اسد پیروزی دیرالزور را 'به آیت‌الله خامنه‌ای تبریک گفت'

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، تصویر نامه‌ای را منتشر کرده که مطابق آن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، پیروزی اخیر در دیرالزور را به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته است.
 

بشار اسد در این نامه "گرم‌ترین مراتب تبریک و تهنیت" خود را بابت پیروزی ارتش سوریه و همپیمانانش به آیت‌لله خامنه‌ای، دولت و مردم ایران تقدیم کرده است.

 
او گفته است که دولت سوریه مردم ایران را در پیروزی اخیر شریک می‌داند.
 
کمتر از دو هفته پیش، نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان عمدتا شیعه متحد آنها، با حمایت روسیه و ایران، توانستند محاصره سه ساله دیرالزور را بشکنند. استان دیرالزور، هم مرز با عراق، آخرین استانی در سوریه است که داعش در آن حضور گسترده دارد.
 
نامه‌ای که ایرنا منتشر کرده به زبان فارسی است و سربرگ سفارت سوریه در تهران را دارد و تاریخ امضای آن هم ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ است.
 
در این نامه آیت‌الله خامنه‌ای "حضرت امام" و "شخص کریم" خطاب شده است.
 
ایران از آغاز بحران سوریه و در طول جنگ داخلی حامی حکومت بشار اسد بوده است و علاوه بر اعزام نظامیان ایرانی، گروه‌هایی از شیعیان افغان، پاکستانی و عراقی را هم برای جنگیدن در سوریه سازمان داده است. گفته می‌شود که حکومت سوریه از حمایت گسترده مالی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
 
بنیاد شهید در ایران زمستان گذشته اعلام کرد ۲۱۰۰ "مدافع حرم" در جنگ سوریه کشته شده‌اند. مدافع حرم نامی است که مقامات و رسانه‌های جمهوری اسلامی به نیروهای اعزامی از ایران برای کمک به ارتش سوریه داده‌اند.
ایرنا تصویر نامه را منتشر کرده است
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

لازم نیست به خامنه ای تبریک بگی ،فقط خوزستان ایران را به عنوان بخشی از کشور ایران به رسمیت بشناس که در نقشه های عربی و کتابهای جغرافیتان به عنوان بخشی از عراق و شامات ذکر کردید جناب عرب علوی علی پرست
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
۴۱
خورشیدخانم - وین، اتریش

لعنت ابدی برخامنه ای وذوب شدگان در خ ر ی ت که ایران را ویران وایرانی را ذلیل کردند.مردک پولی که این حکومت دزدآدمخور ازمال مردم دراختیارتان قراردادند باید برایش صدتا هم گوسفندذوب شده در خ ر ی ت می فرستادی.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
ناکس فارسیش فول فوله انگار بزرگ شده تهران هستش
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
قابلی نداشت در زمان جنگ با عراق سوریه تنها کشوری در دنیا بود که بطور عملی از ایران حمایت کرد حافظ اسد در حمایت از ایران خط لوله نفت کرکوک به سوریه را بست و به ایران موشک اسکاد داد امروز هم ایران برای پسرش جبران کرد از قدیم هم گفتند تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::Iranemaa - قم، ایران::]. لطفا منبعت رو مشخص کن.حداقل یک آدرس بده توو گوگل که دنبالش بریم.من چیزی در اینباره هنوز پیدا نکردم.همونطور که قبلا عرض کردم سر کوچه تون یا سر سفره بی بی رقیه والده محترمه تبادل نظر نمی کنیم.واما پیرو بحث قبلی مون به آقا دائی محترم وسلول های در حال زوال مغزت زحمت تحقیق درباره ایرگون وهاگاناومناخن بگین وشارون وعملیاتهای تروریستی شون دادی؟
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

ما زمان جنگ با عراق دوست ویار غاری داشتیم به نام حافظ اسد.اسد بزرگ.ما به این مرد بدهکار بودیم.ما نشان دادیم دوستان با معرفتی هستیم وبا حمایت از پسر اسد بزرگ در روزهای سخت حمایت کردیم.ما دوستانمون رو تنها نمی ذاریم.این رو قطر هم فهمیده.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
۷۹
بهنام 139 - زوله، هلند

اینم خرش از پول بگذره انگشت وسطشو واسه رهبر به جای تبریک میفرسته
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ
زیاد دلخوش نباشید به موقع ضربه خودشو خواهد زد به خامنه ای کفتار و اون بسیجی های احمق که سرشون را برای بشار اسد و تروریستها میدن و بعد منت سر جدا شده شون را سر ملت ایران میزارن از بسیجی ها همیشه برای گذشتن از مین استفاده کردند چون شستشوی مغزی میشن از کودکی و البته خانواده های احمقشون هم مقصر هستند که باور دارند به سید علی گدا و حکومت دیکتاتوری اسلامی
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ::]. احمق کسی هستش که آخر عمری رفته وبال گردن خارجی شده سوسیال میلمبونه و با اینکه یه قرون سواد نداره فکر میکنه چون توی خارج رفته کلاسش بالاست و همه حرفاش درسته پس دایم ...تلاوت میکنه و به این و اون فحاشی میکنه. یارو بدبخت سرش رو قطع کردن به هر دلیلی که خودش اعتقاد داشته و من با اینکه موافق نیستم ولی به مرده فحاشی نمیکنم هیچوقت. بعضیها کی میخواند آدم بشند.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان

تشریف دارن عالیجنابان نخبه ای که بعد از بهار عربی و پیروزی های اولیه تروریست های داعش و جبهه نصرت میگفتن اسد رفتنیه وبعدش نوبت خامنیه؟
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::mirzadeh i eshghi - کمره سفلی، آلمان::]. من خودم شخصا از یک سوری که رفیقم بود شنیدم که در کتابهای درسیشون، خوزستان جز نقشه ایران نیست و حتی امامان شیعه بعد از حسن و حسین را هم در هیچ کتاب دینیشان ذکرنشده شما اگر عربی میدانی میتوانی در شبکه های اجتماعی تحقیق کنی حتی دانستن انگلیسی هم کفایت میکند مثل اخبار بی بی سی در فیس بوک اکثر عربا کامنت میزارن .سوالات را مطرح کن
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
۴۲
Iranemaa - قم، ایران
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. آذری جون ،امثال حججی ها که به سوریه می روند همون بسیجی های تندرو و افراطی هستند که به زنان و دختران ایرانی در خیابان گیر میدهند و کتک می‌زنند و دستگیر میکنند و در سال ۸۸ هم مردم را کتک می‌زدند و قتل می‌رساندند پس همون بهتر که در سوریه به قتل برسند
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
زرافه قاتل ! جیره خو ار و دزد خزانه ملتِ ایران ! خامنه ایی دجال و ملعون خر کی‌ است !! اربابانش با سرمایه و نام ایران به کمکِ نظام فاسدِ جانی خائن شتافته معامله و بده بستان کردند! آن زنکِ چپِ و یارِ غارِ نظام بیهوده لچک بسر با نمایندگان نظام دجال ملاقات که نداشت !!اگر زمین و آسمان را بهم بدوزید همه تان با هم محکوم به رفتن هستید! اکنون هم رفته اید و جنازه متعفن نظام تنها توسطِ اربابانتان و سیاست حاکم در حال نمک سود شدن است برایِ حفظِ بیشتر ! چه نظام دجال ، چه پسرِ خلفِ اسدِ بزرگِ قاتل قاتل تر از پدرش چه این نظام اهریمنی و چه تررریست‌هایِ دست سازتان و فیلمی که با کمکِ سیاست در دنیا به راه انداخته اید خواهید رفت , تنها نا م پلیدتان به عنوان عبرتِ انسانها و شناخت از اهریمن آورده خواهد شد ! الاغ هم خودتی و هم تمام طرفدارانِ این نظام اهریمنی که هر کدام از دیگری مزدورتر و گند تراوشات افکارشان در همه جا به مشام می‌رسد !
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
[::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. [::mirzadeh i eshghi - کمره سفلی، آلمان::] درود بر شما عزیزان. اینکه افرادی تحصیلکرده چون شما با دید وسیع و اطلاعات وافر در این سایت وجود دارن و مهمتر از اون شجاعت حرف حق رو زدن حتا وسط خیل کورها باعث ارتقای کیفیت نظرات درج شده در این خبرهاست.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
۲۵
اسب آتش - سیدنی، استرالیا
[::Iranemaa - قم، ایران::] وقتی سوهان میخوری هزیون زیاد میگی. یا حرفتو ثابت کن یا ....
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
.....در ضمن بعد از اینکه سوریه را هم آباد کردید با تیپا میندازیمتون بیرون
