«برخورد پلیس» با تجمعات اعتراض به اسیدپاشی در تهران و اصفهان

 

رادیو فردا :شاهدان عینی روز شنبه سوم آبان، از برگزاری تجمعات پراکنده در اعتراض به اسیدپاشی های اخیر، برقراری جو امنیتی و بازداشت تعدادی از معترضان در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد خبر می‌دهند.


چند شاهد عینی در اصفهان به رادیو فردا گفته‌اند که از صبح شنبه سوم آبان، تجمعات پراکنده مردمی در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر، در مناطق مرکزی اصفهان برپا شد.


اطراف ساختمان شهرداری اصفهان شاهد بیشترین تجمعات بود و تعدادی از شهروندان با سر دادن شعارهایی به ناامنی در این شهر، اسیدپاشی به صورت زنان و مشخص نشدن آمران و عاملان این حوادث اعتراض کرده‌اند.

شاهدان عینی گفته‌اند که ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی با حمله به تجمعات و ضرب و جرح معترضان، تعدادی از شهروندان اصفهانی را بازداشت کرده‌اند.

نیروهای امنیتی از شوکر الکتریکی، باتوم، گاز اشک آور و اسپری فلفل برای برخورد با مردم استفاده کردند.

این دومین تجمع اعتراضی در اصفهان پس از انتشار وسیع اخبار مربوط به اسیدپاشی بر روی زنان و دختران این شهر در هفته‌های گذشته است.

در تهران هم تجمعات پراکنده‌ای در اطراف وزارت کشور برگزار شده و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشاندهنده حضور پرتعداد نیروهای ویژه پلیس و برخورد آنها با معترضان است.

فرمانداری تهران اعلام کرده که «هرگونه تجمع» غیر قانونی است و «ما موظفیم که با این تجمع برخورد قانونی داشته باشیم.»

استاندار تهران هم به ایرنا گفته که «تجمع خاصی» نبوده و «تعداد محدودی» هم که در تهران تجمع کرده بودند، «متفرق» شدند.

گزارش‌ها از مشهد نیز می‌گویند که نیروهای ضد شورش و لباس شخصی در مناطق اطراف پارک ملت این شهر حضور گسترده‌ای داشتند و تعدادی از جوانان را مضروب کردند.

به گزارش شاهدان عینی در شیراز نیز تجمعات پراکنده اعتراضی برگزار شده و تعدادی از شهروندان نیز بازداشت شده‌اند.

در همین حال، ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور گفته که دادستانی «با توجه به حق حکومت و نظام، به هیچ عنوان از ایجاد ترسی که {اسیدپاشان} در دل مردم انداخته‌اند کوتاه نخواهد آمد و به موجب قانون و شرع مورد مجازات شدید قرار خواهند گرفت.»

به گزارش خبرگزاری میزان، آقای رئیسی تاکید کرده است: «هرگز به هیچ فرد یا افرادی اجازه نمی‌دهیم تحت هر عنوان، به حرکت های خودسرانه دست بزنند، امنیت جامعه را مخدوش کند و با اینگونه مسایل برخورد عبرت آموزی خواهیم داشت.»

این در حالی است که واحد مرکزی خبر به نقل از جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گزارش داده «با تلاش نیروهای امنیتی، دو نفر ازآشوبگران فضای مجازی که اقدام به تحریک مردم برای نبود امنیت و انتشار اخبار کذب از اسیدپاشی اصفهان می کردند در یکی از استان‌های جنوبی دستگیر شدند.»

خبرگزاری فارس هم از دستگیری «مردی که با آرایش و لباس زنانه قصد تحریک افراد به تجمع و اعتراض جهت‌دار درباره اسیدپاشی‌های اصفهان را داشت»، خبر داده است.

رأی دهید
sama128 - شیراز - ایران
این مسائل پیش میاد به وفور و خیلی زیاد بعد محمد جواد اردشیر لاریجانی یکی از دالتون ها که خوشبختانه با این همه اوصاف در ایران رئیس حقوق بشر هم در ایران هست میاد و با پررویی و بی آبرویی میگه احمد شهید دروغ میگه اساسا کل عالم و آدم دروغگو هستند ملت را می کشند زندان می کنند شکنجه می دهند اسید می پاشند حصر خانگی بدون محاکم می دهند به دوریش های گنابادی گیر می دهند روزنامه نگار زندانی می کنند ندا آقا سلطان و امثال هم را به راحتی در خیابان می کشند همه و همه و همه دروغ خالی بندی هستش فقط و فقط این 4 برادر دالتون زاده ها درست میگن و بس . حالا اگر یه خبرنگار همین امروز بیاد با این ازگل محمد جواد لاریجانی مصاحبه بکنه بخدا اینقدر بی آبرو و پررو هستش میگه توی اصفهان خودشون روی خودشون اسید پاشیدن تا نظام مقدس جمهوری غیر اسلامی ایران را خراب کنند.
شنبه 3 آبان 1393 - 21:42
marineboy - لس انجلس - امریکا
آری اشتباه کردند نباید تجمع و اعتراض کنند بلکه باید دست این تروریست های اسید پاش را باز بگذارند تا هر که را خواستند بسوزانند و بکشند.
شنبه 3 آبان 1393 - 21:51
arian1 - ابادان - ايران
نظام خونخوار اسلامی وملایان جنایتکار از اجتماع ایرانی ترس دارند چون می دانند حکومت انان رو به نابودی است ومردم ایران بزودی از تمام مزدوران اسلامی انتقام خواهند گرفت پس انان مثل موش ترسو ازهر حرکت مردم ترس دارند.
شنبه 3 آبان 1393 - 21:57
Azadikhah - تكسل - هلند
اسید پاشی در رژیم ابوداعشی حاکم بر ایران پدیده جدیدی نیست!این رژیم از 35 سال قبل اقدام باین کارمیکرد .مثلا کشیدن تیغ موکت بُری بصورت زنان توسط انصار حزب الله بسرکردگی الله کرم وموتور سواران بسیجی .بنابراین با این رژیم ابو داعشی باید مثل خود داعش عمل کرد .
شنبه 3 آبان 1393 - 22:08
faranak-montreal - مونترال - کانادا
واقعا که شرم آوره این بوگندوه سیبیلو اینجا با چادر چاقچو هستن کسی بهشون چیزی نمیگه هم اینجا خوشن هم تو ایران
شنبه 3 آبان 1393 - 23:16
senator x - تهران - ایران
اسیدپاشی بپیشنهاد امام جماعتهای کشور و با تائید رهبری و توسط لباس شخصی ها انجام شده و این زرت و پرتهای مسئولین زرشک است.تمام مسجد روها و نمازجمعه روها,تائید بر عمل اسیدپاشها میکنند
شنبه 3 آبان 1393 - 23:50
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
این نشونگر وضع اختناق و خفقان هست و قطعاً حاکمیت ایران متوجه شده که در میان توده مردم جایگاهی نداره و بنابر این از همه تجمعات ترس داره اونوقت بعضی ها میان اینجا کامنت میزارن که این نظام ولایی هست و امام زمان خیالی پشتشه ههههههه
شنبه 3 آبان 1393 - 22:52
greentree - تهران - ایران
نفرین بر شما داعشی‌های هار ،روزی این خشم ملت فوران خواهد کرد
شنبه 3 آبان 1393 - 23:16
paksan - آمریکا - آمریکا
والا قبلا سپاه تمرین این مرد زن نما رو کرده بود و عکساش هست که خودشون رو به شکل زنانه در آورده بودن و مانور جنگ شهری انجام میدادند . دیگه این خبرسازی های مسخره واسه مردم جز مسخره کردن نظام دیکتاتوری چیزی براشون نداره و مردم همه می دونند سپاه و دامنه فاسد خامنه ای از فاسدترین و دزدترین و دروغگوترین ها هستند که برای ادامه حکومتشون و خوردن پولهای نفت هرکاری میکنند اینکه کمترینش هستش
شنبه 3 آبان 1393 - 23:55
FETNEH. - نوشهر - ایران
به نظر من این حرکت نمیتونه کار نیروهای خودی باشه. فراموش نکنیم که داعش در نزدیکی مرزهای ما هستش و قبلا هم نقشه ی ایران رو ترسیم کرده که ایران به سه قسمت تقسیم شده.و اینو هم میدونیم که عناصر داعش میتونند داخل ایران هم وجود داشته باشند و به شکل مخفیانه فعالیت داشته باشند.و از اونجا که تمرکز سپاه و ارتش روی مرزهای کشور هستش و کوچیکترین حرکتشون زیر ذره بین قرار داره. پس بهترین کار اینه که ایران رو از درون دچار مشکلات اینچنینی کنند. و همه رو بندازند جون هم. یادتون باشه که تا قبل از اینکه داعشی در کار باشه همین قضیه امر به معروف و بگیر بگیرها وجود داشت. ولی چطور الان باید اسید پاشی صورت میگرفت؟
یکشنبه 4 آبان 1393 - 01:13
FETNEH. - نوشهر - ایران
باور کنید اینا فقط کار داعشه. برای ایجاد تفرقه بین مردم و اینکه ملت و دولت به جون هم بیفتند و ایران از درون تضعیف بشه. و تمرکز نیروهای ایرانی رو از مرزها به سمت داخل کشور بکشونند. مردم آگاه باشید که ایران طبق نقشه ی داعش به سه قسمت تقسیم شده. به نظر من وقتی که دشمنی اینچنینی بغل گوش ما نشسته و منتظر یه فرصت مناسب هستش به جای اینکه بازیچه ی دست اونا بشیم دست به دست هم بدیم و متحد تر از قبل عمل کنیم.
یکشنبه 4 آبان 1393 - 01:15
FETNEH. - نوشهر - ایران
الان قضیه ی جناح بندی و خواست جناح ها اصلا مهم نیست. دشمن بغل گوش ماست. و اگه وارد کشور بشه دیگه هیچ امنیتی برای هیچ جناحی باقی نمیمونه. ملت بیدار باشید و این زمان به جای احساساتی برخورد کردن با منطق و عقل جلو برید. یادتون باشه که ما از هر جناحی که باشیم و هر طرز تفکری هم که داشته باشیم قبل از هر چیزی ایرانی هستیم . و ایرانی جماعت گوشت و پوست همدیگه رو هم که بخورند استخون همدیگه رو دور نمیریزند.
یکشنبه 4 آبان 1393 - 01:17
FETNEH. - نوشهر - ایران
به نظر من بهترین کاری که میشه کرد اینه که آرد به آسیاب دشمن نریزیم. و مسئولین هم برای آرووم کردن دل مردم باید اون آخوند اصفهانی رو که بالای منبر اون حرف چرند رو زد و باعث سوء استفاده عناصر داعش برای ایجاد این ناامنی و تفرقه بین ملت شد رو دستگیر کنند و مجازات کنند. هر کسی در هر مقامی که باشه ( همونطور که در مورد موسوی و کروبی عمل شد ) . این آخوند که دستگیر بشه مطمئنا بقیه هم یاد میگیرند که هر حرفی رو هر جایی نباید زد . و هم اینکه آرامش به نزد ملت برمیگرده و اینکه صداشون شنیده میشه. و در مقابل ملت هم محکمتر از قبل در کنار دولت قرار بگیرند و همچون سد محکم در مقابل داعش و داعشی ها ایستادگی کنند.
یکشنبه 4 آبان 1393 - 01:21
FETNEH. - نوشهر - ایران
دوستان ؟ دشمن نزدیک ماست. کوچیکترین تفرقه و ایجاد محیط ناامن داخلی باعث میشه ما دودستی کشور رو همراه با گلوهای بریده ی جوونامون در اختیار این گروه جنایتکار قرار بدیم. من خودم از صمیم قلب برای اون خانومهایی که قربانی این توطئه ی خبیث داعش شدند واقعا ناراحتم. هموطنان ! این یک دامه که برای ما ایرانی ها پهن شده. تحت تاثیر احساسات قرار نگیرید و با هر جناحی که هستید و هر عقیده ای که دارید باید با متحد بشید. به امید خدا وقتی شر این گروه تروریست از سر همه کم شد و زمین از وجودشون پاک ! دوباره از اول شروع میکنیم و می افتیم جون هم :)
یکشنبه 4 آبان 1393 - 01:25
derafshe kavyani - بیرمنگام - انگلستان
فتنه. - نوشهر - ایران تو بهتره عقیدتو برای خودت نگه داری، بیخودی هم سعی‌ نکن روی جنایاته اربابت سرپوش بذاری، جمهوری ننگین ضد بشری آخوندی در طول ۳۵ سال عمر ننگینش از این جنایتها کم مرتکب نشده، در ضمن داعشی که تو ازش حرف میزانی‌ ۳۵ سال پیش به ایران حمله کردند
یکشنبه 4 آبان 1393 - 03:28
علی چپ دس - رشت - ایران
ملت ایران روزی بیدار خواهد شد . آخوند نماینده شیطان بر روی زمین
یکشنبه 4 آبان 1393 - 06:36
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
رژیم پان فارس از آن اشک تمساح برا کوبانی می‌ریخت جنایت کاران پان فارس با اسید زنان را میسوزانند و اجازه راه پیمای هم نمیدهند
یکشنبه 4 آبان 1393 - 08:20
dara20 - تهران - ايران
حکومت آخوندها یک سیستم بیمار مافیایی است و رکن اصلی‌ آن‌ بر اساس جنایت و انسان آزاری بنا شده. سرکردگان رژیم عاملین اصلی‌ تمامی جنایات ضدّ بشری در ایران هستند. این مردم ما هستند که باز هم فریب این شیاد‌ها را میخورند و پای صندوق‌های جعلی انتصابات فرمایشی رژیم می‌روند و خودشان را آلت دست حکومت میکنند.
یکشنبه 4 آبان 1393 - 08:30
Imod.barbekan - منامه - بحرین
روز شماری برای آغاز محرم شروع شد. ماشین های خاکی دوباره به شهر بازخواهند گشت با نوحه هایی ریتمیک تر از آهنگ های شهرام شپره و صد البته با باند هایی با قدرت دو هزار پانصد دسیبل... دختر ها به دنبال ست مشکی از لاک تا کلیپس،پسر ها مشغول نوشتن شماره ها به تعداد لازم...!!. فستیوال شروع خواهد شد،گشت ارشاد به مرخصی میرود،نیروی انتظامی نظاره گر خواهد شد...آزادی برای یک ماه به ایران خواهد آمد...همه شاد!و خرم!از فرا رسیدن ماه محرم!!!مخصوصا مداح های های بزرگوار که قطعا فرصت دو ماهه ی خود را از دست نخواهند داد و حساب های خود را آماده میکنند برای خرید خودرو ی 2015 نشان کرده،و ویلای دوبلکس فرشته... چه ماه جالبی همه شاد،همه راضی برای عزاداری!!!
یکشنبه 4 آبان 1393 - 09:03
FETNEH. - نوشهر - ایران
derafshe kavyani - بیرمنگام - انگلستان شرمنده. ولی یه جمله ی معروف هست که میگه : آدم رو .. بگیره ولی جو نگیره. آخه حرفای من چه ربطی به این چیزی که گفتی داشت؟؟؟ ارباب و این حرفا چیه؟؟ یه کم که فکر کنی منظور منو میگیری. تا یه تق به توق میخوره هی سعی میکنید که همه چی رو به یه موضوع ثابت ربط بدید. حرف من اینه که الان موقع این صحبتا نیست. دشمن بزرگتر در کمینه. شما هم به جای جو گیری بهتره عمیق تر به مسئله فکر کنی. و سریع قضاوت بی جا نداشته باشی.
یکشنبه 4 آبان 1393 - 10:36
arian1 - ابادان - ايران
FETNEH. - نوشهر - ایران. بزگترین دشمن مردم وایران نظام اسلامی وملایان فاسد ومزدوران انها هستند والبته در همین سایت هم تعدادی از انها مانند خود شما با نوشتن مطالب تفرقه انداز ودرحمایت از نظام جنایتکار اسلامی سعی برتحمیل عقاید وبرهم زدن اتحاد میان ایرانیان هستید.
یکشنبه 4 آبان 1393 - 14:25
rahjoo - بابل - ایران
آتیلا قشقایی- خوشم میاد که فارسها بدجوری حالت رو گرفتن...
دوشنبه 5 آبان 1393 - 17:28
زنده بادايران من - لرستان - ایران
آقا یا خانمImod.barbekan - منامه - بحرین- تو بهتره بری اولا کشور بدبختتو از دست آل سعود نجات بده که اشغال شده ثانیا نگران ما ایرانی ها نباش خودمان می دانیم گلیممان را چطورازآب بگیریم. مزدور وهاب
دوشنبه 5 آبان 1393 - 19:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.