شکست دهنده داعش، قاسم سلیمانی یا سهیل حسن؟

یورونیوز : وزارت دفاع روسیه می‌گوید ارتش سوریه کنترل منطقه غرب رود فرات را به زودی از دست گروه داعش خارج خواهد کرد.
 

به گزارش خبرگزاری تاس یک مقام وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه با اعلام این مطلب بازپس گیری کامل منطقه غرب رود فرات توسط نیروهای تحت امر ژنرال سهیل حسن، یکی از فرماندهان ارتش سوریه ملقب به «پلنگ» را تکمیل کننده عملیات نابودی گروه داعش در شرق این کشور دانست.

 
به گفته این مقام دولت روسیه واحدهای ارتش سوریه به فرماندهی سهیل حسن طی ۲۴ ساعت آینده روستایی در غرب رود فرات را که تحت کنترل داعش قرار دارد، تصرف خواهند کرد.
 
ارتش سوریه و متحدانش با حمایت نیروی هوایی روسیه چند روز پیش موفق شدند جنگجویان داعش را از البوکمال، آخرین پایگاه این گروه در سوریه بیرون برانند.
 
وزارت دفاع روسیه همچنین بر اهمیت نقش ژنرال سهیل حسن در بازپس گیری شهرهای حلب، دیرالزور و البوکمال و دهها روستا در استان‌های حمص و حما تاکید کرده است. این وزارتخانه اشاره‌ای به نقش قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نکرده است.
 
این در حالی است که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به دنبال تصرف البوکمال توسط ارتش سوریه و متحدانش در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر ایران شکست داعش را به وی تبریک گفته بود.
 
در نامه او اشاره‌ای به نقش روسیه در سوریه نشده بود و تنها به «نقش محوری» حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان اشاره شده بود. رهبر ایران در پاسخ به نامه فرمانده سپاه قدس هر چند از «ریشه کنی» و «متلاشی» شدن داعش سخن گفت اما بر لزوم «حفظ هوشیاری» در برابر این گروه تاکید کرد.
 
شبکه المیادین روز یکشنبه ویدئویی از حضور قاسم سلیمانی در البوکمال منتشر کرده بود. صداوسیمای ایران حضور و فرماندهی قاسم سلیمانی در عملیات بازپس گری البوکمال را تائید کرده است.
 
بسیاری از مقامات و نهادهای حکومتی ایران به دنبال اعلام شکست داعش از سوی قاسم سلیمانی با انتشار پیام هایی از نقش او تجلیل کرده‌اند.
 
به نظر می‌رسد روسیه و عراق رویکرد محتاطانه تری نسیت به ایران در قبال اعلام رسمی غلبه بر گروه داعش در پیش گرفته‌اند. حیدر عبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه از نابودی داعش از نظر نظامی در کشورش سخن گفته بود. با این حال وی افزوده بود که عراق تنها پس از ردیایی جنگجویان این گروه افراط گرا در بیابان پیروزی نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
 
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
قطعا سهیله.اصلا نه سلیمانی نقشی داشت نه پوتین.همه تبلیغات قدر قدرتی وتاثیرگذاری سلیمانی تبلیغات دشمنه.عکسهاش هم فتوشاپه.اصلا اگه دوست دارید میگیم سهیل هم داعش رو شکست نداد.ترامپ وارتش آمریکا بودن.به قول بهمن مفید واردین که.
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
سهیل حسن چه سوپر منیه واسه خودش کرم خدا.تا حالا کجا بود تاحالا؟
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
فرقی نمیکنه هر دو برای نابودی داعش تلاش کردن داعش که همچون طالبان و القاعده توسط ایالات متحده ایجاد شد تا منطقه را به آشوب بکشانند که هم نفت منطقه را بدزدن و هم اسلحه بفروشن و هم اینکه مقدمه ای برای تجزیه کشورها به چند کشور کوچک و ضعیف باشد. اسنادی افشا شده که فاش میکند امریکا پشت پرده تشکیل القاعده و طالبان بوده. همچنین در ویکی لیکس جان مک کین از حامیان مالی داعش است و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود نوشت که داعش را ایالات متحده ساخت..
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
فرقی نمیکنه هر دو برای نابودی داعش تلاش کردن
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
داعش که همچون طالبان و القاعده توسط ایالات متحده ایجاد شد تا منطقه را به آشوب بکشانند که هم نفت منطقه را بدزدن و هم اسلحه بفروشن و هم اینکه مقدمه ای برای تجزیه کشورها به چند کشور کوچک و ضعیف باشد. اسنادی افشا شده که فاش میکند امریکا پشت پرده تشکیل القاعده و طالبان بوده. همچنین در ویکی لیکس جان مک کین از حامیان مالی داعش است و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود نوشت که داعش را ایالات متحده ساخت..
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
اسنادی افشا شده که فاش میکند امریکا پشت پرده تشکیل القاعده و طالبان بوده. همچنین در ویکی لیکس جان مک کین از حامیان مالی داعش است
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
مهم نیست چه کسی داعش را شکست داده مهم اینکه داعش را کدام رژیم ایجاد کرده است. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود ( Hard Choices) نوشت که داعش را ایالات متحده ساخته است
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
مثلا این موال نیوز ..چی پیدا کرده ..خوب معلومه که از نقش سلیمانی نباید بگه چون هدف قدرت بخشیدن و نظام حکومتی سوریه است
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
۸۲
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
تحقق وعده‌های الهی و قدرت اسلام عزیز در مبارزه با کفر جهانی این بار با پیروزی تاریخ‌ساز جبهه مقاومت اسلامی بر فتنه تروریسم تکفیری و فتح بزرگ دلیرمردان مقاومت در پایان دادن به سیطره شجره خبیثه داعش رقم خورد و خط بطلانی بر همه جنایت‌های هولناک و تأسف برانگیز نظام ظلم و ستم کشید. درود بر شیرمرد ولایت حاج قاسم سلیمانی. دوستت داریم.
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
۲۹
دنیای وارونه - اتیوپی، اتیوپی
فقط یه عینک دودی کم داره. چرت و پرت میگن بابا, این حسنوف هست. فوقش حسن اوغلو هه.
جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان
[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. رفیق با احترام به نظرتون باید بگم که کشورهای جهان سوم خصوصا کشورهای خاور میانه همیشه سعی دارند،برای اشتباهات خودشون دیگران را متهم و محاکمه کنند، ما اهار شدن خمینی و باندش را به گردن امریکا و انگلیس و وووو میاندازیم،هر چند همه ما کم و بیش سالهای تظاهرات ملت جو گرفته که دنبال ابو برق و گازو اتوبوس مجانی ،یا مرگ یا خمینی میکردند را فراموش کردیم،حالا قضیه داعش هم عین همینه، دو تا قبیله عرب با دو مسلک متفاوت افتادند جون هم، عرب از بدو خلقتش تا حالا غیر از قتل و کشتار چیزی برای بشریت نداشته،همدیگه را جویدن و خوردند و ته ماندهش را هم پس دادند،حالا ما میگیم نه عربها مشکل ندارند این فلانی و فلانی هستند که این کارها را میکنند.عربها مثل اتش هستند،یک مثل عربی میگه اگر اتش چیزی برای خوردن(سوزاندن) نداشته باشه خودش را میخوره یا میسوزانه. از این بهتر میشه عرب را تعبیر کرد؟در ضمن خمینی و باندش تو ایران نشان دادند که عرب یا هرکس تو تویله عرب بزرگ شده باشه به چه جنایاتی قادره!
یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
۳۹
janahi - دبی، امارات متحده عربی
زور قاسم به سهیل نرسید !!
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند