ده‌ها کشته و زخمی در حمله مردان مسلح به مسجد شیعیان در کابل

یک مرد افغان در حال خارج کردن یک زن محروج از مسجد مورد حمله مردان مسلح حمله مردان مسلح به یک مسجد شعیان در کابل، پایتخت افغانستان، ده‌ها کشته و زخمی به جای گذاشته و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
 

این حمله که روز جمعه سوم شهریور برای ساعاتی ادامه داشته است، نهایتاً از پا در آمدن همه عاملان حمله خاتمه یافته است.

 
در مورد تلفات این حمله گزارش‌های مختلفی منتشر شده، اما آسوشیتدپرس به نقل از رئیس بیمارستان کابل، تعداد کشته‌شدگان را دست کم ۲۰ نفر و تعداد مجروحان این حمله را بیش از ۵۰ تن ذکر کرده است.
 
محمد سلیم رسولی به آسوشیتدپرس گفته است که به دلیل جدی بودن جراخات برخی از محروجان، احتمال دارد تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد.
 
گزارش شده که امام جماعت این مسجد هم در میان کشته‌شدگان است و بسیاری از محروجان را کودکان تشکیل می‌دهند.
 
در واکنش به این حمله محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، ضمن محکوم کردن این اقدام از تمامی مراجع اسلامی در سراسر جهان خواسته است که این اقدام را محکوم کنند.
 
آقای غنی تأکید کرده که افراط‌گرایان از آنجا که در میدان نبرد متحمل شکست شده‌اند، به حمله به مکان‌های عبادت رو آورده‌اند.
 
او تصریح کرد که تروریسم محکوم به شکست است و از مردم افغنستان خواسته است تا در مواجهه با چنین حملاتی متحد باشند.
 
پلیس افغانستان می‌گوید عاملان این حمله چهار تن بوده‌اند که دو تن از آنها دست به انفجار انتحاری زده و دو تن دیگر با گلوله نیروهای امنیتی از پا در آمده‌اند.
 
گروه حکومت اسلامی، داعش، در قالب اعلانی در وب‌سایت وابسته به آن، اعماق، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته، و بدون ارائه جزدیات بیشتر، آن را اقدام «شهادت‌طلبانه» دو تن از جنگجویان خود توصیف کرده است.
 
این حمله تازه‌ترین اقدام گروه داعش در پایتخت افغانستان است. این گروه در اوائل مردادماه هم مسئولیت یک انفجار انتحاری در نزدیکی سفارت عراق در کابل را به عهده گرفته بود.
 
در آن زمان داعش با صدور هشداری خطاب به شیعیان افغانستان، تأکید کرده بود که حملاتی را به مساجد شیعیان ترتیب خواهد داد.
 
چنند روز پس این حمله هم داعش مسئولیت حمله‌ای دیگر به یک مسجد شیعیان در غرب ولایت هرات را به عهده گرفته که ۳۲ کشته به جای گذاشت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

تماشاى بدن مجروح یک مادر خوشحالم نمیکند، اما حماقت تا کى؟!
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

هیچ چیزی مثل دین باعث جدایی و اختلاف و عدم آرامش و بدبختی بشر نبوده خصوصا دین اسلام که فرهنگ خشن عرب را ترویج می‌دهد
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان

متاسفانه شیعه ها به عنوان ترم ترین و تسامح ترین بوده اند ولی همواره مظلوم و مورد ستم در افغانستان واقع شده اند و الان از این شیعه کشی تمام جامعه سنی خوشحال و با دم خود گردو می شکنند !! . و غنی و دارو دسته ی سنی ها از این عمل از نظر شخصی شادمان ولی شاید از نظر سیاسی نگران باشند !! چون ترور کور است !. تاسف به این دین ننگین اسلام که تداوم و بقایش در قتل و جنایت است چون پیامبرش !!!
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
از چند ماه پیش که رژیم عربستان و امریکا از رژیم اخوندی ایران مشکوک شده اند که مخفیانه با داعشیها همکاریها میکنن , نیروهای داعش هم بجان شیعه ها افتاده اند و هر روز جنایتی بر علیه شیعه ها انجام میدهند. انطور که پیداست داعشها و رژیم ایران می خواهند این را به اثبات رسانن که هیچ تماس دوستانه مخفی و اشکار با هم ندارند و انطور که داعش دشمن غیره خودی هایش است دشمن شیعه ها هم می باشد .
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

واقعا از به گند کشیده شدن این سیاره توسط باورها و خداهای کوچولوی ساخته ترسهایتان متحیر نیستید؟! جدن از کشتن همنوعانتان با نام خدای ادمخوارتان ذله و خسته نمیشوید؟! چرا ترسهایتان را حل نمیکنید؟! اگر ترسهایتان نباشند انگاه خدا را برای چه لازم دارید؟! برای دمی پلو پزتان یا برای دستمال دماغ؟! عجب موجود درمانده ایست انسان، نیست؟!
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
۸۰
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک

اینها بازمانده های همون ملعون هستند که خانه پیامبر گرامی ص را به آتش و یگانه اختر تابناک دو عالم را شهید کردند. عمریها روز جزا نزدیک است. از شماها پست تر خودتون هستید.
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

در تمامى ادیان ، مثلاً الهى از، اسلام جنایتکارتر، خونریزتر، مستبدتر ، متظاهر و فریبکارتر ، به کار مردم فضولتر ، کلاش و کُلاً فاسدتر و بدنام تر ، سراغ دارید!!؟
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
خاک برسر حکومت ایران ..شیعیان افغان را باید مجهزکنید .و حمایت کامل
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
۴۴
amirgheryou - تهران، ایران
در این موضوع اصلا بحث شیعه و سنی نیست. چون پشتونها به کمک حکومت ایران گروهی به نام طالبان تشکیل دادن و دارن افغانستان رو پاکسازی نژادی میکنن. هزاره های شیعه رو میکشن . ولی نه به خاطر شیعه بودن بلکه به خاطر هزاره بودن. اتفاقا بمبها رو فقط جایی میزارن که غیر پشتون ها باشن.
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
۵۶
همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

تو خونه نماز بخونید مزه نداره؟ چرا مسچد؟ تو قهوه خونه با منقلو بافور و قلیون دورهم بودن کافی نیست!؟ کسی که خربزه میخوره پای لرزش هم بشینه!بی دینی چه صفایی داره. از هفت دولت آزادی! با پیشونی سیاه کردن به جایی نمی رسید! چند هزار سال! یک وسیله برقی خونگی،یک ماشین سواری بدردبخور از کنار این نمازو روزه و مسچد و ممبرو بخصوص اون بوی گند جوراب تا حالا جایی تولید شده!
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
۳۷
eydad - مونترال، کانادا
[::amirgheryou - تهران، ایران::]ایران طالبان رو بوجود آورده؟!!!! خود کلینتون اعتراف میکنه که با کمک عربستان و پاکستان اینا رو ساختن حالا تو میکی ساخته ایرانه؛ خودتی حاجی خودتی!.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۶
۳۶
rezamotori - اینچئون، کره جنوبی
سلطنت طلب زبونت تو کجات گیر کرده صدات در نمیاد؟
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲
۶۴
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
شیعه‌ها هم در عراق و سوریه دست کمی‌ از سنی‌ها ندارند...... یعقوب لیث صفاری ایرانی‌ وطن پرست که عرب‌ها را بیرون ریخت زبان فارسی را دوباره رواج داد. که از آن حافظ و خیام بیرون آمدند. مقبره مخروبه میان شوشتر و دزفول. کدام ایرانی‌ یا شیعه می‌‌داند. سپا مانعه باز سازی مقبره لیث صفاری می‌‌شود. ولی‌ قاتل او یک سنی دو آتشه که خود به نیاکان خود بنی امیه افتخار می‌‌کرد. معروفترین امام زده دزفول است. مسخره نیست: ۳ میلیون شیعه در سال به زیارت مقبره یک سنی در دزفول می‌‌روند. همان کسی‌ که فرزندانشان امروز بمب می‌‌گذراند و شیعه می‌‌کشند. و نرذ می‌‌کنند. که این امام زاده سنی. سنی‌ها را نابود کند. زرشگ . پادشا سابق عربستان هر که بود بود. ولی‌ یک سخن عاقلانه زد. و در خاطراتش نوشت. "از ایرانی‌ نادان تر پیدا نمی‌‌شود. قهرمان‌های ملی‌ خود را ول کرده. و چسبیده به ما. خوب اگر اختلافی بین ما بود. اختلاف میان دو پسر عمو عرب .به ایرانی‌ چه مربوط"
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
۴۶
Fash Guo - کلن، آلمان
دفاع از شیعه در هر جای جهان بحرین عراق لبنان و هزاره های بی پناه افغانی دفاع از یک مسلک نیست دفاع از مردمی مظلوم و مسالمت جو و بی پناه و مغضوب اکثریت سلفی و وهابی و طالبان و داعش هستند !!. باز جای شکر باقی است که شیعه ها هرگز دست به اعمال خشونت و ترو و انتحاری چون‌اکثریت محمدی و عمری نزدند چون‌خمیر مایه ایرانی دارند!!.
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.