ثبت نام گسترده هواداران خامنه ای و احمدی نژاد برای انتخابات مجلس نهم

ثبت نام نامزدها برای انتخابات مجلس نهم وارد سومین روز خود شده است و بر اساس گزارش های منتشره، در غیاب مخالفان و اصلاح طلبان، اکثر ثبت نام کنندگان در روزهای اخیر از طرفداران آیت الله خامنه ای و دولت محمود احمدی نژاد بوده اند. نماینده ولی فقیه در سپاه نیز گفته است: «انسان های اصولگرا» باید به مجلس نهم راه یابند.

                      


به گزارش خبرگزاری های ایران، قائم مقام رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه، پنجم دی ماه، ۷۰۱ نفر به صورت قطعی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کرده اند.


حسنعلی نوری پیشتر گفته بود که تا عصر روز یکشنبه ، ۶۳۹ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۶۱۰ نفر مرد و ۲۹ نفر زن هستند. ۹۶ نفر از این نامزدها دارای مدرک دکترا، ۱۰ نفر تحصیلات حوزوی، ۱۰۱ نفر لیسانس و ۴۲۶ نفر نیز فوق لیسانس دارند.

خبرگزاری های ایران در گزارش های خود اشاره کرده اند که بسیاری از نمایندگان مجلس فعلی اقدام به ثبت نام کرده اند و افراد دیگری از جمله مهدی خزعلی، از محکومان دادگاه های انقلاب، مجتبی رحماندوست، مسوول کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایی، سید محمود علوی، عضو مجلس خبرگان و محمدباقر ذاکری، از نمایندگان پیشین اصلاح طلب مجلس نیز نامزدی خود را برای این انتخابات اعلام کرده اند.

خبرگزاری فارس- نزدیک به سپاه پاسداران- در گزارش های خود از روند ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اشاره کرده که بسیاری از نامزدها طرفدار دولت محمود احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، هستند.

حضور این افراد برای ثبت نام در حالی صورت می گیرد که اصلاح طلبان و مخالفان حکومت اعلام کرده اند که در این انتخابات شرکت نمی کنند و به طور تلویحی آن را تحریم کرده اند.

در حالی که اصلاح طلبان به صراحت حضور در صحنه انتخابات را منتفی دانسته اند، شخصیت های اصولگرا مدعی شده اند که جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت خواهد کرد.

غلامعلی حداد عادل، رییس پیشین مجلس هفتم و از نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم، که روز سه شنبه برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرد، به خبرنگاران گفته است: «بنده حضور حداکثری اصلاح طلبان را از قبل هم پیش‌بینی کرده بودم و احتمالا هم همین طور خواهد شد و آنها در انتخابات شرکت خواهند کرد.»

حسن غفوری فرد، نماینده تهران در مجلس هشتم نیز گفته است: «اصلاح طلبان می دانند که اگر تحریم کنند بیش از همه خود تحریم شده اند و برای همیشه محو خواهند شد، بنابراین حتما اصلاح طلبان شرکت خواهند کرد ممکن است با پرچم یا بدون پرچم باشند.»

ادامه شکاف در جبهه اصولگرایان

از سوی دیگر، به رغم رایزنی های گسترده میان گروه های مختلف اصولگرا برای ارائه فهرست واحدی از نامزدها، گزارش رسانه ها و اظهارات شخصیت های نزدیک به این طیف بیانگر آن است که جبهه اصولگرایان در این زمینه، همچنان دچار شکاف است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی به عنوان عامل شکاف در میان اصولگرایان، حاضر نشده است تا با جبهه متحد اصولگرایی که در برگیرنده منتقدان دولت محمود احمدی نژاد است، ائتلاف کند.

جبهه پایداری که توسط آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رهبری می شود متشکل از وزیران پیشین و برخی از کارگزاران دولت محمود احمدی نژاد است که خواهان سهم بیشتری در فهرست اصولگرایان هستند.

این جبهه متهم شده است که قصد دارد با استفاده از رانت های دولتی و صرف هزینه ای بالغ بر «۹۰۰ میلیارد تومان» حدود ۱۵۰ کرسی مجلس را در اختیار گیرد.

آقای غفوری فرد با اشاره به حرکت مستقل جبهه پایداری گفته است: «این انشعاب باعث شکسته شدن آرا خواهد شد و ما نیز تا آخرین روز به آنها فرصت می دهیم که به ائتلاف اصولگرایان بپیوندند و برای شکسته نشدن آرای پیروان ولایت همه با یک پرچم به صحنه بیاییم.»

وی افزوده است: «در مورد درخواست آنها اگر ما کوتاه می آمدیم و به آنها اجازه می دادیم درخواست شان عملی شود به همه گروه ها نشان می دادیم با چانه زنی می شود سهم بیشتری گرفت و بنابراین همه گروه ها در پی چانه زنی برای افزایش سهمیه خود می پرداختند و در این صورت هیچ ساختاری شکل نمی گرفت.»
                                                      
​​اسدالله بادامچیان، نماینده تهران در مجلس نیز ارائه لیست واحد در جریان اصولگرا را بعید دانست و به خبرگزاری ایسنا گفت: «تصور اینکه در اصولگرایان هیچ لیست غیر واحد و نظر مخالفی مطرح نخواهد شد، تصور درستی نیست.»

در موضعی متفاوت، غلامعلی حداد عادل، رییس پیشین مجلس هفتم، به خبرنگاران گفته است: «اصولگرایان با حداکثر وحدت در انتخابات حاضر می‌شوند.»

در همین رابطه، محمدرضا باهنر که از اصوگرایان منتقد دولت احمدی نژاد است، اظهار عقیده کرده که « فتنه بزرگ ‌تر آینده توسط جریان انحرافی نیست بلکه توسط برخی اصول‌گرایانی است که کج‌فهمی دارند.»

وی که روز یکشنبه در جمع گروهی از دانشجویان در اصفهان سخنرانی می کرد، افزوده بود: «اگر کسی به بهانه حمایت از ولی‌ فقیه بگوید من به حوزه‌های علمیه، روحانیت و مرجعیت کاری ندارم، این فرد ولی‌ فقیه را هم قبول ندارد اما جرات نمی‌کند، این موضوع را بیان کند.»

اصولگرایان هوادار آیت الله خامنه ای در یکسال گذشته بارها از اطرافیان محمود احمدی نژاد بویژه اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر او، انتقاد کرده اند که در صدد تاثیرگذاری بر انتخابات هستند و می خواهند مقابل رهبر جمهوری اسلامی ایران بایستند.

در همین حال، علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرده است که مجلس نهم باید در دست «انسان های اصولگرا و متدین» باشد و مدعی شده که آمریکا و اروپا، «تاکتیک براندازی را در انتخابات دنبال می کنند و تمرکزشان بر روی این موضوع است که از برگزاری این انتخابات حداکثر بهره برداری را کنند.»

وی غرب را متهم کرده که به دنبال اجرای یک سناریو است و می گوید: «در حقیقت آنها به دنبال این هستند که افرادی را که می دانند رد صلاحیت می شوند در انتخابات مجلس نهم ثبت نام کنند تا پس از رد صلاحیت شدن از این فرصت استفاده کنند و انتخابات را به چالش امنیتی بکشانند و همچنین ممکن است دشمن مانند انتخابات سال ۸۸ از شیوه هایی دیگری برای چالشی کردن عرصه انتخابات استفاده کند.»

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی، نامزدهای انتخابات، حکومت جمهوری اسلامی را به «تقلب گسترده و مهندسی آرا» به نفع محمود احمدی نژاد متهم کردند.

اعتراض مخالفان با سرکوب وسیع نیروهای امنیتی و انتظامی روبرو شد و در جریان تیراندازی نیروهای بسیج و سپاه به سوی معترضان، بیش از ۷۰ نفر کشته شدند. هزاران نفر نیز در جریان این سرکوب ها، بازداشت و روانه زندان شدند.

روزنامه کیهان نیز که از سوی حسین شریعتمداری، نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان، اداره می شود در سرمقاله روز دوشنبه خود شش دلیل را بر شمرده که به گفته آن، «دشمن» در صدد است تا انتخابات آتی مجلس را به «جنگ نرم» تبدیل کند.

به گفته این روزنامه، یکی از تلاش های صورت گرفته، «تبدیل انتخابات به صحنه ای برای مشروعیت زدایی از مکانیسم های ساختاری نظام و وسعت دادن به حوزه نقد تا جایی است که کلیت نظام و ارکان آن را هدف بگیرد.»

انتخابات مجلس نهم قرار است روز دوازدهم اسفندماه سال جاری برگزار شود و نخستین رای گیری در جمهوری اسلامی پس از نا آرامی های گسترده و اعتراض ها به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری است.

رأی دهید
SIAVASHOMA - منچستر - انگليس
کاری نداریم چند نفر مرد یا چند نفر زن ،خلاصه بگید چند نفر آن؟ منظورمو فهمیدید که؟
دوشنبه 5 دي 1390 - 14:50
hossein87 - ایران - ایران
: ))
دوشنبه 5 دي 1390 - 14:57
miminana - لندن - انگلستان
درصدِ حماقتِ خالصِ ملی‌ دوازدهمِ اسفند اندازه گیری میشه
دوشنبه 5 دي 1390 - 15:49
ali12 - تهران - ایران
افراد فرهیخته و خواس که بعید می دونم در این انتخابات شرکت کنند امیدوارم عوام هم به این شعور برسند...
دوشنبه 5 دي 1390 - 20:01
دختر ایران - تهران - ایران
همونطور که تو انتخابات88 با تقلب و بعد با سرکوب و خونریزی اقایون به ناحق شدن اونی که حقشون نبود.اینبارم اینظور میشه.با ترس و زور و پول و... مردم و مجبور میکنن.مثلا یکی از دوستای من که پزشکی میخونه.میگه اگه مهر انتخابات تو شناسنامم نخوره فردا به هزار جور بهونه که شناسنامم و بگیرن.ببینن انتخابات شرکت نکردم کلی سنگ میندازن جلو پام.بمیرن اشالله که جز نکبتی و بدبختی و ظلم و وحشیگری چیزی واسه ایران و ایرانی نداشتن.
دوشنبه 5 دي 1390 - 20:55
1k adame sadegh - تورنتو - كانادا
۱۲ اسفند روز مشت محکم کوبیدن به دهان رهبر. روز نشان دادن قدرت ملت به آفت الله رهبر. البته اگر با زور و تهدید مردم را به سر صندوق‌های رای نیاورند.
دوشنبه 5 دي 1390 - 23:21
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
رو که نیست....
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 00:06
faghat khoda - شمال - lنگلستان
دزد خانه بزرگ ثبت نام می‌کند.از جمعی دزدان بیشرف ،وطن فروش،و پست دعوت به همکاری می‌کنیم. مجلس شورای اسلامی.!!!!!!
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 01:12
Dara va sara - پرت - استرالیا
آهای اسلام زدها. اگه نمیتونید ثبت نام کنید برین از همین اعلان جا بگیرین که رأی بدین....(دختر ایران تهران). میبینم که از همین اعلان شروع به خط و نشون برای دانشجویان میکنی....خودتی
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 01:43
shahramareia - تهران - ایران
من خانوادم و کل فامیلمون رای نخواهیم داد تحریم تنها چاره است
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 06:13
sheemosalman - شیراز - ایران
ما تابع امر امام خامنه ای ولی امر مسلمین هستیم.ایشان تنها کسی هستند که هر شب با آقا امام زمان در تماسند و دستورات را از از ایشان دریافت می کنند.پس هر کسی در انتخابات شرکت نکند کافر است و ریختن خونش مباح است.هر کسی که در کشور آقا امام زمان رای ندهد و احساس مسئولییت نکن بهتر است گورش را گم کند و از کشور امام زمان برود
‌سه شنبه 6 دي 1390 - 15:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.