آگهی استخدام جالب کارخانه مینو در قبل از انقلاب! - عکس

رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۵
Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان

بازم بگو مرگ بر ...........
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
۵۴
iran2015 - وین، اتریش

این چه چیزش جالب است .آگهی استخدام؟؟؟!!! مشکل مملکت ما استبداد و عدم وجود آزادی و امکانات برای عامه مردم است .یک آگهی استخدام در زمان قدیم کجایش بالا و پایین پریدن دارد. .استبدادی که مانع رشد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی میگردد و علی رغم هوش بالای ایرانی مانع تبدیل مملکت به کشوری صنعتی میشودبدبختی ماست .الان یک عده روضه حضرت عباس برای پهلوی میخوانند و عده ای هم فحش به این خانواده میدهند.ما باید یاد بگیریم که ایران نه پشت قباله آخوند نوشته شده و نه پشت قباله پهلوی !! باید شعور داشته باشیم و ارزش خودمان را بدانیم .دوران باربری بپایان رسیده و پالون ها باید جمع شود.همه ما صاحبان این مملکت هستیم اختلاف نظر داریم ولی باید دوران دراز گوشی را کنار گذاشته و میهن را بسازیم ،آن مملکت نه مال امام زمان است نه خاندان ایران پرور پهلوی !! میهن را بسازیم و همه از امکانات آن برای خود و فرزندان بهره ببریم .تا کی میخواهی نوکری این و آن را بکنی ؟؟؟ این پالون را بده برود و آدم شو
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
۳۴
Roxenda - لندن، انگلستان

الان هم همه این مزایا‌ها وجود داره ! اما نه برای یک کارگر ساده ! بلکه برای آقا زاده‌ها‌! یا بهتر بگم لجن زاده‌ها‌
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران

خاطره ای دارم از همین شرکت مینو بد نیست بدانید...!! بچه بودم خیلی دوست داشتم یک دوربین داشته باشم تا لحظه ها را به تصویر بکشم. شرکت مینو جوایزی را برای مصرف کنندگان محصولات مینو که شامل شکلات و بیسکویت بود برای هر یک ریال یک امتیاز در نظر گرفته بود. جوایز از خود نویس و ساعت گرفته تا دوربین که بالاترین و بهترین جایزه بود که نیاز به دو هزار امتیاز بود که میبایست دو هزار تومان از محصولات مینو خریدکرد . ما که کل دارایی پدری به دوهزار تومان نمیرسید شرع کردیم به جمع آوری کاغذ شکلات مقوای جعبه های بیسکویت و و و تا بالاخره پس از 3 سال جمع اوری همه را در گونی ریخته و با عمو یم به شرکت مینو در اصفهان بردیم. وقتی دیدند برای جایزه آمده ام سنگی پیش پا انداختند که باید برگردی همه را به صورت بسته های صدتایی کنی!! عمو گفت: از همون اول گفتم اینها جایزه بده نیستند آنهم یک دوربین!!؟؟گفتم: عمو همین میشینم میشمارم تو برو کارهات را بکن بعد بیا دنبالم. ادامه
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران

عمو رفت چون واقعا خیلی کار داشت و من نشستم به شمردن و با نخ گونی بسته. بندی کردن. بگذریم از اینکه با باد و کاغذ های سبک مینو چه رنجی در شمردن و بسته بندی کشیدم ولی به . ولی به هر رو تمام شد و منتظر عمو شدم تا بیاید و تحویل دهد چون من بچه بودم دوربین را هم خودش باید تویل میگرفت. خلاصه پس از چند ساعت عمو آمد و تحویل داد و رسید گرفت و برگشتیم ولایت. طی شش ماه پس از چندین بار مراجعه عمو بالاخره عمو موفق شد دوربین را بگیرد. از آنجایی که عمو راننده وانت بار بود و دایم در جاده ها بود دوربین را که در یک جعبه ای مقوایی به زخامت یک جعبه سیگار بود گذاشته بود روی داشبورد جلوی چشمش تا رسم امانت داری را بجای آورده باشد. دو روز بعد به ولایت آمد و جعبه را به ما داد. از شادی در پوست خود نبودم و باور نمیکردم که به عنوان یک بچه روستایی دوربین دار شده ام. در حضور خانواده و همسایگان و بچه های ده جعبه را باز کردم دیدم دوربین از شدت گرمای زیر شیشه ماشین بخشهایی از آن مثل شمع آب شده بود بطوری که نه دربش باز میشد و نه لنزش پیدا بود. ادامه..
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران

آری دوربینی از جنس کتیرا یا پلاستیک خشک....!! از آن تاریخ به بعد از شرکت مینو متنفر شدم چون آرزو و رویای کودکیم را به سخره و به هیچ گرفتند. آنها میدانستند که آدمهای بزرگ ولو بی سوادی مثل عموی من گول این چرندیات را نمی خورند پس کودکان هستند که با تفکرات کودکانه به راحتی گول میخورند. القصه قضاوت اینگونه آکهی ها و واقعی بودن مزایای شغلی اش به عهده خوانندگان. به قول سعدی بزرگ: " آنچه جوان در آینه بیند پیر نقش آن در خشت هام بیند...!!
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

[::iran2015 - وین، اتریش::]. دوست عزیز نوشتهایت کاملا" زیبا است ولی اشکالی دارد که تو هم متاسفانه قاطی کرده اید چون این فقط یک اگاهی برای استقدام کارگر است که در حکومت سابق پخش شده است و فکر هم نمیکنم ربطی به فرق حکومت شاه و اخوندها داشته باشد. برای مثال اگر در مورد حکومت قبلی و حالا بود و میگفتند کدام حکومت برای استقدام کردن کارگران و مردمش بهتر بوده ؟ انگاه تو می توانستید نظر خودت را بدهید که حکومت شاه خوبتر بوده یا حکومت حالا و یا هردو خوب بودن یا بد بودن . گذاشتن این گونه اگاهی ها و یا عکسها فقط برای یاد اوری خاطرات است و برای بعضیها مهم است . در حال حاضر هم برای اکثر مردم ثابت شده که حکومت قبلی خوب بوده یا حکومت حالا دیگر احتیاج به توضیحات نیست!
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد

[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. برای همین هم بود که اخوندها خوب توانستن مردم پیش از انقلاب را به اسانی فریب دهند چون جنس مردم ان زمان از جنس کودکانی مثل شماها بود که زود فریب اگاهی ها را میخوردید.
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
۷۴
Roma55 - لانسینگ، انگلستان

[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. من در نظر ندارم که قضاوت کنم اما شما کمی دارید کم لطفی مینمایی من یاد دارم در همان زمان همه کارگران دارای زندگی بد ی نبودند حد اقل حقوق ها به موقع پرداخت میگردید و روز های پنج شنبه این امکان را داشتند که دست خانواده را گرفته به سینما بروند و با مبلغ کمی یک ساندویچ یک آبجو دوره هم میل کنند .و دموربین شما ساخت ایران که نبود دوربین ۱۲۰ کمپکت اگفا ساخت چین بوده است یادش به خیر منهم داشتم .
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
۵۴
فارسان - مرکزی، ایران

کسی که خود را به خواب احمقانه زده باشد وزندگی خود را با دروغ گویی و شارلاتانی و انقلابی بازی تباه کرده باشد باشدعکس که هیچ ملِییون ها آدم گواهی دهند افاقه نمی کند!!!!
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
۴۰
Lolitaa - دلفت، هلند

حالا چی این آگهی جالب بود؟؟بیشتر اون وعده های داده شده رو عمل نمیکردند!ترفیع سریع؟؟وام رهن وخرید مسکن؟؟این دوقلم به هر کسی نمیدادند! همون موقع هم زد وبند بوده و هرکسی رو به کارخانه ها(بعنوان کارمند نه کارگر)راه نمیدادند!
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
۴۰
Lolitaa - دلفت، هلند

شاهدان از اقوامم هستند که یک حقوق ساده (+عائله مندی+غذای روزانه) میگرفتند و اگر (در همان سال)باسواد بودی و دیپلم داشتی میتونستی کارمند بشی !بله!زندگی ها ساده تر بود و عموم همسایه ها به واسطه نبود وسایل تکنولوژی و استرس با همدیگه بهتر بودند ولی دلیل بر خوبی اونموقع نبود!فقط زندگی ها ساده تر بود چون استرس نبود! همین!
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
۷۰
senator x - تهران، ایران

iran2015 - وین، اتریش:جالبش اینجاست که اگر امروز چنین اگهی برای استخدام کارگرساده در روزنامه چاپ شود,فردا 200هزار نفر با مدارک دیپلم و لیسانس جلوی کارخانه صف میکشند و بیا ببین چه بکش بکشی.
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران

[::Roma55 - لانسینگ، انگلستان::]. بنده به ذعم شما کم لطفی کردم شما لطف بفرمایید محاسبه کنید اگر کارگری که روز پنجشنبه دست خانواده را میگرفت و به سینما میبرد اکر مثل امروز مجبور بود که در خانه تلوزیون داشته باشد تلفن داشته باشد یخچال داشنه باشد بخرد برای همه اعضای خانواده موبایل بخرد و سالی چند دست کفش و لباس بخرد و ده ها خرج های جور واجور دیگر. آیا میتوانست خانواده را از خانه خارج کند؟؟؟؟!!
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا

[::Lolitaa - دلفت، هلند::]. [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. در آن زمان کار فراوان ریخته بود این هم برای شما جیره خوران که میگفتید کار نبود زمان شاه ، حالا برو داستان دروغ بگو آقا جان باید ۴ تا تکه عکس را مثل پازل از خریدن شکلات جمع میکردی تا به تو دوچرخه یا موتور بدهند و شانس بردن هم ۲ بر یک بود که اکثرا میبردند ، کار فراوان ریخته بود که کمبود کارگر داشتیم و از خارج کارگر وارد میکردیم ، آزادی هم داشتیم ،بگیر و ببند و گشت ارشاد و زور نداشتیم که به مردم بگویند چی بپوشیم یا نپوشیم،، راحت خانه میخریدی راحت ماشین میخریدی ،اگر کارت را دوست نداشتی راحت عوض میکردی ،شما جیره خوران و کاسه لیسان رهبری از رو نمیروید رو که نیست سنگ پای قزوین هست که به سنگ پا هم زکی گفتید مرگ بر خامنه‌ای دزد و دزدان رهبری که ایرانی نیستند ،مرگ بر استبداد اسلامی که ایرانی نیست و از عرب سر چشمه گرفته است.
‌سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران

[::smart292 - ونکوور، کانادا::]. اخه مزدور ساواکی بی جنبه توی پیرزن که نه سواد بحث و نه تحمل بحث را نداری و مدام میگقتی: " نظر خودت را بده و برو چکار به نظر دیگران دارید" یه مدت محل ات نذاشتیم دوباره ....در آوردی؟؟ تو که از فرط بیکاری دایم تو این سایتی چرا در گذارش " تصاویر روز اینترنتی مخصوص ایران" نظر ندادی فقط آمدی منفی دادی و رفتی!؟ حالا برات دارم. از قدیم گفتند: "تنی که خارش میکنه خودش سفارش میکنه"!!
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
۶۱
cobalt3 - کرج، ایران
مینو شرکت خوبی بود و تکنولوژی روز دنیا رو داشت ، اون سهیم کردن کارگران در سود کارخانه هم قانون بود و ربطی به مینو نداشت ، به هر حال این کارخانه ها مثل مینو ، ارج ، آزمایش ، ایران ناسیونال ، و دهها کارخونه دیگه نقطه شروع خوبی بودن برای ورود به دنیای صنعت و مدرنیسم . این ربطی به استبداد و دیکتاتوری اون دوران که قابل کتمان نیست نداره . در ادامه این روند توسعه اقتصادی امکان رسیدن به توسعه سیاسی بسیار محتمل تر بود ..تا با انقلاب و زدن و سوزوندن الان نگاهی به حال و روز اسفبار همون کارخونه های مصادره انقلابی شده گویای همه چیزه.
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
۷۴
Roma55 - لانسینگ، انگلستان
[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. با توجه به اینکه ما باید همیشه دو عامل مشابه را با هم مقایسه نماییم با در نظر گرفتن شرایط قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اکثر مردم بمراتب آسوده وآرامش خاطر بیشتری داشتند
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا
[::شاه و شیخ - قم، ایران::]. [::شاه و شیخ - قم، ایران::]. واقعیت تلخ هست و دروغ گفتن حرام مخصوصاً برای بسیجی جیره خور و آدم فروشی مثل تو که با هر کامنت پول میگیری ، آیا میدانی که مجتبی خامنه‌ای و خامنه‌ای دزد بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار از پول نفت ملت ایران دزدیده اند ، آیا میدانی خمینی ملعون بیش از ۲۰ میلیارد دلار دزدیده اند و خاندان او در کانادا دارای خانه و سرمایه گذاری سنگین در کانادا کرده اند، آیا میدانی آقای قالیباف در ونکوور کانادا دارای خانه ۵۰ میلیون دلاری است. مزدور جیره خور و دروغ گوی بسیجی و آدم فروش
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران
[::smart292 - ونکوور، کانادا::]. بی بی امروز 28 مرداد هست آیا میدانی از سال 32 که گفتی 14 ساله و در کنار شعبان الدوله بودی تا به امروز 64 سال از آن تاریخ گذشته ولی شما هنوز توی 37 سال فریز شدی؟؟ آیا میدانستی که در اوایل انقلاب حکومت اسلامی 3 زن که در انفلاب شعبانی شرکت کرده بودند را اعدام و 37 ساله که دنبال چهارمی اش هستند و به همین دلیل عدد 37 را انتخاب کرده ای؟؟
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
۶۲
شاه و شیخ - قم، ایران
[::Roma55 - لانسینگ، انگلستان::]. گرامی با توجه به سن و سالتان باید بهتر از من درک کنید که شرایط مشابه فقط در زمان مشابه قابل قیاس هستند و از آنجایی که زمان - علم و تکنولوژی همیشه بطرف جلو است پس نمیتوان شرایط امروز را با 40 سال پیش مقایسه کرد. به عنوان مثال اگر 40 سال پیش مثل امروز از امکانات ویدیو - موبایل- ماهواره- اینترنت و و و بهره مند بودیم میتوانستیم اسناد و مدارک صوتی تصویری بیشنری از زندگی نیم قرن پیش بخصوص زندگی جوامع روستایی و شهرستانی را ارایه دهیم تا بتوانیم به مقایسه بنشینیم!! به نظر میاید که امثال شما هرگز از زندگی شهرستانی و روستاییان 40 سال پیش کمترین اطلاعی ندارید!
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
۵۶
حکایتی - تهران ، ایران
[::smart292 - ونکوور، کانادا::]. بادرود به شما بانوی گرامی‌:شما چرا وقت گرانبهایتان را صرف توجیح کردن این اراذل و اوباش مزدور رژیم می‌کنین؟؟!!!همین...... فکر میکنه ‌هم مثل خودشون بدبخت و بیچاره و درمونده بودن به خاطر همین هم عقده ایی شده و همیشه مزخرفات تکراری و ....سر هم میکنه ،این اراذل و اوباش نه اون زمان جایی و مکانی برای زندگی‌ داشتن نه این زمان ،یک مشت عقده ایی ناکام از هر چیزی .با درود مجدد به شما بانو گرامی‌ ،پاینده و پیروز باشین.
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۶
۴۴
smart292 - ونکوور، کانادا
[::حکایتی - تهران ، ایران::]. درود بر شما دوست عزیز، سکوت را ترجیح میدهم.
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.