نماز نشسته و رقص ایستاده پادشاه عربستان

 کاربران شبکه های اجتماعی روز چهارشنبه تصویری را منتشر کردند که با آن ملک سلمان بن عبدالعزیز را در حالی که نماز خود را نشسته می خواند، اما با دونالد ترامپ ایستاده می رقصد به چالش کشیدند.

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، فعالان شبکه اجتماعی تصویری را منتشر کردند که در آن ملک سلمان بن عبدالعزیز نماز خود را به دلیل ناتوانی نشسته می خواند، اما در تصویر دوم وی در حال رقص به شکل ایستاده با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیرش به ریاض است.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصابش در این پست وارد ریاض شد در رقص سنتی عربستان به همراه ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان شرکت کرد.
 
رقص سنتی 'العرضه النجدیه' که در عربستان همان 'العرضه' نیز خوانده می‌شود عبارت است از رقص سنتی گروهی که در مراسم‌ها، جشن‌ها و اعیاد برگزار می‌شود و ابیات و سرودهای مشخصی در آن خوانده می‌شود در این رقص با شمشیر حرکت‌های مشخصی انجام می‌شود و در آن انواع طبل‌ها استفاده شده و کسانی که در این رقص مشارکت دارند لباس‌های خاصی می‌پوشند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۲۶
جمهوری سکوت - فرانکفورت، آلمان

خامنه ای هم در سال 88 در نماز جمعه حکم خون صادر نمود و ندا و سهراب به خون غلطیدند. نماز فقط بازی ریا است .
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
۶۱
شیخ و شآه - قم، ایران

با اجازه از صادق چوبک باس نوشت: انتری که به رقص لوطیش در امد.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
۴۴
شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

شرط میبندم اگه ترامپ ازش میخواست که با هم یه پیک برن بالا، بى برو برگرد اینکارو میکرد!یه استریپ هم اگه درخواست میکرد نه نداشت! مسلمونیه دیگه ، سنى شیعه نداره! نُون به نرخ روز!
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
۶۱
شیخ و شآه - قم، ایران

البت از خدا که پنهون نیس از شوما چه پنهون که تو اون عسک اولی که نمازشو نشسته به کمرش میزنه کسی جرات نداره بش چیزی بگه چون واس اون بقیه کناریاش اربابه و رو معترضش گرز و شمشیر میکشه ولی تو اون عسک دومی ارباب اومده و باس جلو ارباب بلند شه ولزگی و چاچا برقصه وگرنه اینجا رو خودش شمشیر که نه بمب میریزن.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
۳۷
سخت کوش - کردستان، ایران

رهبر سلطنت طلب و رفقاش . ریا و تمارض
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
۳۴
beerslover - بارسلون، اسپانیا
پادشاه عربستان هست و هر کاری دوست داره میکنه، کسی‌ هم نیست به بهش بگه بالا چشمت ابرو هست
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان

مارمولک نشسته وایستاده اش فرقی نمیکنه.کریه و بدقواره وحقیره.ریزه وریزه خوار.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد
عجیب است که این ملت کاهل ، فضول همه اعمال دیگران نیز هستند! نماز که فقط در حالت ایستاده نیست که با رقص شمشیر ایستاده مقایسه شود! حرکات رکوع و سجود و نشستن روی زمین است که مشکل اصلی نمازگزاران ناتوان است :o
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
عزیزانم توصیه میکنم زود قضاوت نکنید و همچنین نژاد پرستی نکنید و آنتی سمتیک نباشید از عقاید ضد عرب و یهود ستیزی دوری کنید که در نهایت باعث عدم پیشرف خودتان و ایران زمین خواهد شد. کشور سعودی یکی از سرزمین های فاشیستی مثله جمهوری اسلامیه اما به دور از عناد و کینه مسائل رو بررسی کنید. پدر منم بعضی وقها که خسته میشن روی صندلی مینشینن و نماز خواندن براشون دشواره چون مشکل زانو دارن . پیکوبی عرب رقضی نیست که خیلی سخت باشه و میشه ایستاد اما در نماز پیرمردی که زانو در داشت باشه براش دشواتره.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
۵۴
bozurgmehr - لندن، انگلستان
[::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. درسته نماز برای کسی که شاید مشکل زانو داتشه باشه باید دشوار باشه اما رقض عربی با شمشیر اونقدر پیچیده و سخت نیست. متاسفانه جمهوری اسلامی از احساسات ضد سامی مردن داره سواستفاده میکنه تا به اهداف سیاسش برسه. ضد سامی یعنی یهود ستیزی و عرب ستیزی. ایرانی ها دچار ویروس نژادپرستی و فاشیسم شدن که ایدوارم هم وطنانم درمان بشن . ایرانیان با زمانه پیش نمیرن و متمدذن نیستن شاید لباس مد روز و خودرو لوکس بخرن اما افکارشون مثله آلمان ناژی رادیکال هست. امیدوارم مردم از عقاید عرب ستیزانه دوری کنن چون باعث عدم پیشرفت خودشون و ایران میشه.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
۴۹
tom28 - تهران، ایران
چندین اقتصاد دان و سیاستمدار و حتی مردمان عادی بخصوص از آلمان بعد از شنیدن ابعاد و تعداد فساد های مالی گسترده و نجومی در ایران گفتند حتی اگر یکی از این موارد در کشور های آنها اتفاق می افتاد نه تنها کشور به کلی ورشکست میشد بلکه تمامی سران حکومتی به دار آویخته میشدند. افسوس که مردم ایران به فکر مچ گیری از یک مفنگی مفت خور هستند که هیچ نقشی در زندگی آنها ندارد و چشمشان را به چپاول کشور توسط دولتمردانی مثل روحانی بسته اند.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
۱۰۷
vikingoslo - اسلو ، نروژ
همین عرب رقاص و نماز خوان همین چند روز پیش چند صد میلیارد دلار سلاح های پیشرفته از امریکا خریده تا در صورت لزوم یه حالی به شیعیان منطقه منجمله جمهوری اسلامی بدهد ;) نشسته نماز میخونه چون شکر کزار خدای خو دشه که تونسته اسلحه به در بخوره مورد نیازه کشورش رو تامین بکنه و میرقصه چون تو اونجاش عروسیه و با داشتن این سلاح های غربی خود الله مکه هم پروریی بکنه فوری میگیرن این عرب ها ختنه اش میکنند ;)
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
۴۳
mirzadeh i eshghi - دوسلدورف، آلمان
بزرگمهر جان .چرند وگزافه نگو.قرار نیست اراجیف رسانه های دولت فخیمه ات رو بازگو کنی وما رو به نژادپرستی محکوم کنی.اعراب ایران جونشون رو برای ایران گذاشته و میگذارن.یهودی های هموطن امثال موریس معتمد وسیامک مره صدیق رفتن جنگ وبرای ایران جنگیدن.ما رو محکوم به عرب ویهود ستیزی نکن.ما با اسرائیل وعربستان مشکل داریم که به جنگ وتجاوز تهدیدمون میکنن.ما دشمن اعراب واسرائیل متجاوزیم.نه حسین کعبی ها و دکتر رحمت الله رفیع ها نیستیم.اگر بودیم که دکتر رفیع برای خدمت به کشور از لیورپول به شیراز برنمی گشت.اراجیفت رو بذار برای میز بار ایرلندی محله ات.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
۷۸
تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک
[::سخت کوش - کردستان، ایران::]. هموطن پاک من؛ گر میدانستم شما هم ضد عمری هستید؛ هرگز بدخلقی نمیکردم. از کرده خود پشیمان و پوزش مغفرت دارم. اجرتان با آقا ابا‌الفضل ع.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
۶۳
shirzan e irani - استکهلم، سوئد
انگار روی ولیچر بوده و یکباره بلند شده به رقص. این رقص تمام غیرت و پیشینه اوست آنهم در چنین موقعیت و انرژی حاصل از این رویداد تاریخی. مردم د نیا به تاریخ و پیشینه خود می بالند و با آن خون تازه در رگهایشان به جریان می افتد . نه مانند کشور ما که خامنه ای به چفیه نوکری اش می بالد و از پیشینه ایران تنش کهیر میزند و ملت ایران زیر پرچم جعلی ضد ایرانی رفته اند.
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
مفت خور های عوضی . این همون کسیه که کاربری مثل سلطنت طلب - ابوظبی اینجا ازش تعریف میکنه و ادعا داره مردم عربستان مردم بزرگی هستن و یعنی خاک عالم تو سر هر چی آدم احمق تو دنیاس
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
۴۲
باور عمیق - قم، ایران
[::bozurgmehr - لندن، انگلستان::]. از این به بعد کامنتهای حضرتعالی رو دنبال میکنم تا ببینم این تحلیل مبتنی بر عدم غرض حضرتعالی تنها معطوف به پادشاه سعودی است و یا فراگیر است ..
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
۳۹
janahi - دبی، امارات متحده عربی
ممکنه در همان زمان که نشسته نماز میخونده عذر داشته مثل درد زانو و کمر و غیره شرط هم نیست که همیشه بیمار باشه . ما هم همینطور هستیم و هیچ اشکالی نداره و دقص شمشیر یک رقص سنتی برای عربستان است و بازهم اشکالیدرآن دیده نمیشه . متآسفانه یاران ما عیب های خودمان را نادیده میگیرند و نسنجیده به عیب های این و آن می پردازند
‌پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
۳۲
agha_ehsan - تهران، ایران
[::janahi - دبی، امارات متحده عربی::]. و همینطور ممکنه از اقصا نقاط دنیای عرب امثال تو بخوان پاچه خواری عربستانی ها رو بکنن . خب بکنن . ما ایرانی ها نکردیم و نمیکنیم و خار که سهله ، چوبی شدیم تو اونجای عربستانی ها و امثال تو
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
اخه نمیشه که نماز رو وقتی نشسته میخونی رقص را هم نشسته انجام بدی
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
۳۷
سخت کوش - کردستان، ایران
[::تفکر اسلامی - کپنهاک، دانمارک::]. من مسلمان شیعه هستم و برادر سنی مسلمان .عمر رو سرباز پیغمبر میدانم و علی را جانشین پیغمبر. پیرو علی ع هستم. عمر هم روزی از قبر بلند میشه و جواب اعمالش رو میگیره همین طور حضرت علی ع.پس با مرده کاری نداشته باشیم مهم اعمال خودمان هست که شبیه علی باشه یا عمر
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله