جرقه ای برای بروز ناآرامی در ایران

میرحسین موسوی:‌ همه باید یک رسانه باشیم یادداشتی از مایکل روبین در کامنتری مگزین
 بخش عمده ای از دیپلمات ها و کارشناسان و خود مردم ایران انقلاب پنجاه و هفت را پیش بینی نمی کردند. آن ها نمی دانستند شاه سرطانی کشنده دارد و به تظاهرات مردم واکنشی ضعیف نشان خواهد داد.

 

بسیاری از مردم حرف آیت الله خمینی را درباره اصلاحات و عدم علاقه به کسب قدرت باور کردند.
 
جنگ عراق برای خمینی هدیه ای بود تا افکار عمومی را از ناکامی هایش منحرف کرده و مردم را دور پرچم کشور بسیج کند. در پایان جنگ هشت ساله او قدرت را در جمهوری اسلامی تحکیم کرده بود. اما رژیم همچنان بی ثبات باقی مانده است؛ قیام دانشجویی ۱۳۷۸ و تظاهرات سراسری به تقلب در انتخابات ۱۳۸۷ شوک هایی برای آن بود.
 
تنها حدود ده درصد از مردم ایران به کارآمدی جمهوری اسلامی باور دارند. این ها تندروها هستند. پانزده درصد دیگر معتقدند خمینی ایده های خوبی داشت، اما انقلاب از مسیر خارج شد. این ها اصلاح طلبان هستند. سه چهارم باقیمانده جامعه ایران نظام سیاسی خمینی را نظامی شکست خورده می دانند که قابل ترمیم نیست. بخش عمده ای از این افراد انقلابی نیستند ولی بی تفاوت هم نیستند و اعتراضات گسترده می تواند آن ها را به خیابان بکشاند.
 
حسن روحانی وعده داد همکاران سابق اش را از حصر نجات دهد ولی چنین نکرد و میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد با وجود وضع جسمی نامناسب پس از شش سال همچنان مغضوب نظام هستند. آزادی آن ها می تواند به عنوان نشانه ای از ضعف نظام برداشت شود، اما مرگ آن ها در بازداشت می تواند جرقه ناآرامی باشد که در سراسر ایران گسترش خواهد یافت.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

انقلابها به هیچوجه مستلزم سعادت نیستند‌. نگاه کردن ساده به انقلابهای دنیا به خوبی بیانگر سراب و توهم ایدئولوژیکی مردم است. ما ملت خرافاتی و هزار چهره ایی هستیم. با گذشت نزدیک به ۴۰ سال از ان سیاهکاری تاریخی، هنوز هیچ حزب و گروه سیاسی، از ملت بخاطر اشتباههات و بیراه رفتن عذر خواهی نکرده. این امر به تنهایی نشانه کله شقی و رفتاردیکتاتور مابی ما هشتاد ملیون ایرانی است. یک مملکت یعنی ادمهاش. تا ما عوض نشیم، چیزی در ایران عوض نمیشه. به همین سادگی.
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
۴۴
آذری باهوش - میانه، ایران

تحلیل آبگوشتی از یک خارجی که در حد کتابهای جغرافی دوم دبیرستان راجع به ایران اطلاعات دارد به چه درد جماعت ایرانی میخورد؟ برو بادیه بخر و دو تا چوب و یک کیلو جسم سخت که به آن کشک میگویند سه لیوان آب اضافه کن و بساب
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

این ملت چنان هنوز نئشه افتضاح اسلامی _اخوندی سال ۵۷ است زمانی که کشور با سرعت نور در حال ورود به قرن ۲۰م و اماده ورود به قرن ۲۱کم میشد،هستند که اگه ۹۰ درصد اقز ان سه چهارم ناراضی را یکی یکی جلوی چشمشان در خیابان اویزان کنند،انها با شوق غیر قابل وصفی به عیال محترم و نور چشمان عزیز برای تماشای مراسم اعدام چهار نعل میتازند،با کف زدن و صوت زدن و گاها با صلوات و خنده پرواز خوشی را برای ان بیچاره سر دار به سوی نیستی فراهم میکنند!.زمانی ملت چنان خوشی زیر دلشان زده بود که زنها با مینی ژوب و ۷ قلم ارایش به خیابان میامدند و فریاد ازادی ازادی میزدند و عکس خمینی کره سیک را که حتی یک بار در طول زندگی اسم منحوسش را نشنیده بودند،نمدانستند اصلا این مردک کره سیک چی میخوادو دنبال چیه.حالا این اخوندها زمانی مثل ملت ایران امروزی جزء مخالفان رژیم بودند و با چند چون همه کارها اشنا شدند و در این ۳۹ سال هم ثابت کردند که برای در قدرت ماندن حاضرند نصف ملت را زندانی و نصف ان را قتل و عام کنند و حتی براش ایه و حدیث هم بسازند،میلیونها تخم صیغه و بیبته که از میان کسانی که واقعا پدر و مادرشان کی هستند را نمیدانند
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
۵۰
kawir - فرانکفورت، آلمان

. را نمیدانند ازسوریه و لبنان و عزه و افغانستان و پاکستان و هند گرفته تا امیر تتلوی تخمه صیغه بی شخصیت روانی،تا دکتر روحانی منتاژ فرنگ و میلیونها مفت خور بیدرد دستمال به دست که از هیچ به همه چیز رسیدند هرگز حاضر به بجا گذاشتن این همه ثروت هنوز باقیمانده در مملکت که اماده تاراج نیستند و و دیدند که اگه مثل شاه با مسائل برخورد کنند به کجا خواهند رسید.....پس مطمئن باشیم که نه یک جرقه که حتی یک شهابسنگ هم این ملت بخواب رفته را بیدار نخواهد کرد،به ملتی که ۱۵ میلیونش دنبال لاشه خمینی سیک افتادند با ان همه جنایت و گورش تبدیل به گور شخص خدا در ایران شده ،امیدی نیست!.از سوی دیگر برادر پوتین ارباب چلاق الله که رویای همیشگی پتر کبیر را _ رسیدن به ابها ازاد را نه تنها بدون جنگ تحقق بخشید بلکه ایران را هم بی سروصدا ضمیمه کشورش کرد،حاضر است برای بقای رژیم همانند سوریه تمام ارتش روسیه را به ایران بفرستد.پس کوروش تو بخواب که اخوندها بیدارند!
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
۳۸
scandal - برلین، آلمان

قسمت ۱): این داستان هولناک را با این جمله معروف Edwin Chapin که یک شاعر، نویسنده و واعظ آمریکا یی شروع می‌کنم که او در قرن ۱۴ میلادی حوادث جهان را اینطور دید و حلاجی کرد: نه فقرا و نه توده مردم بوددند که باعث تغییر و دگرگونی شدند و سرنوشت جهانی را رقم زدند بلکه افرادی نا محسوسی بودند که از گوشه و کنار جامعه پدیدار شدند و باعث تغییر آن!. Novus ordo seclorum = New order of the ages = Bilderberger. ایده نظم نوین جهانی ( New World Order ) که اولین بار در ادبیات و سیاست ورد زبانها شد از طرف یک نویسنده انگلیسی که در اواخر ۱۸۰۰ میلادی به آمریکا مهاجرت کرده بود صورت گرفت که در داستانی رمان مانند که نوشته بود از آن سخن میگوید و اسم این نویسنده Aldous Huxley بود. Benjamin Disraeli فراماسونر و نخست وزیر انگلیس در اواخر ۱۸۰۰ میلادی: جهان از طرف کسانی که در پشت پرده هستند هدایت میشود. Frank Roosevelt رئیس جمهور آمریکا و فراماسونر: در دنیای سیاست هیچ چیزی اتفاقی بوقوع نمیپیوند، و آنرا یقین بدارید که هر چه که اتفاق افتاد، جزو برنامه و دستور بود.
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
۳۸
scandal - برلین، آلمان
قسمت ۲): J. Edgar Hoover مغز متفکر سازمان سیا و فراماسونر: افراد عادی در مقابل ما همانند یک شخص فلج میمانند که فقط قدرت دیدن صحنه ها ( فاجعه ها ) را دارد ولی کاری از دست آنان ساخته نخواهد بود. Woodrow Wilson رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۹۱۳ - ۱۹۲۱ میلادی و فراماسونر: افراد بزرگ اقتصادی آمریکا میدانند که در پشت پرده چه خبر است و از ترس جانشان جرات لب تر کردن ندارند زیرا میدانند که با آتش نباید بازی کرد. David Rockefeller مغز سازمان Bilderberger و یکی از مالکان بانک جهانی: هستند کسانیکه به من این تهمت را میزنند که من بر ضد علاقه آمریکا نقشه هایی دارم و بدنبال اهدافم که همان جهانی بودن یک فکر و مرام و فرهنگ باشد، دست بکار هستم، که اگر شما حق داشته باشید، بله من هستم و به آن هم افتخار میکنم. پس با این حساب اگر آنان تصمیم به دگرگونی شدند، حتما ..
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
۴۵
SinaGoli - کلن، آلمان

آنچه که یک آخوند همیشه در سر داشته و دارد منویات شخصی است ! حال این منویات در هر چیزی خلاصه می شود ! . روحانی قدرت و آبرویی که در رقابت میخواست بدست آورد که البته او می داند همه زنجیر دست خامنه ای اند !!. مراسم تحلیف هم که مشاهده شد !! ماهیت آخوند همین هست که از هر چیز برای رسیدن به هدف استفاده میکنه چون به هیچ اصولی پایبند نیست و حبابی لست که جهالت توده ها آن را بزرگ جلوه داده و انگشت شنارند آخوندهایی مثل آیت الله منتظری و همین کروبی که به قدرت حاکم دهن کجی کنند !! . موسوی معادله رفسنجانی و هل داده شده آن بود و دیگر در وادی که آمد برای حفظ حیثیت هم که شده عقب نشینی نکرد !! . فقط دستی از غیب درآید و این کشور و ملت دربند و ما چشم انتظاران به خاک وطن را گشایشی دهد !!. رفتار مثلا اپوزیسیون خارج نشین هم که می بینید که درگیر چه فلاکتی بدتر از رژیم هستند !! . کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من !!
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان
به مردم چه. جنگ خانوادگی است.
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.