ولایتی رئیس پیشین دانشگاه آزاد را به فساد متهم کرد

علی اکبر ولایتی  علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت‌های موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ایران از برکناری حمید میرزاده از ریاست این دانشگاه دفاع کرده و گفته که علت برکناری او فساد بوده است. اما آقای میرزاده این اتهامات را رد کرده و گفته که آقای ولایتی می‌خواست خارج از اختیارات قانونی خود، در کار رئیس دانشگاه دخالت کند.
 

آقای ولایتی در گفت‌وگویی که امروز سه‌شنبه ۹ خرداد (۳۰ مه) در روزنامه کیهان منتشر شده، گفت بازرس دانشگاه آزاد در زمان حیات اکبر هاشمی رفسنجانی که ریاست هیئت موسس دانشگاه را به عهده داشت، مواردی از فساد مالی را گزارش کرده بود و آقای هاشمی رفسنجانی گفته بود که آقای میرزاده باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود برکنار شود.

 
آقای ولایتی "دخالت فرزندان آقای میرزاده در امور دانشگاه و دخالت آنها در قراردادهای مالی کلان" را از جمله موارد فساد نام برد و گفت که اسناد این دخالت‌ها موجود است.
 
او گفت: "مثلا فرزند آقای میرزاده از برخی روسای واحدها خواسته است که با شرکت خاصی قرارداد ببندند و آن فرد زیر بار نرفته و مغضوب آقای میرزاده قرار گرفته است".
حمید میرزاده پاسخ میرزاده
 اما آقای میرزاده این ادعاها را تکذیب کرده و گفته که فرزندانش هیچ دخالتی در امور دانشگاه و قراردادهای کلان نداشته‌اند.
 
او می‌گوید که اتهام‌های مطرح شده ساخته و پرداخته رئیسان و مدیران واحدهایی است که در دوره ریاست او "به خاطر فساد مالی و تخلفات اداری و آموزشی" برکنار شده بودند.
 
رئیس برکنار شده دانشگاه آزاد در پاسخ خود که در سایت جماران منتشر شده، نوشته است: "این‌ها کلی‌گویی و توهین و تهمت و نقل قول از افرادی است که به خواسته‌های ناحق خود در دانشگاه نرسیدند و توسط همان اشخاصی ساخته و پرداخته شده است و متأسفانه آقای دکتر ولایتی مرتبا آنها را تکرار می‌کند. متأسفانه ایشان با معزولان ما بیشتر از خود بنده که مسئول دانشگاه بودم جلسه و وقت می گذاشتند."
 
آقای میرزاده نوشته که آقای ولایتی در جلسه هیئت امنا در تاریخ سوم اردیبهشت به او گفته که تنها در صورتی می‌تواند رئیس دانشگاه بماند که در عزل و نصب‌ها مطابق خواست او عمل کند و اختیاری نداشته باشد.
حسن خمینیقانونی یا غیرقانونی؟
 علی اکبر ولایتی در مصاحبه خود با روزنامه کیهان همچنین به تردید مطرح شده از سوی حسن خمینی (عضو هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد) در مورد روند برکناری آقای میرزاده و نصب سرپرست به جای او پاسخ داده است.
 
آقای ولایتی گفته که جلسه فوق‌العاده هیئت امنا با درخواست چهار نفر از اعضا تشکیل شده (که طبق اساسنامه خواست سه نفر کافی است) و همه ۹ عضو هیئت امنا در آن شرکت داشته‌اند. در میانه بحث وزیران بهداشت و علوم برای شرکت در هیئت دولت جلسه را ترک کرده‌اند، اما جلسه با حضور ۷ نفر، از جمله آقای خمینی و آقای میرزاده ادامه یافته.
 
به گفته آقای ولایتی، ۵ نفر از حاضران به جز این دو نفر به برکناری آقای میرزاده رأی داده‌اند. پس از این رأی‌گیری آقای خمینی و آقای میرزاده جلسه را ترک کرده‌اند، اما هنوز ۵ عضو از ۹ عضو هیئت امنا در جلسه حاضر بوده‌اند و جلسه رسمیت داشته که سرپرست دانشگاه انتخاب شده است.
 
به نظر می‌رسد این توضیحات در پاسخ به نامه دیروز حسن خمینی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ارائه شده است. در آن نامه حسن خمینی گفته بود: "به نظر اینجانب روند عزل برادرمان جناب آقای میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیرقانونی بودن آن بسیار قوی است".
 
آقای خمینی همچنین نوشته بود که نصب سرپرست جدید بدون رأی‌گیری انجام شده است.
 
این در حالی است که محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد هم که در جلسه مورد بحث حاضر بوده، روایت آقای ولایتی را تأیید کرده و گفته که پس از رأی به برکناری آقای میرزاده، " آقای سید حسن که بسیار عصبی شده بودند با حالت قهر جلسه را ترک کردند و به دنبال ایشان آقای میرزاده نیز با گفتن این سخن که از فردا در دانشگاه حاضر نخواهم شد، جلسه را ترک کردند".
برکناری یاسر هاشمی
 آقای محمدیان در عین حال به برکناری یاسر هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست دفتر هیئت امنای این دانشگاه از سوی آقای ولایتی دفاع کرده و گفته: "هیئت امنا طبق اساسنامه سالی شش بار تشکیل جلسه می‌دهد که دبیری آن هم به عهده رئیس دانشگاه است. در این چند سالی که عضو هیئت امنا بودیم متوجه نشدیم که نقش آقای یاسر هاشمی در تشکیل جلسات و محتوای آن چیست."
 
آقای محمدیان گفته که یک ساختمان بزرگ در نیاوران و ۲۰ نفر کارمند در اختیار یاسر هاشمی بوده و لازم است به فعالیت‌های این دفتر و هزینه‌های آن رسیدگی شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن
لیکبر باز دو بسط اضافه زده افتاده به چرند گویى! خریدار و شنونده این قصه ها همون هم منقلیاتن ! پُشو آب دماغتو جمع کن و کم وراجى کن!
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
۵۷
همایون شایان - اسلو، نروژ
خب متهم کرد درست اما نتیجه ش چی میشه ؟ صد درصد یه کاره خیلی بهتر و پر درآمد تر بهش میدن . مثل همینایی که چند وقت پیش پته ی همو ریختن رو آب ولی متاسفانه آب از آب تکون نخورد
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
۴۹
tom28 - تهران، ایران
یکی از ولایتی بپرسه تو اون قصر۱۵۰ میلیاردیتو در ازگل نیاوران از کجا آوردی. از حقوق کارمندی؟؟؟ همه سر و ته یکرباسن. دیگ به دیگ میگه روت سیاس
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
۳۵
Slimshady - طهران، ایران
هر جا سخن از فساد و دزدی است ، نام هاشمی رفسنجانی ( لعنت الله علیه و آله ) و فرزدندان و دوستانش می درخشد . در این زمینه ، درود به شرفت آقای ولایتی . ریشه ی این جماعت و کسانی که طرز فکر هاشمی ملعون رو میخوان تو این مملکت پیاده کنن باید سوزونده بشه .
‌سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • گفت‌وگو با مادری که دو دخترش را حماس در حمله هفتم اکتبر به قتل رساند
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد