مرکل در گفتگو با ترامپ از برجام حمایت کرد

خانم مرکل در بین رهبران غربی صریحترین منتقد سیاست‌های آقای ترامپ بوده است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مکالمه‌ای تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر حمایت آلمان از توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده است.
 

آقای ترامپ پس از چند روز برای تبریک پیروزی خانم مرکل در انتخابات، پنجشنبه شب با او تماس گرفت و ضمن اعلام "پیوندهای عمیق" بین آلمان و آمریکا، درباره موضوع‌های مختلف بین‌المللی با صدراعظم آلمان گفتگو کرد.

 
بنا به اعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ درباره توافق هسته‌ای و "مقابله با اقدامات خصمانه ایران در خاورمیانه" با آنگلا مرکل صحبت کرده است.
 
به گفته سخنگوی دولت آلمان، خانم مرکل درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران، به آقای ترامپ گفته است که آلمان همچنان حامی این توافق است و آن را در جلوگیری از تجهیز ایران به تسلیحات هسته‌ای موثر می‌داند.
 
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز پنجشنبه خواهان بازرسی‌های بیشتر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران شد و گفت بدون چنین بازرسی‌هایی توافق هسته‌ای "وعده‌ای توخالی" است.
 
خانم هیلی گفت: "به نظر می‌رسد بعضی کشورها دنبال این هستند که سد بازرسی‌های بیشتر در ایران شوند."
 
دونالد ترامپ و مقام‌های دولتش موضع سرسختانه‌ای در قبال ایران دارند و به دنبال بازنگری در توافق هسته‌ای یا خروج از آن هستند.
 
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز پنجشنبه در مصاحبه با الجزیره گفت اگر دولت آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود، ایران گزینه‌های مختلفی برای واکنش دارد که خروج از توافق یکی از آنها است.
 
آقای ظریف پیش از این نیز در مصاحبه با سی‌ان‌ان با اعلام موضع مشابهی گفته بود واکنش ایران به خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای، به موضع اروپا بستگی دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۵
Slimshady - طهران، ایران
گاوه شیرده گیر آوردن دارن میدوشن ، چرا جمهوری اسلامی رو ول کنن ؟!؟ . اروپا در نهایت باید بین ایران و امریکا یکیو انتخاب کنه . مزخرفاتی از قبیل " تعهد به قرارداد" و " جلوگیری از دستیابی ایران به بمب" اینجور ژستای نخ نمای سیاسی رو بریزه دور ، ماهیت جمهوری اسلامی ترویج خشونت و حمایت از تروریسم و صدور انقلابه ، اما اروپا خیلی راحت چشمش رو به نقض حقوق بشر و آزادی های سیاسی و عقیدتی تو ایران میبنده، یه مشت احمق هم جمع میشن میرن از اوین بازدید میکنن و میگن همه چی گل و بل بل بود ، نتیجه ش میشه اینکه دیگه هیچ شهروندی تو ایستگاه قطار و مترو و یا رستوران و کنسرت و استادیوم امنیت نداره .
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
۶۲
lehrte - هانوفر، آلمان
اتحادیه اروپا فقط بنفع مصالح کشورهای خود قدم بر میدارند:وگرنه مرکل اینهمه وسایل ضد شورش راکه حتی در کشور خودش استفاده از اون وسایل به خاطر اینکه شکنجه محسوب مییشه ممنوعه رو به کشورهای دیکتاتورهای چون کشور ما نمیفرخت حالا هم واسش فرقی نمیکنه فقط به منفعتش و پول باد اورده ای که اخوندهای دزد دارن خرج میکنن فکر میکنه
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد