هشدار پیونگ‌یانگ به واشینگتن؛ دو بمب‌افکن آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره پرواز کردند

رهبر کره شمالی پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای این کشور.  کره‌شمالی اعلام کرد: آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمایش «هشداری» به آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید است. پیونگ‌یانگ همچنین تهدید کرد در صورت آنچه «اقدام تحریک‌آمیز نظامی از سوی آمریکا»‌خواند، این کشور مقابله‌به مثل خواهد کرد.
 

به گزارش خبرگزاری‌ها، شماری از تحلیلگران نظامی گفته‌اند دومین موشکی که کره شمالی جمعه شب آزمایش کرد، به پهنه گسترده‌تری از خاک آمریکا و از جمله لس‌آنجلس و شیکاگو می‌رسد.

 
کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، پس از این آزمایش موشکی گفت: به کشورش افتخار می‌کند که می‌تواند همه «خاک آمریکا» را مورد هدف قرار دهد.
 
آمریکا تلاش دارد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره‌ شمالی را افزایش دهد و کنگره آمریکا هم کره‌ شمالی را در روزهای اخیر در کنار ایران و روسیه هدف تحریم‌های جدیدی قرار داده است.
 
وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد: کارزار آمریکا علیه پیونگ‌یانگ تنها دلیل دیگری بود برای اینکه کره شمالی باید برنامه‌های نظامی خود را ادامه دهد.
 
این واکنش ساعاتی پس از آن عنوان شد که دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا، در توئیتی نوشت: اجازه نخواهد داد چین در مورد کره شمالی «هیچ کاری» نکند.
رئیس جمهوری آمریکا نوشت: «من از چین بسیار مایوس شدم. رهبران پیشین احمق ما به آنها اجازه دادند که سالانه در تجارت صدها میلیارد دلار سود کنند اما... آنها هیچ کاری برای ما در مورد کره شمالی نمی‌کنند. فقط حرف می‌زنند. ما دیگر اجازه نمی‌دهیم این وضع ادامه پیدا کند. چین می‌توانست به‌راحتی این مشکل را حل کند.»
دونالد ترامپ بارها از چین خواسته است که جلوی اقدامات همسایه خود، کره‌شمالی، را بگیرد اما پکن می‌گوید دیپلماسی تنها راه عملی موجود است.
 پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره
 از سوی دیگر ایالات متحده در واکنش به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی، دو فروند بمب‌افکن مافوق صوت خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بمب‌افکن‌های «بی-۱» آمریکا که با جنگنده‌های کره‌ جنوبی اسکورت می‌شدند، از یک پایگاه هوایی در نزدیکی سئول، به سوی پایگاه هوایی اندروسن در جزیره گوام به پرواز درآمدند.
 
نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام در بیانیه‌ خود اعلام کرد که این ماموریت پاسخی به آزمایش موشک قاره‌پیمای کره شمالی در ماه جاری میلادی است.
 
ژنرال ترنس اوشاگنسی، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام، در بیانیه خود گفت: «کره شمالی همچنان جدی‌ترین تهدید برای ثبات منطقه است»
 
وی با اشاره به اینکه دیپلماسی همچنان در اولویت است،‌اضافه کرد: «اما وظیفه داریم به متحدان و ملت‌مان تعهد راسخ خود را نشان دهیم و برای بدترین سناریو برنامه‌ریزی کنیم.»
 
این فرمانده آمریکایی تصریح کرد: «اگر از ماخواسته شود برای پاسخ سریع و قهرآمیز و همه‌جانبه در زمان و مکان مورد نظر آماده‌ایم.»
 
آمریکا در سال جاری میلادی هنگام اوج‌گیری تنش با کره شمالی چند بار بمب‌افکن‌های خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورده است.
 
آمریکا همچنین پس از مرگ دانشجوی زندانی این کشور که در کره شمالی زندانی بود بمبک‌افکن‌های خود را به پرواز درآورد. این دانشجو در حالت کما به آمریکا بازگردانده شد و پس از چند روز درگذشت.
 
موشک هواسونگ-۱۴ که کره شمالی در ۱۴ ماه ژوییه آن را آزمایش کرد، از جمله مهمترین سامانه‌هایی است که این کشور در ماه‌های اخیر رونمایی کرده است.
 
کره شمالی همچنین موشک میان‌بردی آزمایش کرده که به گفته مقام های این کشور، می‌تواند هاوایی و آلاسکا را هدف قرار دهد.این موشک که سوخت جامد دارد به گفته تحلیلگران نظامی، می‌تواند سریع‌تر و مخفیانه‌تر به سوی هدف پرتاب شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۸
scandal - برلین، آلمان
آمریکا اگر واقعاً قصد سرنگونی این فسقلی با آن آرایش موی مسخره کنندش را داشته باشه، حتماً میتوانست در عرض ۱۲ ساعت و ۳۹ دقیقه ترتیب این شخص را دهد، ولی‌ دست به چنین حماقتی نمیزند زیرا از این کشور سواستفاده کرده تا با حضور نظامی خود در منطقه جلوی پیشرویی استراتژیکی کشور چین را مانع شود
یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
امریکا زمان جورج بوش پدر نتوانست باصدام درگیربشه.۱۰ سال تحریم مطلق کرد و ملت عراق بریدند بعد حمله کرد.اون کسانیکه میگن امریکا اگربخواهد .......!!ملت ایران اگر ازاین حکومت دلخوشی داشت .امریکا الان تو خلیج فارس نبود
یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.