آمریکا ارسال سلاح برای کُردهای سوریه را آغاز کرده است

نیروهای یگان‌های مدافع خلق در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه.  یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه شنبه گفته است، ارسال سلاح‌های سبک به نیروهای کُرد سوریه را آغاز کرده است. این نیروها هم اکنون در حال نبرد با گروه حکومت اسلامی،‌داعش، هستند.
 

به گزارش رویترز ، در حالی ارسال این سلاح‌ها آغاز شده است که نیروهای کُرد سوریه در آستانه شروع عملیاتی برای آزاد سازی «رقه» ، مرکز اصلی گروه حکومت اسلامی در سوریه هستند.

 
آدریان رانکین گالوی، یک سخنگوی پنتاگون گفته است: ما ارسال سلاح‌های سبک و وسایل نقلیه را برای نیروهای کُرد سوریه در قالب «نیروهای دمکراتیک سوریه» آغاز کرده ایم.
 
این سخنگوی پنتاگون تصریح کرده است، این سلاح‌های شامل «ای کی ۴۷» یا کلاشینکف و مسلسل‌های سبک است.
 
یگان‌های مدافع خلق، نیروی نظامی کردهای سوریه، هم اکنون درقالب سازمانی به نام «نیروهای دمکراتیک سوریه» به همراه شبه نظامیان عرب سوری و با حمایت ائتلاف به رهبری آمریکادر حال پیشروی به سمت «رقه» هستند.
 
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در ۲۰ اردیبشهت ماه به پنتاگون اجازه داد تا برای نیروهای کرد سوریه سلاح ارسال کند.
 
این اقدام واکنش ترکیه را درپی داشته است که معتقد است یگان‌های مدافع خلق در سوریه بخش از حزب کارگران کردستان، پ کا کا، است.
 
به گزارش رویترز،پ کا کا از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه اعلام جنگ مسلحانه کرده است و گفته می شود تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جریان درگیری‌های این گروه با حکومت ترکیه کشته شده اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
oghab - هلسینکی، فنلاند
درٱینده بسیارنزدیک اگرمشکل بزرگی برای کردها درمنطقه نشد..حالا ببینید.
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۳
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

بیچاره ترکیه از این جا مونده و از انجا رونده شده. سیاستهای اردوغان به جز نا امنی برای خود وکشورش چیزی به بار نیاورد.
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
۴۸
peshawaqazi - لندن، انگلستان

خردوغان بمیر، کردها به محض اینکه رقه را آزاد کردنند از دو طرف به دریاى مدیترانه راه پیدا میکنند و این کابوسى هست که ترکیه در حال دیدنه. مطمئنناً بعد از جنگ سوریه نوبت ترکیه هست چنانکه شاهدیم که چندین شهر مرزى ترکیه به علاوه چند صد روستا دیگر قابل زندگى نیست و شده میدان نبرد . داعش مثل عقرب ترکیه را بد جورى نیش میزنه
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
جا دارد تمام ملت کورد از دولت امریکا سپاسگذار باشند ! اگر دولت امریکا به کمک کوردها نمی رفت در چند سال گذشته تمام و کمال کوردها به دست دولت اسلامی همان داعش از بین رفته بودن. اینک یک تصویه حساب کامل در بین کوردها و دولتهای منطقه مثل سوریه و عراق و ایران , ترکیه اغاز شده است. یا این است مبارزات ملت کورد برای سالیان سال از طرف این دولتها سرکوب خواهد شد و یا این است که ملت کورد برای همیشه همچون دولتهای دیگر به ازادی خواهند رسید و دولت مستقل خودشان را خواهند داشت . در مخالفت با بعضی ها که فکر میکنن پیدایش دولت کوردی در خاورمیانه موجب مشکلات بیشترخواهد شد باید گفت اگر ملت کورد استقلال خودشان را بدست گیرند اشوب و اختلافات هم در منطقه خاورمیانه کم خواهد شود و مردمان ساکن این چهار دولت به اسایش خواهند رسید.
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
۵۹
ایرانی‌ دبش - تهران، ایران
آمریکا می‌خواد از ترکیه عراق و سوریه دیگری بسازه‌ و این برای کشور ما خوب نیست که تمام کشورهای هم مرزش بی‌ ثباتی برقرار باشه البته این باعث خوشحالی آمریکا می‌شه که چون قدرت رویارویی با ایران رو نداره به این شکل به ایران ضربه بزنه ایران در حال حاضر امنترین و با ثبات‌ترین کشور منطقه است
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
۵۹
farokhzad - کنت، انگلستان
دوستان اینها چه کارى میکردن که به این راحتى یکى إز اقوام کرد رأ مسلح کنند و هیچکس اعتراض بهشون نکنه با بوجود اوردن داعش یک تمامى تندروهاى عسلامى رأ إز سراسر اروپا و امریکا استرالیا اوردن به این منطقه و همشون توسط همون عسلامیون در اخر بدرک میرون ولى سؤال اینجاست فردا إز بین رفتن داعش کى میتوانه سلاح هاى پیشرفته رأ إز دست کردهاى منطقه بگیره اماده باشید که جنگ جداى طلبى کردها شروع میشود ! اخه این سازمان ملل نباید یک ارتش داشته باشه براى أرام کردن جاهاى مختلف دنیا که این سیاستمدارهاى کثافت براى پول اینهمه انسان رأ قربانى أهداف کثیف شان نکنن؟!
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
۱۰۷
pars40 - فرایبورگ، سوییس
دوستدار - استهکلم، سوئد شما که به احتمال زیاد کرد هستید طرز فکرت باعث تاسفه چون آمریکا و غرب فقط به منافع خودشون فکر میکنن . همون سلاحی که میدن براشون سود و منفعت داره و مردم رو به جون هم میندازن با هزار سیاست تفرقه افکنی . متاسفانه شما هنوز تفاوت بین مردم و دولتها رو تشخیص نمیدی و برای همین با کینه حرف میزنی . در ضمن اینم یادت باشه اقوام کرد ایران از یکی از قدیم ترین اقوام اون سرزمین هستن و حاظر نیستن بشن اسباب دست سیاستهای آمریکا و غرب . ملا داعشی هست درست اما اینکه بین اقوام و مردم یک کشور کسی بخواد اختلاف بندازه بسیار کثیفه و ایران مثل عراق و سوریه و افغانستان نیست 8 سال با تمام دنیا جنگیدیم مردم ایران از هر قو و و نژادی از اون کشور سهم دارن و همه پشت هم در میان . زنده باد ایران ایرانی و اون خاک پاک که هنوز درش آدمهایی هستن با وجدان و انسان . در ضمن چشم جدایی طلبها هم در بیاد ;)
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
۵۷
دوستدار - استهکلم، سوئد
[::pars40 - فرایبورگ، سوییس::]. چشم انهای در بیاد که اقوام غیره فارس را به نام تجزیه طلب سرکوب و میکشند. اگر از ملت کرد دفاع میکنم صرفا" بخاطر این نیست کورد هستم و یا از قوم دیگر هستم بخاطر این است در طول تاریخ ظلم بیش از اندازه بر کردها رفته است توسط حکومتهای مرکزیشان . چندین سال پیش کوردها در ترکیه حق این را نداشتن با هم کوردی حرف بزنن و لباس کردی بپوشاند . کردهای عراق توسط حکومت مرکزیشان در سه دهه پیش شیمیای شدن و هزاران نفر جان دادن و 180 هزار کورد متشکل از کودک و نوجوان و جوان و پیر را زنده بگور کردن رژیم سوریه تا چند سال پیش به کوردهای کشورش شناسنامه نمی داد و باکوردها مثل بیگانه رفتار میکرد و در ایران خودمان تا به حال حکومت اخوندی هزاران کورد را در این 38 سال از کوردها اعدام کرده اند و مامورین رژیم مردم بی گناه کورد دهکده های قارنه و قلاتان از توابع اذربیجان غربی را بی خود و بی جهت تیرباران کردن که ده ها نفر بی گناه جان باختن. ایا باز هم کوردها حق این را ندارن حکومت مرکزی خود را داشته باشن ؟
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
۵۹
athiest22 - لندن، انگلستان
من کرد هستم و بسیار از اینکه جهان غرب و امریکا به کردها کمک میکنن خوشحالم . بهتر از روسیه چین عرب و ترک و حتی بسیاری از هموطنان مغرض خودم هستند. دوره زور گویی و ظلم به سر امده
‌چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد