حمله به نظامیان آمریکا از سوی مناطق تحت حمایت ترکیه در سوریه

عکس از آرشیو یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت گشتی‌های نظامی ایالات متحده در شمال سوریه چندین بار از مناطقی که تحت کنترل نیروهای مورد حمایت ترکیه هستند، هدف حمله قرار گرفته‌اند.
 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رایان دیلان از سخنگویان ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش گفت، این حملات در دو هفته اخیر علیه گشتی‌های با پرچم آمریکا در منبج صورت گرفته‌اند.

 
منطقه منبج یکی از مناطق برخورد شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه و نیروهای کردی مورد حمایت آمریکاست. آنکارا از حمایت واشنگتن از کردهای سوریه در برابر داعش ناراضی است.
 
به گفته سرهنگ دیلان، نیروهای آمریکایی در یک مورد در ۲۱ اوت (۳۰ شهریور) با شلیک گلوله مجبور به پاسخ دادن شدند و حادثه هیچگونه تلفات یا خسارت مالی و جانی به دنبال نداشت.
 
وی با تاکید بر این که هر اقدامی که نیروهای ائتلاف را به خطر بیاندازد «غیرقابل قبول» است، گفت گزارش واقعه را به ترکیه ارسال کرده‌ایم.
 
خبر مربوط به این درگیری ابتدا توسط شبکه خبری سی ان ان منتشر شده بود.
 
آمریکا علاوه بر حمایت از مخالفان میانه‌رو دولت بشار اسد، از ائتلاف موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه – که شامل کردها و عرب‌های سوریه است – در جنگ علیه گروه داعش حمایت می‌کند.
 
گروه کردی «یگان‌های مدافع خلق» که آنکارا آن را تروریستی می‌داند، از جمله گروه‌هایی است که در چارچوب این ائتلاف در سوریه علیه پیکارجویان افراطی گروه داعش در حال جنگ هستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۷
Rayfarraie - مالزی، مالزی
آفرین به کردای شجاع اون دایشی های بی همه چیزرو بفرستین به جهنم
جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.