۱۰ کشوری که دموکراتیک ترین کشورهای جهان لقب گرفته اند - تصویری

مجله اکونومیست هر ساله فهرستی از دموکراتیک ترین کشورهای جهان تهیه می کند که عنوان «کامل ترین دموکراسی ها» یا «دموکراسی های مطلق» به آن ها اطلاق می شود. در این کشورها آزادی بیان به شکل کامل برقرار بوده و رسانه ها از آزادی نامحدودی برخوردارند. همچنین در این کشورها، مردم به میزانی از آموزش، انتخابات آزاد، آزادی های مدنی نامحدود و دخالت موثر در تصمیم سازی های حکومتی دسترسی دارند که گاهی می توان آن ها را زیاده روی دانست.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۵
Jalal50 - تهران، ایران

بعضی از ایرانیان کاسه لیس امریکا می بینن که کشور آمریکا دموکراسی نیست .حتی انگلیس، آلمان و فرانسه هم جز این فهرست نیست. زنده باد کشور نروژ.
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
۴۵
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

پس رژیم ایران چى !!؟
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
۴۶
karkas - اصفهان، ایران

توی این کشورهای به قول شما یک کلمه از تجزیه حرف بزنید ببینید چه طوری خشتک مبارک را روی سرتان می کشند!
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان

خشتک شما را ۱۵۰۰ سال است که کشیدهند. خودت خبر نداری. برای اطلاع جنابعالی. آلمان فدرال است. هیچ استانی ربطی‌ به استان دیگر ندارد. تنها چیز مشترک تنهاا سیاست خارجی‌ است. تازه آن هم مستقل هستند. مرکل چشم دیدن رهیس جهمبور مجارستان را ندارد. ز هفر از بایر می‌‌گوید. مرد شجاع. فرانسه هم خیلی استان‌های خود مختار دارد. حرف نزنی‌ نمی‌‌گویند لالی. اگر اطلاع ندارید.
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
۳۵
مساوات - مساوات، ایتالیا
اگر ادعا میکردید مرفه ترین برای مردم خودشون ،خب قبول میکردم ولی دموکرات ترین یک مقداری مبالغه آمیزه، آیا این انتظار مردم شمال اروپاست که تبعیض و نژادپرستی در کشور حاکم باشه؟ اگر آره پس باید به حال اون دموکراسی و مردم بدبخت و بخیلش گریست اگر نه پس چرا احزاب راستگرای افراطی به راحتی با شعارهای نژادپرستانه و تبعیض گرایی این همه طرفدار پیدا میکنند و دولت تشکیل میدهند؟ پس میبینید که دموکراسی وسیله ایست برای تحمیق مردمان مادی گرا و راحت طلب و خودخواه.
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
۴۵
ایران سرفرازم آرزوست - ورشو، لهستان

دوستان کمکم کنید یادم بیاد کدوم یکی از این کشورها اسلحه صادر می کنه به عربستان. آه ببخشین صحبت از دموکراسی بود نه صلح جهانی.
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
۵۰
tom28 - تهران، ایران
این واقعا مسخره و توهین به شعور مردم است که استرالیا و نیوزلند و کانادا دموکراتیک محسوب بشن در حالیکه مستعمره انگلیس هستن و بدون اجازه لندن حق ندارن نفس بکشن . بابا برین کمی تحقیق و مطالعه کنین و همینجوری هر حرفی را قبول نکنین.
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
۱۰۸
منوچهری - کرمان، ایران

[::karkas - اصفهان، ایران::]. آخه کرکس جان,( که احتمالا با حجابی که داری اسم بی ربطی هم پیدا نکردی), برای اینکه خودتو و هم فکراتو بیش از این مسخره نکرده باشی, اول متن رو بخون بعد کامنت بذار!! برای مثال; متن کانادا رو بخون!
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
۴۶
karkas - اصفهان، ایران

[::منوچهری - کرمان، ایران::]. اونجای اسلام و مسلمین!!! چه ربطی فرهاد و ‌شقایق دارند !! من کاه هم بار مسلمانان عزیز نمی کنم، این را نوشتم در مورد مغز کدو های که دم از تعیین سرنوشت و آزادی بیان می زنند و با بازی در کلمات دم از جدایی و تفرقه می زنند. [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. آلمان به ایران چه مربوط بی سواد ! ایران یک کشور چند هزارساله هست که در طول تاریخ زیر نظر قدرت مرکزی بوده! مرکل باید بره واسه دمکراسی اوباما واکس بزنه!!
یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد

[::tom28 - تهران، ایران::]. دوست گرامی ، کشور های نامبرده مستعمره انگلیس نیستند ، و انتخابات مردمی خودشان را دارند ، اما طبق یک سنت قدیمی مشترک المنافع هستند. و خانواده سلطنتی بریتانیا بر اساس سنت دوران گذشته حالت صدارت تشریفاتی دارد.
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
۱۰۸
منوچهری - کرمان، ایران
[::karkas - اصفهان، ایران::]. ---. عه, لولیتا تویی ؟؟! :) !؟؟ هی اسم عوض میکنی که شناخته نشی, فلافل؟ :) ؟ از به خودت مثبت دادن شناختمت, ....! :) چطوری شلغم؟؟!! :)
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹
۴۶
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
Jalal50 - تهران، کانادا: حاج جلال ایرانیان را از بدو تولد راهی دموکراسی کردی؟! دموکراسی برای بنده هیچ معنا و مفهومی نداره. احمدی نژاد هم بارها گفت که ایران دموکراتترین کشور جهانه!! گیریم که دموکراسی با تعاریف شما قبول. از کجا میاد؟! از حکومتها یا طرز نگاه و تفکر مردم؟! مگر حکومتها از مردم کشورهای خودشان تشکیل نشده؟! عجب! در ایران بدنیا بیائید و ساک دربدری را برای جستجوی دموکراسی ببندید اما نکند خودتان را عوض کنید!! گناه دارد!! .
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳
۴۶
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
کلمه دموکرات و دموکراسی که از اختراعات یونان باستان و سقراط یا ارسطو باید باشد، بهیچوجه تعریف مشخصی ندارد. مذاهب و ایدئولوژیها این کلمه را بر اساس برداشت و تصور خودشان ترجمه میکنند. نه؟! جدیت دارید یا قرته دوست هستید؟! اگر جدیت دارید که بسادگی میتوانید آلودگی سیاسی و فساد مالی را در هر یک از این کشورها بسادگی ببینید. اگر هم قرته دوست هستید که زنده باد و مرده باد کنید و دو تا شعار در بدهید و بروید بلبشوی زندگیتان را ادامه دهید. گوسفند مهربان دیگری میگفت دموکراتترین کشور جهان هند است! مشکل بر سر مفهوم و استنباط متفاوت انسانها از تعریف کلمه دموکراسی است. نه؟! خامنه ایی و احمدی نژاد هم بارها گفتند : ایران دموکراتترین کشور جهان است! خلاصه بشر به هپل هپوی مغزی و چت بافی عجیبی دچار شده. ترسها را که حل کنید، همه این بقولات بیسروته از بین میروند.
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
۵۰
tom28 - تهران، ایران
kurosh - گوتنبرگ، سوئد. استدعای دلسوزانه میکنم که با کمی مطالعه اطلاعات سیاسیتون را بالا ببرین. اینکه ظاهرا چیزی به عنوان واقعیت به خورد طبقه عوام داده بشه آن موضوع را به حقیقت تبدیل نمیکنه. مثل اینکه آخوندها ادعا میکنن همه چیز تحت کنترله ولی ارزش ریال ۵۰٪ در یک هفته سقوط کرده. اگر این کشورها دموکراتیک هستن چرا بجای رییس جمهور فرماندار دارن که نماینده ملکه بریتانیاست و بدون تایید آنها نخست وزیرشون هیچ قدرتی نداره ضمن اینکه روی اسکناسهاشون عکس ملکه چاپ شده و تمام املاک و اراضی کل این کشورها حتی در آمریکا ملک شخصی امپراطور بریتانیاست. برای اثبات این موضوع اگر در یکی از این کشورها زندگی میکنین و تصور میکنین مالک خونه هستین به اسنادتون دقیق نگاه کنین تا ببینین که یاleaseholder یا freeholder هستین که با owner فرق اساسی وقانونی داره چون ملکه یا پادشاه امپراطوری برینانیا owner یا مالک است و شما نگهبان املاک آنها و حتی برای مراقبت از املاک آنها یا اجاره و یا قسط بانکی ازتون میگیرن و شما تصور میکنین که مالک هستین. به این میگن illusion of democracy and ownership. شما را به خدا کمی مطالعه کنین
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
۳۵
مساوات - مساوات، ایتالیا
در تایید نظر tomas باید بگم که این سه کشور استقلالی در مورد سیاست خارجیشون ندارند مثلا اگر در انگلستان تصویب بشه که فلان کشور باید تحریم بشه سران این سه کشور حقی در مخالفت ندارند و حتی اگر جنگ هم بشه باز هم سران این سه کشور حق ندارند خود را کنار بکشند میبینید که نقش سیاستمداران انگلیس هم آنقدر نمادین نیست.
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
۳۵
مساوات - مساوات، ایتالیا
طبق آنچه که رسانه های خودشان اعلام کرده اند بیش از50 درصد ثروت موجود در دنیا متعلق به یک درصد ثروتمند دنیاست و اون 99 درصد بقیه کمتر از 50 درصد را صاحب هستند مسلما اکثر این افراد در کشورهای دموکرات هستند حالا باید پرسید این اکثریت کجای این تصمیم گیری ها قرار دارند ؟ مثلا اگر اکثر مردم آمریکا بخواهند خرید و فروش اسلحه ممنوع بشه آیا دموکراسی میتونه جلوی لابی گری اون میلیاردرها را بگیره؟
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
۱۰۸
pars40 - فرایبورگ، سوییس

من در سوییس هستم و از بقیه خبری خاصی ندارم اما اینجا در سوییس اتفاقا اون طور که تصور میشه بسیار بسیار بی عدالتی هست که نهفته هست همیشه باید گفت وقتی شما اصالتا سوییسی باشی این موارد در مورد شما صادق هست اما وای به حالت که خارجی باشی حالا میخوای کار کن تحصیل کن مالیات بده خلافی هم نکن باز هم تحت ستم شدیدی هستی که پنهانه سوییس یکی از پنهان کار ترین کشورهاست با بالاترین بیمار روانی و با اینکه رفاه دارند اما مریض روانی داره بیداد میکنه و این نشون میده که سیستم این کشور چه فشار وحشتناکی به مردم میاره در اینجا فقط یک عده محدودی که سوییسی اصل هستند رفاه خوب دارند حتی کسانی که مثلا از پدر سوییسی و مادر خارجی یا برعکس هستن و اینجا به دنیا آمدن و بزرگ شدن بسیار تحت فشار های پنهانی قرار دارند و مینالند .
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::tom28 - تهران، ایران::]. مشکل شما اینه که درک درستی از استعمار ندارید. منافع المشترک بودن با مستعمره بودن فرق دارد. حتی همین فرماندار استرالیا که شما مثال می زنید که تابع ملکه است در واقع دخالتی در سیاست ندارد. حتی اقامت استرالیا گرفتن برای شهروندان انگلیسی هر چند میتونه راحت تر باشد اما از پیش صد در صد تایید شده نیست، اگه بود در عرض دو روز چند میلیون پاکستانی و هندی زاده انگلیس به استرالیا مهاجرت می‌کردند. منافع المشترک بودن گاه حالت دوگانه دارد، مثلا اگه کشوری به استرالیا اعلام جنگ کند به بریتانیا هم کرده است و یا برعکس. اما همین قانون در پیمان ناتو هم هست، در ضمن همین ملکه با تمامی ظاهرا اختیارات یک پاش تو هواست و جامعه بریتانیا می‌تواند در آینده حتی مشروطه را به جمهوریت تغییر دهد،
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه. دمکراسی در کشورهای بورژوازی دقیقا یکسان نیست؛ اما در نهایت مدافع سیستم سرمایه داری هستند؛ و همزمان مردم در سیاست دولت ها کم یا زیاد میتوانند نقش داشته باشند. استرالیا حدود ۲۰ سال در مورد جمهوری شدن و یا زیر سایه مشروطه سلطنتی بودن رفراندوم داشت و نزدیک ۶۰ درصد مردم مخاف جمهوری بودند. با توجه به نزدیکی بیشتر این کشور به امریکا احتمالا بعد از مرگ ملکه الیزابت ؛ سیاست جمهوری کردن کشور توسعه پیدا میکند. اما اینکه استرالیا مستعمره بریتانیاست کاملا غلط میباشد
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
۴۶
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::pars40 - فرایبورگ، سوییس: دوست عزیز این سالمترین کامنتی بود که از شما خواندم. بنده به آنچه میگوئید کاملا وقوف و باور دارم. بسیار درست گفته ائید. خصوصا نه نوشته اند و نه مردم واقف هستند که سوئیس دو نوع ملیت دارد! این یعنی دموکراسی؟!! کاملا درست میگویید: آدمهایی بی نشاط، ماشینی، خسته و بد عنق. میدانید مشکل چیست؟ دپرسیون بیماری رفاه و بی نیازی است. مردم سوییس هیچ رفتار دوستانه ایی ندارند و بسیار غمزده و با فاصله رفتار میکنند. سیستم هم تا خرخره در فساد و پنهانکاری است. اشاره شما درست بود. اما چرا فریبورگ را فرایبورگ‌ نوشته ائید؟ فرایبورگ در آلمان است و بنده نام کاربری شما را میکس میدانستم. با مهر.
دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
۵۰
tom28 - تهران، ایران
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد.خیلی ممنون که ضمن توهین فرمودین بنده درک درستی از استعمار ندارم. ابدا منظورم خودنمایی نیست باید خدمت دانشمندتون عرض کنم بنده ۴۰ ساله در یکی از این کشورها تخصصم اینه و فرق بین واقعیت و نمایش را بصورت حرفه ای تشخیص و درس میدم که چطور یک نمایش را بجای واقعیت میشه به عوام فروخت. این مخلوطی از علوم جامعه شناسی روانشناسی و سیاست و اقتصاد است . مثال اینکه که تمام برنامه های تلویزیونی در انگلستان زیر نظر متصصین این رشته و برای آزمایش مردم ساخته میشن و هدف شاد کردن یا افزودن معلومات مردم نیست بلکه شستشوی مغزی بسیار آرام و سیستماتیک برای کنترل و هدایت افکار و زندگی مردم در مسیریه که منافع صاحبان سیستم را تامین بکنه. معنی استعمار هم اینکه شما یا ساکنان مسعتمرات انگلستان که آمریکا بزرگترین آنها هست 24/7 مثل برده ها کار میکنند و نه تنها نگهبانی املاکی که متعلق به دستگاه سلطنتی انگلستان را میدهند بلکه اجاره یا قسط هم پرداخت میکنن و با توجه به شستشوی مغزی که داده شدن تصور میکنند که مالک هستند . این شکل دقیق استعماریست که شما ترجیح میدین اسمشو بزارین اشتراک منافع .
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
۵۰
tom28 - تهران، ایران
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد. در مورد مهاجرت هم سخت در اشتباهین برای اینکه سفیدهای انگلیس نسبت به ایرلندی اسکاتلندی و . ارجحیت کامل دارن و به مراتب سریعتر و راحتتر اقامت استرالیا یا نیوزلاند و کانادا و آمریکا را میگیرن. ولی این اصلا در مورد هندیها یا پاکستانیهای بریتیش صدق نمیکنه و شرایط را اینقدر میپیچونن که آنها یا پشیمان بشن یا اینکه سالها کارشون طول بکشه. درست روش سر بریدن با پنبه. در مورد جنگ هم همینطوره اگر انگلیس به استرالیا دستور بده آنها باید در جنگ از انگلیس حمایت کنن ولی هرگز حق ندارن از انگلیس بخوان بخاطر آنها وارد جنگ بشه. در مورد ملکه یا امپراطور بریتانیا و حیطه قدرتش به شما توصیه خیلی جدی میکنم این عبارت را جستجو کرده و به دقت مطالعه کنینPrivy Councilتا متوجه بشین که دستگاه سلطنت انگلیس صاحب چه قدرتی در دنیاست تا جایی که وقتی خیلی ها در دنیا نگران انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بودن به سراغ انگلیس آمدن و نخست وزیر انگلیس به صورت کاملا آشکار و واضح (در زبان دیپلماتیک) در رسانه ها اعلام کرد: ما خودمان می آوریم و به آرامی رامش میکنیم. شب و روز شما خوش.
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::tom28 - تهران، ایران::]. ببین گرامی، فرمودید که من به شما توهین کردم ، چرا که نوشته ام درک شما از واژه استعمار غلط است. اگه این برداشت مرا توهین میدانی پس احتمالا از درک کردن واژه توهین در اشتباهی . در اینکه چه در امریکا و یا انگلیس سیستم شتشوی مغزها وجود دارد با شما هم عقیده هستم، نعو لیبرالیسم اقتصادی و گلوبالیزه کردن جهان نقش اساسی دارد ، اما مثل برده کار کردن انسان‌ها‌ و استفاده یک مشت سرمایه دار از بازدهی ارزشی که دیگران تولید کرده اند استثمار نام دارد ،نه استعمار. به نظر من شما با یک دید دایی جان ناپلعونی دارید به انگلیس نگاه میکنید ، انگلیس روبه صفت یک امپریالیست کهنه کار است که در مناسبات جهانی کمتر به حساب می اید ، حتی در اروپا هم نه از لحاظ اقتصادی و نه سیاسی به پای المان نمیرسد ، بریتانیا امپریالیسم قرن ۱۹ بود و بعد از جنگ دوم عملا بازنشسته شد و در مقابل امریکا تعظیم کرد ، در دهه ۵۰ -۶۰ مستعمرات خود را یکی بعد از دیگری از دست دادند ، فلسطین را به لابی یهودیان که مرکز اصلی آن نیویورک است تقدیم کردند ، اسراییل در واقع پسر خوانده امریکا هست نه بریتانیا ،
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۵
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه ، حتی در جنگ خلیج ، بریتانیا علیرغم فشار مردم کشورش ، مثل توله سگ پشت بوش و دارو دسته جنگ طلب جمهوری خواهان امریکا واق واق کردند و در جنگ هم نقش کوچکی ایفا کردند، در واقع ناچار بودند ، چرا که بدون حمایت امریکا در جنگ های جهانی ، الان باید آلمانی صحبت می‌کردند ، در جنگ دریایی برای جزایر فالکلند در زمان تاچر ، عاجزانه حمایت امریکا را طلبیدند ، بنابراین ناچار بودند که در جنگ خلیج شرکت کنند ، از طرفی صنایع انگلیس عملا ورشکسته هستند ، حتی رولز رویس و بنتلی و جگوار شان هم به المان‌ها فروخته شده ، هنگ کنگ را با خفت تحویل چین دادند ، از طرفی ژاپن و کره هم از امریکا حساب میبرند ، تو اعراب خاور میانه مثل امارت و قطر نفوذ سیاسی داشتند ، ولی در همین جا هم میدان را به امریکا تحویل دادند ، در ایران خودمان هم دیدیم که امریکا چگونه استعمار پیر را در زمان مصدق از دور خارج کردند، در ابتدا امریکا ازمصدق حمایت کرد ، و بعد هم مصدق را با کودتا را از بازی خارج کردند، البته انگلیس هنوز دستی در سیاست های جهانی داره اما حرف اول را اکنون متاسفانه امریکا میزند ،
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه، در خاتمه از نقش مخرب بی بی سی و یا مطبوعات بریتانیا با شما هم عقیده هستم، انگلیسی ها متخصص پروپاگاندا هم هستند ، فیلم معروف نمایشی یورش سربازان عراقی به بیمارستانی در کویت و قتل نوزادان ، که وحشت جهانیان را برانگیخت سفارش امریکا اما تولید شده در انگلیس بود.‌ در همین انقلاب ۵۷ بی بی سی کاملا از خمینی حمایت کرد‌،‌حتی ساعت و مرکز تظاهرات و اجتماعات ضد شاه را تبلیغ می‌کردند و بیانیه های خمینی را پخش می‌کردند . با سپاس
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰
۵۰
tom28 - تهران، ایران
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد. از اینکه به این واقعیت واقفین که فیلمهای پروپوگاندا در انگلیس ساخته شده بودن و در حال حاضر هم همین روش و با شدت بیشتر علیه ایران و روسیه و چین ادامه داره خوشحالم. اینکه دیدگاه بنده را دایی جان ناپلونی تشخیص دادین هم کاملا درسته ولی نه از دید شخص دایی جان بلکه واقعیتی که نتیجه سالها تحقیق و مطالعه است. بد نیست که بدونین جناب پزشک زاد به سفارش و راهنمایی انگلیس کتاب را نوشتن و سریال هم به سفارش و پشتیبانی مالی سیاسی و تخصصی انگلیس ساخته شد. چرا؟ چون این روش نرم انگلیس برای جا دادن غیر مستقیم این باور یا بهتر بگیم واقعیت در ذهن مردم ایران و بسیاری از مستعمراتش هست که انگلیس تصمیم گیرنده نهایی هست. همانطور که این سفارت آمریکا بود که در ایران و با برنامه ریزی انگلیس بسته شد چون بعد از پایان تاریخ کنسرسیوم نفت انگلیس نمیخواست نفت ایران دست آمریکا بیفته بنابراین ترتیب انقلاب را دادن و آمریکا را بیرون کردن و کنترل نفت مس و طلای ایران دوباره دست انگلیس ماند. این بازی را در عراق هم کردن و بسته پودر سفیدی که کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان بوش در شورای امنیت
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
۵۰
tom28 - تهران، ایران
سازمان ملل به اسم سلاح کشتار جمعی صدام به دنیا نشان دادن که به همراه داستانش توسط انگلیس به آمریکا داده شده بود و تکرارش در مورد لیبی. چرا ؟ چون آمریکا نوچه احمق انگلیسه و دستور ارباب را اجرا میکنند. اگر اخبار را دنبال کنید میبینید که حدود ۲ سال پیش دولت آمریکا تصمیم گرفت کل اسناد کودتای ۲۸ مرداد را بدون سانسور و با درج کامل نقش انگلیس منتشر کنه که بلافاصله دولت انگلیس یک تیم فوق العاده بلند پایه از دیپلماتها و متخصصین امنیتی را به آمریکا فرستاد و نسخه های اصلی تمام اسناد مربوط به نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد را مصادره کرده و به انگلیس آوردن و به آمریکا اولتیماتوم دادن تا دیگه از این غلطها نکنن . بعد از انتشار اسناد دیدیم که هیچ اثری از نقش انگلیس در اسناد پیدا نشد و دولت آمریکا رسما اعلام کرد که انگلیسیها تحت هیچ شرایطی اجازه نمیدن اسناد منتشر بشه. این که فرمودین انگلیس قدرت قرن ۱۹ بوده و حالا مثل توله سگ پشت آمریکا قایم شده دقیقا همون چیزیه که انگلیسیها طراحی کردن و میخوان که افکار عمومی اینجوری فکر کنن که آمریکا همه کاره دنیا و لاتی که توان نظامی داره تا همه را از بین ببره.
