تجلیل از ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد در شهر سنندج

 مراسم تجلیل از مشاهیر و مفاخر کُرد دنیا در سنندج روز گذشته از سی نفر از مشاهیر کُرد در شهر سنندج تجلیل و به هر یک از آنان یک مدال و کلید طلایی شهروندی کردستان اعطا شد.
 

مراسم تجلیل از مشاهیر کُرد روز چهارشنبه، ۱۲ تیر، با حضور استانداران سلیمانیه و کردستان و وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی ایران و شماری از مشاهیر برگزیده در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

 
در افتتاحیه کنگره دوروزه مشاهیر کُرد که سه‌شنبه، ۱۱ تیر، با حضور علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، برگزار شد، پیام حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، و نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، نیز برای حضار خوانده شد.
 
به گزارش ایرنا، مظهر خالقی، خواننده سرشناس کُرد، یکی از سی نفر چهره سرشناسی بود که پس از ۳۸ سال دوری از ایران در این مراسم حاضر شد و از وی تجلیل به عمل آمد.
 
علاوه‌ بر مظهر خالقی، مدال کنگره نامداران کُرد و کلید طلایی شهر به چهره‌هایی چون شهرام ناظری، خواننده سرشناس؛ کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز؛ میکائیل اصلان، موزیسین کُرد ساکن آلمان؛ کلیم‌الله توحدی، شاعر سرشناس ایل مرزنشین کرمانج؛ بیژن ذوالفقارنسب، مربی فوتبال؛ قطب‌الدین صادقی، نویسنده و کارگردان تئاتر؛ بیژن کامکار، نوازنده و آهنگساز؛ و شماری دیگر از چهره‌های سرشناس کرد در زمینه‌های گوناگون تقدیم شده است.
 
نام بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، نیز در میان ۳۰ چهره مشهور کُرد تجلیل‌شده در کنگره مفاخر کُرد دیده می‌شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۹
فیل دانا - آینه جهان نما - لندن، انگلستان

نام اقای زنگنه باید بین مشاهیر دزد و اختلاس گر آورده بشه
جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
۴۵
behran - کردستان، ایران
و بسیاری بزرگان همچنان ناشناس ماندند، چرا که راه خود را از منابع قدرت و ثروت همواره دور نگاه داشتند!
شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.