مقام‌های روسیه محصول جدید هالیوود را "تبلیغ همجنس‌گرایی" خواندند

تبلیغ نسخه جدید داستان کلاسیک دیو ودلبر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ میلیون بار دیده شده است در پی افزایش انتقادها در روسیه از نسخه جدید فیلم سینمایی دیو و دلبر که کمپانی والت دیسنی آن را تهیه کرده، مقام‌های دولتی در مسکو گفته‌اند به موضوع "تبلیغ همجنس‌خواهی" در محتوای این فیلم رسیدگی می‌کنند.
 

یکی از نمایندگان دوما (پارلمان روسیه) این فیلم را "تبلیغ بی‌شرمانه معصیت" خوانده و وزیر فرهنگ این کشور، ولادیمیر مدینسکی هم وعده داده که پس از بررسی محتوای فیلم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 
در نسخه جدید داستان دیو و دلبر که نگاهی مدرن به این اثر کلاسیک داشته، کمپانی والت دیسنی برای نخستین‌بار یک شخصیت همجنس‌خواه را وارد فیلمنامه کرده و همچنین صحنه‌هایی از هم‌آغوشی را به تصویر کشیده است.
 
در روسیه آنچه قانون 'تبلیغ همجنس‌گرایی' در میان کودکان تفسیر کرده ممنوع است.
 
این قانون که در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید و با مخالفت گسترده گروه‌های حقوق بشری و حامی حقوق دگرخواهان جنسی روبرو شد، تصریح کرده که روابط جنسی 'غیرمتعارف' در تضاد با معنای زندگی‌اند.
 
میزان حملات نفرت‌آمیز ثبت شده علیه همجنس‌گرایان در روسیه قابل توجه است.
 
پخش سراسری فیلم سینمایی دیو و دلبر قرار است تا دو هفته دیگر در روسیه آغاز شود. در این نسخه جدید شخصیتی به نام لوفو وجود دارد که احساساتی آمیخته از عشق و ستایش نسبت به یکی از شخصیت‌های اصلی داستان، گستون، دارد.
 
همین موضوع باعث شده ویتالی میلینف، از نمایندگان پارلمان روسیه و مدافع جدی مصوبه سال ۲۰۱۳، از وزارت فرهنگ کشورش درخواست کند پیش از آغاز رسمی پخش این فیلم در روسیه، آن را به طور اختصاصی مورد بررسی قرار دهد و اگر محتوای آن را در تضاد با قوانین ممنوعیت "تبلیغ دگرخواهی‌جنسی" تشخیص داد، از اکران عمومی آن جلوگیری کند.
ویتالی میلینف، از نمایندگان دومای روسیه، یکی از مدافعان سر‌سخت قانون سال ۲۰۱۳ است
اما واتسون در نقش بلی در نسخه جدید دیو و دلبر ظاهر شده است
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.