شهرام ناظری در استای همدردی با خانواده قربانیان اعتراضات آبان ، کنسرتش را لغو کرد

العربیه :به دنبال اعلام برخی سازمان‌های حقوق بشری از کشتار صدها تن از معترضان در ایران که در اعتراضات اخیر علیه افزایش قیمت بنزین شرکت کرده بودند، برخی هنرمندان و خوانندگان ایرانی در همدردی با خانواده‌های کشته شدگان مراسم و کنسرت‌های خود را لغو کردند.
در این راستا شهرام ناظری یکی از خوانندگان معروف موسیقی اصیل ایران با انتشار بیانیه‌ای کوتاه از انجام نشدن کنسرت خود در ترکیه «قونیه» خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، هنرمند ملی ایران که هر ساله در اواخر آذر ماه مشتاقان و علاقمندان را به صورت رایگان به بزم مولانا دعوت کرده‌ است، در بیانیه خود، علت انجام نشدن کنسرت امسال قونیه را چنین توضیح داده است: «امسال برای همدردی با درد و رنج زنان، مردان و کودکان کُرد سوریه و به احترام مردم فداکار و نازنین کشورم کنسرت آذر ماه در قونیه را برگزار نخواهم کرد؛ چراکه مولانا سخنگوی وجدان انسانی و منادی صلح و دوستی در جهان است. او همواره درس خوبی، انسانیت و عشق را در هفتاد هزار بیت آواز کرده است.»
 
پیش از این در نوامبر «کیهان کلهر»،‌کمانچه‌نواز ایرانی، طی کنسرتی در لندن اعلام کرد در اعتراض به حمله ترکیه به کردهای شمال سوریه کنسرت خود در ترکیه را لغو کرده است.
 
در ارتباط با اعتراض‌های ایران نیز تعدادی از هنرمندان این کشور با صدور بیانیه‌ای خشونت حکومت در مقابله با تظاهرات مردم و محروم کردن شهروندان از حقوقشان را مورد انتقاد قرار داده بودند. آن‌ها در این بیانیه نوشته بودند: «لحظه‌ای چهره‌ جوانان جان‌باخته، مردمان زخم‌خورده، مادران داغدار و پدران بی‌تاب از برابر چشم دور نمی‌شود.»
داریوش مهرجویی: مردم ایران عزادارند، ناراحت و غمگینم
داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران که به تازگی 80 ساله شده، می‌گوید «مردم عزادارند» و در چنین شرایطی، تولد گرفتن «معنا ندارد.»
 
خبرگزاری ایلنا نوشته که روز یکشنبه، هشت دسامبر، هشتادمین سالروز تولد آقای مهرجویی است.
 
داریوش مهرجویی، کارگردان شناخته شده سینمای ایران و سازنده فیلم‌هایی چون «گاو»، «دایره مینا» و «هامون»، با آسیب‌دیدگان ناآرامی‌ها و اعتراض‌های اخیر ابراز همدردی کرد و گفت از مصیبتی که بر مردم گذشته ناراحت و غمگین است.
 
وی اضافه کرده مردم «وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسبی ندارند، در چنین شرایطی تولد گرفتن معنی ندارد.»
 
این کارگردان گفته ترجیح می‌دهد «به جای خنده‌های زورکی و دروغین و فخرفروشی به مردم، در کنار مردم» باشد.
 
نهم آذرماه هم گروهی از هنرمندان ایران در حوزه‌های سینما و موسیقی و تئاتر، در بیانیه‌ای به سرکوب «خشونت» بار و «خونین» تظاهرات آبان ماه اعتراض کردند.
 
رخشان بنی اعتماد، اصغر فرهادی، حسین علیزاده، فاطمه معتمدآریا، داریوش مهرجویی و کیهان کلهر از جمله امضاکنندگان این بیانیه بودند.
 
داریوش مهرجویی شناخته شده‌ترین فیلمسازی است که امسال با پرنکردن فرم حضور در جشنواره فجر، حاضر نشد فیلم آخرش، «لامینور» را در آن نمایش دهد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۷
Hatef - پاریس، فرانسه

در شرایط کنونى فقط جیره خواران حکومتى میتوانند شاد باشند. آنانکه بویى از انسانیت و کرامت برده باشند، به یقین سوگوارند.
‌سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.