهرهنگی .تخت جمشید و نقش جهان نبود. آنقدر هم به قول شما احمق نیست. که سنگ و کوه .بیابان را بمب زند.به جماران و مجلس .مهشد .قم می‌‌گوید.مناطق فهرنگی.پس انتظار داشتی .که گوید." ما حرم مطهر فاطمه زهرا را بمب می‌‌زنیم" و پشت سرش هم یک صلوات؟ این‌ها هم که منطق فهرنگی ما نیستند. این‌ها قبر فک و فامیل‌های شما هستند. من این را کاملا طبیعی می‌‌دانم. که شما به ما وطن پرست اجنبی می‌‌گوئید. بستگی به این دارد. که شما کدام طرف خط ایستاده.
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
۷۷
چهارشنبه سوری ایران - فرانکفورت، آلمان
ترامپ بایست مشخص کند نقاط مورد حمله را در غیر اینصورت رژیم مردم و اثار باستانی را بمباران میکند و میندازد گردن امریکایی ها هم از مردم و هم از امریکا اینطور انتقام میگیرد ترامپ هنوز اخوند را نشناخته
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد
[::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. میگم فاطی!. اگه یه چند وقت دیگه در بیاد که خود اغات (نان خامه ای) با پوتین و سیا هماهنگ کرده بودن از قاسم خلاص بشن٫ اون روز چطوری رنگ عوض میکنی؟. خوب فکر کن بعد جواب بده! از هر دو تا سلولهای مغزت استفاده کن
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
۵۷
علی بابا تبریزی - تبریز ، ایران
دستمال کش پروستات آقا -آرهوس دانمارک . ۴۵ ساله که رهبر بی کفایت و الدنگ شما شب و روز میگه مرگ بر آمریکا .و آمریکا رو با پسوند خبیث و دشمن نام میبره آمریکا هیچ غلطی نمیتوند بکند .مرگ بر اهالی دنیا الا من .خوب خودش این اوضا ع درست کرده همیشه صحبت هاش بوی جنگ میده و همیشه مخصوصا آمریکا رو تهدید میکنه .خوب اونها هم تهدید میکنن یکبار مثل آدم حرف نزد ای لعنت به این که ۱۵۰۰ تا از مردم خودش رو کشت و اجازه تشیع جنازه هم به خانوادهاش نداد
یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.