صحبتهای معصومه ابتکار ۱۹ ساله در کنفرانس خبری پس از گروگانگیری سفارت آمریکا در تهران

بازنشر - به بهانه‌ی ۱۳ آبان، سال‌روز اشغال سفارت امریکا و گروگان‌گیری دیپلمات‌های أین کشور در ایران توسط «دانشجویان پیرو خط امام»
 

این ویدئو که توسط خبرگزاری "فارس" بازنشر شده، به سخنان معصومه (نیلوفر) ابتکار در مقام سخنگویی دانشجویان اشغال‌کننده‌ی سفارت امریکا در آبان ۱۳۵۸ اختصاص دارد.

 
ابتکار که در آن زمان ۱۹ ساله بود به واسطه‌ی شش سال زندگی در ایالات متحده امریکا به زبان انگلیسی تسلط داشت و به عنوان رابط مستقیم گروگان‌گیران انقلابی و خبرنگاران خارجی شناخته می‌شد که او را "سیستر مری" صدا می‌زدند.
 
وی در این ویدئو می‌گوید که این توانایی را دارد که یک اسلحه بردارد و به سر گروگان‌ها شلیک کند و آن‌ها را بکشد چرا که «شاهد بوده مسلسل‌های امریکایی خواهران و برادران او را در خیابان‌ها کشته‌اند».
 
ابتکار جوان هم‌چنین در گفتگو با خبرنگار غربی مدعی می‌شود که در جریان انقلاب، ۶۵ هزار نفر "شهید" و ۱۰۰ هزار نفر نقص عضو شدند.
 
معصومه ابتکار که در حال حاضر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست ایران را بر عهده دارد هم‌چنان نیز از اقدام خود و دانشجویان موسوم به "پیرو خط امام" در اشغال سفارت امریکا و به گروگان گرفتن ۶۶ دیپلمات امریکایی دفاع می‌کند؛ اقدامی که ایران را وارد بحرانی بین‌المللی کرد و سرآغاز قطع رابطه دیپلماتیک جمهوری اسلامی و امریکا شد.
 
او از جمله در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ در نشست نقد و بررسی فیلم "آرگو" تاکید کرد که «از گروگانگیری لانه جاسوسی پشیمان نیست» و از نظر وی «این تصمیم بهترین کاری بود که مانع آسیب رسیدن به انقلاب می‌شد».
 
این‌ها در حالی است که فرزند وی، عیسی هاشمی مقیم امریکا است و به همراه همسر خود در این کشور زندگی و تحصیل می‌کند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا
تاوان حماقت ادمهای نادانی مثل این بیسواد همین وضع کنونی ایران و ایرانی هست. از یه طرف می گن امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه از طرف دیگه التماس می کنن تحریما رو ور داره و جام زهر اتمی می خورن و هر سال کلی ایرانی هم حاضرا به هر دلیلی راهی امریکا بشن و برای رسیدن به امریکا هر خفتی رو هم به جان می خرن. اکثریت مردم دلشون خوشه امریکا در ایران نیست اما کشور دو دستی تقدیم روسیه شده و ایران داره نقش پیاده نظام روسا رو باری می کنه. ما هم تا حرف بزنیم یه سری می گن ما وطن فروشیم. حرف حق تلخه حالا چه من وطن فروش بزنم چه یه ادم دلسوز ایران.
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
۴۷
بردبار - بندر ماه شهر، ایران
چهره های خبیث و کریح این افراد به خوبی یادمون میمونه ، گند زدن به زندگی بعضی از مردم الان که فهمیدن چه قلطی کردن با پروئی هنوز توقع دارن امریکا ازشون حمایت کنه
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
۵۴
shirzan - برلین، آلمان

یه چیزای طوطی وار بهشون یاد داده بودند همه هم همین ها رو تکرار میکردند . فقط یه سوال خانم انقلابی ضد امریکا از دخترتون توی امریکا چه خبر حالشون خوبه توی بغل امپریالیسم بهشون خوش میگذره
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
۷۳
روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
فرصت طلبان موذی دیروز و حقه بازان موذی تر امروز!
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
۷۳
روبرتو - میدلرزبرو، انگلستان
این خانم محجبه مسلمان دوآتیشه چرا اسم پسرش را عیسی گذاشته!!
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
۳۳
Dr.yashar - اسکی شهیر، ترکیه

نه به اون اشغاله سفارت نه به این که پسرشو فرستاده آمریکا آدمو یاد این ضرب المثل میندازه که می گه آخوند به ما پند می داد خودش می رفت تو حوضه ک*ن می داد.
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
۵۴
حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

خوب 19 سالش بود بچه بود نمیفهمید که چی میگه جو گیر شده بود حیونکی
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
۳۵
Bornfree - لندن، انگلستان

ای‌ نادان سنگی‌ رو میندازه تو چاه، ۱۰۰تا دانا نمی‌تونن درش بیارن. ای‌ مشت گاو
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
۵۴
فارسان - مرکزی، ایران

بیشتر کسانی که به کامنت های اعتراضی منفی دادن همان انقلا بیون نادان هستند که هم چنان بر موضع انقلابی احمقانه خود مانده اند!!!!
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
۱۰۷
DenaOslo - اسلو ، نروژ

خانوم ابتکار آنوقت یه جوان ۱۹ ساله بودند که فرق پشم و پشمک را از انقلاب و گروگانگیری نمیدانستند و امروز هم اگر دست در مناسبات قدرت و زندگی راحت نمیداشتند و یا حتا اگر اقا زاده ایشان یه دوره کلاس قران را نزد برادر محترم آقای طوسی رفته بودند حتما نظرات و اعتقادات دیگری داشتند . گمراهی و فرومایگی مختص یه طبقه خاص و یک گروه مشخصی نیست بلکه هر کسی در هر مقامی میتونه ابله و دشمن انسان باشه و بشه . طرف طوری شهید رو تعریف میکرد که انگاری خودش تازه از اون دنیا برگشته !!
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
۵۸
فضول میرزا - استکهلم، سوئد

اگه آمریکا بده پس الان فرزندت در آمریکا چه غلطی میکنه؟؟! :o
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

[::فارسان - مرکزی، ایران::]. صدر در صد دوست عزیز. این جماعت ساندیس خور و وطن فروش کاری جز این برای ابراز وجود بلد نیستن و عملا نشون می ده همین کامنتها هم بدجوری رو اعصاب اینا را می ره که جای بسی شادی هست.
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
۴۸
آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه

حمله به سفارت آمریکا اتفاق عجیبی نبود به هر حال این انقلاب اصلا بر اساس ضدیت بر آمریکا شکل گرفته بود یادمان نرود قبل از انقلاب هم آمریکایی ها را در ایران ترور می کردند و تو پاتوق آنها بمب می گذاشتند مثل بمب گذاری رستوران خوان سالار که کلی هم کشته به جا گذاشت بنابراین این اتفاق طبیعی بود ولی آنچه غیر طبیعی بود حمایت خمینی از این اشغال بود که برای زمین زدن دولت بازرگان انجام شد و تصفیه در سران انقلاب و کنار زدن میانه روها و به قول خودشان لیبرال ها بود بود بطوری که خود خمینی هم بعدها گفت اشغال سفارت انقلابی مهمتر از انقلاب اول بود .
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

کثافت لجن آشغال نان به نرخ روز خور .سرنوشت یک ملت را این سایکوپات باید به گند بکشه . ۶سال خودش زمان شاه بره امریکا زبان انگلیسی اش را قوی کنه .اسم خودشو از نیلوفر بکنه معصومه زمان انقلاب بیاد ایران و اینده ایران را نابود کنه برای دهه ها و بشه دست و آستین روسهادر حمله به سفارت امریکا که باعث زدن میلیارد ها دلار خسارت به ایران شدو ابروی ایران را در دنیا برد بعد زمان خاتمی رنگ عوض کنه بشه اصلاح طلب بعد بشه رییس حفاظت مثلا محیط زیست بعد اسم پسر بی شرفش را بذاره عیسی و بفرستدش امریکا مقیمش کنه انجا و بیشتر بخوره و بچاپه .. ننگ و نفرین بر این زن وطنفروش . گلوله باید بخوره وسط سرخود نکبتش. همه شون سر و ته یک کرباسن .اصلاح طلب و رادیکال مرتجع . همه شون خائن به وطن .نوکر روس و در نهایت استفاده کننده از امریکا .لعنت به همه شون. تیر غیب نصیب همه شون بشه اگر خدایی هست.
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
۳۸
ژان وارژان - ایران گاز، بوتان

جالبیش اینه که امثال این عفریته با پول شاه تو اروپا و آمریکا تحصیل میکردن....واقعا که حروم زادگی و حروم لقمه ایی تو خونه این آشغال و امثال اینه
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
۴۴
Dara20 - تهران، ایران

این زنیکه معصومه ابتکار نماد کامل یک ....... روحی روانی‌ است. یک ..... جسمی بمراتب پاک تر و شریف تر از این شیاطین جنایتکار هستند. فاطی کماندو‌های کثیف رژیم وقاحتی.
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
۵۶
همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان
[::natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا::]. یه لایک چاقو خوشگل برای تو! چیزی برای من نگذاشت که بنویسم ;)
یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
۵۲
natasha1 - نیویورک، ایالات متحده امریکا
مرسی عزیز بر قرار باشی!
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
۵۴
فارسان - مرکزی، ایران
[::amirHassna - دوست عزیز تا این جانوران همیشه انقلابی نفس میکشن و هم چنان هوا را آلوده می کنند مشکل بتوان امیدی به فردای بهتر داشت.
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.