با وجود آزادی موصل، شبه نظامیان مورد حمایت ایران همچنان در شهر باقی مانده اند

صدای آمریکا : در عراق شبه نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران موسوم به «حشد شعبی» به رغم اعلام رسمی آزاد شدن موصل از اشغال داعش، کماکان درآنجا باقی مانده اند. آنها می گویند ماندنشان برای کمک به بازسازی و ایجاد ثبات در این دومین شهر بزرگ عراق است.
 

کار بازسازی و احیا و بازگشت شهروندانی که تمامی هستی خود را طی سه سال تسلط افراط‌گرایان داعش از دست داده اند، به اندازه آزادسازی آن چالش بزرگی در برابر دولت و مردم عراق خواهد بود.

 
با اینکه جنگ در موصل سرانجام پس از ۸ ماه مبارزه و با هماهنگی نیروهای مسلح عراق، پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، و شبه نظامیان شیعه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران موسوم به «حشد شعبی» به پایان رسیده، شبه نظامیان این گروه همچنان در موصل مستقر هستند.
 
شبه نظامیان حشد شعبی می گویند برای کمک به بازسازی شهر در موصل مانده اند نه برای بهره برداری به نفع خود یا ایجاد تفرقه مذهبی.
 
با آزاد شدن شهر موصل از دست پیکارجویان داعش، بمبگذاران انتحاری این گروه هنوز ممکن است در نقاط مختلف شهر و یا در حفره‌هایی که در زمین ایجاد کرده اند مخفی شده باشند، در نتیجه نخستین الویت، حفظ امنیت شهروندانی است که به تدریج در حال بازگشت به موصل هستند. اما شناسایی خانه هایی که اکنون با خاک یکسان شده اند کار آسانی نیست.
 
همزمان با آنچه در موصل می گذرد، پایتخت عراق این روزها همچنان شاهد جشن نیروهای مسلح به مناسبت شکست داعش در جنگ موصل است. در همین حال روز شنبه فارغ التحصیلان جدید آکادمی پلیس عراق نیز با حضور وزیر کشور و چند تن دیگر از مقام های بلند پایه عراق به جمع نیروهای مسلح آن کشور پیوستند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
پشم علی بی نیاز - مکسیکو سیتی، مکزیک
زنده و پاینده باد همین به قول خود شما شبه نظامیان وابسته به ایران و درود و زنده باد بر سربازان و فرمانده های دلاور ارتش عراق و شیرمردان با غیرت حشد الشعبی که پوزه این کفتار های کثیف داعشی رو به خاک مالیدن و نقشه امریکا و اسرائیل و روباه پیر انگلیسی استعمارگر را برای تجزیه کشور های خاور میانه رو نفق بر اب کردن، امیدوارم که دلاوران حشد الشعبی به همین موصل بسنده نکرده و وارد خاک سوریه بشن و انجا هم شهر های سوریه رو از لوث این سگان کثیف داعشی ازاد کنن امین
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.