دیوان عدالت اداری: نیروی انتظامی باید برای زنان گواهینامه موتورسیکلت صادر کند

بهناز شفیعی، قهرمان موتور ریس ایران، با انتشار این عکس از جریمه شدن خود خواسته بود تا به زنان گواهینامه موتورسواری داده شود رادیو فردا :بر اساس گزارش‌ها دیوان عدالت اداری در پاسخ به شکایت یک زن حکم داده که نیروی انتظامی موظف است برای زنان گواهینامه موتورسیکلت صادر کند.
 

دیوان عدالت اداری در پاسخ به شکایت یک زن از اصفهان نسبت به عدم صدور گواهینامه موتورسیکلت حق را به شاکی داده و پلیس را ملزم به صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان کرده است.

 
پیش از این مقامات نیروی انتظامی موتورسواری زنان را ممنوع اعلام کرده‌اند و سال ۹۶ نیز دو دو دختر موتورسوار در دزفول بازداشت شده بودند.
 
در همین حال بهناز شفیعی، قهرمان موتور ریس ایران، سال گذشته با انتشار عکس و فیلمی از جریمه شدن خود خواسته بود تا به زنان گواهینامه موتورسواری داده شود. در سال‌های گذشته همچنین از دوچرخه‌سواری زنان در ایران جلوگیری شده است.
 
با این حال معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و محمد جواد فتحی، نماینده مجلس، گفته بودند که ممنوعیت قانونی برای دوچرخه‌سواری زنان وجود ندارد.
 
دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۲۰ شهریور سال ۹۵ در پاسخ به استفتای خبرگزاری فارس اعلام کرد که «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد». رهبر جمهوری اسلامی در روز هشتم دی سال ۷۵ در دیدار با مسئولان سازمان تربیت بدنی گفته بود، دوچرخه‌سواری «دخترها در خیابان‌های تهران ... مناسب نیست» و در ورزش « تبرج و خودنمایی زن ممنوع است».
 
در سال‌های گذشته چندین بار از دوچرخه‌سواری گروهی زنان در قالب کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» جلوگیری شده است.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.