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
۵۲
Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا
[::آذری باهوش - میانه، ایران::]. عمویی فکر کردی خوده خودش اینو نوشته ؟ فکر نمیکنی کسی مثل مترجم رسمی و کارازموده نوشته باشدش عمویی؟
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::mirzadeh i eshghi - کمره سفلی، آلمان::]. مدرک می‌‌خواهی . کتاب خانه ملی‌ ایران. قسمت بایگانی قرارداد‌های سیاسی. کتاب زندگی‌ بکر عراقی‌. خاطرات کیسینگر و میانجیگری گری او بین رژیم ایران و صدام بعد از کودتا صدام بر زد بکر عراقی. چه کسی‌ نمی‌‌دند. که بعد جنگ ۶ روزه و شکست کامل عربها از اسرهیل .پدر همین اسد و جمال عبدل ناصر مصری و بکر عراقی آماده حمله به ایران بودند. حتی جنگ کوتا مدت بین ایران و عراق در مرز آغاز شد. با هدف این که خوزستان را از ایران جدا کنند و کشور جدید برای فلسطین سازند. فقط و فقط قرداد نظامی بین اسرهیل و ایران یک چیزی مثل ناتو باعث ترس عربها شد . می‌‌دانی که در جنگ کوچک ایران و عراق سال ۱۳۵۲ مستشاران نظامی اسرهیلی بودند که در مرز کرمان شاه چنان شکستی به عراق وارد کرند . که تمامی‌ این برنامه برای جداهی خوزستان فراموش کردند، یک بار دیدی که این اسد در کنفرانس عربها خلیج فارس گوید، همیشه گوید خلیج عربی‌ . عربها یک بار نگفته خوزستان .همیشه گویند فلسطین . مثل بوقلمون سر شن کرده .خود که جای نمی‌‌بینی‌ .فکر می‌‌کنید. دیگران هم نمی‌‌بینند.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
۸۱
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
درود و تشکر فراوان از ارتش شیعه که چک و پوز عمریها رو زد.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Dalahoo01 - هیوستن، ایالات متحده امریکا::]. من باهات شرط میبندم بشار فارسی بلد هست. چون از زمان جنگ ایران و عراق خانواده وی با آخوندها رفت و آمد داشته .
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۵۰
ab5534 - هلسینکی، فنلاند
آخه نادان! چی‌ را تبریک گفتی‌ از سوریه امروز چه چیزی باقی‌ مانده جایگاه سوریه امروز در جهان کجاست؟ نصف جمعیت آواره شده، ۵ میلیون به خارج پناه بردن، پانصد هزار کشته شدن، نزدیک ۶۰ درصد شاید هم بیشتر از کشور ویران شده و اقتصاد و تولید به صفر رسیده
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران
[::Iranemaa - قم، ایران::]. دوست عزیز من از این ناراحت شدم که این شخص به مرده فحش میدهد. اولا همه کشورها سعی میکنند در جنگهای اینطوری شرکت کنند بخاطر اینکه تجربه جنگ با بیاموزند اگر شاه هم بود الان در سوریه و عراق دخالت میکرد. ولی در کل خوب یا بد من کار ندارم و مطمین هم نیستم که حججی به زنها اذیت کرده باشد. من فقط اگر کسی به مرده فحاشی کند عصبانی میشوم. برا ی اینکه مرده در این دنیا نیست که از خود دفاع کند.
‌پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::Iranemaa - قم، ایران::]. لابد توقع داری ما سیاست های استراتژیک ونظامی مون رو بر اساس داده ها واظهارات واحیانا اراجیف دوست سوری شما تعیین وتنظیم کنیم .عرض کردم که داریم توو رایانه تبادل نظر میکنیم نه سر سفره بی بی سکینه.... .زحمت بده اون آقای دائی تنبل شده ات رو و دوتا کتاب بخوون.با کی ها شدیم هشتاد میلیون.
جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
۴۳
mirzadeh i eshghi - آلمان، آلمان
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. موشکاف.نخبه.مدرک ارائه دهنده.وارث ابن سینا وبزرگمهر و 2500 سال تمدن.ما داریم راجع به کتب درسی بشار اسد سال 2017 بحث می کنیم.بعد تو نخود پلاسیده آش ما رو می خوای بفرستی دنبال نخود سیاه سال های 1967 که شاه واسرائیل همپیمان ودوست بودن؟اینقدر ابعاد گوش ما رو به بزرگی ابعاد گوشی که هر روز در آینه می بینی فرض کردی؟توو گوگل منبع به روز تر و موثق تری از سال 2017 سراغ نداشتی ؟
جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.