اهمیت افزودن لیمو در برنامه غذایی

اهمیت افزودن لیمو در برنامه غذایی

لیموها منابع غنی و سرشار از ویتامین C هستند. اگر هر روز صبح مقدار کمی آب لیموترش را در آب ولرم ریخته و ناشتا بنوشید در پاکسازی دستگاه گوارش شما بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، لیمو همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و بنابراین احتمال ابتلا به عفونت‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

لیمو خواص آنتی باکتریال و ضد ویروسی فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر نوشیدن آب این میوه برای مقابله با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مفید است. آب این میوه همچنین در پاکسازی خون از مواد سمی موثر و مفید است.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، لیمو همچنین در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه بوی مطبوع و خالصی دارد که احساس طراوت و تازگی به انسان می‌بخشد و برخی از متخصصان تاکید دارند که عطر لیمو احساس استقلال و اعتماد به نفس در انسان ایجاد می‌کند.

روغن اصلی این میوه نیز موجب افزایش تمرکز می‌شود. اگر می‌خواهید آفتاب سوختگی روی پوست را از بین ببرید، مقداری لیمو روی دست‌ها و پاهای خود بمالید. همچنین می‌توانید موهای خود را دسته دسته کرده و برروی آنها لیمو بمالید، این کار درخشش طبیعی به موهایتان می‌دهد درست مثل اینکه یک روز کامل را در ساحل دریا گذرانده باشید.

khosh bavar - ایران - یزد
من که عاشق اب لیمو هستم که امکان نداره که از ان در هر غذایی استفاده نکنم ! باید اب لیمو که حاوی ویتامین c است و در مقابل گرما تمام خاصیتش را از دست میدهد, در پایان موادغذایی به ان اضافه کرد !
شنبه 11 تیر 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
khosh bavar سلام. بله لیمو بسیار مفیده ولی برای کسانی که اسید معده بالایی دارند اصلا خوب نیست در ضمن لیمو برخلاف طعمش؛ از میزان بالایی قند برخورداره. ولی در کل آب لیمو و عطرش و طعمش واقعا دلپذیره مخصوصا که چای عصرانه رو با آب تازه لیمو صرف کنید.
شنبه 11 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
khosh bavar - ایران - یزد زنده باد خوش باور آفرین منم مثل شما همیشه در غذاها استفاده میکنم و هم اکثرا موقع روش نمک حسابی میزنم و میخورم خیلی مزه میده.. پله جان شما هم لیمو ترش رو در مصرف روزانه به کار میبرید؟نوش جونتان
شنبه 11 تیر 1390

Sappho - ایران - اصفهان
وحشتناک عااااااشقشم !!! الان دلم نیومد کامنت نذارم ابراز عشق و علاقه بهش نکنم !
شنبه 11 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
neda2oo7 : فرمایش شما درست ولی چون من شیرین گوشتم تاثیری روی من نمیگذاره ! *Fanoos* : منم عاشق ترشی هستم و متاسفانه شیرین را زیاد دوست ندارم ! Sappho : چرا شیرین دوست نداری, منظورم لیمو شیرین هست ?! باید لیمو شیرین بخوری که شیرین بشی ! پس همواره شاد و شیرین باشید .
یکشنبه 12 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد -بله فانوس جان منهم طعم و بوی لیمو را خیلی دوست دارم و همیشه چند حلقه از لیموی تازه را در پارچ آب می اندازم .
یکشنبه 12 تیر 1390

yashainiran - ایران - ایران
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد دوست عزیز. درسته که لیمو خاصیت زیادی داره اما شما با پاشیدن نمک مضرات بیشتری را نصیب خودتان می کنید چون نمک را باید بع اعتدال مصرف کرد البته بهتر است آب لیمو را بدون هیچگونه افزودنی میل نمود
یکشنبه 12 تیر 1390

Sappho - ایران - اصفهان
khosh bavar خوشی جونم من مجموعا شیرین زیاد دوست ندارم ! چه لیمو چه هر چیزی !
یکشنبه 12 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Sappho جون, خیییلی خیییلی بلا تشریف دارید ! نترس, منم از شیرین اصفهانی زیاد خوشم نمییاد, هر چند انها لهجه شیرین دارند ! ولی سعی کن شاد و شیرین باشید !
یکشنبه 12 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
yashainiran - ایران - ایران دقیقا حرف شما رو قبول دارم چون خودمم میدونم نمک آفت بدنه و شروع کننده بسیاری از مرزها و بیماریهاست . موفق باشید استاد پرورش گلهای زینتی ..;;)
یکشنبه 12 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
yashainiran - ایران - ایران آفرین منم حرف شما رو قبول دارم و میدونم در کل نمک آفت بدن و شروع کننده مرض و انواع بیماریهاست ..ممنون از لطفت استاد پرورش گلهای زینتی در خانه ;;).
یکشنبه 12 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +1063پیام نتانیاهو به مردم ایران: ایران زودتر از آنچه فکر می‌کنید آزاد می‌شود
  • +437واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +403ویدیوی سکس چت حجت الاسلام غروی، مشاور مجتبی خامنه ای با یک مامور موساد
  • +379شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +287عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +253رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +216سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +208‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +183کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176مهمان شبکه الجزیره: حماسی‌ها میخواهند شهید شوند، اسرائیل هم آنها را به آرزویشان میرساند چرا نارحتید؟