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
۵۰
tom28 - تهران، ایران
بعد از ۱۱ سپتامبر و بلایی که سر بلند پروازی بورس و سرمایه دارهای آمریکا آوردن لندن عملا نیویورک را برای همیشه به یک مکان با حکومت نظامی و نا امن برای سرمایه گذاری تبدیل کرد و هزاران میلیارد دلار ثروتهای کثیف و عملیات شستشوی فقط در لندن تمرکز پیدا کرد. صنایع انگلیس هم البته غیر از چند کمپانی ماشین ورشکست نشدن فقط مسیر را عمدا و با طراحی قبلی از تولید به سرویس تبدیل کردند که سرمایه گذاری و آلودگی و ریسک فوق العاده کمتر با سود بسیار بیشتر داره و بجای نیروی کار متخصص با حقوق بالا توسط برده های ارزان و بی تجربه و تحصیلات قابل انجامه. در مورد چند شرکت اتومبیل هم در واقع زرنگی کردن چون برند ها به قیمت نجومی به آلمان فروخته شد ولی تولید و فروش به اسم و داخل انگلیس انجام میشه. به قول معروف کار کردن خر و خوردن یابو. در مورد هنگ کنگ هم وانمود کردن که با خفت به چین واگذارش کردن ولی واقعیت این بود که ۱۰ برابر ارزش هنگ کنگ از آنجا سرمایه ها را به بازارهای مسکن به لندن و استرالیا و کانادا انتقال دادن که اگر آمار را بررسی کنین متوجه میشین که شکوفایی عظیمی در بازار مسکن و سرویس آنها رخ داد.
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::tom28 - تهران، ایران::]. [::tom28 - تهران، ایران::]. مشخصه که اطلاعات و دانش وسیعی دارید، من در مجموع حرف های شما را قبول دارم.به باور من قطب های جدیدی برای کنترل دنیا در حال شکل گیری است ، بانک های جهانی / لابی یهودیان صهیونیست / نعولیبرالیسم اقتصادی، همهگی تلاش برای / تولید جنگ و بحران ، تجزیه کشورها ، و تغییر جغرافیای خصوصا خاور میانه دارند، جنگ تجارت جهانی بین آسیا و غرب اجتناب ناپذیر است ، در این راستا تولید هراس و وحشت علیه چین، کره ، روسیه و دیکتاتور های خاورمیانه ، ایران و سوریه و غیره ضروری است. من در اینکه این سیاست های کثیف و گاهی اهریمنی در کجا دیکته میشه مطمعن نیستم، لندن یا واشینگتون ؟ و یا لابی یهودیان در نیویورک / تل اویو . . در نهایت شاید فرقی هم نکنه ، چرا که هدفشان مشترکه ، البته من حدس می‌زنی که اکثر طرح ها در نیویورک تصمیم گیری میشه ، ترامپ در واقع عددی نیست . امثال کسینجر صهیونیست طراحان واقعی هستند . با سپاس
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
۴۶
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد: گورش جان نگاه هر دوی شما را معتدل و سالم میدانم. دوستمان tom نیز به نکات بسیار ظریف، واقعی و پرمغزی اشاره دارد. بنده از کامنتهای هر دوی شما بهره بردم. اما کامنتهای tom را بسیار پخته، محققانه و حرفه ایی میبینم. خصوصا نگاه مسلط و نافذ ایشان را به عملکرد انگلیس و سیاستهای خارجی بریتانیا. هر دوی شما را سالم و دلشاد میخواهم. با ما باشید.
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. مرسی دوست عزیز. بر مبنای دیالکتیک پدیده ها متغیر هستند. در قرن ۱۵ اسپانیا ابر قدرت اول بود بعدا خصوصا فرانسه جایگاه اول را داشت. بعد از ناپلعون انگلیس یکه تاز دنیا شد. انقلاب صنعتی و سلطه بر ذغال سنگ و ناوگان دریایی بی نظیر؛ بریتانیا را به اوج کشاند.اما جنگ جهانی و فرو پاشی استعمارکهن و جنبش های استقلال طلبانه انگلستان را مجبور به عقب نشینی کرد. شاید حافظه تاریخی و دردناک ایرانیان ؛ به ما حکم میکنه که بریتانیا را ابر قدرت ببینیم. اما در عین حال در شمال آفریقا همین برداشت را نسبت به فرانسه دارند و یا لاتین آمریکا نسبت به آمریکا.
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ادامه .بریتانیا همچنان در سیاست جهانی نقش مهمی دارد . اما آیا واقعا اتوریته سابق را دارد? بحران اقتصادی فزاینده؛برگزیت؛ پوند بی ثبات (که عملا حظور کمرنگی نسبت به دلار / یورو دارد.) و تا ۵۰ سال دیگه فقط یک خاطره است. اسکاتلند را باج و نیرنگ هنوز حفظ کرده اند اما اسکاتلندی ها زیر سلطه بازار مشترک اروپا (بخوان آلمان و فرانسه ) را جذابتر از انگلستان میبینند.
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
۵۰
tom28 - تهران، ایران
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دوستان از بزرگواری و صبر و حوصله شما سپاسگزارم. من از نقطه نظرات شما بخصوص kurosh-h - گوتنبرگ لذت بردم. امیدوارم روزی برسه که حضورا خدمت برسم و از معلوماتتون استفاده کنم. سالم شاد و پیروز باشین
‌سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
۵۱
kawir - فرانکفورت، آلمان
اعتراض دارم کو اسم ایران؟
‌چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
۱۰۸
pars40 - فرایبورگ، سوییس
[::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::] شما درست میگی من غلط املایی داشتم و دارم ممنون یادآوری کردید . باز هم تشکر . :)
‌پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
۵۵
bozurgmehr - لندن، انگلستان
دموکراتیک بودن و یا دموکراسی داشتن به معنی این نیست که مشکلی ندارن. حقوق زنان در امریکا و سود کمتر از اقایون هست. با هند بزرگترین دموکراسی جهان هست ولی بشدت دگراندیشان رو سرکوب میکنه و پلیس خشنی داره
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
۳۹
scandal - برلین، آلمان
[::tom28 - تهران، ایران::]. [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. کاسه از آتش داغتر نباشید زیرا مردم کانادا، استرالیا و نیوزیلند لذت میبرنند و افتخار میکنند که "سایه" امپراطوری انگلیس روی سرشان است! ایکاش انگلیس ما را همانند این ۳ کشور مستعمره خودش میکرد! پس با وجدان بیدار و با شهامت سیاسی به این "پیشنهاد و آرزویم" تعمق کنید که کدام درد بیشتر است: مرگ و درد میلیونها ایرانی و یا یک زندگی چون مردم ۳ کشور؟!
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
۵۵
bozurgmehr - لندن، انگلستان
[::scandal - برلین، آلمان::]. آخه تا کی چیز مالی؟ یکی چیز ماله جمهوری اسلامی هست یکی دیگه چیز انگلیسو می ماله بس کنید از این همه بیگانه پرستی
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
۳۹
scandal - برلین، آلمان
[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. آخه تا کی چیز مالی؟ خجالت و شرم هم خوب چیزیه؟! خودت را از این جهنم که ایران نام دارد، فرار کردی و اجازه خوشبختی و زیبا زیستن چون مردم این ۴ کشور را به هم میهنانت نمیدهی؟! خواری و کوچکی تا چقدر؟!
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
۳۵
مساوات - مساوات، ایتالیا
[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. دمت گرم اینها نمیدونند چه خبره چند هفته پیش رنگین پوست های کانادا بخاطر تبعیضی که برشون در کانادا اعمال میشه دست به تظاهرات زدند در استرالیا هم خودشان اعتراف کرده اند که بومیان سیاه پوست استرالیا در نابرابری زندگی میکنند درسته که اروپایی تباران این سه مستعمره در رفاه هستند ولی برای یک آفریقایی تبار و آسیایی تبار حتی با چاپلوسی هم سهم مساوی وجود نداره.
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
۳۹
scandal - برلین، آلمان
@ به وجدان بیدار همگان: چرا اگر از این سیستم متنفرید ولی در آنجا زندگی میکنید و لذتش را میبرید، پس چرا آنرا برای همزبان و همدلت آرزو نمیکنید؟!
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
۵۵
bozurgmehr - لندن، انگلستان
[::مساوات - مساوات، ایتالیا::]. از تبعیض علیه رنگین پوستان کانادا و امریکا نوشتی یاد اسرائیل افتادم . با اینکه عاشق اسرائیلم و دشمنی با ملتشون ندارم ولی رژیم اپارتاید اسرائیل یهودیان ساه پوت افریقایی تبار رو آزار میده و همشون رو در محلاتی محدود کرده یعنی همون کاری مه نازی ها با یهودیان کردن. گتوها (محله های یهودی نشین) در آلمان بودن. و الان رزیم نژادپرست اسرائیل یهودیان رنگین پوست رو یهودی اصیل نمیدونه و فقط برای بالا بردن آمار یهودیان و کم شدن عربها بهشون اقامت داده. امیدوارن اسرائیل هم تغییر کنه و متمدن رفتار کنه.
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
۵۵
bozurgmehr - لندن، انگلستان
[::scandal - برلین، آلمان::]. جوگیر نشو اینقدرم مغالطه نکن. عقاید قرون وسطایی رو بزار کنار که هر کی مثله حکومت فکر نکرد از کشور خارج بشه. کشورهای غربی و شرقی همه مشکلاتی و نکات مثبتی دارن. مسئله اینکه تو فرد باسواد و اهل مطالعه نیستی که بفهمی دموکراسی به تنهایی کافی نیست الان هند هم و میانمار و جمهوری آزربایجان هم دموکراتیک هست ولی ببین وضعیت حقوق بشر اونجا چقدر بده و پلیس و اطلاعانیهاشون چه برخود خوفناکی با معترضین میکنن. دموکراسی خوبه اگه درست اجرا بشه. الان امریکا دو حزب اصلی داره که نوبتی قدرت رو در اختیار میگیرن و بقیه احزاب نخودی هستن. در یک کشور دموکراتیک باید پول و نفوذ داشت تا رئیس جمهور شد نه شایستگی.
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
۶۹
Azadi199 - پاریس، فرانسه
خدا رو شکر که فرانسه جزو این۱۰ کشور نبود , که پر از نژاد ستیزی هست.
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
۳۹
scandal - برلین، آلمان
[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. مشک آنست که ببوید، نه آنکه عطار بگوید! چطور بخودت اجازه میدی که چنین "تهمت"‌هایی‌ بزنی‌ که من اهل مطالعه نیستم و سواد ندارم!؟ آیا من نمیتونستم که چنین "برخورد" کوچک و بی‌ ریشه یی با شما داشته باشم!؟ اینکه دلیل نشد که مثلاً چنین اسمی دهان پر کن" کاربری را برای خود انتخاب کنید ولی‌ افکار شما، طبق تجربه کاربری شما در این سایت "انگار" یک بسیجی‌ و بیسواد! شما، و امثال شما چطور بخود اجازه میدهید، در مورد کشور میزبانی که همه دارا و ندارا شما چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ مادی، مدیون آن هستید، و مردم آن کشور با آن سیستم "راضی‌ و خوشبخت نسبی‌" هستند و با آن زندگی‌ میکنند، ایراد گرفته و به زیر پرسش ببرید!؟ چرا، ما ایرانی‌ها همیشه "گله مند" هستیم!؟ خودت اشاره میکنی‌، که "هیچوقت" به معنای واقعی کلمه دمکراسی در دنیا پیاده نخوهد شد، پس چه انتظاری داری از این ۴ کشور نامبرده!؟
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
۳۷
kiarash367 - سیدنی، استرالیا
[::Jalal50 - تهران، ایران::]. شما به بزرگواری خودتون ببخشین. کاسه لیسی امریکا صد برابر شرف داره به کاسه لیسی چین و روسیه. شما برو کاسه روسیه رو بلیس ماها میریم کاسه امریکا رو میلیسیم
‌پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
۳۷
kiarash367 - سیدنی، استرالیا
[::scandal - برلین، آلمان::]. درود . این دموکراسی الکی به دست نیومده. یا کسی نیومده این دموکراسی رو تقدیم کنه . مردم خودشون صد سال تلاش کردن صد سال زحمت کشیدن به اینجا رسیدن.
‌پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.