مرکل: زمان بازنگری روابط تجاری با ترکیه رسیده

خانم مرکل در ماه‌های اخیر بارها از دولت ترکیه انتقاد کرده است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با اعتراض به بازداشت دو شهروند آلمانی دیگر در ترکیه، گفته است که زمان آن رسیده که آلمان در روابط تجاری خود با ترکیه تجدید نظر کند.
 

خانم مرکل در یک همایش اقتصادی در شهر نورنبرگ، گفت: "ما باید اقدام قاطعی انجام دهیم."

 
صدراعظم آلمان گفته است که با رفتار کنونی دولت ترکیه ادامه مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه برای گسترش موافقت‌های گمرکی درست نیست.
 
به دنبال کودتای نافرجام سال گذشته، هزاران نفر در ترکیه بازداشت شده‌اند، چندین شهروند اروپایی نیز در میان این بازداشت‌شدگان بوده‌اند. آلمان می‌گوید با احتساب دو بازداشتی اخیر، هم‌اکنون ١٢ شهروند آلمانی، چهار نفر با تابعیت دوگانه، در ترکیه در بازداشت به سر می‌برند.
 
به گفته سخنگوی وزارت خارحه آلمان دو شهروند آلمانی روز پنجشنبه در فرودگاه آنتالیا بازداشت شده‌اند. آلمان می‌گوید دولت ترکیه بازداشت این دو شخص را به آلمان اطلاع نداده و آلمان از مجاری غیر دیپلماتیک از این مساله مطلع شده است.
 
ماریا آدبار، سخنگوی وزارت خارجه آلمان، گفته دیپلمات‌های این کشور در ترکیه نتوانسته‌اند با بازداشتی‌های اخیر تماسی داشته باشند و هنوز مشخص نیست که اتهام آنها چیست.
 
خانم آدبار گفته: "فرض را بر این می‌گیریم که اتهامشان سیاسی و چیزی مثل اتهام تروریسم، شبیه موارد قبلی است."
 
رابطه ترکیه و آلمان در ماه‌های اخیر پرتنش بوده است.
 
یورگن هارت، یکی از اعضای حزب آنگلا مرکل گفته است که باید دستورالعمل سفر به ترکیه، تغییر کند. هشدار دولت آلمان درباره سفر به ترکیه می‌تواند ضربه بزرگی به صنعت گردشگری این کشور بزند.
 
مارتین شولتز، از حزب سوسیال دموکرات و رقیب اصلی خانم مرکل در انتخابات آتی آلمان، گفته است که با توجه به بازداشت شهروندان آلمانی در ترکیه، دولت آلمان باید اخطار رسمی سفر به ترکیه را بررسی کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
piki82 - تورین، ایتالیا
کلا شوت تشریف داره این مرکل !
شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.