ایران واردات سنگ پا را ممنوع کرد

العربیه :مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات ایران روز یکشنبه 27 اکتبر اعلام کرد براساس سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات سنگ پا و آنچه کالاهای غیرضروری خوانده یا کالاهایی که توان ساخت آنها در داخل ایران وجود دارد ممنوع اعلام شد.
 

به گزارش وزارت صنعت، معادن و تجارت، «سعید عباسپور» با اشاره به این که واردات سنگ پا قبل از ابلاغ سیاست‌های جدید حمایت از تولید داخل و مدیریت واردات، به صورت موردی در سنوات قبل انجام شده است، اعلام کرد: به هیچ وجه اجازه واردات این کالا و سایر کالاهای غیرضروری به ایران داده نمی‌شود.

 
او در ادامه یادآور شد: «بر اساس بخشنامه و فراخوان عام وزیر صنعت،معدن و تجارت هر تولیدکننده‌ای که بتواند کالاهای وارداتی را با کیفیت و کمیت قابل قبول تولید کند، از طریق افزایش تعرفه‌ها و یا ممنوعیت گمرکی مورد حمایت قرار می‌گیرد.»
 
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام کرد: «بر اساس سیاست‌های جدید وزارت صنعت نه تنها سنگ پا، بلکه بیش از یک هزار و 500 قلم کالای دیگر که واردات آنها غیر ضروری بوده و یا توان ساخت داخل آنها وجود داشته، ممنوع اعلام شده و این فهرست بصورت مستمر در حال افزایش است.»
 
گزارش خبرگزاری میزان و مرکز آمار گمرک، از تجارت خارجی 12 ماهه سال 97 در ایران نشان می‌دهد که در این مدت بیش از 14 تن سنگ پا وارد ایران شده است.
 
در این گزارش آمده است واردات 14 هزار و 3 کیلوگرم سنگ پا باعث خروج 22 هزار و 417 دلار از ایران شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۱
naderali63 - گوتمبر، سوئد
دستور رهبره چون ملاها احتیاج مبرمی دارن این خالی بشه پس ملاها از کجا تهیه کنن . ممنوع صادرات جز به ملاهای بیرون از ایران بثبت برسه به مرزهای ایران . در صورت خلاف اشد مجازات . قانون اسلامی را دارد خلاص
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
۵۰
ابن ملجم - مونیخ، آلمان
....واردات 14 هزار و 3 کیلوگرم سنگ پا باعث خروج 22 هزار و 417 دلار از ایران شده است....اینها موشک حضرت عباس و گاوچه جماران و قاطر ۳۱۳ میسازند ولی چوب بستنی وپ سنگ پا و چاقوی وزوین از چین وارد میکنند، با وجود اینهمه اخوند و پس انبداخته اخوند پ ساندیس خور باز هم سنگ پا کم دارند. ببینم ای فدای عاقا و زال کجا هستند که خریدار پیدا کردند؟با اینهمه یمنی و هندی و لبنانی و وحشالشعبی که وارد کردند هنوز احتیاج به سنگ پا دارند!
دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.