خاتمی: نتیجه انتخابات باید تغییر فضای امنیتی کشور باشد

از نظر محمد خاتمی نتیجه انتخابات باید گذار از فضای امنیتی به سیاسی را به همراه داشته باشد. او طی سخنانی در روز شنبه از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به عنوان "دو معلم" یاد کرد.
 

سید محمد خاتمی٬ رئیس‌جمهور پیشین ایران٬ روز شنبه (۷ اردیبهشت/ ۲۷ آوریل) گفت نتیجه انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری باید "تغییر فضای امنیتی به فضای سیاسی" را به همراه داشته باشد.


 

به گزارش وب‌سایت "باران"٬ وی که در جمع عده‌ای از فرهنگیان کشور سخن می‌گفت درباره احتمال حضور خود در رقابت انتخاباتی گفت: «آیا فردی که به عنوان یک شهروند عادی هم محدودیت زیادی برای صحبت کردن و اظهار نظر و سفر کردن دارد و در معرض انواع تهمت‌ها است، به سادگی اجازه می‌دهند اوضاع به دست او سپرده شود؟»
 
تا کنون برخی گروه‌ها و چهره‌ها از محمد خاتمی درخواست کرده‌اند به رقابت انتخاباتی وارد شود. از آن میان٬ ۲۴ تن از کنشگران زن، جمعی از جوانان اصلاح‌طلب و جمعی از زندانیان سیاسی هستند که از خاتمی خواسته‌اند به خاطر "منافع ملی" و "بازگرداندن ‌آسایش و امنیت به مردم" اعلام نامزدی کند.
 
خاتمی که تا کنون تصمیم قطعی خود را مبنی بر نامزدی در انتخابات اعلام نکرده روز گذشته بحث‌هایی را مطرح کرد که روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت/۲۴ آوریل) نیز در جمع اعضای "ستاد جوانان اصلاح‌طلب" طرح کرده بود. وی گفت: «اگر هدف اصلاح امور است و برآورده شدن مطالبات انسانی و معیشتی آیا فقط آمدن فرد خاص و گرایش خاص وضع را بهتر می‌کند یا بدتر؟»
 
وی افزود: «نتیجه انتخابات باید تغییر فضای امنیتی را به دنبال داشته باشد. ولی اگر کاری کنیم که محصوران و زندانیان آزاد نشوند، بلکه به تعداد زندانی‌ها اضافه شود و فضای امنیتی بیش‌تر شود به هدف‌مان نرسیده‌ایم.»


برخی از گروه‌های بانفوذ در جناح اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی مانند "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" می‌گویند که مسئله اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده نه شخص "کاندیدا"، بلکه "آزادی و سلامت انتخابات" است.
 
این گروه‌‌ها معتقدند که حاکمیت جمهوری اسلامی با هدف نتیجه‌گیری دلخواه، انتخابات را "مهندسی" می‌کند و تا زمانی که شرایط برای "انتخابات آزاد" تامین و تضمین نشود شرکت در آن بی‌فایده است.
 
یاد کردن از موسوی و رهنورد به جای برائت‌جویی
 
خاتمی روز گذشته در جمع فرهنگیان گفت: «وقتی می‌گویند و تهدید می‌کنند که کسانی باید توبه کنند مرادشان چیست؟ توبه از اصلاح‌طلبی؟ یا از حقی که هست و از آن دفاع می‌کنیم؟ چه جرمی رخ داده است که باید از آن توبه کرد؟»
 
تا کنون از تریبون‌های مختلف از خاتمی خواسته شده تا از کسانی که تندروهای حکومتی آن‌ها را "عوامل فتنه" می‌نامند برائت جوید و توبه کند.
 
خاتمی با تاکید بر آماده نبودن فضا برای گفت‌وگو اظهار کرد: «یک طرف خوب بوده و همه چیز درست، یک طرف همه بد و خیانت و جرم؟ بیان اشتباه و جبران آن فضای باز و گفت‌وگو می‌خواهد. اگر این فضا باز شود مسلماً اولین کس من و شما خواهیم بود که اشتباهات را می‌گوییم و آسیب‌شناسی می‌کنیم. اما یک طرفه این طرف متهم می‌شود هرکاری کرده خیانت و جاسوسی و براندازی بوده و حتی حق دفاع هم ندارد.»
 
