طرز تهیه سالاد تبوله


طرز تهیه سالاد تبوله


اگر بلغور نرم در دسترس نداشته باشید بلغور درشت را هم می توان در این سالاد به کار برد ، گرچه زمان خیساندن آن باید بیشتر باشد. ..  مواد لازم  بلغور خام:                                                    یک پیمانهجعفری و گشنیز ساطوری شده                         5-6 پیمانهنعنای تازه ی ساطوری شده                             1 تا 2 پیمانهگوجه فرنگی خورد کرده                                    3 عددکاهوی پیچ                                                     1 بتهپیاز چه با ساقه ی سبز ساطوری شده درشت      7-8 بتهلیمو ترش                                                       4عددفلفل تازه ی ساییده                                         1 قاشق مرباخوریروغن زیتون                                                     نصف پیمانهنمک                                                             به میزان لازم  طرز تهیهنکته : اولا باید دانست بلغوری که این سالاد ( سالاد بلغور ) را با آن درست می کنند از بلغور ایرانی نرم تر است ( تقریبا به نرمی شکر ) ، اما بلغور معمولی هم در این سالاد می توان به کار برد .ثانیا بلغور این سالاد پخته نمی شود و به نظر بسیاری از ما ایرانیان که سخت به غذای پخته عادت داریم ممکن است غریب بیاید . ولی به شما اطمینان می دهیم که از درست کردن این سالاد پشیمان نمی شوید.اگر بلغور نرم در دسترس نداشته باشید بلغور درشت را هم می توان در این سالاد به کار برد ، گرچه زمان خیساندن آن باید بیشتر باشد. همچنین بلغور درشت را می توان با گرداندن در مخلوط کن به بلغور نرم مبدل کرد . مخلوط گشنیز و جعفری ساطوری هم می توان در تبوله به کار برد .بلغور را 30 دقیقه در آب سرد بخیسانید . سپس در صافی بریزید و خوب فشار بدهید تا آب آن تماما گرفته شود. لیمو را آب بگیرید و با روغن زیتون در یک ظرف  روی بلغور بریزید . پیازچه را همراه با جعفری و گشنیز و نعنا و فلفل قرمز روی بلغور بریزید ، نمک و فلفل بپاشید و زیر و رو کنید . چند برگ بزرگ کاهوی شسته و خشک کرده را در ظرف بازی پهن کنید و تبوله را روی آن بریزید . باقی کاهو را رشته رشته ببرید و گوجه فرنگی را خرد کنید و دور ظرف بچینید .
pariha - کویت - کویت
این سالاد گشنیز نمیخواد
دوشنبه 6 تیر 1390

سارا-تهران - ایران - تهران
احیاناً این سوپ نیست؟؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 6 تیر 1390

ari jojeh - ایران - تهران
این سالاد تبولی است و سالاد مخصوص لبنانی ها. و خیلی هم به ان افتخار میکنند. نوش جانتان.
دوشنبه 6 تیر 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
عاشق این سالادم ولی اینطورشو درست نکردم در حد همون گوجه و خیار و جعفری فراوان و پیاز خداییش خوشمزه است
دوشنبه 6 تیر 1390

khanoom - کویت - کویت
این سالاد گشنیز نمیخواد و کاهو نباید ریزبشه توش فقط برای تزیین اطرافش بکار میره
دوشنبه 6 تیر 1390

بنده ی تنهای خدا - قطر - دوحه
به به دلم خواست.................. ولی راست میگی پری خانوم این سالاد گشنیز نداره فقط جعفری زیااااااد میخواد..yummyyyy
دوشنبه 6 تیر 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
بله .Pariha راست میگوید.این تبوله اصلا گشنیز نمیخواد.بسیار لذیذ وخوش مزه است. اگر از قبل بلغور را نیم پز کنید وخشک کنید وخوب با دستانتان بفشارید تا آبش خارج شود وبعد روی یک پارچه سفیدی از جنس ململ یا کتان پهن کنید تا خشک شود وبرای استفاده برای تبوله بکار ببرید راحتتر میشوید.این بلغور مهمترین است در این سالاد.نمیدانم چرا در ایران این مواد غذائی از قبیل بلغور لبنانی-قهوه عربی-باقلای مخصوص فول-زعتر -کنافه وجود ندارد با اینکه شنیدم که شهر ری معروف به بغداد 2 شده واز شیر مرغ تا جون آدمیزاد کالاهای جهانی در آنجا موجود است.
دوشنبه 6 تیر 1390

dannni - سوئد - استکهلم
دخترک همیشه میگفت: من برای نجابت وفا و زیباییت عاشق تو شدم. پسرک برای روز تولدش سه حیوان خانگی به او هدیه داد.. اسب سگ و یک پرنده زیبا! . تا دخترک خواست دلیل اینکار را بپرسد.. پسرک رفته بود. برای همیشه...
دوشنبه 6 تیر 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
فقط گوجه فرنگی و پیازش و نمکشو داریم:-) بیخیالش.بلغور چیه؟کاهوی پیچ 1 بته؟ کاهوی پیچ چیه؟ کاهو کاهوه دیگهه.پیچ و نپیچ نداره،1 بته یعنی یک بوته؟! عامو اصلا بیخیال نخواستیم.
دوشنبه 6 تیر 1390

آذربهدخت - ایران - تهران
mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر . دوست گرامی، زعتر همان آویشن کوهی است. اگر آنرا آسیاب کرده و با کمی سماق و مقداری کنجد مخلوط کنیم همان پودر زعتر لبنانی بدست می آید که می توانید با نان و روغن زیتون میل کنید.
دوشنبه 6 تیر 1390

shiva safapour - ایران - تهران
سلام گلم . خسته نباشی عزیز میدونم که کارت زیاد هست این چند روزه ...برات بهترین لحطه ها رو ارزو دارم ..شاد باش و از تعطیلاتت و بودن با عزیزان لذت ببر ..این رو هم یادت باشه که یک نفس هم بدون تو نیستم .ایران تهران
سه‌شنبه 7 تیر 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
آذریدخت -ایران -تهران گرامی .مرسی از توصیه تان.البته اینکارو کردم ولی بازهم زعتر لبنان وسوریه نمیشه.لبنانی ها برای صبحانه شان مناقیش میخورند که با زعتر وروغن زیتون درست میشود .بسیار لذیذ است .
سه‌شنبه 7 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.