روحانی: روزی خواهم گفت چه کسی کشور را تعطیل کرده است

حسن روحانی گفته است با «شرایط فعلی» حکومت می‌تواند در حد «گذران زندگی و خوردن و آشامیدن» امور را ادامه دهد رادیو فردا :حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، با انتقاد از مخالفان دولتش گفته است: «روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است».
 

رئیس‌جمهور ایران که شامگاه چهارشنبه اول آبان ۹۸ در جلسه هیأت دولت سخن می‌گفت، برگزاری دادگاه‌های مبارزه با فساد را با بحث‌های انتخاباتی مرتبط دانست و گفت: «باید با فساد مبارزه کرد، اما نباید شرکت‌ها و کشور تعطیل شود».

 
او همچنین با انتقاد تلویحی از قوه قضاییه گفت: « تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد».
 
انتقادات تند و علنی حسن روحانی از مبارزه با فساد در حالی مطرح می‌شود که طبق رأی یکی از دادگاه‌های مبارزه با فساد، حسین فریدون، برادر حسن روحانی به اتهام دریافت رشوه به ۵ سال حبس و رد مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان محکوم شده است.
 
آقای روحانی در این جلسه همچنین با اشاره به عدم تصویب لوایح مربوط به پولشویی گفت: «نباید اجازه دهیم که در سیستم بانکی‌مان اتهام پولشویی به ما بچسبد».
 
حسن روحانی با اشاره به اینکه برای حضور در بازارهای مالی و اقتصادی جهان «شعار کارساز نیست» گفت: «چرا یک عده در مقابل چهار لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ اینگونه اقدامات به نفع کشور نیست». وی همچنین گفت با «شرایط فعلی» حکومت می‌تواند در حد «گذران زندگی و خوردن و آشامیدن» امور را ادامه دهد ولی توسعه کشور نیازمند «حضور در بازارهای جهانی» است.
 
در روزهای اخیر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی از تصویب لوایح مرتبط با پولشویی در جلسات سران قوا خبر داده بودند ولی قوه قضاییه در بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.
 
اسحاق جهانگیری همچنین از تایید این لوایح توسط رهبر جمهوری اسلامی خبر داده بود ولی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرد.
 
در حال حاضر دو لایحه مربوط به پولشویی در انتظار تصمیم‌گیری در مجمع تشخیص است.
 
گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌اف، در جلسه ۲۶ مهرماه امسال خود اعلام کرد که اگر ایران تا فوریه ۲۰۲۰ میلادی (چهار ماه دیگر)، کنوانسیون پالرمو را اجرایی نکند، ایران به لیست سیاه باز خواهد گشت.
 
گروه ویژه اقدام مالی وظیفه دیده‌بانی بر شفافیت مالی در نقل‌وانتقال‌های بانکی بین‌المللی، جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم را بر عهده دارد. این ضرب‌الاجل ششمین و آخرین مهلت ایران برای تأمین نظرات اف‌ای‌تی‌اف است.
 
مخالفان تصویب این لوایح که به طور عمده از منصوبان و حامیان رهبر جمهوری اسلامی هستند، می‌گویند با تصویب این لوایح دور زدن تحریم‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود و راه برای اعطای کمک مالی به «حماس» و «حزب‌الله لبنان» مسدود خواهد شد.
 
حسن روحانی در این جلسه همچنین مدعی شد که در ایران «شاهد بیشترین آزادی در دانشگاه‌ها» هستیم.
 
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در سال‌های گذشته صدها دانشجو در دانشگاه‌ها کشور به دلیل اتهامات سیاسی و امنیتی بازداشت شده‌اند.
 
آذر ماه سال ۹۷، بیش از ۵۰۰ فعال نشریات دانشجویی در نامه‌ای به حسن روحانی با اشاره به «فضای پادگانی» دانشگاه‌ها نوشتند بازداشت و احضار دانشجویان «آنقدر زیاد است که دیگر هر فعالیت ساده‌ مدنی، ترس از برخورد امنیتی و قضایی را به همراه دارد» و «صدای پوتین نظامیان نه فقط از دانشگاه که از سرتاسر کشور به گوش می‌رسد».
 
۲۴ مهرماه امسال نیز گروهی از فعالان صنفی دانشجویی همزمان با سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.
 
حسن روحانی در رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲، وعده بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه و از بین بردن «فضای امنیتی» در دانشگاه‌ها را مطرح ‌کرده بود.
 
با این همه، گروه‌های مختلف دانشجویی در سال‌های اخیر بارها به «امنیتی ماندن» فضای دانشگاه‌ها و «ستاره‌دار شدن» دانشجویان اعتراض کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
grizzly - برلین، آلمان

هنر کردی! حالا ولش کن نگو بگذار بعداً بگو یک کم دیگه اختلاس کنند؛گناه دارند وقت کم میآرند.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
۵۹
Attila14 - استکهلم، سوئد

آخوند! . حرف بزن اگه راست میگی!. احمقی نژاد با اون قیافه عنترش کشت مردمو با بگم بگم؟!. متنفرم از دینت اخوند
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
۵۴
Jeghjeghe - کپنهاک، دانمارک

خفه بابا, حالا بگم بگم این شروع شد, مسخره کردن مردم رو با این بگم میگمشون!!!!!!
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

یک مشت لاشخور فاسد مذهبی افتادند به تاراج مملکت و فقط هارت و پورت می کنند، یک سر به زندان های ایران بدازید ببینید چند تا از سران کشور تا حالا و هم اکنون زندانی شدند و هستند تازه این یک سری اش هست ، یک سری هم که دست بالا ی هستند و کسی دست اش به آنها نمی رسه بقیه هم در اروپا و کانادا.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
۵۴
بهنام انتورپن - انتورپن، بلژیک

خفه بمیر روباه بنفش ، انتخابات نزدیکه چراغ سبز گرفته بازار گرمی کنه. خب اگه راست میگی بگو کی !! اینم از احمدینژاد یاد گرفته ، بگم؟ بگم؟
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
اگر انتخابات ریس جمهوری برگذار شود انگاه یکی از کاندیداها تبلیغ میکند و میگوید انچه که حسن روحانی نگفت چه کسانی دولت را تعطیل کرده اند من میگویم بشرط انکه به من رای دهید تا ریس جمهور شوم . بله این داستانهای حقه بازی اخوندی سر درازا دارد !
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
۵۵
همینطوری - جنوب آلمان، آلمان
بابا میگم, خواهم گفت .. اصلا تو نگو, ما میگیم اسم هم میبریم . از ابدارچی بگیر تا ان بالا بالای که اول اسمش ع - خ ( علی خامنه ) هست همه و همه دستشون برسه میبرن میخورن میدزدند غارت میکنن . ولی کی جرات میکنه حرف بزنه . اینها از مغول ها و تاتارها هم بدترند. بیخیال تو هم ببر, نمی خواهد بگی ما خودمون میدونیم. فقط مرگ بر امریکا یادتون نره . راستی نوه حضرت گور به گور شده که در امریکا هست چه خبر ؟ نکنه میخای بگی که ان کشو حجاب کرده بود . اون رو هم میدونیم
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
لطفا روزی نگو، از طرف شب بگو که طرف تا صبح فرار کنه بره کانادا یا روسیه.
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
۵۸
ادوینو - گوالف، کانادا
ببخشید آقای رییس جمهور محترم شارلاتان ماتازه داریم یواش یواش منظور شعار انتخاباتی شما یعنی تدبیر و امید رامفهمیم تدبیر برای دزدی بیت المال توسط عوامل دسته سوم حکومت پرای سر دسته دسته دوم حکومت یا خوده جنس اصلی یعنی علی بابا به کشورهایه دوست ونه همسایه( کانادا) صادر میشه آخه کانادا کشور محرمیست و آقایان با خرد و تدبیر میخواهند به این کشور فقیر کمک کنند مثلان رفسنجانی پول بیت المال مردم پولدار ایرانی را جهت ساختن اتوبان در کانادا خرج میکنه وامید میده به این کشور آقای خاوری کیلو چنده ایشون عددی نیست اگه اون برایخودش پول می دزدید تا حالا چند بار اعدامش میکردن برای همین هم فراریش دادن که پول دزدیها په اسمش باشه بیخود این آقا پاسپورت کانادا را نداشته برایه همین هم اختلاسها بعد او بیشتر شد هر کی دستش رسید دزدی کرد اگه بخوان خدایه ناکرده زبونم لال کسی را بگیرن تمام این دولت کنونی و در آخر مجتبی پسر علی بابا را باید دستگیر کنندالبته تعداد محدوی پادو میمانند در این حکومت و دیگه کسی نمی مونه دزدی کنه امیدمان را نا امید نکنید البته اگه خودتون هم شریک نیستید
‌پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
ما خودمون میدونیم شما وعلی بابای دزد وشرکاش تریدن توی مملکت پوفیوز نمیخواد زحمت بکشی بگی
یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.