محمد خاتمی که در آستانه روز ملی معلم در جمع فرهنگیان سخن می‌گفت٬ اظهار داشت: «باید بکوشیم فضایی فراهم بیاید که آزادانه دور هم جمع شویم، معلمی کنیم و حرف‌مان را بزنیم و حکومت تحملش را در مقابل نقد و انتقاد بالا ببرد.»
 
او هشدار داد که حکومت باید "قانع شود که راهی که انتخاب شده راه به ناکجاآباد است." وی با اشاره به سیستم آموزش و پرورش گفت: «گاهی بداخلاقی‌ها از بالا سرازیر می‌شود. کسانی‌که دست اندر کار هستند الگو هم می‌شوند٬ اگر در حاکمیت دروغ و تهمت و فساد رواج پیدا کرد در جامعه پخش می‌شود.»
 
وی در این نشست از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ دو چهره مخالفان که از بهمن ماه ۸۹ در حبس خانگی به سر می‌برند٬ به عنوان دو معلم یاد کرد.

رأی دهید
to rast migi - لندن - انگلستان
چه تغییری جناب خاتمی ما تغییری نمی‌خوایم چون میاد که با تغییر بد تر از این بشه، ما بزودی خودمون همه چیزو تغییر می‌دیم، شما خونه خودتو کثیف نکن، شما یه آخوندی ولی‌ آخونده با تکنیک.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:38
تمايل صداپور - تهران - ایران
یکی واقعا ماهیت اصلی خاتمی رو به من بگه ... واقعا آدم خوب و دلسوزیه ؟؟؟ یا این هم مثل بقیه فکر خودش و اطرافیانشه ؟؟ خواهشا روشنم کنیین ....
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:30
bikine - تهران - ایران
تمایل صداپور-تهران-ایران با تمام بدیهایش بیش تر از 70 درصد مردم ایران لایقش نیستند نه اینکه خیلی مرد بزرگی باشد نه سیاستمدار های بسیار بزرگتر و بهتر از او در دنیا هستند ولی صحبت از خود ما مردم ایران هست ما که بهترین مردم دنیا نیستیم که توقع بهترین داشته باشیم. توقعات نشدنی داریم.. توقع داریم مردی از داخل همین نظام بالا بیاید و بعد در مقابل خامنه ای بایستد و نظام را عوض کند و همه چیز یک شبه خوب بشود و اینجا بشود اروپا. آخر ما زیاد فیلم های تخیلی می بینیم. می دانید مشکل ما چیست ما به کمی خوب راضی نمی شویم و در کتمان نمی رود کمی خوب کم کم بهتر می شود تا برسد به بهترین ما همان اول بهترین را می خواهیم و همین بی انصافی ما باعث می شود گرفتار بدتر از قبل بشویم و به التماس بیافتیم تو رو خدا از این بدتر نشو.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 12:43
bikine - تهران - ایران
خاتمی کاری نمی کند که نتیجه ای نداشته باشد مثلا قهرمان بازی در نمیاورد و مردم را به خیابان ها نمی کشاند چون می داند هیچ نتیجه ای جز ضرر ندارد چون می داند فعلا دوره و زمان مناسبی برای این کارها نیست.هم از حکومت حرف می خورد و هم از مردم چون به مصلحت مردم فکر می کند ولو از همین مردم فحش بخورد باز هم برایش مهم نیست کار نمی کند که تاوانش را مردم بدهند.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 12:44
parviz1 - کترینگ - انگلستان
با سلام به هموطن گرامی‌ تمایل صداپور - تهران - ایران. شناخت و ماهیت خاتمی از عملکرد ۸ ساله و اعتقاد ایشان به رژیم و ولایت فقیه و طرفدار اصل این رژیم و رهبر می‌‌باشد که بر کسی‌ پوشیده نیست.مشکل اصلی‌ ایشان اینجاست که وقتیکه ملت را کوک می‌کند و از حقانیت و مبارزه و اصلاحات و .. حرف میزند و دانشجویان و ملت را تحریک می‌کند تا کاری انجام شود نه تنها پشتیبانی نمی‌کند بلکه سخنرانی هم می‌کند و می‌گوید من با رژیم هم عقیده هستم و حتی راجع به هزینه‌های جانی و... از رژیم حمایت کرده آست .حال باشماست که چنین آدم هزاران چهره مقبول و مورد تایید شما باشد یا خیر؟!!! البته در سایت یو تیوپ هم سخنرانی‌های ایشان و قتلهای زنجیر ه ای‌ و کوی دانشگاه و .. موجود می‌باشد.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 12:47
armin parsi - منچستر - انگلستان
٨ سال ریاست جمهوریش براى ٧ نسلمون بسه
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:00
sahel98 - اشتوتگارت - المان
آخه چقدر این ملت مظلوم رو گول میزنند. بابا بس کنید دیگه حنا تون واسه این ملت رنگی‌ نداره. آقای خاتمی، موسوی، کروبی و... به خدا اینها همه سرشون تو یه کاسه است. کسی‌ که از ولایت فقیه دستور بگیره نمیتونه پشتیبان این ملت باشه. لطفا دیگه گول نخوریم. باور کنیم که اینها همشون سرو ته یک کرواسن
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:01
sourena.de - اشتوتگارت - آلمان
تمایل صداپور - تهران - ایران هموطن عزیز. خوب یا بد بودن خاتمی دردی رو دوا نمیکنه بلکه سیستم اداره کشور فاسده. خاتمی کاره ای نیست و کاری هم نمیتونه بکنه. او در 8 سال ریاست جمهوری ثابت کرد که هیچکاره است و به جز ماست مالی و ماله کشیدن بر جنایتها و دزدی ها کاری نکرد. در اصل خاتمی میدونه که این حکومت در حال نابود شدنه و تلاش میکنه با اصلاحات از نابودی حکومت و از خونریزی های پیش رو جلوگیری کنه. ولی مشکل اینجاست که این حکومت بر اساس خیانت و جنایت بنا شده و اصلاح این حکومت یعنی نابودی حکومت و آثار مخربش. شاد باشید
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:32
naderan - یوتوبوری - سوید
تو هم عین خر مگس وز وز بگن .مردم تا لباس دزدی تنت هست .قبولت ندارن . قبل بودی چه خوردی که حالا میخواهی بخوری
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:23
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
تمایل صداپور - تهران - ایران ماهیت اصلی‌ ملایان این است-!!!ملای خوب ملای مرده!!!!!-روند تاریخ ایران این را ثابت کرده!!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:08
mo.ho - تهران - ایران
خاتمی تنها کسیه تو ایران که معنای پله و پله پله جلو رفتن رو واقعا درک کرده. خاتمی یه فرصت برای تغییر اوضاع مملکت داره و نمیخوا حرومش کنه.واسه همینه که هنوز تصمیمشو نگرفته
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:19
sorosh azadi - استکهلم - سوید
تمایل صداپور - تهران - ایران با درود- ایشون در ماهیت امر با دیگر آقایون نظام هیچ فرقی‌ ندارند، تنها فرق در نقشی هست که ایفا میکنند. همگی‌ هم به یک اندازه مسئول جنایتهای صورت گرفته در این سی‌ و اندی سال هستند. تمام این بازی‌‌های سیاسی را به فیلمی تشبیه کنید. استقبال از فیلم به کنشها و واکنشهای شخصیتهای فیلم، بازیگردانی کارگردان، کیفیت فیلمنامه، جلوه های ویژه و.. وابسته است. فیلمنامه از پیش نوشته شده، بازیگران نهایت سعی‌ را میکنند تا نقششان را هرچه طبیعی تر بازی‌ کنند(که ایشون تا حدودی موفق بودند). کارگردان نباید هیچگاه جلوی دوربین بیاید(بخوانید اولیگارشی یا مردان پشت پرده! حالا برخی‌ افراد میگن بریم رأی بدیم، به کی‌؟ به چی‌؟ اسمش هم مبارزهٔ خاموش و دموکراتیک هست! مثل این میمونه یک کارگردان فیلم بسیار بی‌ کیفیت درست کنه(نظام سیاسی معیوب)، فقط هم خودش حق فیلم ساختن داره(دیکتاتوری)، سینما رفتنم خیلی‌ وقتا ممنوع کرده!(یعنی‌ رأی دادن و مشارکت دموکراتیک مردم). ادامه...
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:23
sorosh azadi - استکهلم - سوید
حالا فیلمش انقدر مزخرف شده که کسی‌ نمیره ببین (رأی نمیرن بدن)، هزینهٔ ساخته فیلم مونده رو دستش (عدم مشرویت نظام). الان که فیلم جدیدش داره اکران می‌شه، اعلام کرده حالا همه میتونن بیان تماشای فیلم(اینجا نظر مردم مهم شد)! اما حالا مخاطب شعورش بالا رفته، دیگه این سناریوی تکراریو نمیخواد ببین، فیلم هم که بی‌ کیفیت. پس راه عاقلانه اینه که اصلا نری فیلم این کارگردانو ببینی‌((( و رأی ندی تا هم اون بفهمه که ما مخاطبین شعورمون بالا رفته و فیلم با کیفیت میخوایم ببینیم(نظام سیاسی بهتر میخواهیم) و هم دیگر کرگردانها بدونن که اگر اونها هم بخوان وارد عرصه بشن با چه مخاطبین فهیمی روبرو هستند. حالا بعضی‌ از خأئنین و روشنفکر نما میان میگن که ما یک اعتراض دموکراتیک و بسیار هوشمندانه می‌کنیم، میریم سینما، پول بلیطم می‌دیم، و سندلی‌ هارو پر می‌کنیم. عوضش چشمونو می‌بندیم و فیلم این کارگردانو نمی‌بینیم تا خاری باشه در چشم کارگردان!!! ادامه...
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:24
sorosh azadi - استکهلم - سوید
آنهایی هم که نیومدن سینما(خبرنگاران خارجی، جامعه بین‌الملل) حتما این اعتراض مارو می‌فهمن و تقدیر می‌کنن(یعنی‌ اون صف طولانی بلیت را نمی‌بینن، اما چشم بستن ما هنگام دیدن فیلمو می‌بینن!!!!!! حالا خودتون میتونید این سناریو را بسطش بدید ببینید ما تا کجا داریم زخم نادانی و بی‌ فکریمونو می‌خوریم. جالب اینجاست که اون کارگردان کلا دنبال همون پولی بود که شما در جیبش ریختید(بلیت خریدید یعنی‌ رأی دادید)، حالا اینکه شما از این فیلم خوشتون اومده (از سیاست حاکمیت راضی‌ هستید) یا اینکه اصلا نظرتون در مورد فیلم براش مهم نیست. این مثال شاید قدری مساله را برای افراد معدودی که هنوز در شیش و بش رای دادن هستند روشن کند. آمین!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:24
فريادزيره آب - اهواز - ایران
زنده بادخاتمی؛مرگ براحمدی نژاد
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:30
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا
صدا پور می خواهی سخصیت خاتمی را بدانی این کامنت را بخواند یک رئیس زوزنامه کیهان که تند ترین مقالات را علیه ازادی خواهان می نوشت وحتی اقای صدر اج سید جوادی را مستحق اعدام می دانست در اویل انقلاب ولی اخرین بهد از فوت اقای صدر برای خانوادهاش تسلیت فرستاد با تمام شیادی وزیر ارشاد بود در تاریخ ایران سانسور کتاب بی سابقه بود ولی زمان او انجام شد معاونت فرمانده کل قوا بود در جنگ مسئول ستاد تبلیقات جنگ بود که در زمان او 400000 دانش اموز بدونه اجازه پدر ومادر به جبهه فرستاده شدن با کلید بهشت وخورده شربت شهادت بروی مین رفتند 90 در صد انها به خانه بر نگشتند وبه عنوان سربازان یک بار مصرف به روی مین رفته که کلید بهشت را ستاد تبلیقات جنگ درست می کرد او مسئول ان بود مشاور رئیسجمهور بود ودر تمام جنایت رژیم وحشیانه شرکت داشت وتائید می کرد وصلا هم محکوم نکرد مثله کروبی وموسوی ویک لقب خیلی خوب او این است شیاد هفت خط ووووووووغیر خیلی زیاد است شخصیت شیادی او وابسطه به سیا همرا با بهشتی
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:40
فراز_نروژ - تونسبرگ - نروژ
تمایل صداپور - تهران - ایران. خاتمی خوب یا بد، کسیه که همه ما میدونیم که با رای خودمون و بدون مهندسی انتخابات و تقلب روی کار آمد. دلسوز هست، دزد نیست و کلاهی هم سر مردم نگذاشت. اما اینکه میتونه اوضاع کشور را درست کنه، نه خیر! چون رئیس جمهور بودن خاتمی مثل رئیس کمیته فنی فوتبال بودن علی پروینه!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:49
samuk66 - لندن - انگلستان
یه دفعه میگه ری میدم یه دفعه میگه ری نمیدم ،یه دفعه میگه میم یه دفعه میگه نمیام ، یه دفعه میگه ..... ولی‌ حقّ ماایرانی‌های ترسو همین‌ها هستند.!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 14:52
to rast migi - لندن - انگلستان
تمایل صداپور - تهران - ایران. تو چرا هنوز تو ساله ۵۷ ایرانی‌ گیر کردی هنوزم پس ما شک داریم که آخوندا خوبن یا بدن، برای من خیلی‌ عجیب..
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 16:14
ukguy4u - لندن - بریتانیا
بازم این فریبا حرف زد!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 16:40
teach2013 - تهران - ایران
این همه بلایی که سر ما ایرانیا میاد از این زیاده روی و کم کاریای بیش از حده.اگه خوب فکر کنیم میبینیم تا زمانی که یه فرهنگ سازی ریشه ای نشه و یه نسل که در سطوح پایین جامعه دزدی نمیکنه 2رو نیست دروغ جز جدانشدنی زندگیشون نیست و رانت خواری نمیکنه و........... و هم زمان پارتی بازی و ....... یواش یواش از این ملت دور نشه ما حکومتی سالم هم نمی تونیم داشته باشیم این به اخوند و پادشاه و... هم مربوط نیست و این کار یه شب دو شب نیست. باید به نرمی به سمت اهدافمون حرکت کنیم و اگه این این حکومت برانداخته بشه الان بر فرض محال بازم یکی بدترش میاد چراکه الان جامعه ی ما خودش پر از کژی و زشتی هستش.ایشون هم به نظرم به قول یکی از دوستان تنها کسی هستش که اینو به خوبی درک کرده که باید کم کم عیب و ایراد ها رو با همین نظام رفع کر هرچند کارکردش در طول 8 سال ریاستش اونقدری ریشه ای نبود(کارهای بنیانی در مورد تغییر روحیه و منش افراد جامعه در مواردناپسند)
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 17:35
karshenas59 - تهران - ایران
ذک گرجی - فررارا - ایتالیا. تو و امثال تو انصاف رو تف کرده اید و بر وجدان خط بطلان کشیده اید یا آگاهانه اراجیف میبافید و خودتون هم میدونید که تمام حرفاتون دروغی بیش نیست و یا کوک شده دیگران هستید و حرفهائی رو که میشنوید بدون کمی فکر کردن فورا در بوق و کرنا میکنید .آقا یا خانم به ظاهر محترم من نه عاشق چشم و ابروی خاتمی هستم و نه موافق و هم جهت سیاستهای نظام و اتفاقا از منتقدین سرسخت هستم ولی حداقل انصاف دارم خودت اصلا میدونی در مورد خاتمی چی نوشتی اصلا این سمتهائی که برای خاتمی ردیف کردی و همینطور اتفاقاتی که نوشتی در زمان مسئولیت خاتمی اتفاق افتاده رو از کجا آوردی . آخه اگه دین و وجدان نداری لااقل آزاده باش .
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 17:45
a.ahooraei - کلن - آلمان
خفه.....هرکی به قانون اساسی این کشور و ولایت معتقد و حامی آن باشد یک خودفروخته و از تبار همین قشون است.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:34
petrick - اشدود - اسراییل
این خاتمی عوضی تر از همه عوضیهاس . چند سال پیش هم این مردک همه رو شیر کرد ریخت تو خیابون و موسوی رو آورد رو کار و خودش مثل یه مفت خور ترسو از صحنه فرار کرد ...یادتون رفته که اصلا کی موسوی رو حول داد با دو تا هندونه زیر بغل تو انتخابات ؟؟؟؟ همین مرتیکه دیوانه ! خدا نسل هرچی آخوند از ایران گم کنه!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 18:37
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
واقعا واسه کسانی که هنوز این مردک را نشناخته اند متاسف هستم این آقا اصلا گل , با انصاف , صاف و صادق , به چه درد ملت ایران میخوره ؟ در دوره خودش چه گلی به سر مردم زد ؟ این آقا فقط جاده صاف کن نظام است , این آقا وابسته به این نظام است و به هیج عنوان علاقه به تغییر و تحول این نظام نداره واقعا از عمق رای دادن و تعیین سرنوشت خودتون چی میفهمید ؟ آیا این که این آقا یک آخود خوش ظاهر و تر و تمیز است برای سرنوشت ایران کافیست بابا یک کم جلوتر از نوک دماغتان به آینده نگاه کنید.
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 19:27
دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
فقط چیزی که برای من کاملا معلوم شده اینه که ملت ایران همیشه دوست دارن یه دیکتاتور بالا سرشون باشه چون جهان سومی هستیم!باور کنید همین فردا انقلاب بشه و حکومت عوض بشه و یکی رییس جمهور بشه انقدر از ابرها بالا میبرنش تا در نهایت به یک دیکتاتور تبدیل بشه!این خاصیت ملت ماست!
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 20:35
Edalate.eslami - تهران - ایران
یکی بگه این sorosh azadi- سوید-استکهلم ، چی میگه ؟ یعنی کلمنتاشو خوندم از خنده مردم : )) خوب اگه میخوای با ایهام حرف بزنی دیگه توی پرانتز نوشتنت چیه ,عوض این همه چرتو پرت همون چیزای تو پرانتزو مینوشتی خوب, میخوای بگی خیلی حالیته؟ : )))))) دست راستت زیر سر پرس از فلوریدا : دی شما 200, 300 هزار مخالف نظام واقعا نمک نشناسین , اگه مملکت الآن به این درجه از استقلالو پیشرفت رسیده فقط بخاطر جمهوری اسلامیه و بس
یکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 21:28
sorosh azadi - استکهلم - سوید
Edalate.eslami - تهران - ایران- اولا استعاره بود نه ایهام و پرانتزها برای افرادی مانند شما بود که دچار سوء برداشت نشوند. دوما، ۲۰۰-۳۰۰ هزار مخالف نه و میلیونها مخالف، بهتره با دید بازتر به اطرافت نگاه کنی. سوما، اگر منظورت از استقلال، انزوا هست، شما درست میگی‌! اگر هم میگی‌ وطنمون در این سالهای اخیر پیشرفت کرده، باید بگم که یا آمار غلط داری، یا حقیقت را عمدا انکار می کنی یا نمودارها را برعکس گرفتی (مثل آقای احمدی‌نژاد).
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 09:09
sorosh azadi - استکهلم - سوید
Edalate.eslami - تهران - ایران-من نمیدونم کی‌ هستی‌ و چه ارزشهایی در زندگیت داری، اما کمی‌ منصف باش. همین حالا که در محیطی امن پای کامپیوترت نشستی و از این دست امکانات برخورداری، هزاران نفر در وطنمون محتاج نون شب هستند، هزاران نفر داروی درمان ندارند، هزاران نفر فرصت تحصیل ندارند، هزاران نفر بی‌ خانمان هستند، هزاران نفر از فقر به دام فحشا گرفتار شدند، هزاران نفر آب آشامیدنی سالم ندارند و هزاران بد بخت ذیگر با هزاران درد بی درمان دیگر. من باور نمی کنم شما از خیلی‌ از این دردها بی‌خبر باشی. شما از این امکاناتی که در اختیارت هست الان داری بر علیه اونها استفاده میکنی. من و شما مسیولیم، مسیول تک تک گفتارمان، افکارمان و کردارمان چراکه سرنوشت همین چند هزار نفر در گروی آن است.
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 09:10
Edalate.eslami - تهران - ایران
Sorosh azadi-سوید -فقط به یکى از همفکرات تو جمهورى اسلامى بکًو یه روز بره بیرون یه نظرسنجى کنه ببینه موافقینه نظام بیشترن یا مخالفین از توى نت نه بره وسط مردم ایران ، در ضمن فقر و فحشا همیشه از زمانه حضرت ادم بوده نمیتونى ادعا کنى اکًه حکومت عوض شه دیکًه فقیر نداریم اما حکومت در کشور جمهورى اسلامى داره با وجوده بدترین تحریما تلاش میکنه که نیازهاى همه مردمه کشورمون حل شه
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 14:22
sorosh azadi - استکهلم - سوید
Edalate.eslami - تهران - ایران- نیازی نیست کسی به نیابت از ما از ایران و وضعیت کنونیش برای ما خبر بیاره. به دلیل کاری که دارم سالی 3-4 بار به ایران سفر می کنم، شرایط داخلی ایران را هم به خوبی می دانم. همین افرادی که شما مقدس می دونید بدون توجه به وضعیت حاد بیماران ایرانی، پارتی بار سرنگ انسولینی Novo Nordisk که از دانمارک به ایران فرستادیم الان چندین ماه در گمرک نگهداشتن. می دونی چرا؟ چون یکی از همین آقازاده های مقدس شما جنس چینی فیک وارد کرده و بازار مونوپل ایشون هست. بعد این آقا پیغام می فرسته که یا 60% سهم داره در این محموله یا باید بار ما در انبار بمونه تا فاسد بشه!(60% میدونه یعنی چی؟) این است چهره واقعی این برادران ارزشی. واقعا اگر افق دید شما تا این حد محدود هست، من به شما حق می دهم که این نگرش را داشته باشی. پس سخن کوتاه باید، والسلام.
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 22:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.