احمد خاتمی خواهان 'مدال دادن' به مجریان اعدام‌های ۶۷ شد

احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، خواهان مدال دادن به کسانی شده که در سال ۱۳۶۷ به فرمان آیت‌الله روح‌الله خمینی هزاران نفر از زندانیان سیاسی را اعدام کردند.
 

او گفته است: "برخورد با اینها و کندن کلک منافقین، از عملیات‌های صالح امام راحل بود و باید به همه آنها که فرمان امام را اجرا کردند، مدال داد."

 
در ماه‌های اخیر بحث اعدام‌های دهه ۱۳۶۰ در فضای سیاسی ایران بالا گرفته است.
 
حسن روحانی در جریان کارزار انتخاباتی خود از کسانی که "در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند" انتقاد کرد. ابراهیم رئیسی، رقیب اصلی آقای روحانی در انتخابات، یکی از مقام‌های تصمیم‌گیرنده در جریان اعدام‌های ۱۳۶۷ بود.
 
احمد خاتمی امروز در نماز جمعه ضمن تشبیه سازمان مجاهدین خلق به داعش، از برخی که به گفته او جای "شهید و جلاد" را عوض می‌کنند، انتقاد کرده است.
 
آقای خاتمی همچنین از فرانسه برای اینکه به مجاهدین اجازه برگزاری نشستی داده انتقاد کرده است.
 
او گفته است فرانسه با اجازه برگزاری نشست مجاهدین به "حمایت علنی از تروریسم" پرداخته و نشان داده که "در عرصه سیاسی عقب‌مانده است".
 
رهبر، مقام‌های قضایی و شماری دیگر از چهره‌های جمهوری اسلامی با این استدلال که مجاهدین خلق گروهی تروریستی بودند و به ایران حمله کردند اعدام زندانیان سیاسی را توجیه می‌کنند.
 
در سال ۱۳۶۷ و پس از عملیات شکست خورده فروغ جاویدان مجاهدین خلق، آیت‌الله خمینی دستور داد هیاتی زندانیان سیاسی را که "بر سر موضع نفاق" هستند اعدام کنند.
 
پس از آن هزاران نفر از زندانیان سیاسی که دوران محکومیتشان را می‌گذراندند در جلساتی کوتاه به اعدام محکوم شدند. جنازه‌های این اعدام‌شدگان به خانواده‌هایشان تحویل داده نشد و در مواردی گورهای دسته‌جمعی این اعدامیان پیدا شده است.
 
ابراهیم رئیسی، مصطفی پورمحمدی، حسینعلی نیری و مرتضی اشراقی از تصمیم‌گیرندگان اصلی این اعدام‌ها بودند.
 
سال گذشته نواری از جلسه آیت‌الله حسینعلی منتظری با مجریان اعدام‌ها برگزار شد که در آن آقای منتظری اعدام‌ها را "بزرگترین جنایت" می‌خواند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

فکر خوبیه! من میگم اینو هم بهشون بدین! :o
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
۵۶
شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

از چشمهاش معلومه روانی و بیماره و تشنه خون .
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
۴۲
Iranemaa - قم، ایران

علاوه بر دادن مدال به آنها چند هزار نفر دیگر هم اعدام کنید و به مجریان آنها هم مدال دهید باشد تا الله عرب از این خشونت‌ها و قتل‌ها خوشحال شود و درنتیجه بهشت بر مجریان این قتل‌ها واجب خواهد شد
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
۷۰
senator x - تهران، ایران

این (پره بلنده مذکر) تقصیری نداره,ای خاک برسر پامنبری های پست و بیشرف و مزدور او
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
۴۰
Tantan Milo - دوبلین، ایرلند

این خیلی‌ آدم کثیفی هست. یکی‌ این و یه جنتی. همیشه اونجایی‌ هستن که قدرت و پول باشه.
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

به تک تک شما جنایتکارن رژیم ضد بشری باید در کنار چوبه دار در حین آویزان کردنتان مدال جنایتکارترین ادمکشان تاریخ را اعطا کنند.
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان

خداوندم منو ببخش که با دیدن اینجور آدمها که میخوان برای قتل عام کردن مدال تقدیم کنند به بودنت شک دارم😢 لطفا کاری بکن.
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

بهترین کاره. اگر رییس جمهور این کارو بکنه باعث میشه که این بزرگترین مدرک در اینده برای محاکمه بانیان ان باشد.
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
۷۹
ایوان مدائن - فرانکفورت، آلمان
این آخوند‌ها Elian ها هستند تا دیر نشده آنها را نابود کنید که دنیارا ازبین نبرند
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
۳۵
Williams - کلیولند، ایالات متحده امریکا

آنچه من را در بهت فرو می برد این است که چگونه وقتی ۸۰ میلیون ایرانی این موجود پشمالو را دیوانه می پندارند؛ وی خودش را عاقل و خردمند می داند. به هر حال پیشنهاد خوبی داده است؛ بهتر است مجریان این اعدام ها را فقط برای چند دقیقه در شهر تهران بدون حفاظت ویژه رها کنند تا مردم مدال هایشان را اهدا نمایند. خود این پشمالو اگر جرات دارد فقط صد متر در تهران بدون محافظ برای دریافت مدال شجاعت پیاده روی کند.
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
۶۴
سلطنت طلب - ابوظبی، امارات متحده عربی
این موجودات رذل و کثیف فقط از ذهنشون خون و جنون طراوش میکنه این دنیا پرستان به نام دین دروغها و فسادهای رو در جامعه رواج دادن که حدی برای اون قابل تصور نیست، اینها نه عاطفه دارن و نه احساس و نه درک و شعور . یک مشت نعلین به پای متعفن که عقده سالها حقارتشون توسط رضا شاه فقید اونها رو عصبی و وحشی به بار اورده
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
۳۵
Williams - کلیولند، ایالات متحده امریکا

[::mina minavand - هانور، آلمان::] اتفاقا دیدن موجوداتی نظیر این آخوند بایستی ایمان شما به وجود شیطان را بالا ببرد. تصور من این است که وجود چنین افرادی اثباتی بر وجود شیطان است. اینها ورژن تکامل یافته شیطان هستند و این بخوبی از چهره آنها پیداست و نشان بارز آنها چشم سوم آنها بر پیشانی است که در نگاه اول به شما یادآوری می کند به هر نحوی شده مدالی را به او تقدیم کنید. وی خودش مدتهاست از گرفتن مدال طفره می رود وگرنه مردم آماده اند در هر لحظه که اراده کند بهترین مدال را به ایشان هدیه کنند. .
جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
برای شناختن و شناسای بیشتر حکمان شرع جنایتکار دهه 60 مدال افتخار دهید تا بیشتر برای مردم این جنایتکاران شناخته شوند.
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
آب که از سر گذشت چه یک سانت چه صد متر حالا که اینها رفتن زیر آب براشون دیگه فرق نمیکنه به هم دیگه مدال بدن یا ندن تاریخ قضاوت میکند
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.