جلسه دادگاه نازنین زاغری به تعویق افتاد

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، در جریان سفر به تهران با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ملاقات کرد.
 

آقای جانسون پیش از دیدار روز یکشنبه با حسن روحانی، روز شنبه با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی لاریجانی رئیس مجلس ملاقات کرده بود.

 
وزیر خارجه بریتانیا وعده داده بود که در جریان بازدیدش از تهران برای آزادی خانم نازنین زاغری رتکلیف، بریتانیایی ایرانی تبار، از زندان جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکند.
 
رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که دیدار آقای جانسون با حسن روحانی که بیش از یک ساعت طول کشید تحت تاثیر موضوع نازنین زاغری بود و وزیر خارجه بریتانیا در این مورد با رئیس جمهوری ایران گفت و گو کرد.
 
وبسایت روزنامه بریتانیایی تلگراف به نقل از یک مقام وزارت خارجه بریتانیا نوشت که هر دو مقام با صراحت سخن گفتند و در مورد نیاز به پیشرفت در موضوع های مورد بحث، توافق داشتند.
 
پررنگ شدن امید به آزادی نازنین
 
ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری که در ایران زندانی ست، پس از دیدار بوریس جانسون با مقام‌های ایران، ابراز امیدواری کرد که خانم زاغری به زودی آزاد شود. آقای رتکلیف در گفتگو با بخش فارسی آمریکا از به تعویق افتادن جلسه روز یکشنبه دادگاه خانم زاغری نیز خبر داد.
 
او گفت: «فکر می‌کنم این سفر نتیجه خوبی برای ما داشته است. بوریس جانسون روز شنبه با تعدادی از مقام‌های ایران در مورد نازنین گفت و گو کرده است. در دیدار با پدر نازنین نیز قول داده که از تمام امکانات برای آزادی نازنین استفاده کند. قرار بود نازنین روز یکشنبه در دادگاه حاضر شود، اما این جلسه به تعویق افتاده است. شخصاً امیدوارم نازنین تا حدود ده روز دیگر یعنی تا کریسمس از زندان آزاد شود.»
 
خانم زاغری از کارکنان بنیاد خیریه تامسون رویترز است که در فروردین ۱۳۹۵ ، هنگام بازگشت به بریتانیا به همراه دختر خردسالش ، پس از گذراندن تعطیلات و دیدار با خانواده اش در فرودگاه تهران بازداشت شد. او به پنج سال حبس محکوم شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه قرار بود خانم زاغری روز یکشنبه با اتهام های جدیدی در دادگاه روبرو شود که مدت حبس وی افزایش می داد، حال همسر از تعویق این دادگاه خبر داده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان
حرامی ها به یک زن هم رحم نمی کنند برای باج گرفتن .
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
ببینم اگر این حاج خانم ریگی داخل پوتینش!!!!نبود، نخستوزیر انگلیس پا میشد بره تو مستعمرش فقط و فقط بخاطر این بی بی نازنین!
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
نازنین زاغری بزودی ازاد خواهد شد و به اغوش خانواده اش بر خواهد گشت . بخاطر اینکه نگویند سر ازاد شدن نازنین خانم هم مذاکراتی انجام گرفته و کسانی رژیم اخوندی را مورد انتقاد قرار ندهند که انتقاد بکنن و بگویند پس ان زندانیهای سیاسی و عقیدتی دیگر چی , چون هیچ حامی و پشتیبانی ندارن باید در سیاه چالهای رژیم بمانن تا پوسیده شوند! مسئله مذاکرات ازادی خانم زاغری بدونه شک علنی برگذار نشده. نظام اخوندی مدتی دیگر که سروصداها خوابید و اب از اسیاب افتاد نازنین خانم را ازاد خواهند کرد.
یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. ببین کویر جان. حتی اگه شما هم در کویر لوت گم میشدی ؛ دولت المان موظف بود دنبالت بگرده. طبیتا دولت انگلیس و خصوصا اسراییل جاسوس در ایران زیاد دارند . اما جاسوسان واقعی با ریش و پشم و حجاب و مقنعه حتی در بیت رهبری وجود دارند . و برعکس جاسوسان ایران نه با اون قیافه های تابلو که در سفارت ها دیده میشه بلکه بی حجاب و غرتی در بین ایرانیهای مخالف رخنه کرده اند. و گزارش می دهند. این بانوی نازنین فقط قربانی سیاست کثیف است
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۸
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. رفیق عزیزچون بنده در کویر لوت زندگی میکنم و ارتباتی با دنیای متمدن شما ندارم، ۲ را با دو جمع میکنم ،نتیجه ان برایم ۴ یا ماکزیمال ۵ میشه، و چون این نازنین زاغری موجود بی اندازه نازنینی است خصوصا برا وزرات امور خارجه و نخست وزیری بلاد فخیمه !،و چون بلاد فخیمه همانطور که میدانیم بسیار انسان دوستند،خصوصا برای کسانی که اسمشون نازنین است، هر دو ا را تو یک پوتین کردن که نازنین ما را ازاد کنید که ما دق کردیم،اگر اسم خبرنگار ایرانی بی بی سی که تابعیت بلاد فخیمه هم داشت!،اسمش نازنین بود هم بلاد فخیمه نخست وزیر و وزیر امور خارجه را میفرستاد پیش صدام که نذارند اعدامش کنند!، با توجه به اینه حضرات در بلاد فخیمه میدونستند که کافی بود ،دست به تلفن ببرند و به صدام دستور بدن فرهاد بازف را هم که صدام به جرم جاسوسی گرفته بود، ازاد کنند.ولی متاسفانه اسم خبرنگار فرزاد و نه نازنین بود!.
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
۴۹
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
[::kawir - فرانکفورت، آلمان::]. داستان اعدام فرزاد بسیار غم انگیز است. دولت کثیف تاچر رسما کوتاهی کرد و تاچر در مجلس هم مورد انتقاد قرار گرفت. صدام دیکتاتور بود اما همیشه مانند یک سگ وحشی به حرف اربابان گوش نمیکرد. برای همین هم پوزش را زدند. اما حالا که زنده یاد فرزاد قربانی سیاست شد، به نظر شما نازنین هم باید قربانی شود، فراموش نکن که نجات خبرنگاران به معنی دفاع از دیکتاتورها و یا امپریالیست ها نیست.‌
‌پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • مشاور فرمانده سپاه می‌گوید حدود ۲۰ جنگنده اف۳۵ اسرائیل را نابود کرده‌اند
  • عیادت نمایندگان خامنه‌ای از سفیر ایران در لبنان؛ چهره امانی در عکس‌ها به‌طور کامل مشخص نیست
  • رئیس بسیج جامعه پزشکی ایران: زوج‌هایی را که قصد سقط جنین دارند شناسایی می‌کنیم
  • رأی‌گیری کابینه اسرائیل در مورد «حمله تلافی‌جویانه احتمالی علیه ایران»
  • عکس روز: گاف ملی‌پوشان با انتشار نقشه ایران بدون دریاها و خوزستان و بخشی از فارس
  • شبکه اسرائیلی «کان ۱۱ نیوز»: ایران یک‌سوم موشک‌های پیشرفته خود را در حمله به اسرائیل مصرف کرده
  • داریوش اقبالی در کنسرت وین: در کوله مهمات سربازان خارجی، آزادی برای سرزمینی دیگر وجود ندارد
  • (تصاویر) کیف‌های لاکچری سحر دولتشاهی با قیمت‌های باور نکردنی
  • هشدار درباره تلاش ایران برای ترور و خرابکاری در بریتانیا،تهران اتهام MI۵ را رد کرد
  • ترس و نگرانی جمهوری اسلامی از همکاری نظامی کشورهای عربی با اسرائیل و «افزایش تولید نفت»
  • +546شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +415پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +333یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +250سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +235‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +232نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +224وزیر دفاع اسرائیل: حمله ما به ایران «کشنده، دقیق و به ویژه غافلگیرکننده» خواهد بود
  • +216ویدیوی تخریب سردیس قاسم سلیمانی در «باغ ایران» در لبنان توسط ارتش اسرائیل
  • +211کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +188حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله