کشف قدرتمندترین جریان الکتریکی جهان


کشف قدرتمندترین جریان الکتریکی جهان


ستاره‌شناسان موفق به شناسایی یک فوران کیهانی در فاصله دو میلیارد سال نوری شده اند که بالاترین جریان الکتریکی ثبت شده تاکنون را با خود حمل می‌کند.این جریان الکتریکی 10 به توان 18 آمپر بوده و معادل یک تریلیون جرقه رعد و برق است. فیلیپ کرونبرگ از دانشگاه تورنتو کانادا با همراهی همکارانش به اندازه‌گیری تراز امواج رادیویی اطراف کهکشان 3C303 پرداختند که از یک جریان سریع عظیم ماده فورانی در هسته‌اش برخوردار است. این محققان در بررسی‌های خود متوجه شدند که در اثر این فوران، تغییراتی در تراز امواج به وجود می‌آید که نشانه واضحی از وجود یک جریان است. به عقیده این تیم،‌ میدان‌های مغناطیسی موجود در سیاه‌چاله عظیم در مرکز این کهکشان باعث تولید این جریان می‌شوند. این جریان از قدرت کافی برای روشن کردن یک جت و پرتاب آن در میان گازهای بین‌ستاره‌ای تا فاصله 150 هزار سال نوری برخوردار است.
farzad145 - ایران - شیراز
نمیشه ازش یه سیم بگیرن برای برق کوچه و خیابونا آخه مدتی است که برق معابر رو قطع کردن
شنبه 4 تیر 1390

arshia83 - اکراین - کیف
به زودی باید بریم تو صف سفارت سیارات دیگه وایسیم:)
شنبه 4 تیر 1390

odin - بلژیک - انتورپن
در جهان سه نوع انرژی هستن که به این صورت ساتع میشن. اول پولسار ها هستن که مثل نبض کار میکنن و انرژی ان ازستاره نوترونی بصورتی خیلی منظم ساتع میشه. دوم مگنتارها هستن که انرژی الکترو مغناتیسی ای که ازاد میکنن بنسبت بسیار قویتر و شدیدتر از پولسارها هستن، مگنتارها از بدام افتادن دو ستاره نوترونی یا ستاره ای نوترونی و ستاره ای معمولی در مدار همدیگه با سرعتی غیرقابل تصور زیاد بدور هم میچرخن و انرژی تولید و در جهان ساتع میکنن.اماسوم و از همه قویتر کویزاها هستن.انرژی و مواد سقوط کرده در داخل سیاه چاله ها تا ابد اونجا نمیمونن. پس از اشباع شدن در سینگولاریتی(مرکز سیاه چاله) بلک هول این انرژی رابصورت اشعه گاماری در دو جهت مخالف اسپیرال کالاکسی مثل جت به بیرون از کهکشان سرفه میکنه. در جهان انرژی و قدرتی بالاتر از کویزارها نیست.در مرکز کهکشانها سیاه چاله معمولی نداریم سوپر و بسیار عظیم هستن.بلک هول راه شیری 4میلیون بار از خورشید سنگینتره. اما در مکانی بسیار کوچکتر.
شنبه 4 تیر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
باید نظر دکترررر روانی زاده رو هم در این مورد پرسید.
شنبه 4 تیر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
فاصله دو میلیارد سال نوری!!!!!!!!!!!! .حالا حساب کنید که اگه جبرئیل بخاد به پیامبر اونجا پیام برسونه, چقدر باید تو راه باشه؟
شنبه 4 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.