مادر میشیگانی که پسرش را بخاطر اعتقادات مذهبی واکسینه نکرد، زندانی می‌شود

یک زن آمریکایی از ایالت میشیگان که از دستور قاضی امتناع کرده و پسر ۹ ساله اش را واکسینه نکرد، هفت روز زندانی می شود.
 

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، «ربکا بردو» روز چهارشنبه به خاطر سرپیچی از دستور دادگاه محاکمه شد؛ یعنی تقریباً یک سال پس از این که قاضی بخش «اوکلند» به او دستور داد تا پسرش را واکسینه کند.

 
خانم بردو تا روز چهارشنبه وقت داشت تا واکسن های لازم را که تا آن روز هشت واکسن می شد، به پسرش بزند. ولی مادر ساکن حومه شهر دیترویت گفت که به خاطر اعتقادات مذهبی اش حاضر به این کار نشد.
 
بنابه گزارش آسوشیتد پرس، خانم بردو در دادگاه گفت: «من یک مادر با احساس هستم که عمیقاً به فرزندانم، به سلامت و تندرستی شان اهمیت می دهم. اگر فرزندم را به زور بخواهند واکسینه کنند، این کار را نخواهم کرد.»
حکم زندان خانم بردو، به دنبال کشمکش او با شوهر سابقش «جیمز هورن» بر سر سرپرستی فرزندانشان بود. آقای هورن که در حال حاضر حق سرپرستی مشترک فرزندان را دارد، می خواهد که پسرش واکسینه شود.
 
بنابه گزارش آسوشیتد پرس، خانم «کرن مک دانلد»، قاضی «اوکلند کانتی» به خانم بردو گفت: «می فهمم که فرزندانت را دوست داری. ولی فکر نمی کنم متوجه هستی که پسرت دو والد دارد، و پدرش نیز حق تصمیم گیری دارد.»
 
قاضی مک دانلد موقتاً سرپرستی کامل را به پدر داد و دستور داد که پسرشان را واکسینه کنند.
 
خانم بردو به واشنگتن پست گفت که انتظار این را داشت که به زندان برود. او گفت: «من نمی توانم کاری را که بر خلاف مذهبم است انجام بدهم. این به نظر من یک حق انتخاب است. حق انتخاب به عنوان مادر که بتواند از نظر درمان و پزشکی برای فرزند خودش تصمیم بگیرد.»
 
بنابه پژوهش سال ۲۰۱۶ که در ژورنال پزشکی Pediatric Pharmacology and Therapeutics منتشر شد، والدینی که از واکسیناسیون فرزندنشان سر باز می زنند می توانند دلایل مختلفی داشته باشند، از جمله اعتقادات مذهبی، اعتقادات شخصی و فلسفی، ترس از خطرات واکسن.
 
انجمن پزشکی آمریکا، مدت ها است والدینی را که بدون داشتن دلیل پزشکی، فرزندانشان را واکسینه نمی کنند، مورد نکوهش قرار داده است. چرا که واکسن های ضروری از بیماری های مسری مثل سرخک، اوریون، و بیماری های عفونی دیگر جلوگیری می کنند. با این حال بیشتر ایالت های آمریکا، والدینی راکه به خاطر اعتقادات مذهبی فرزندانشان را واکسینه نمی کنند، معاف می کند.
 
تنها سه ایالت کالفرنیا، می سی سی پی و ویرجینیای غربی هستند که دلایل غیر پزشکی را قبول ندارند.
 
گرایش به جنبش «ضد واکسن» که روز به روز بیشتر می شود به دنبال مقاله ای در یک ژورنال پزشکی در سال ۱۹۹۸ بود که اوتیسم در کودکان را به واکسن مرتبط می ساخت.
 
این تئوری که بعد ها رد شد و معلوم شد هنوز از سوی بعضی ها مورد قبول است. از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که مکرراً پیشنهاد کرده است که بین واکسن و اوتیسم ارتباط مستقیم وجود دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
عجب گرفتاری شدیم ها، یکی میگه واکسن کن، یکی میگه بکنی آب میره!
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
عجب دوره و زمونه اى شده که مذهب باید اجازه واکسینه شدن بچه ها رو بده ! این خانوم احتمالاً یه رگ و ریشه اى در پاکستان داره ، چون یکسرى از پاکستانیهاى مسلمان دو آتیشه مخالف واکسینه کردن بچه ها هستند و معتقدند غربیها با اینکار بچه ها رو بى دین میکنن و این واکسن در حقیقت واکسن بى دینیه !
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
واکسن‌ها را تو آمریکا آزمایش میکنند ایران نیست که آلت تناسلی را کوتاه کند چون تصمیم گرفتند نسل ایرانی‌ را ازبین ببرند زیرا هیچ کنترلی نیست کجا ساخته میشه چه کسانی‌ وارد میکنند در کدام کشور‌ها تولید میشه
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +456واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +421شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +304عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +271رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +218‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +197یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +163نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید