یک فرمول غذایی مفید برای بیماران آلزایمری

یک مطالعه جدید تایید کرد که مصرف روزانه نوعی غذای درمانی موسوم به «Souvenaid» می‌تواند به بهبود حافظه در مبتلایان به نوع خفیف آلزایمر کمک کند.


این فرمول غذایی با خواص درمانی، ترکیبی از ریزمغذی‌های استاندارد است که به ویژه برای تحریک و کمک به شکل‌گیری ارتباطات عصبی ضروری موسوم به سیناپس‌ها تهیه شده است.


به گزارش پایگاه اینترنتی زی نیوز، کارشناسان می‌گویند فقدان این سیناپس‌ها عامل اصلی در تحلیل رفتن حافظه و بروز ناتوانی ذهنی در این بیماران است.

دکتر فیلیپ شلتنز متخصص نورولوژی ذهنی و رئیس مرکز آلزایمر در مرکز پزشکی دانشگاه «وی یو» در آمستردام نتایج دومین مطالعات بالینی خود را در این زمینه در چهارمین کنفرانس بین‌المللی کالیفرنیا با عنوان «آزمایشات بالینی در زمینه آلزایمر» ارائه کرده است.

این آزمایشات نشان داد که مصرف این فرمول غذایی به مدت 12 هفته امتیازات مربوط به تست حافظه را در این بیماران افزایش می‌دهد که این امر نشان دهنده بهبود عملکرد حافظه و رشد سیناپس‌های جدید در مغز این افراد است.

«Souvenaid» یک غذای درمانی مخصوص بیماران مبتلا به آلزایمر و حاوی مجموعه مفیدی از ریزمغذی‌ها شامل مونوفسفات اوریدین، کولین، اسیدهای چرب امگا -3 شامل ای پی آ و دی اچ آ، فسفولیپدها، ویتامین‌های گروه ب و آنتی‌اکسیدانها است.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.