قدردانی هنرمندان ایران از اصغر فرهادی + عکس

جمعی از هنرمندان و مردم ایران در مراسمی از اصغر فرهادی کارگردان فیلم "فروشنده" و همکاران او در ساخت فیلم قدردانی کردند.
 

این مراسم را مسئولان خانه سینما در موزه سینما برگزار کردند.

شهرام ناظری، خواننده در کنار اصغر فرهادی اصغر فرهادی یکشنبه شب ۲۶ فوریه (۸ اسفند) در هشتاد و نهمین دوره مراسم اسکار موفق شد به خاطر فیلم "فروشنده" اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند.
 
این دومین اسکار آقای فرهادی است.
 
آقای فرهادی پیشتر در سال ۲۰۱۲ به خاطر فیلم "جدایی نادر از سیمین" اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را گرفته بود. آقای فرهادی در سخنانی گفت: "من اصلا قرار نبود فیلم فروشنده را بسازم و می خواستم فیلمی در جایی دیگر کار کنم. اما به طور اتفاقی و احساسی خواستم این فیلم رابسازم و خوشحالم که آن تصمیم احساسی را با همه گرفتاریی‌هایی که برای فیلم بعدی‌ام به وجود آورد، گرفتم."
از راست سارینا فرهادی، اصغر فرهادی و پریسا بخت‌آور اصغر فرهادی در اعتراض به فرمان مهاجرتی جنجال برانگیز دونالد ترامپ از شرکت در مراسم اسکار خودداری کرد، هرچند فرمان مذکور به حکم یک قاضی فدرال به حالت تعلیق در آمده است.
 
این اقدام آقای فرهادی با واکنش‌های بسیاری همراه بود. اصغر فرهادی در کنار فدریکو فلینی، اینگمار برگمن و ویتوریو دسیکا، یکی از چهار کارگردانی است که بیش از یک بار اسکار بهترین فیلم خارجی را برای آثارشان کسب کرده‌اند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۷
SHAYAN96 - تهران، ایران
هرچند اسکار سیاسی بود اما مبارکش باشه
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
۳۹
Pope tar az Pope - مانیلا، فیلیپین

وقتی‌ مقایسه ایران و آمریکا و خوانده شدن نطق اصغر به میا‌‌ن میاد میشه گفت خیلی‌ بده که آدم فکر کنه که خودش خیلی‌ میفهمه. و بدتر اینکه تصور کنه مردم چیزی حالیشون نیست. جوابیه خبرنگار آمریکائی به اصغر فرهادی. خانم خبرنگار آمریکایی خطاب به اصفرفرهادی میگوید:. اگر میخواهی دلسوزی و اعتراض کنید به رهبر کشور خودت اعتراض کن به خاطر حمایت از تروریسم ، کشور خودت غرق در استبداد, فساد، دزدی، نابرابری، فقر, جنایت، فحشا، بیکاری,اسید پاشی به صورت زنان ، اعدام کودکان، شکنجه و اعدام سیاسیون, تجاوز به زندانیان, تعطیلی مطبوعات، زندانی کردن خبر نگاران و.. است. آنوقت تو به "رئیس جمهور منتخب ما" درس انساندوستی و برابری میدهی !. **************************.
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
۴۳
pink panther - ابیجان، ساحل عاج
[::SHAYAN96 - تهران، ایران::]. چقدر زیبا و هوشمندانه گفتی‌. مشکل مردم ما میدونی‌ چیه با حقیقت نمی‌خواهیم کنار بیاییم. این اسکار از طرف چپ‌های آکادمی در برابر ترامپ راست گرا به فرهادی تقدیم شد
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
۵۵
toghrol59 - گنت، بلژیک
...اگه داشت به نمایندگی از خودش بهروز وثوقی یا یکی تو ردیف اون رو معرفی میکرد،نه دو نفر که ربطی به سینما و هنر ندارن :(
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
۲۵
romano - تهران، ایران
[::SHAYAN96 - تهران، ایران::]. دوست عزیز کلا گرفتن جوایز کیارستمی مدال شوالیه شهرام ناظری و شجریان گرفتن نوبل صلح گرفتن مدال فیلدز گرفتن گرمی کلهر و کارهای استاد تناولی فروش آثار میلیونی نقاشان ایرانی در حراجیها گرفتن لقب سر حسین یاسایی برای تولید چیپهای کامپیوتری و هزاران جایزه احترام و اعتبار ملل دیگر همه بخاطر سیاسته. پس اگر اینطوره هر کسی یک فیلم بر ضد پوتین بسازه اسکار ببره. بوریس پاسترناک خالق دکتر ژیواگو همه اعتقاد داشتن جایزش بر ضد شورویه ولی الان که سالها از این ماجرا میگذره میبینیم این اثر یک شاهکاره و تنها اتمسفر تنفس نویسنده بر روی داستان اثر داشته. در این سالها اتفاقا فیلمهای متعددی در مورد گیها و سیاهنمایی و ...توسط ایرانیها ساخته شدن که نه رژیم نه اونوریها تونستن بهره سیاسی ببرن اوناییکه فرهادی رونامزد کردن قطعافیلمهاشو دیدن کاراشو دنبال میکنن و خودشون صاحب بهترین سینما هستن. فرهادی حتی برای فیلم غیر ایرانیش در فرانسه هم برنده بهترین سناریو و بازی شد یک آدم صاحب فکر و خط در کار خودشه. شما مطمئنید اگر رژیم نبود فرهادی حتی یکی از موفقیتهاشو با ژانر دیگه تکرار نمیکرد
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.